انحراف کمپین خودرویی از مسیر

انحراف کمپین خودرویی از مسیر

رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان گفت: کمپین نخریدن خودروهای صفر کیلومتر داخلی اگرچه تلنگر خوبی به خودروسازان داخلی است اما بررسی شرایط بازار نشان‌دهنده سوءاستفاده و سودجویی واردکنندگان خودرو از آن است.

"محمد جعفری" در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: خودروسازان داخلی در حوزه‌های قیمت و کیفیت محصولات و همچنین خدمات پس از فروش به هیچ وجه عملکرد مناسبی نداشته‌ و به دلیل کاستی در این حوزه‌ها به مردم بدهکار هستند.

وی با بیان اینکه انتقادات وارده از سوی مصرف‌کنندگان به عملکرد خودروسازان داخلی درست، بجا و در راستای تامین حقوق آنها است، خاطرنشان کرد: البته نباید از این واقعیت غافل شد که در کنار خودروسازان داخلی؛ واردکنندگان به‌ویژه واردکننده خودروهای چینی و کره‌ای نیز عملکرد نامطلوب و تخلفاتی همچون گران‌فروشی، عدم تحویل به‌موقع خودروهای فروخته شده و نبود قطعات یدکی در خدمات پس از فروش داشته‌اند.

رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان ادامه داد: با این حال واردکنندگان خودرو با وجود شکایت‌های بسیار از عملکرد آنها همواره در سایه انتقادات از خودروسازان داخلی پنهان شده‌اند و در کمپین اخیر نیز به دنبال سودجویی و سوءاستفاده از فضای شکل گرفته هستند.

وی افزود: با توجه به اینکه گران‌فروشی در برخی برندهای خودروهای وارداتی محرز و در گزارش رسمی مجلس شورای اسلامی نیز به آن اشاره شده است، اگر قرار به نخریدن خودرو با هدف جلوگیری از گران‌فروشی و کاهش قیمت‌ها باشد، ابتدا باید خرید خودروهای وارداتی و بعد داخلی تحریم شود.

جعفری با بیان اینکه اخیرا شاهد کاهش قیمت تا 20 میلیون تومانی برخی خودروهای وارداتی از جمله چینی هستیم، تصریح کرد: ارائه تخفیف‌های حدودا بیست میلیون تومانی از سوی واردکنندگان خودروهای چینی و کره‌ای از یک‌سو نشان‌دهنده گران‌فروشی آنها در گذشته و سود بسیار بالا و غیرمتعارف آنها و از سوی دیگر نشان‌دهنده سوءاستفاده آنها از کمپین اخیر از راه کاهش قیمت 20 میلیون تومانی محصولات با هدف جذب و حفظ مشتریان در فضای نخریدن خودروهای داخلی است.

رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خاطرنشان کرد: بنابراین با توجه به این واقعیات باید مراقب سوءاستفاده واردکنندگان از کمپین نخریدن خودروهای داخلی بود هرچند که این کمپین به دلایل نامعلوم تنها ناظر بر عملکرد خودروسازان داخلی بوده و شامل شرکت‌های واردکننده خودرو با وجود تخلفات بی‌شمار آنها نشده بلکه در جهت تامین منافع آنها قرار گرفته است.

از چندی پیش کمپینی با عنوان "نخریدن خودروهای صفرکیلومتر داخلی" در برخی شبکه‌های اجتماعی راه‌اندازی شده که از مخاطبان می‌خواهد در اعتراض به بالا بودن قیمت از خرید خودروهای تولیدی دو خودروساز بزرگ کشور خودداری کنند.


منبع

ایسنا

برچسب : خودرو , بازار خودرو , خودرو داخلی , قیمت خودرو , ایران خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

17 نظر

حسام
1

دو هفتس یه پارس تندر با هزار بدبختی تحویل گرفتم واقعا آشغاله کولرش باد گرم میزنه تازه بعد روشن شدن کولر دیگه ماشین راه نمیره مصرفشم صدی ۱۲ نشون میده از لحاظ قیافه هم که صد رحمت به ال۹۰ توشم که میشینی انگار تو قوطی حلبی نشستی واقعا پشیمونم
11:46  1394/06/06
پاسخ دادن
امیرحسین
7

دوستی گفته بود که با خارجی ها کاری نداریم چون پولمون نمیرسه
دوست گرامی،هیوندای اکسنت در بازار 90 میلیون قیمت داره ولی در نمایندگی 105 میلیون
اگر نمایندگی اکسنت رو به قیمت واقعی 90 میلیون و با روش اقساطی ارایه بده کسی سراغ ال90 اتوماتیک میره؟؟؟کسی سراغ چینی ها میره؟؟
دوست گرامی،طبقه متوسطی که ماشین چینی رو تا 80 میلیون خریده چنانچه واردکنندگان طمعکار قیمت هاشون رو کاهش بدن و با شرایط منصفانه بفروشند مطمئن باشین بخش بزرگی از طبقه متوسط توان خرید ماشین خارجی رو پیدا میکنه
21:11  1394/06/03
پاسخ دادن
vahid
10

نبینم پشت پرده با خودرو سازیا بسته باشیددددددددددددد!!!!!!!!!
نبینم به دست و پا مردم بفتییییییییید!!!!!!1
نه برادر من، تا زمانی که آشغال تو جاده هاست همینه
به موقش سراغ بقیم میریم
18:03  1394/06/03
پاسخ دادن
amino
10

اندکی صبر، سحر نزدیک است.
15:29  1394/06/03
پاسخ دادن
رضا
22

هیچ انحرافی در کمپین نخریدن خودرو وجود ندارد. واقعیت این است بیش از 80% خودروهای صفر در بازار خودروهای داخلی هستند که بسیار پر مصرف
و بی کیفیت و گران هستند و تا وقتی این نواقص در انها برطرف نشود کسی
طالب انها نیست.
14:05  1394/06/03
پاسخ دادن
میلاد
31

قدیم میگفتن خودرو داخلی بخرید که جوانها بیکار نشن ، اما وقتی نود درصد قطعات چینی هست پس ما داریم برای کشور چین اشتغال زایی میکنیم. در این صورت میریم مستقیم یه ماشین چینی مونتاژی میگیریم خلاص.

خودرو صفر داخلی ممنوع!
(ما هم بلدیم تحریم کنیم)
13:17  1394/06/03
پاسخ دادن
کاربر: abe
17

بله بایدم اینطور باشه اصلا از اول هم هدف همین بود که تا ماشین داخلی خوب نشه ما ماشین چینی ای می خریم که از خودروهای ساخت داخل بهره وری بیشتری دارند.
12:45  1394/06/03
پاسخ دادن
زروان
22

ما کاری با خودرو های لوکس خارجی نداریم.
خودروی بی کیفیت و گرون داخلی رو نمی خریم
12:18  1394/06/03
پاسخ دادن
hoda
21

شما بکش خودتو و هی دو بهم زنی کن بگو اینا دارن اشتباه میکنن ، فلان فلان ....
ما نمیخریم عزیز
12:15  1394/06/03
پاسخ دادن
رضا2
48

با نخریدن خودروی صفر به خودمون و هموطنانمون احترام بگذاریم،
به افرادی که (بخاطر تصادف هایی که فقط میبایست خسارت مالی میداشته اما به علت کیفیت پایین ایمنی این خودروسازها خسارت جانی داشته) و الان از بین ما رفتن با نخریدن خودروی صفر احترام بگذاریم، تا با این کار قیمت ها شکسته بشه، (شاید باورتون نشه ولی اگر دو سه کارخونه خودروسازی داخل منحل بشن دیگه مالیات گمرکی برداشته میشه، چون این مالیت گمرکی برای حمایت داخله و وقتی اونا نباشن پس دلیلی نیست که وجود داشته باشه و اونوقته که همه با قیمت منطقی خودروهای روز دنیا را "با ایمنی بالا" میتونیم بخریم و این دفعه ایمن سفر کنیم.)

اگر هم واقعا نیاز شدید به خرید خودرو دارید اشکالی نداره، خودروی چند ماه (مثلا از 1-2 ماه تا چند ماه) تا یک سال کارکرد بگیرید، مزیت خودروی چند ماه کارکرد هم اینه که نه تنها قیمت مناسبتر داره بلکه مشکلات احتمالی اولیه کارخونه هم برطرف شده و وقتی به یکی دو کارشناس موقع خرید نشون بدین هم دیگه دلیلی برای نگرانی وجود نداره.

دوستانی که موافق نظر بنده هستن + بدید.

موفق باشید.
11:44  1394/06/03
پاسخ دادن
مهدی
5

این چه انجمن ملی هست که همیشه طرف خودروساز رو گرفته تا حالا،یبار نشد حتی صوری طرف مردم رو بگیره،بازم همون خارجی های گرانفروش قیمت را پایین آوردن ودارن اقساطی بدون سود میدن اما داخلیا چی؟میان تو تلویزیون مردم روهم مسخره میکنن؟نمیخریم نمیخریم بخاطر حفظ جان و مال عزیزانمان
19:23  1394/06/03

kurdishlambo
8

نه مثل اینکه این کمپین خیلی باحاله!! کسی لینک تلگرامشو داره بده ممنون میشم
11:40  1394/06/03
پاسخ دادن
انزلی چی
19

نخریدن خودرو صفر داخلی خودش کلی به نفع مردم هست ، چون ماشین خارجی که به قول دوستمون "رامتین" فقط قشر پولدار میتونند بخرن ، و حتی ارزون شدنش در وضعیت بقیه مردم تاثیری نداره ، ماشین داخلی که حداقل در وسع خرید مردم هست باید و باید خیلی ارزونتر بشود و گرنه فقط تحریم...............
11:02  1394/06/03
پاسخ دادن
ممد
27

"""""""""""""""""""""""""""""""تحریم خودروی صفر"""""""""""""""""""""""""""""""

از کجاش نوع خودرو رو مشخص میکنین، من نمیدونم.
10:28  1394/06/03
پاسخ دادن
رامتین
31

کمپین مورد نظر مربوط به همه خودروهاست. ما با خارجی ها کاری نداریم، آخه آدم حسابی 90% مردم ایران، حداکثر بتونند خودروی زیر 50 تومن بگیرند. بنابراین جز خودروی داخلی و چند مدل چینی انتخاب دیگری ندارند. حال بنز s کلاس از 900 میلیون مثلا تخفیف 100 میلونی بده و بشه 800 میلیون. خب چه کمکی میکنه این موضوع!
همونطور که خودروی چینی داره ارزون میشه باید خودروی داخلی هم ارزون بشه. کاهش قیمت حداقل 20 درصدی باید باشه. مثلا پراید بشه 15- سمند 22- 206 تیپ5 یا تندر بشه 28و... صحبت کنند با دولت و کم کنند از هزینه های اضافی که به انواع نهادها میدهند. این کاری داره؟ وقتی انواع نهادها یا گمرگ یا ... از این سودها نمیگذرند پس تحت هیچ شرایطی خودروی داخلی نخواهیم خرید.
10:28  1394/06/03
پاسخ دادن
امیرحسین
30

کمپین نخریدن مربوط به ماشین بود چه داخلی چه خارجی
واردکننده گان هم باید حساب دشت شون بیاد و بفهمند که دیگه نمیتونن هرجور دل شون میخواد با مشتری قرارداد ببندن
واردکنندگان هم باید قیمت هاشون رو کم کنند.شرکتهای واردکننده با پول مردم ماشین وارد میکنند و تنها باید درصدی به عنوان حق العمل از ماشین دریافت کنند نه اینکه دنبال سودهایی عجیب و غریب باشند
10:10  1394/06/03
پاسخ دادن
aram
16

به نظز من بازم هم مقصر خودروسازهای داخلی هستند اگر این خودروسازهای داخلی 30 سال درجا نمیزدند و بازار را انحصاری نمیکردند و محصولات از رده خارج خودشون با قیمت بالا و کیفیت پایین به خورد مردم ایران نمیداند مجالی برای ورود خودروسازهای چینی و گران فروشی بقیه واردکنندگان خودروهای خارجی باقی نمی موند
11:35  1394/06/03

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
990
 
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 57 نظر
7Mosi 20 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تارا مشکی 30 اسفند : در جواب تارا... با شماره 096440 تماس بگیر ..بعد تماس عدد 2 وارد کن بعدش مجدد عدد 2 که وصل کنن به کارشناس... از کارشناس بخا که شکایتت ثبت کنه
جمال : سلام برای شما دعوتنامه CVT اومد یا پلاس،؟!
منوچهر : با سلام من پذیرش ۱۷ آذر بودم همون بهمن ماه تبدیل زدم ده روزه هم تحویل گرفتم به جز سانروف هم هیچ فرقی ندارند
نادیا : سلام وقت بخیر منم امروز تارا دستی سفید موعد تحویل ۳۰اسفند فاکتور شد اطلاعی دارید بعد از فاکتور شدن چقدر طول می‌کشه تحویل داده بشه؟
تارادستی‌سفید : مبارک‌باشه
X5 تبدیلی اجباری : سلام دوستانی که دانسته یا ندانسته داخل این شرکت کلاه بردار ثبت نام کردن خواستم بدونید تا ۷ ماه بعد ثبت نام بهش فکر نکنید چون نمیدن صبر کنید من خودم الان ۱۱ ماه از ثبت نام گذشت و هنوز خبری نیست سلامت باشید یاحق
علی : سلام به همه دوستان تارا v1سفید پیش فروش پرداخت اولیه ۲۰ مرداد کل مبلغ ۲۰ دی ماه تحویل ۳۰ اسفندماه ۲۶ اردیبهشت‌ فاکتور شد.
تارا مشکی 30 اسفند : سلام وعرض ادب... تارا مشکی آبنوس واریز اولیه 15 مهر.. تکمیل وجه 6اسفند.... موعد تحویل 30 اسفند 1403..... پرداخت 3میلیون 100 24فروردین1404... فاکتور 26 اردیبهشت...با 5بار ثبت شکایت و بیش 20 بار تماس هر روز صبح و ظهر.
بهنام : فروردین ها کسی فاکتور نشد
عباس : داداش اومدی اینجا میپرسی، مگه خجالت میکشی از خود اون نمایندگی بپرس ، اصل قضیه رو ول کردی اومدی از ملت میپرسی، از عکس چک پزشکیان هم نمیتونه کاری کنه چه برسه به اونا، انقد سخت نگیر زندگی رو
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
فاطمه : سلام .بله من موعد تحویلم تیرماه بود دوسه روز پیش دعوت نامه برام اومده
زنگ : حرف شما دروغ بود گفت تولید میشه ولی با موتور 1800
رسول : همه فاکتور شده بجز دنا 6 دنده
سعید : سلام دیوانه تحویل گرفتم دریچه گاز برقی هس ،رینگ فولادی، مونتاژ عالی
دوگانه صد لیتری اسفند : برای من صدور اسناد تیک نخورده ضربدر روشه ولی حمل خودرو تیک خورده داستان چیه و کی میرسه نمایندگی؟
علی x55 پرو : افزایش قیمت خودرو هنوز قطعی نیست؛ مردم و رسانه‌ها مراقب شایعات باشند همه ما می‌دانیم خودروسازان در تلاشند قیمت‌ها را بالا ببرند و حتی تا حدی هم پیش رفته‌اند. اما مردم و رسانه‌ها نباید این فضا را زودتر از موعد بپذیرند. وقتی جامعه آماده افزایش قیمت باشد، کار خودروسازان راحت‌تر می‌شود. برعکس، باید صدای اعتراض به گوش دولت و خودروسازان برسد. باید تمام مردم را آگاه کرد که همین حالا هم قیمت کارخانه بالاست و هر افزایش جدیدی فقط و فقط پول زور از جیب این مردم هست و هیچگونه توجیه اقتصادی ندارد در روزهای اخیر، گمانه‌زنی‌ها و شایعاتی مبنی بر افزایش قیمت خودرو در فضای مجازی و برخی کانال‌های خبری منتشر شده است. با این حال، باید تأکید کرد که تا این لحظه هیچ مجوز رسمی برای افزایش قیمت به خودروسازان داخلی داده نشده است. متأسفانه برخی از این شایعات، خواسته یا ناخواسته، به نفع خودروسازان عمل می‌کنند و با آماده‌سازی ذهنی جامعه، مسیر را برای افزایش احتمالی قیمت‌ها هموار می‌سازند. این در حالی است که مردم، رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی باید به جای همراهی با این فضا، صدای مطالبات عمومی باشند. به
مصطفی سورن موتور جدید : سورن موتور جدید سفید تحویل 24 خرداد فاکتور نشده. احتمالا با توجه ب وضع برق و ب طبع اون کاهش تولید با تاخیر تحویل میدن.
ساینا دوگانه : سلام من به یه ساینا دوگانه جی ایکس تو دیوار پیام دادم گفت واریز 9 اسفند بوده الان ماشینش رو تحویل گرفته بود یعنی واقعا امکان داره ماهم تا دوهفته دیگه فاکتور بشیم من 22 اسفند تکمیل وجه کردم. واقعا دارم بیزار میشیم از این ماشین نمایندگیش هم اصلا جواب نمیده هزار بار زنگ زدم
اسی : وسط های خرداد دعوت نامه تیر جی ایکس ها میاد
فرسوده 207 : سلام دوستان. خواهشا کسی میدونه جوابم رو بده*****پیش فروش طرح فرسوده واریز اولیه رو انجام دادم برای اسقاط خودرو باید ثبت نام کرد یا منتظر پیامک بود؟