پشت پرده کمپین نخریدن خودروهای داخلی

پشت پرده کمپین نخریدن خودروهای داخلی

یک کارشناس صنعت خودرو گفت: کمپین نخریدن خودروهای داخلی تلفیقی از احساسات و خواسته‌های به‌حق مصرف‌کنندگان ایرانی با دست‌های پشت پرده و سازمان‌دهی واردکنندگان خودروهای چینی و کره‌ای است.

مجتبی نظری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: با امیدواری‌های ایجاد شده در دوره پس از توافق هسته‌ای، برخی واردکنندگان خودروهای چینی و کره‌ای وارد جنگ بازار شده و با سوءاستفاده از احساسات مصرف‌کنندگان، کمپین نخریدن خودروهای داخلی را سازمان‌دهی کرده‌اند.

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: در این کمپین خواسته‌ها و توقعات مصرف‌کنندگان از خودروسازان داخلی به‌حق و درست است به‌گونه‌ای که مصرف‌کنندگان توقع افزایش تنوع و کیفیت محصولات در سال‌های گذشته را داشتند که البته خودروسازان به دلیل شرایط تحریم و نبودن امکان همکاری با خودروسازان جهانی نتوانستند نسبت به انتقال تکنولوژی اقدام کنند.

وی افزود: از آن سو نیز در برخی دولت‌های گذشته نگاه سیاسی به صنعت خودرو وجود داشت و درآمدهای خودروسازان به جای آنکه صرف تحقیق و توسعه و طراحی محصولات جدید شود صرف مصارف دیگری شد که این نیز باعث شد خودروسازان نتوانند توقعات مردم را برآورده کنند.

نظری با بیان اینکه بنابراین در چند سال اخیر مطالبات انباشته‌ای از خودروسازان در بین مردم شکل گرفته است، تصریح کرد: دقیقا در همین فضا و در شرایطی که خودروسازان با توافق هسته‌ای به دنبال مشارکت با خودروسازان جهانی، انتقال تکنولوژی و تولید محصولات جدید هستند؛ برخی واردکنندگان خودروهای چینی و کره‌ای احساس خطر کرده و نسبت به سازماندهی و جهت‌دهی کمپین نخریدن خودروهای داخلی اقدام کرده‌اند.

وی ادامه داد: براساس شواهد موجود این واردکنندگان که بعضا پرونده تخلفات آنها به دلیل گران‌فروشی از سوی برخی مراجع رسمی کشور اعلام شده و در دست بررسی است، با سوءاستفاده از احساسات و خواسته‌های به‌حق مصرف‌کنندگان سعی در تضعیف صنعت خودروی داخلی با هدف سوق دادن تقاضای بازار به سمت خودروهای وارداتی چینی و کره‌ای دارند.

این کارشناس صنعت خودرو افزود: این وضعیت در حالی است که در شرایط سخت تحریم و زیان‌دهی خودروسازان، این شرکتها از بیکاری کارگران جلوگیری و هم‌اکنون نیز به دنبال مشارکت با خودروسازان خارجی و انتقال تکنولوژی برای جبران کمبود تنوع محصول در سال‌های گذشته هستند.

وی خاطرنشان کرد: البته این همکاری‌ها زمان‌بر بوده و حدود یک سال و نیم تا دو سال زمان می‌برد تا محصولات جدید حاصل از همکاری‌ خودروسازان داخلی و خارجی وارد بازار شود با این حال واردکنندگان خودرو با پیش‌بینی این موضوع، از هم‌اکنون به دلیل از دست دادن بازار در‌ آینده احساس خطر کرده و می‌خواهند با هدایت کمپین‌های این‌چنینی، سوار بر موج احساسات مردم شده و ذائقه مصرف‌کنندگان را به سمت خودروهای چینی و کره‌ای کشانده و بازار خود را حفظ کنند.

 


منبع

ایسنا

برچسب : بازار خودرو , واردات خودرو , خودروسازان , خودرو , خودرو داخلی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

8 نظر

سهند 1
9

حدود نیم قرن تولید(مونتاژ) کننده خودرو هستیم.منطقا باید خودروها وقطعات مربوطه ساخت داخل حداقل کیفیت مناسب را داشته باشند. ولی عوامل مختلفی در این زمینه دخیل هستند که خودرو سازان تا حدودی بی تقصیر هستند از جمله تحریمها ،جاده ها ،کیفیت بنزین ، سطح تورم ورکود و...... گرچه بنده معتقدم مدیریت صحیح مهمترین اصل برای بهبود اوضاع خودرو سازی کشور است.
14:35  1394/05/31
گزارش
پاسخ دادن
علی
13

"در برخی دولت‌های گذشته نگاه سیاسی به صنعت خودرو وجود داشت و درآمدهای خودروسازان به جای آنکه صرف تحقیق و توسعه و طراحی محصولات جدید شود صرف مصارف دیگری شد" اصل قضیه همینه و هنوزم همینه از ما مردمی که با هزار بدبختی و هزار امید پول جور می کنیم تا خودرو سوار شیم پول زور میگیرن و صرف اهداف کثیف سیاسیشون می کنن.
قبول، 3 سال تحریم بودیم ولی چرا قبل از اون روز به روز کیفیت ماشین ها کم میشد و قیمتشون بالا می رفت. چرا اون موقع با شرکت های جدید و مدل های جدید به بازار تنوع نمی دادن
الان که تحریم لغو شد چرا ارزون نمیشه چرا آزاد نمیشه
تنها راه اینه که سهم دولت از خودروسازی رو بفروشن به شریک های خارجیشون و به بقیه شرکت های خارجی هم اجازه بدن بطور آزاد داخل ایران فعالیت کنن و قیمت ها رو آزاد کنن اینطوری معنی رقابت و قیمت واقعی و کیفیت و پیشرفت رو می بینیم.
تا این شرایط ما مردم باید صبر کنیم و خرید نکنیم تا به حقمون برسیم
13:04  1394/05/31
گزارش
پاسخ دادن
محمدرضا
15

هههههههههههههههههههههههه
دیگه رسماً قاطی کردین
12:50  1394/05/31
گزارش
پاسخ دادن
اتا
7

قتی ال 90 100 رو پر میکنه جک تازه رسیده به 60 تا.تو جاده هم که چینیها همه در حال زوزه کشیدن و به زور راه رفتن هستن.خودرو فقط زلم زیمبو و بلوتوث و کنترل ضبط از روی فرمان نیست. باید راه هم بره!
12:48  1394/05/31
گزارش
پاسخ دادن
نوید
22

این چی میگه؟
ما اصلا پشت پرده نداریم کاملا داریم رو بازی میکنیم.
تلاش برای تولید خودرو با کیفیت و استاندارد در سطح دنیا=حمایت مردم
12:29  1394/05/31
گزارش
پاسخ دادن
امین
22

نمیدونم تا کی میخوان توهم بزنن
دست پشت پرده رو با اراده مردم اشتباه نگیرید
این کمپین خیلی وقته شروع شده ولی نتیجش رو آقایون تازه دارن می بینن
به این مثلا کارشناسها بگید واقعیت رو ببینند و از خوش خدمتی به ارباباشون دست بردارن و حق مردم رو بدن
12:02  1394/05/31
گزارش
پاسخ دادن
مهران
27

اگه يادمان باشد خودروسازان بخاطر تحريمها قيمت خودرو را بالا بردند حالا كه تحريم برداشته شده بايد قيمت پايين بيايد پس دست پشت پرده اى نيست اينها توهم هست!
11:57  1394/05/31
گزارش
پاسخ دادن
محمد
28

تو رو خدا دست از این ننه من غریبم بازی بردارید.اصلا قبول مملکت 3 سال تحریم بوده و خودروسازان نتونستن توقع مردم رو براورده کنند ولی اون 30 سالی که تحریم نبودیم و هیچ ماشین خارجی اجازه ورود نداشت این دوستان چه گلی به روی ملت زدن؟
11:00  1394/05/31
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن 7 نظر
نازنین۱ 5 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محمد : یه مقدار دیگه طاقت بیاری مال ما هم میاد فقط عجله نکن لطفا
X5 : سلام دوستان.یه راهنمایی بدید.به نظرتون برا تحویل باید کارشناس رنگ ببرم با خودم؟
نازنین : سلام دوستان مال من اومد مال شما چی هنوز نیومده؟؟؟؟پیام تکمیل وجه رومیگم
شاهین پلاس۱ : وقتی یه شرکت زیر نظر دولت باشه انقدر بی صاحب باشه اوضاع بهتر از این نمیشه چی شون درسته این درست باشه توقع ما هم زیاد اگر این مردم نبودن شماها از گشنگی میمردین شرف ندارید که انقدر این مردم و اذیت میکنید خدا نگزره ازتون
سیاوش x5 : سلام عزیزان ثبت‌نام ۲۸ اسفند تحویل سیستمی۲۸تیر فاکتور ۲۰ مهر ارسال مدارک ۳ ابان شهر بندرعباس زنگ زدن امروز بریم تحویل بگیریم جهت اطلاع
آرش : بدبختی کوییکم معلوم نی کی بدن🤨
آرش : منم جی ال بودم ۲۸۲پارسال واریز کردم موعدم آذر بود که تبدیل به کوییک زدم ۱۵۰ هم واریز کردم حالا خدا داند کی بدن
مهدی : سلام از من به شما نصیحت من الان ۲ ماه هست که ماشین زیر پام هست تلکی منتظر جی نباشین فقط جی ال میدن اونم به زور
مهدی پلاس 14اردیبهشت : درود برشما دوستان عزیز.اپراتورهای سایپا هیچ خبری ندارن که چه موقع ماشین فاکتور میشه این که میگن شما اسفندماه فاکتور میشوید دروغه قبلاً یکی از دوستان گفتن اپراتور بهم گفته تو که 14اردیبهشت هستی حدوداً 70روزدیگه فاکتور میشوید من همون لحظه حساب کردم چون خودم هم 14اردیبهشت بودم تقریباً شد اواخر مهرماه اما هیچ خبری نشد لطفاً دلخوش به گفته اپراتور سایپا نباشید
خردادماه : بله ۴ بار اومده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
احسان : طرح فرسوده ساینا دوگانه اخرین تحویلی مال تکمیل وجه برج چند کسی میدونه کسانی تازه تحویل گرفتن اطلاعات به ماهم بدید چقدر تاخییر دیگه
سعید اتو فلز 30 دی : بله،من 5 ابان تکمیل کردم،9 تبدیل زدم،12 فاکتور شد و 13 پلاک.
نیسان دوگانه اکستند : نیسان ابی یا اکستند؟
کوییک اس شهریور : الان اونایی فاکتور شدن جلوی شماره گذاری چی نوشته براشون؟من یه هفته فاکتور شدم نوشته در انتظار بازدید افسر
محمدحسین : اگه ب خواد اینجوری پیش بره 31شهریورو آخر آذرماهم نمیدن
محمدحسین : داداش110فایده نداره من ازهمه خواهش میکنم به 136هم زنگ بزنن شکایت ثبت کنن فقط 2دقیقه وقط میگیره
نیسان دوگانه اکستند : دوستان اکستند دوگانه کسی پلاک شده خاهشا راست بگین؟
ساینا تکمیل وجه 30اردیبهشت : 5 آبان فاکتور شدم امروز هم تحویل بالاخره بعد 5 ماه تاخیر راحت شدم خداحافظ همگی امیدوارم شماهم راحت بشید
مظلومی : چرا به ترتیب پذیرش نیس اینم یجور پارتی بازیه دیگه بنده بجز خدا کسی رو ندارم توی نمایندگی از 10 تا ماشین 9 تا اومده بعد از من بعد نیگن ننمیدوتیم چرا اینجوریه
مظلومی : داداش گلم چرا پس و پیش پلاک میزنن، بنده 7 مردادم موندم دوگانه ولی برج 6 و 7 پلاک شدن اگه به ترتیب هست این کجاش ترتیبه، وشما میگی پلاک میشن کجا یه هفته راکت مونده لامصبا