نقض قانون از سوی واردکنندگان خودروهای لوکس!

نقض قانون از سوی واردکنندگان خودروهای لوکس!

تعداد 9 شرکت بعضا واردکننده خودروهای لوکس به کشور الزامات حداقلی تعیین شده در قانون در زمینه تعداد مجاز نمایندگی‌های خدمات پس از فروش را رعایت نکرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، ارزیابی‌های صورت گرفته بیانگر نارضایتی مصرف‌کنندگان ایرانی از خدمات اصلی نمایندگی‌های خدمات پس از فروش خودرو در کشور است.

در این شرایط براساس آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، شرکت‌های عرضه‌کننده خودروهای سبک (سواری و وانت) در کشور موظف هستند تعداد نمایندگی‌های مجاز خدمات پس از فروش خود را به حداقل 10 نمایندگی مجاز برسانند.

با این حال طبق ارزیابی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران از وضعیت خدمات پس از فروش شرکتهای عرضه‌کننده خودروهای سبک در سال 1393؛ شرکتهای آلفاموتور، معین‌موتور، نگین ‌خودرو، ‌ستاره ‌ایران، پرشیا خودرو، خودروسازی سینا، نیرو خودرو آسیا، مرتب خودرو و کاسپین خودرو؛ الزام قانونی یاد شده را در سال 1393 اجرایی نکرده‌ و تعداد نمایندگی‌های خدمات پس از فروش آنها کمتر از قید قانونی حداقل 10 نمایندگی، بوده است.

شرکت آلفا‌موتور واردکننده محصولات آلفا رومئو، معین‌موتور واردکننده پورشه، نگین خودرو واردکننده محصولات رنو، ستاره ایران واردکننده محصولات مرسدس بنز، پرشیا خودرو واردکننده محصولات بی‌ام‌دبلیو، خودروسازی سینا عرضه‌کننده خودروهای تجاری فولکس واگن، نیرو خودرو آسیا عرضه‌کننده محصولات گریت‌وال و بایک، مرتب خودرو عرضه‌کننده محصولاتی چون G5 و پاژن و کاسپین خودرو واردکننده برخی خودروهای ون‌ چینی است.

این وضعیت در حالی است که براساس نظرسنجی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران از بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر از مراجعان به شبکه خدمات پس از فروش عرضه‌کنندگان خودرو در طول سال 1393؛ سه موضوع "کمبود یا نبود قطعات یدکی"، "کیفیت پایین خدمات و تعمیرات" و "دریافت هزینه بالا برای خدمات و قطعات" از مهمترین دلایل نارضایتی مصرف‌کنندگان ایرانی از خدمات شرکتهای خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو بوده است.


منبع

ایسنا

برچسب : بازار خودرو , خودروهای لوکس






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 29 نظر
X33 Cross cvt 25 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محمد : واریز اولیه 5 شهریور ، تکمیل وجه 16 اسفند هنوز فاکتور نشدم
یوسف : سلام نمیدونم خبر درست یا نه. میگن بابت اینکه نمیتونن سانروف رو تامین کنن خط تولید g متوقف شده. اگه مصرف کننده هستین براتون زیاد اهمیت نداره بنظر من تبدیل ب gl قبول کنین. باز خود دانین
شاهینgl : دوستان من ۱ ماه که تحویل گرفتم اصلا هم ازش راضی نیستم آشغال به تمام معناست سروصدا زیاد کیفیت قطعه پایین واقعا ارزش نداره این همه حرص خوردن برای یک آشغال به تمام معنا زیاد خودتون اذیت نکنین
شاهین پلاس اتوماتیک : خیر تا ۱۶ اسفند هم فاکتور شده. اطلاع موثق دارم
شاهین اتومات : سلام و عرض ادب. لطفا دوستانی که ماشینشون فاکتور میشه محبت کنن تاریخ واریز اولیه و مبلغ واریز.. تاریخ واریز تکمیل وجه و مبلغ تکمیل وجه اطلاع رسانی کنن🙏
حمید : از دعوتنامه های تارا دستی کسی خبر نداره؟
محسن : درود از دعوتنامه تارا v1 کسی خبر نداره؟
Cs55 : سلام برای تحویل حضوری پیام اومده بعد پلاک چند روز طول میکشه تحویل بدن افرادی که تحویل گرفتن حضوری بزنیم یا صبر کنیم بفرستن نمایندگی شهرمون؟
شاهین جی سانروف : بله منم تماس گرفتم گفتن خط تولید شاهین جی متوقف شده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
دوگانه 30 بهمن 100لیتری : مال کدوم شهر هستین؟
احمد : سلام ساینا دوگانه تکمیل وجه اسفند کسی فاکتور شده
امیر : سلام فاکتور شدی ??
😂 : 😂😂😂 سلیقس دیگه متفاوته
محمد : دعوت نامه دو ماه قبل تاریخ قراردادت و تحویل یک ماه و نیم با تاخیر
سعیداوی : ساینا‌85گانه‌نعلت‌برشرکت‌بیصاحب‌برج11بایدتحویل‌بگیرم‌تاهلاهیچ‌خبری‌ازماشین‌نیست30ام‌پلاک‌شدتاامروزبدستم‌نرسیدنعلت‌برمسولین‌سایپا
محمد : سلام فعلا دارن اونایی که اسفند ماه تکمیل وجه تحویل میدن
سمند جدید : کسی هست تحویل 13 خرداد باشه فاکتور شده باشه
خداروشکر : انشاالله مبارکتون باشه
ناصر : منم برج 10 نوشتم نقدی ولی هنوز خبری نیست تحویل زد برج 3این بار اذیت کردن با این دیون بگید چقدر بدیم این مسخره بازی ها چی گند زدن با این تحویل دادنشون