راه شکایت از خودروسازان هموار شد

راه شکایت از خودروسازان هموار شد

دبیر انجمن صنفی شرکتهای خدمات پس از فروش خودرو از تشکیل "هیات حل اختلاف" برای رسیدگی به شکایت مصرف‌کنندگان از عملکرد خودروسازان و واردکنندگان خودرو خبر داد.
عباسعلی غیاثی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: براساس تبصره یک ماده 63 اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، هیات حل اختلاف برای رسیدگی به شکایات و موارد نارضایتی مشتریان از خدمات عرضه‌کنندگان خودرو در کشور تشکیل شده است.
وی با بیان اینکه این هیات به پرونده‌های ارجاعی از سوی واحد رسیدگی به شکایات وزارت صنعت، معدن و تجارت رسیدگی می‌کند، خاطرنشان کرد: کارشناس رسمی دادگستری در رشته مرتبط، کارشناس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی و نماینده عرضه‌کننده خودرو، اعضای سه نفره این هیات هستند و ریاست آن نیز با کارشناس رسمی دادگستری است.
دبیر انجمن صنفی شرکتهای خدمات پس از فروش خودرو ادامه داد: این انجمن نیز به عنوان دبیر هیات حل اختلاف تعیین شده و براساس شیوه‌نامه ابلاغ شده از سوی اداره کل حقوقی وزارت صنعت، معدن و تجارت، هماهنگی‌های لازم را برای تشکیل جلسات و امور اداری و قانونی این هیات انجام می‌دهد.
وی افزود: در این زمینه پرونده مشتریان ناراضی از طریق اداره کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت صنعت، معدن و تجارت به هیات حل احتلاف ارسال می‌شود و این هیات موظف است ظرف 20 روز از زمان دریافت و ثبت شکایت، به موضوع رسیدگی و کتبا اعلام رای کند که در این زمینه نیز ملاک رای، نظر اکثریت اعضای هیات است.
غیاثی با بیان اینکه اگر طرفین اختلاف به رای صادره هیات اعتراضی نداشته باشند، رای صادره ظرف مدت 10 روز اجرایی می‌شود، تصریح کرد: اما در صورت اعتراض هر یک از طرفین به رای صادره، آنها 20 روز فرصت دارند تا ضمن اعتراض به رای موضوع را در دادگاه صالحه پیگیری کنند و دادگاه نیز باید موضوع را خارج از نوبت و حداکثر ظرف دو ماه رسیدگی و صدور رای کند. این رای قطعی بوده و از طریق واحد اجرای احکام شعبه صادرکننده رای، اجرا خواهد شد.
وی ادامه داد: اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو هم‌اکنون در هیات دولت در دست بررسی است. البته برای جلوگیری از تضییع حقوق مصرف‌کنندگان و با تاکید وزیر صنعت، معدن و تجارت؛ تصمیم گرفته شد تا زمان تصویب اصلاحیه، جلسات هیات حل اختلاف مطابق با متن پیش‌نویس این قانون تشکیل و به پرونده‌های مربوطه رسیدگی کند.
دبیر انجمن صنفی شرکتهای خدمات پس از فروش خودرو خاطرنشان کرد: مشتریان و مصرف‌کنندگان خودروهای داخلی و خارجی می‌توانند موارد شکایت و نارضایتی خود از عملکرد خودروسازان و واردکنندگان خودرو را به واحد رسیدگی به شکایات وزارت صنعت یا سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استانی ارائه کنند. پرونده این شکایات از طریق وزارت صنعت به هیات‌های حل اختلاف ارجاع شده و ظرف 20 روز رسیدگی و صدور رای خواهد شد.
 

منبع

ایسنا

 

برچسب : هیات حل اختلاف , مصرف کنندگان , خودروسازان , وارد کنندگان , راه شکایت






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
990
 
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 66 نظر
X33 Cross cvt 20 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
Masoud : سلام من از سال 1404 صحبت میکنم جایی که قیمت پراید 78 120 میلیون شده
زاهدی : سلام کسی هست طرح مادرانه تحویل خردادباشه .صدورفاکتورشده یانه
تارادستی‌سفید : درجواب اقابهنام‌،ممنون‌ان‌شاالله فرداهم‌شماخبرفاکتورشدنتون بگیدبهمون.
سید حسن : سلام تارا اتوماتیک v4 تحویل اردیبهشت ۱۸دهم فاکتور شد ۲۴رم پلاک ۳وم خرداد. تحویل مدارک ماشین هنوز خبری نیست به دستم نرسیده تو پارکینگ اتگا. خوابیده
بهنام مشهد : سلام من 31فروردین طراح فرسوده هنوز فاکتور نشدم مرحله دوم 12اسفند واریز کردم انشاالله فردا فاکتور بشه
بهنام مشهد : خداروشکر 🥰🥰🥰🥰🥰 مبارکتون باشه 💯🧿 خداروشکر شد فروردین
حامد : تارا فقط تهران تولید میشه حضوری هم بعضی وقتا تحویل میدن بعضی وقتها نه
مبینا : سلام به همه دوستان مخصوصا اونایی که سنگ تمام گذاشتن تشریف اوردن.... خدا سر شاهده هر کاری از دستمون اومد کردیم ازشون قول گرفتیم تا سره برج بیشتر شاهین های که تو تأخیرن شروع به فاکتور کنن تا سره برج بیشترشون با اطلس هااا فاکتور می..... سود تأخیر که گفتن پیگیری میکنم سریع تر واریز کنن برای افزایش هم که به شدت تکذیب کردن گفتم اصلن افزایشی اعمال نمیکنیم شایع ست.... تا الان با هاشون صحبت میکردم ازشوش قول فاکتوری سریع گرفتم اخرین حرفم به مدیران این بود اگه تا سره برج فاکتوری صورت نگیره زیر تعهدات تون بزنید ....که قول به این جماعت دادید دوباره اجتماع میکنیم ...... انشالله زحمت مون به باد نره و فاکتوری رو شروع کنن🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏
رسول : واقعا شرایطی که این شرکت بوجود اورده قابل تحمل نیست دوستان اگه کسی مسیرش رو بلده یه شکایت دسته جمعی انجام بشه تا جلوی زیاده خواهی این قبیل افراد گرفته بشه بنظرم از ظرفیت فضای مجازی بشه زودتر جواب میده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
قاسم. دوگانه سی اسفند75 لیتری : سلام. رضا کجایی؟ماشینت اومد؟
ساینا : برامن باقطارمیفرسن
احسان فرسوده فروردین : من هم فاکتور نشدم. ولی واقعیت هنوز اون 8میلیون مازاد رو هم که یک ماه پیش اومده بود واریز نکردم و وایسادم هر روز 167هزار تومان بابت تأخیر ازش کم میشه تا صفر شه😆
ساینا اس : داداش 13بهمن از کجا آوردی جدیده تا 12یود 11شبش سقفش پرشد
دی ماه : سلام من من دوماه تاخیر داشت. ماشینم 10اسفند تحویل گرفتم درصورتی که تحویل دی ماه بودم. الان شماره چک اومده ولی پیامک نیومده. معلوم نیس کی بدن؟
محمد جواهری : برا یک ماه 15 میلیون داداش من زنگ زد گفت 3 تومن نمیشه دیر کردش
بهنامx33دستی : سلام احمدجان خبری ازتون ندارم بسلامتی x33دستی روتحویل گرفتی که کم پیدایی اگه خودرویتان روتحویل گرفتین بی زحمت اطلاع رسانی کنین ممنون از پاسختون.
محمد 207فلز فوری : اشکان جان یه مرحله رفت جلو یعنی فاکتور شده!؟مال منم تحویل 7خرداده
اطلس 23 مهر : اطلس تکمیل وجه و سخا 23 مهر همین الان فاکتور شدم
علی x33کراس اتومات : با عرض سلام و خسته نباشید بالاخره بعد 6ماهامروز ماشین رسید نمایندگی فردا تحویل میگیرم ثبت نام اقساطی ایکس 33کراس اتومات تحویل سیستمی 12/20 مدل 403قیمت قدیم دیون بهم تعلق نگرفت و همون قیمت قطعی بود ولی خدا لعنتشون کنه به اندازه ده سال پیر شدم از بس اذیت کردن ایشالله همه ماشینشون تحویل بگیرن از این بلا تکلیفی در بیان