راه شکایت از خودروسازان هموار شد

راه شکایت از خودروسازان هموار شد

دبیر انجمن صنفی شرکتهای خدمات پس از فروش خودرو از تشکیل "هیات حل اختلاف" برای رسیدگی به شکایت مصرف‌کنندگان از عملکرد خودروسازان و واردکنندگان خودرو خبر داد.
عباسعلی غیاثی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: براساس تبصره یک ماده 63 اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، هیات حل اختلاف برای رسیدگی به شکایات و موارد نارضایتی مشتریان از خدمات عرضه‌کنندگان خودرو در کشور تشکیل شده است.
وی با بیان اینکه این هیات به پرونده‌های ارجاعی از سوی واحد رسیدگی به شکایات وزارت صنعت، معدن و تجارت رسیدگی می‌کند، خاطرنشان کرد: کارشناس رسمی دادگستری در رشته مرتبط، کارشناس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی و نماینده عرضه‌کننده خودرو، اعضای سه نفره این هیات هستند و ریاست آن نیز با کارشناس رسمی دادگستری است.
دبیر انجمن صنفی شرکتهای خدمات پس از فروش خودرو ادامه داد: این انجمن نیز به عنوان دبیر هیات حل اختلاف تعیین شده و براساس شیوه‌نامه ابلاغ شده از سوی اداره کل حقوقی وزارت صنعت، معدن و تجارت، هماهنگی‌های لازم را برای تشکیل جلسات و امور اداری و قانونی این هیات انجام می‌دهد.
وی افزود: در این زمینه پرونده مشتریان ناراضی از طریق اداره کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت صنعت، معدن و تجارت به هیات حل احتلاف ارسال می‌شود و این هیات موظف است ظرف 20 روز از زمان دریافت و ثبت شکایت، به موضوع رسیدگی و کتبا اعلام رای کند که در این زمینه نیز ملاک رای، نظر اکثریت اعضای هیات است.
غیاثی با بیان اینکه اگر طرفین اختلاف به رای صادره هیات اعتراضی نداشته باشند، رای صادره ظرف مدت 10 روز اجرایی می‌شود، تصریح کرد: اما در صورت اعتراض هر یک از طرفین به رای صادره، آنها 20 روز فرصت دارند تا ضمن اعتراض به رای موضوع را در دادگاه صالحه پیگیری کنند و دادگاه نیز باید موضوع را خارج از نوبت و حداکثر ظرف دو ماه رسیدگی و صدور رای کند. این رای قطعی بوده و از طریق واحد اجرای احکام شعبه صادرکننده رای، اجرا خواهد شد.
وی ادامه داد: اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو هم‌اکنون در هیات دولت در دست بررسی است. البته برای جلوگیری از تضییع حقوق مصرف‌کنندگان و با تاکید وزیر صنعت، معدن و تجارت؛ تصمیم گرفته شد تا زمان تصویب اصلاحیه، جلسات هیات حل اختلاف مطابق با متن پیش‌نویس این قانون تشکیل و به پرونده‌های مربوطه رسیدگی کند.
دبیر انجمن صنفی شرکتهای خدمات پس از فروش خودرو خاطرنشان کرد: مشتریان و مصرف‌کنندگان خودروهای داخلی و خارجی می‌توانند موارد شکایت و نارضایتی خود از عملکرد خودروسازان و واردکنندگان خودرو را به واحد رسیدگی به شکایات وزارت صنعت یا سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استانی ارائه کنند. پرونده این شکایات از طریق وزارت صنعت به هیات‌های حل اختلاف ارجاع شده و ظرف 20 روز رسیدگی و صدور رای خواهد شد.
 

منبع

ایسنا

 

برچسب : هیات حل اختلاف , مصرف کنندگان , خودروسازان , وارد کنندگان , راه شکایت






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
990
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
داریوش : سلام یعنی پول را برمی‌گردانند؟
علی : نگران نباشید سفید شیری همون شاهینهای سفیدی هست که تو خیابون میبینید
J7 : دوستان تعرفه واردات و دارن کاهش میدن،اونایی که ماب التفاوت دادن بدونن که توی قرار داد خورده دیون دولتی در زمان تحویل،باید مبلغ و کم کنن یا برگردونن
X5 : سلام شما کدوم شهر هستین
عاطفه x5 : من اداره صمت شکایت کردم، ثبت نام نقدی شهریور بودم ، ۱۰ اردیبهشت ماشین رو دادن، از کرمان موتور دوهفته بعد تماس گرفتن گفت بیست روز زمان میبره چک رو آماده و ارسال کنیم و قرار هفته آینده بفرستن نمایندگی و من بگیرم و رضایت بدهم، سود آن بالای ۱۰۰ تومن شد
شاهین جی e : ایران خودرو گرون کرد،حا لا نوبت سایپا هست .به خدا ظلمه لعنت بر ظالم ..
سینا : ظاهرا برای تمام اسفندی ها سفید شیری زدن متأسفانه
مریم : دوستانی که ماشینشو‌ن فاکتور شده چه رنگی براشون زده میبینم بعضی ها میگن تغییر کرده به سفید شیری ،یعنی میخوان اون رنگ رو بدن حالا واقعا حقیقت داره؟
مهراد : سلام دوستان من ۱۸ اسفند تکمیل وجه کردم ۲۰ اسفند هم سخا رو تحویل دادم دیروز فاکتور شد وامروز صبح پلاک شد وامشب هم نگاه کردم دیدم زده تحویل خودرو روشن شده بود من شهرستان هستم بنظرتون کی ماشین بدستم میرسه ممنون میشم راهنمایی کنید ایا سود تاخیر هم شاملم میشه
J7 : دوستان تعرفه واردات و دارن کاهش میدن،اونایی که ماب التفاوت دادن بدونن که توی قرار داد خورده دیون دولتی در زمان تحویل،باید مبلغ و کم کنن یا برگردونن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ساینا دوگانه تکمیل27اسفند : خب پس دوگانه تا کی فاکتور شده؟؟
دنا آپشنال : بله میشه فروخت مشکلی نیست
دنا ااتومات : سلام در طرح جوانی جمعیت بعد از تحویل خودرو میشه فروختش یا اجازه فروش نیست؟
مهر ماهی : فرزانه خانم اگه با منی 23 مهر تکمیل وجه کردم یک هفته هست ماشین تحویل گرفتم خدارو شکر ماشین خوبیه ایشالله به زودی قسمت شما و بقیه دوستان
اسی.207پانا فوری طرح مادران : سلام دوستان 16خرداد کسی فاکتور نشده فقط داره به روز میشه ولی خبری از فاکتور شدن نیس لطفا اگه کسی طرح مادران فاکتور شد اعلام کنه ممنون
امیر : نه داداش خیالت راحت تو تکمیل وجه کردی
ساینا دوگانه : داداش 176م من واریز کردم میدونم172 بود ولی به اجبار باید4/700هم برا بیمه بده واریز کنی
هادی : سلام من امروز با نمایندگی تماس گرفتم گفت افزایش قیمت برای پیشفروش هست و فروش فوری افزایشقیمت ندارن و قیمت قطعی هست بنده رانا تحویل 4 تیر دارم شاید تاخیر بخوره ولی افزایش قیمت هرگز به شایعات توجه نکنید
امیر : مثل اینکه شما کلا بی خبری.دیوان عدالت اداری کلا وزارت صمت و شورای حمایت رو از قیمت گذاری خارج کرد.رای ابطال داد.با این روند احتمالا خودرو بزودی میره بورس کالا
اینفو : دوستان منظورتون از پیش فروش ها احیانا اونایی نیست که تکمیل وجه کردن دیگه درسته؟ چون ما تکمیل وجه کردیم و 617 پرداخت کردیم و قاعدتا دیگه پولی از ما نمی گیرن..اگه غیر از اینه لطفا بفرمایید