راه شکایت از خودروسازان هموار شد

راه شکایت از خودروسازان هموار شد

دبیر انجمن صنفی شرکتهای خدمات پس از فروش خودرو از تشکیل "هیات حل اختلاف" برای رسیدگی به شکایت مصرف‌کنندگان از عملکرد خودروسازان و واردکنندگان خودرو خبر داد.
عباسعلی غیاثی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: براساس تبصره یک ماده 63 اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، هیات حل اختلاف برای رسیدگی به شکایات و موارد نارضایتی مشتریان از خدمات عرضه‌کنندگان خودرو در کشور تشکیل شده است.
وی با بیان اینکه این هیات به پرونده‌های ارجاعی از سوی واحد رسیدگی به شکایات وزارت صنعت، معدن و تجارت رسیدگی می‌کند، خاطرنشان کرد: کارشناس رسمی دادگستری در رشته مرتبط، کارشناس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی و نماینده عرضه‌کننده خودرو، اعضای سه نفره این هیات هستند و ریاست آن نیز با کارشناس رسمی دادگستری است.
دبیر انجمن صنفی شرکتهای خدمات پس از فروش خودرو ادامه داد: این انجمن نیز به عنوان دبیر هیات حل اختلاف تعیین شده و براساس شیوه‌نامه ابلاغ شده از سوی اداره کل حقوقی وزارت صنعت، معدن و تجارت، هماهنگی‌های لازم را برای تشکیل جلسات و امور اداری و قانونی این هیات انجام می‌دهد.
وی افزود: در این زمینه پرونده مشتریان ناراضی از طریق اداره کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت صنعت، معدن و تجارت به هیات حل احتلاف ارسال می‌شود و این هیات موظف است ظرف 20 روز از زمان دریافت و ثبت شکایت، به موضوع رسیدگی و کتبا اعلام رای کند که در این زمینه نیز ملاک رای، نظر اکثریت اعضای هیات است.
غیاثی با بیان اینکه اگر طرفین اختلاف به رای صادره هیات اعتراضی نداشته باشند، رای صادره ظرف مدت 10 روز اجرایی می‌شود، تصریح کرد: اما در صورت اعتراض هر یک از طرفین به رای صادره، آنها 20 روز فرصت دارند تا ضمن اعتراض به رای موضوع را در دادگاه صالحه پیگیری کنند و دادگاه نیز باید موضوع را خارج از نوبت و حداکثر ظرف دو ماه رسیدگی و صدور رای کند. این رای قطعی بوده و از طریق واحد اجرای احکام شعبه صادرکننده رای، اجرا خواهد شد.
وی ادامه داد: اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو هم‌اکنون در هیات دولت در دست بررسی است. البته برای جلوگیری از تضییع حقوق مصرف‌کنندگان و با تاکید وزیر صنعت، معدن و تجارت؛ تصمیم گرفته شد تا زمان تصویب اصلاحیه، جلسات هیات حل اختلاف مطابق با متن پیش‌نویس این قانون تشکیل و به پرونده‌های مربوطه رسیدگی کند.
دبیر انجمن صنفی شرکتهای خدمات پس از فروش خودرو خاطرنشان کرد: مشتریان و مصرف‌کنندگان خودروهای داخلی و خارجی می‌توانند موارد شکایت و نارضایتی خود از عملکرد خودروسازان و واردکنندگان خودرو را به واحد رسیدگی به شکایات وزارت صنعت یا سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استانی ارائه کنند. پرونده این شکایات از طریق وزارت صنعت به هیات‌های حل اختلاف ارجاع شده و ظرف 20 روز رسیدگی و صدور رای خواهد شد.
 

منبع

ایسنا

 

برچسب : هیات حل اختلاف , مصرف کنندگان , خودروسازان , وارد کنندگان , راه شکایت






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
ز : سلام برین یه مابالتفاوت ۳۸۵۰۰اونم پرداخت کنید اوکی میشه دیگ....منم ۲ مرداد تارا وی یک رنگ تیتانیوم پرداخت کردم طرح مادران ۳۰ روزه
عرفان ۱ اردیبهشت : برا چی برا ما ک دعوتنامه اردیبهشت اومده تحویلمون اسفند بوده تاخیر از سمت اونا بوده ما باید ۴۲۳۷۰۰ میدادیم اسفندیا ۳۸۰ رو چه حساب اینجوری کردن
شاهین اتومات cvt اسفند : سلام زنگ زدم امور مشتریان میگه cvt تا 12 اسفند فاکتور شده کسانی که یکشنبه 12 اسفند دوشنبه 13 اسفند سه شنبه 14 اسفند تکمیل وجه و سخا انجام دادن اعلام حضور کنن. لطفا حقیقت رو بگید خیلی ممنون
حمزه شاهین جی : حسین داداش کدام شهری منم بیام 14اذر هستم استان یزد شما کدام شهر هستی
حمزه شاهین جی : داداش کدام شهری منم بیام
30 دی : برای پرداختی های 710 تومنی، دعوت نامه حدود 1310 اومده.
مهدی مشهد : منم مثل شما است. تغییر نکرده
محمد : سلام برای گرفتن مبلغ دیر کردخودرو کجا باید شکایت کنم میشه راهنمایی کنید 5ماه هست تحویل گرفتم جواب درستی بهم نمیدن ممنون میشم راهنمایی کنید
محمد : باسلام خدمت همه عزیزان زخم خورده از سایپا لعنتی .ما پول ماشین تو آذر ماه کامل پرداخت کردیم .قرار بوده سه ماه تحویل بدن .الان شده 8ماه خبری هم نیست هروقت هم زنگ می‌زنیم 096550میگن صبوری بفرمایید فاکتور میشه. والا حضرت ایوب هم اندازه ما صبر وی نکرد .تا نریم تجمع نکنیم ماشین بهمون نمیدن .هم تجمع هم زنگ بزنیم 162اونها هم بیان گذارش بگیرن .هم ملت آگاه بشن دیگه پول به این شرکت بدقول ندن برا ماشین هم وضعیت خودمون معلوم بشه .خواهشا باهم هماهنگ بشیم وبریم وحتما تجمع کنیم..دوستان تجمع تجمع تجمع .
محمد : من 5ماه ماشین کی ام سی x5تحویل گرفتم هنوز مبلغ دیرکرد ماشین بهمون تحویل ندادند کسی میدونه کجا باید شکایت کنم لطفا مراحلش بهم بگید
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
وحید : دوستان ادامه شماره شاسی دنا آپشنال که امروز فاکتور شده با ی تفریق ساده میشه فهمید چند عدد بوده من سعی میکنم چیزی جا نندازم. تو این سری هم مشکی بود هم سفید ولی تعداد مشکی بیشتر بود Sdk38746تاSdk38713
زخمی : داداش تبریک میگم،به خوشی استفاده کنی. چه ساعتی تکمیل وجه کردی؟
الیاس رویان کهنوج کوییک S : سلام منا خانم چیشد پیدات نیس لابد فاکتور شدی حداقل به ما اطلاع بده امیدوار بشیم
الیاس رویان کهنوج کوییک S : شما تکمیل وجه چه تاریخی بودین
ساینا دوگانه : سلام به دوستان 5اذر پیش دادم تکمیل وجه 23اسفند هستم هرچی زنگ میزنیم فقط میگن صبرکنید خدا وکیلی خسته شدیم چرا روند تحویل کنده خدا میدونه کسی هست از اسفند ماهی ها تحویل گرفته باشه بخدا غلط کنم دیگه همچین کاری بکنم داداشم ماشین ازاد گرفت الان پنج ماه ماشین داره ماه هنوز اندر خم یک کوچه ایم اگه اون موقع منم ازاد میگرفتم خیلی به نفعم بود حداقل ماشین داشتم یه پراید داشتم اونم سر این ماجرا فروختم به امید اینکه سر موقع تحویل میدن خدا لعنت شون کنه
ارشام : 😇😇😇😇😇😇
س : سلام 31تیر فاکتور شده؟؟؟
207 : رانا طرح مادران فروش فوری/موعد تحویل 27 خرداد/ تبدیل به 207 هیجده تیر/ ردیف قرارداد 154080/ رنگ سفید/ جریمه تاخیر 19400/ فاکتور نشده
امیر شیراز : سلام دوستان تکمیل وجه 10اسفند صبح فاکتور شدم متاسفانه عید زده بودم تحویل حضوری نمیدونم چکا کنم
صالح : تبدیل نزدی؟