راه شکایت از خودروسازان هموار شد

راه شکایت از خودروسازان هموار شد

دبیر انجمن صنفی شرکتهای خدمات پس از فروش خودرو از تشکیل "هیات حل اختلاف" برای رسیدگی به شکایت مصرف‌کنندگان از عملکرد خودروسازان و واردکنندگان خودرو خبر داد.
عباسعلی غیاثی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: براساس تبصره یک ماده 63 اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، هیات حل اختلاف برای رسیدگی به شکایات و موارد نارضایتی مشتریان از خدمات عرضه‌کنندگان خودرو در کشور تشکیل شده است.
وی با بیان اینکه این هیات به پرونده‌های ارجاعی از سوی واحد رسیدگی به شکایات وزارت صنعت، معدن و تجارت رسیدگی می‌کند، خاطرنشان کرد: کارشناس رسمی دادگستری در رشته مرتبط، کارشناس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی و نماینده عرضه‌کننده خودرو، اعضای سه نفره این هیات هستند و ریاست آن نیز با کارشناس رسمی دادگستری است.
دبیر انجمن صنفی شرکتهای خدمات پس از فروش خودرو ادامه داد: این انجمن نیز به عنوان دبیر هیات حل اختلاف تعیین شده و براساس شیوه‌نامه ابلاغ شده از سوی اداره کل حقوقی وزارت صنعت، معدن و تجارت، هماهنگی‌های لازم را برای تشکیل جلسات و امور اداری و قانونی این هیات انجام می‌دهد.
وی افزود: در این زمینه پرونده مشتریان ناراضی از طریق اداره کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت صنعت، معدن و تجارت به هیات حل احتلاف ارسال می‌شود و این هیات موظف است ظرف 20 روز از زمان دریافت و ثبت شکایت، به موضوع رسیدگی و کتبا اعلام رای کند که در این زمینه نیز ملاک رای، نظر اکثریت اعضای هیات است.
غیاثی با بیان اینکه اگر طرفین اختلاف به رای صادره هیات اعتراضی نداشته باشند، رای صادره ظرف مدت 10 روز اجرایی می‌شود، تصریح کرد: اما در صورت اعتراض هر یک از طرفین به رای صادره، آنها 20 روز فرصت دارند تا ضمن اعتراض به رای موضوع را در دادگاه صالحه پیگیری کنند و دادگاه نیز باید موضوع را خارج از نوبت و حداکثر ظرف دو ماه رسیدگی و صدور رای کند. این رای قطعی بوده و از طریق واحد اجرای احکام شعبه صادرکننده رای، اجرا خواهد شد.
وی ادامه داد: اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو هم‌اکنون در هیات دولت در دست بررسی است. البته برای جلوگیری از تضییع حقوق مصرف‌کنندگان و با تاکید وزیر صنعت، معدن و تجارت؛ تصمیم گرفته شد تا زمان تصویب اصلاحیه، جلسات هیات حل اختلاف مطابق با متن پیش‌نویس این قانون تشکیل و به پرونده‌های مربوطه رسیدگی کند.
دبیر انجمن صنفی شرکتهای خدمات پس از فروش خودرو خاطرنشان کرد: مشتریان و مصرف‌کنندگان خودروهای داخلی و خارجی می‌توانند موارد شکایت و نارضایتی خود از عملکرد خودروسازان و واردکنندگان خودرو را به واحد رسیدگی به شکایات وزارت صنعت یا سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استانی ارائه کنند. پرونده این شکایات از طریق وزارت صنعت به هیات‌های حل اختلاف ارجاع شده و ظرف 20 روز رسیدگی و صدور رای خواهد شد.
 

منبع

ایسنا

 

برچسب : هیات حل اختلاف , مصرف کنندگان , خودروسازان , وارد کنندگان , راه شکایت






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن 7 نظر
نازنین۱ 5 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین پلاس : دو روز بعد بایستی پلاک میشدی سخا یا سامانه املاک و اسکان شما ایراد داره ، برای برسی به نمایندگی مراجعه کن،
پریسا 65 : سلام دوستان . بنده دی ماه 291 تومن واریز کردم ، شاهین جی بودم و تحویل هفته چهارم مهرماه که تا الان پیامک دوم واریز وجه نیومده برام اما یه پیامک اومد که افزایش قیمت به من تعلق نمیگیره . کسی میدونه واریز وجه دومم کی هست و چقدر باید واریز کنم ؟ لطفا راهنماییم کنید تشکر
شاهین gl 4 تیر : سلام خبری از فاکتور تکمیل وجه تیر ماه نشد؟ خسته شدیم بابا بقران
T8 : سلام من الان 60روز از موعد تحویل گذشته تو وضعیت صدور پلاک مونده هنوز کو تا تحویل
فریبا : هنوز که خبری نیست !!! خدا کنه صحت داشته باشه
شاهین G واریز آذر : آیا از شاهین g های فوری کسی مونده که تبدیل نزده باشه ؟
نازنین۱ : وا اینکه جای من پیام داده .مگه ۲ روزه ماشین فاکتور میشه .ای خدا اینجا چرا هرکی هرکی شده
camera : مبارک باشه آقای بابایی عزیز شیرینی یادت نره
X5 : ثبت نام اول اسفند ۱۴۰۳ ، ماشین هفته پیش تحویل گرفتم . X5 مشکی
X5تهران : مرحله اول ۸۰۰ تومن مرحله دوم یه تومن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
اعظم کمایستانی : فقط میتونم بگم خدا لعنتشون کنه همین
جواد : سلام دوستان .واسه من که تحویل حضوری زده بودم الان پیامک اومد که برم ماشین و تحویل بگیرم .من بلوچستان هستم نزده چند روز کاری برم .اگه شنبه اونجا باشم که مشکلی نداره ؟
محسن : سلام دوستان آیا سورن تکسوز آینه تاشو داره
کوییک : دوست عزیز دارن به ترتیب فاکتور میشن به شکایت ربطی نداره . به ترتیب تاریخ تکمیل وحه
بی نیسان : کسی می دونه نیسان بعد روشن شدن چراغ تحویل کی دستت میرسه از نمایندگی. برای من پنچ روزه روشن شده نمایندگی میگه از کارخونه اومدن بیرون هنوز هم نرسیده مک چند روز تحول می کشه برسه از تهران تا گلستان
پیش فروش : کدوم شهری؟ من دیروز پلاک شدم
ساینا تحویل مرداد : تکمیل وج 27 خرداد پیش فروش تحویل مرداد پذیرش 15 بهمن چرا پس فاکتور نشدم بعد میگن تکمیل تیر فاکتور شده
30 آبان : تکمیل وجه 9 شهریور
سعید : اول که ثبت نام میکنید نمایندگی بهتون یه برگه میده روی اون نوشته شذا. باید برید نمایندگی بگیرین
هادی : عکس گذاشتم صفحه های قبل تر رو چک کنید gxl تکمیل وجه3/26 بدون sbr