راه شکایت از خودروسازان هموار شد

راه شکایت از خودروسازان هموار شد

دبیر انجمن صنفی شرکتهای خدمات پس از فروش خودرو از تشکیل "هیات حل اختلاف" برای رسیدگی به شکایت مصرف‌کنندگان از عملکرد خودروسازان و واردکنندگان خودرو خبر داد.
عباسعلی غیاثی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: براساس تبصره یک ماده 63 اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، هیات حل اختلاف برای رسیدگی به شکایات و موارد نارضایتی مشتریان از خدمات عرضه‌کنندگان خودرو در کشور تشکیل شده است.
وی با بیان اینکه این هیات به پرونده‌های ارجاعی از سوی واحد رسیدگی به شکایات وزارت صنعت، معدن و تجارت رسیدگی می‌کند، خاطرنشان کرد: کارشناس رسمی دادگستری در رشته مرتبط، کارشناس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی و نماینده عرضه‌کننده خودرو، اعضای سه نفره این هیات هستند و ریاست آن نیز با کارشناس رسمی دادگستری است.
دبیر انجمن صنفی شرکتهای خدمات پس از فروش خودرو ادامه داد: این انجمن نیز به عنوان دبیر هیات حل اختلاف تعیین شده و براساس شیوه‌نامه ابلاغ شده از سوی اداره کل حقوقی وزارت صنعت، معدن و تجارت، هماهنگی‌های لازم را برای تشکیل جلسات و امور اداری و قانونی این هیات انجام می‌دهد.
وی افزود: در این زمینه پرونده مشتریان ناراضی از طریق اداره کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت صنعت، معدن و تجارت به هیات حل احتلاف ارسال می‌شود و این هیات موظف است ظرف 20 روز از زمان دریافت و ثبت شکایت، به موضوع رسیدگی و کتبا اعلام رای کند که در این زمینه نیز ملاک رای، نظر اکثریت اعضای هیات است.
غیاثی با بیان اینکه اگر طرفین اختلاف به رای صادره هیات اعتراضی نداشته باشند، رای صادره ظرف مدت 10 روز اجرایی می‌شود، تصریح کرد: اما در صورت اعتراض هر یک از طرفین به رای صادره، آنها 20 روز فرصت دارند تا ضمن اعتراض به رای موضوع را در دادگاه صالحه پیگیری کنند و دادگاه نیز باید موضوع را خارج از نوبت و حداکثر ظرف دو ماه رسیدگی و صدور رای کند. این رای قطعی بوده و از طریق واحد اجرای احکام شعبه صادرکننده رای، اجرا خواهد شد.
وی ادامه داد: اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو هم‌اکنون در هیات دولت در دست بررسی است. البته برای جلوگیری از تضییع حقوق مصرف‌کنندگان و با تاکید وزیر صنعت، معدن و تجارت؛ تصمیم گرفته شد تا زمان تصویب اصلاحیه، جلسات هیات حل اختلاف مطابق با متن پیش‌نویس این قانون تشکیل و به پرونده‌های مربوطه رسیدگی کند.
دبیر انجمن صنفی شرکتهای خدمات پس از فروش خودرو خاطرنشان کرد: مشتریان و مصرف‌کنندگان خودروهای داخلی و خارجی می‌توانند موارد شکایت و نارضایتی خود از عملکرد خودروسازان و واردکنندگان خودرو را به واحد رسیدگی به شکایات وزارت صنعت یا سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استانی ارائه کنند. پرونده این شکایات از طریق وزارت صنعت به هیات‌های حل اختلاف ارجاع شده و ظرف 20 روز رسیدگی و صدور رای خواهد شد.
 

منبع

ایسنا

 

برچسب : هیات حل اختلاف , مصرف کنندگان , خودروسازان , وارد کنندگان , راه شکایت






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

امیر
0

آره ما هم باور کردیم که برای ما ارزش قایل هستید . با ورود ماشینهای اروپا و گارانتی واقعی(اگه شما بذارید) به فکر افتادید که چکار کنیم تا خودروساز ضایع نشه این نقشه رو پیاده کردید . بجای اینکه مردم چند روز از کار و زندگی بیفتن تا شاید یکی به حرفش گوش کنه (رسیدگی نه فقط گوش کنه) نظارت کنید ماشین درست تولید بشه و اینهمه آدم جهت رسیدگی به مثلا شکایت اسیر نشوند
15:00  1394/05/06
پاسخ دادن
صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
علی : سلام به بزرگواران راهنمایی کنید الان تاریخ چند فاکتور شد تاراv4 رنگ مشکی هستم تاریخ تحویل زده 1403/06/10 الان چند فاکتور شدن
J4 سفید اردیبهشت : ثبت نام J4 سفید ۱۷ اردیبهشت تحویل ۶۰ روزه، ۲۶ شهریور فاکتور شده و الان در مرحله صدور پلاک هست.
علیرضا : سلام کسی می‌دونه تارا V1پلاس رنگ سفید تا چه موعودی فاکتور شده ؟
تارا v4lx : طبیعیه رنگهای نقره ای حدود یک هفته تا ۱۰ روز از بقیه رنگها عقب تره
وحید : چرت و پرت نگو مگه مدیر عامل سایپایی اینجور صحبت میکنی محکم
تارا v4lx : بستگی به رنگش داره ولی روالش اینه که نیمه اول بهمن تحویل میگیرین
تارا v4lx : تیتانیوم بین ۳۰ تا ۷۰ روز تاخیر داره
تارا v4lx : مشکلی نداره معمولا یه هفته ای زمان میبره تا ارسال مدارکی که نمایندگی ارسال کرده تایید بشه بعدش پیام میاد براتون
J7 : منظور از تایید چک و مدارک همون سبز شدن قرارداده یا مثل تحویل سیستمی باید از نمایندگی بپرسیم؟
علیرضا : سلام من اردیبهشت ماه ثبت نام داشتم قسمت تکمیل وجه گیر کرده تی 8از نمایندگی اراک بابا اینا خداوکیلی یه مشت کلاهبردارن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امیر : تشکر مجید جان
صفدر : تبدیل دوگانه به شاهین رو پنجشنبه تایید نهایی کردم هیچ اتفاقی نیافتاد والان که دباره میرم تو تغییر مدل و رنگ این پیغام میاد: شما یک رکورد تغییر رنگ و مدل ارسال نشده به سایپا دارید و امکان تغییر رنگ و مدل مجدد ندارید
X22 : اونایی که میان چرت و پرت میگن یا ماشین ثبت نام نکردن یا مبانی تاخیر رو نمیدونن پسرداییم تو لندن میگه اونجا هم صفر بخری شاید تاخیر بخوره و تو قرارداد میارن
احمد ایکس 55 : با سلام ماشین من x55 pro پنجشنبه 29 شهریور فاکتور شد الان در انتظار صدور بیمه و پلاک هست. موعد تحویلم 14 مرداد بود صبر داشته باشید انشاالله ماشین شماهم فاکتور میشه و میاد
ساینا 85گانه. اهواز : سلام ساینا تک یا دوگانه بودین
حسین : این ایراخودرو هم کاراش خیلی فیلم هستش. پنج شنبه و جمعه طبق فرموده عزیزان دنا اتومات فاکتور کرد. امروز دیگ تعطیلش کرد. خسته شدن از این همه فاکتور طی دو روز... حالا رفت تا کی خدا عالمه دوباره شروع کنننن. دستتون درد نکنه از این همه برنامه ریزی قشنگتون. احسنت.
،،..مهدی : دقیقا منم ماشینم دنا پلاس 6 سرعته هستش که 24 اسفند اولین واریزی بوده که 11/5/1403 هم تکمیل وجه کردم ولی فاکتور نشده موعد تحویل خودرو هم 31/5/1403 بوده به نظرتون کی فاکتور میشه
بهنام مشهد : دنا اتوماتیک آبشنال 29مرداد فاکتور نشد🥺🥺🥺🥺 رنگ مشکی متالیک فرپش فوری 90روز اصلا راه افتاد فاکتور ها دنا اتوماتیک آبشنال
اقتصاد دان : با شروع نیمه دوم سال بعد از این قیمت خودروها هفته به هفته و ماه به ماه و حتی روز به روز افزایش قیمت خواهند داشت نیمه دوم سال با تورم و افزایش قیمت خواهیم بود و تا عید ادامه دار است
سعید اولویت تابستان403 تحویل آبان : سلام آقا آرمین، شما پیش فروش دنا آپشنال هستید؟