راه شکایت از خودروسازان هموار شد

راه شکایت از خودروسازان هموار شد

دبیر انجمن صنفی شرکتهای خدمات پس از فروش خودرو از تشکیل "هیات حل اختلاف" برای رسیدگی به شکایت مصرف‌کنندگان از عملکرد خودروسازان و واردکنندگان خودرو خبر داد.
عباسعلی غیاثی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: براساس تبصره یک ماده 63 اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، هیات حل اختلاف برای رسیدگی به شکایات و موارد نارضایتی مشتریان از خدمات عرضه‌کنندگان خودرو در کشور تشکیل شده است.
وی با بیان اینکه این هیات به پرونده‌های ارجاعی از سوی واحد رسیدگی به شکایات وزارت صنعت، معدن و تجارت رسیدگی می‌کند، خاطرنشان کرد: کارشناس رسمی دادگستری در رشته مرتبط، کارشناس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی و نماینده عرضه‌کننده خودرو، اعضای سه نفره این هیات هستند و ریاست آن نیز با کارشناس رسمی دادگستری است.
دبیر انجمن صنفی شرکتهای خدمات پس از فروش خودرو ادامه داد: این انجمن نیز به عنوان دبیر هیات حل اختلاف تعیین شده و براساس شیوه‌نامه ابلاغ شده از سوی اداره کل حقوقی وزارت صنعت، معدن و تجارت، هماهنگی‌های لازم را برای تشکیل جلسات و امور اداری و قانونی این هیات انجام می‌دهد.
وی افزود: در این زمینه پرونده مشتریان ناراضی از طریق اداره کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت صنعت، معدن و تجارت به هیات حل احتلاف ارسال می‌شود و این هیات موظف است ظرف 20 روز از زمان دریافت و ثبت شکایت، به موضوع رسیدگی و کتبا اعلام رای کند که در این زمینه نیز ملاک رای، نظر اکثریت اعضای هیات است.
غیاثی با بیان اینکه اگر طرفین اختلاف به رای صادره هیات اعتراضی نداشته باشند، رای صادره ظرف مدت 10 روز اجرایی می‌شود، تصریح کرد: اما در صورت اعتراض هر یک از طرفین به رای صادره، آنها 20 روز فرصت دارند تا ضمن اعتراض به رای موضوع را در دادگاه صالحه پیگیری کنند و دادگاه نیز باید موضوع را خارج از نوبت و حداکثر ظرف دو ماه رسیدگی و صدور رای کند. این رای قطعی بوده و از طریق واحد اجرای احکام شعبه صادرکننده رای، اجرا خواهد شد.
وی ادامه داد: اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو هم‌اکنون در هیات دولت در دست بررسی است. البته برای جلوگیری از تضییع حقوق مصرف‌کنندگان و با تاکید وزیر صنعت، معدن و تجارت؛ تصمیم گرفته شد تا زمان تصویب اصلاحیه، جلسات هیات حل اختلاف مطابق با متن پیش‌نویس این قانون تشکیل و به پرونده‌های مربوطه رسیدگی کند.
دبیر انجمن صنفی شرکتهای خدمات پس از فروش خودرو خاطرنشان کرد: مشتریان و مصرف‌کنندگان خودروهای داخلی و خارجی می‌توانند موارد شکایت و نارضایتی خود از عملکرد خودروسازان و واردکنندگان خودرو را به واحد رسیدگی به شکایات وزارت صنعت یا سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استانی ارائه کنند. پرونده این شکایات از طریق وزارت صنعت به هیات‌های حل اختلاف ارجاع شده و ظرف 20 روز رسیدگی و صدور رای خواهد شد.
 

منبع

ایسنا

 

برچسب : هیات حل اختلاف , مصرف کنندگان , خودروسازان , وارد کنندگان , راه شکایت






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین cvt : در جواب به آقا بهروز ، مگه ۱۷ اسفند که جمعه هست هم ما فاکتور داریم؟؟؟
میلاد : بله اگر پیامک نیومده حتما پنل رو چک کنید
شاهین دستی تهی : با سلام خسته نباشید من شاهین کامل واریز کردم شاهین دستی است حالا اگر تبدیلم بشه بزنی میشه باید چه جوری تبدیل بزنیم یه جام پولو واریز کردم قرار بود سه ماهه بدن تا الان 10 ماه هست هنوز بهم ندادنش باید چه کار کنم دوستان
علی مدبر : من 25خرداد تبدیل زدم تا چه تاریخی فاکتور شده کسی داند
سجاد : سایپا سمندون مارو نخندون ....به حساب ازطرف سایپا هستی مونگل ..جوگیر
احسان : اصلا فرض میکنیم تو نماینده سایپا کدوم قبرستانی گفتین 6 ماه موقع تکمیل وجه گفتین 30 روز الان شده 5 ماه چرا اینقد دروغ میگین این 6 ماه رو از کجات در آوردی مگه ما پول ریختیم سود بگیریم ما ماشین میخایم خجالت داره تو روز روشن کلاه برداری بگو ببین این 6 ماه رو از کجات در آوردی ماشین زیر پای خودم فروختم قسط دوم ریختم از زن بچم دیگه خجالت میکشم از بس گفتم ده روز دیگه یک ماه دیگه بیشرفها
سجاد : روزی که تکمیل وجه کامل کنید سه ماهه میان کلا دوماه میرم تاخیر جی ال
پلاس : شما بیجا کردین از طرف سایپا دارین حرف میزنید قطعه نبود اندازه ظرفیت ثبت نام میکردم قطعه نیست چرا دوباره ثبت نام میکنن ..قطعه نبود بیجا کردن مردم رو تشویق به ثبت نام کردن قطعه نبود بیجا کردن مگه سرمایه ما مفت به دست اومده مگه شما شرایط تک تک این آدمها رو نمی‌بینی هر کسی با بدبختی پول جور کرده حداقل ماشین صفر سوار سه صبر نمی کنیم زیاد از حد صبر کردیم آدمهایی مثل شما هار شدن ..اتفاقا چطوره ما مث شما رفتار کنیم آقای سایپا نامحترم تا ببینید با مردم چه کردین
پلاس : تهدید میکنید رو چه حسابی ما مال باخته هستیم تجمع هم برای سیاست نیست صرفا مطالبه حقمان هست ..اتفاقا همین پیام شما رو میشه همه جا رسانه ای کرد که ببینیم کی هسته سینه سوخته سایپا شدی
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
دنا 6 دنده آلومینیم تیتانیوم31مرداد : به نظرت تاآخرماه میگیریم ماشینو؟
علی : نمیدانم
فروش فوق العاده : سایپا دروغگو 90 روز شد 7 ماه
قاسم 153450080تحویلی 31 تیر : شما زمانی که ماشین رو رویت کردید و برگه تحویل رو امضا کردید 24ساعت وقت تشخیص رنگ دارید اگر مورد داشت میتوانید ماشین رو عودت بدید
جعفر : سلام روی موتور خودرو مینویسه سیمی یا برقی
مصطفی : چه اعتصابی اخه من چندتا از رفیقام شرکت سایپا کار میکنن اعتصابی نیس که
بهمن ماه پیش پرداخت : دهه فجر چی شد اقا
دنا اتومات اپشنال : سلام ببخشید دوستان مبلغ واریزی برای دنا اپشنال یک ماه چقدر اومده واستون
استاد : سلام دوستان من 13 شهریور تکمیل وجه کردم چند روز طول میکشه ماشین فاکتور بشه برسه نمایندگی ؟تهرانم
ساینا اس فوری : من 11 بهمن هستم و هنوز 11 بهمن تموم نشده معلوم نیست کی تموم کنن