راه شکایت از خودروسازان هموار شد

راه شکایت از خودروسازان هموار شد

دبیر انجمن صنفی شرکتهای خدمات پس از فروش خودرو از تشکیل "هیات حل اختلاف" برای رسیدگی به شکایت مصرف‌کنندگان از عملکرد خودروسازان و واردکنندگان خودرو خبر داد.
عباسعلی غیاثی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: براساس تبصره یک ماده 63 اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، هیات حل اختلاف برای رسیدگی به شکایات و موارد نارضایتی مشتریان از خدمات عرضه‌کنندگان خودرو در کشور تشکیل شده است.
وی با بیان اینکه این هیات به پرونده‌های ارجاعی از سوی واحد رسیدگی به شکایات وزارت صنعت، معدن و تجارت رسیدگی می‌کند، خاطرنشان کرد: کارشناس رسمی دادگستری در رشته مرتبط، کارشناس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی و نماینده عرضه‌کننده خودرو، اعضای سه نفره این هیات هستند و ریاست آن نیز با کارشناس رسمی دادگستری است.
دبیر انجمن صنفی شرکتهای خدمات پس از فروش خودرو ادامه داد: این انجمن نیز به عنوان دبیر هیات حل اختلاف تعیین شده و براساس شیوه‌نامه ابلاغ شده از سوی اداره کل حقوقی وزارت صنعت، معدن و تجارت، هماهنگی‌های لازم را برای تشکیل جلسات و امور اداری و قانونی این هیات انجام می‌دهد.
وی افزود: در این زمینه پرونده مشتریان ناراضی از طریق اداره کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت صنعت، معدن و تجارت به هیات حل احتلاف ارسال می‌شود و این هیات موظف است ظرف 20 روز از زمان دریافت و ثبت شکایت، به موضوع رسیدگی و کتبا اعلام رای کند که در این زمینه نیز ملاک رای، نظر اکثریت اعضای هیات است.
غیاثی با بیان اینکه اگر طرفین اختلاف به رای صادره هیات اعتراضی نداشته باشند، رای صادره ظرف مدت 10 روز اجرایی می‌شود، تصریح کرد: اما در صورت اعتراض هر یک از طرفین به رای صادره، آنها 20 روز فرصت دارند تا ضمن اعتراض به رای موضوع را در دادگاه صالحه پیگیری کنند و دادگاه نیز باید موضوع را خارج از نوبت و حداکثر ظرف دو ماه رسیدگی و صدور رای کند. این رای قطعی بوده و از طریق واحد اجرای احکام شعبه صادرکننده رای، اجرا خواهد شد.
وی ادامه داد: اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو هم‌اکنون در هیات دولت در دست بررسی است. البته برای جلوگیری از تضییع حقوق مصرف‌کنندگان و با تاکید وزیر صنعت، معدن و تجارت؛ تصمیم گرفته شد تا زمان تصویب اصلاحیه، جلسات هیات حل اختلاف مطابق با متن پیش‌نویس این قانون تشکیل و به پرونده‌های مربوطه رسیدگی کند.
دبیر انجمن صنفی شرکتهای خدمات پس از فروش خودرو خاطرنشان کرد: مشتریان و مصرف‌کنندگان خودروهای داخلی و خارجی می‌توانند موارد شکایت و نارضایتی خود از عملکرد خودروسازان و واردکنندگان خودرو را به واحد رسیدگی به شکایات وزارت صنعت یا سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استانی ارائه کنند. پرونده این شکایات از طریق وزارت صنعت به هیات‌های حل اختلاف ارجاع شده و ظرف 20 روز رسیدگی و صدور رای خواهد شد.
 

منبع

ایسنا

 

برچسب : هیات حل اختلاف , مصرف کنندگان , خودروسازان , وارد کنندگان , راه شکایت






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین ۲۵ اسفند : سلام الان زنگ زدن از نمایندگی گفتن فردا بیایید تحویل بگیرید. ان شاالله که برای همگی شما هم بزودید تحویل بدن😥
شاهین g : دروغ گو تر از این سایپا نیست دیروز تماس گرفتم گفتن سخا ۱۲ و ۱۳ اذر داره فاکتور میشه امروز تماس گرفتم گفتن هیچ خبری نیست به ما هم مربوط نیست گفتم پس به کدوم خری مربوطه گفت واحد بازاریابی و فروش برو اونجا دوستان هیچ خبری از ماشین نیست اینا دزدن پولمونو خوردن یه اب هم روش گفتم انصراف بدم چقدر زمان میبره پولو بدین گفت ۲ماه فقط خدا لعنتشون کنه چاره کار فقط تجمع هست
حسینی : من امار گرفتم تمام فروش فوقالعاده ها شهرستانی هستن وعمدشونم اذر ماه تکمیل وجه کردن سایپا خیالش راحته اینا چون شهرستانی هستن نمیان برای تجمع یا براشون سخته یا متحد شدن همشون خیلی سخته
حمزه شاهین جی : گفتن که دست مانیست تاریخ دقیقی ندارد خیلی سرصدا کردم فایده ندارد باید دوستانی ک تهران هستن برن شرکت سایپا ک فاکتور بکنن
حسینی : هر وقت صحبت تجمع میشه میان میگن فاکتور شروع شده اصلا هیچی از فروش فوقالعاده ها فاکتور نشده یک نفر پیدا کنید ۱۲یا ۱۳ اذر فاکتور شده باشه سایپا دروغ میگه داره زمان میخره
حسینی : دروغ میگن اصلا فروش فوقالعاده فاکتور نکردن شما یکنفر ۱۲یا ۱۳اذر بیار فاکتور شده باسه اصلا نیست
سهند ۷اردیبهشت : منم دیروز رفتم نمایندگیم گفت تا ۱اردیبهشت فاکتور شده ان شاالله بزودی برای شما فاکتور میشه
شاهین جی سانروف : دوستان شاهین جی فروش فوق العاده آذر پذیرش ۱۲ آذر لطفا هر کی فاکتور شد بیاد اینجا اعلام کنه الان تماس گرفتم اپراتور گفت ۱۲ آذر داره فاکتور میشه ‌و بر اساس سخا داره فاکتور میشه گفتم باز مثل اون ۱۱ آذر ۸. با این ۱۲ طول میکشه گفت ن روند فاکتور خیلی خوب شده اگر همینجوری پیش بره تا آخر ما ۱۴ آذر فاکتور میشه بازم خدا داند لطفا اطلاع بدین حتی بچه های ۱۳ آذر پذیرش شدن
شاهین پلاس ۱ : خراب شده فاکتور نمیکنه
Reza : خواهش میکنم آقا صادق من شاهین دستی رو اولین ماشینم از سایپا خریدم با توجه به تجربه ماشین های ایرانخودرو مثل رانا پارس و هایما ، پذیرش گارانتی ایران خودرو و سایپا تقریبا با هم برابر هستن البته مکانیک و استادکارهای ایرانخودرو رو بهتر و با تجربه تر میدونم هر قطعه ای از شاهین من مشکل داشت راحت گارانتی کردن اما پاسخگویی و برخورد نمایندگی های سایپا خوب نیست
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
207 : تحویلی 3 تیر امروز فاکتور شدم طرح فوری مادران
محمد : باسلام شما که 31تیر بودید فاکتور شدید تاریخ تکمیل وجه شما کی بود تشکر
ارش : کسی خبر جدید نگرفته از دوگانه سوز
آذر 11 : بعد پلاک شدن چه قدر طول می کشه ماشین بدن؟ امروز پلاک شدم
ساینا اس : سلام... من پیش فروش ساینا اس23 بهمن 403 هستم 4 تیر 404 هم تکمیل وجه کردم کسی نمیدونه کی تحویل میدن... راستی یه همکار دارم شاهین تبدیل کرد به ساینا اس19 خرداد404 تکمیل وجه کرد24 تیر ماشینشو دادن
کرد : برای رضای خدا کسی میدانهجواب بدین......برا ساینا دوگانه باید خرداد تکمیل وجه می کردم ولی هیچ خبری نیست....وام آوردم ماشین رو برا مسافرکشی میخوام الانم بیکارم..هرچی هم زنگ میزنم سایپا جوابمو نمیدن
رضا پیش فروش : سلام دوستان. من دیروز یه سوالی پرسیدم ولی ظاهرا بعصی دوستان با اسم من نمیدونم به چه علت اینجا کامنت گذاشتن. خواستم خدمتتون بگم من نیستم حواستون باشه. من پیش فروش بهمن هستم با موعد تحویل مرداد.
تحویل 6 تیر : سلام از دوستان کسی هست امروز فاکتور شده باشه؟
هونیا : مبارکتون باشه انشالا طرح مادران بودین؟
اطلس آذر ماهی مرودشت : آره واقعا مثل اینکه حضوری رفتن خیلی تاثیر داشته