خودروسازان باید رضایت مشتریان را جلب کنند

خودروسازان باید رضایت مشتریان را جلب کنند

در یک قانون جدید، تمام عرضه‌کنندگان خودرو در کشور موظف به جلب رضایت مصرف‌کنندگان از خدمات ارائه شده از سوی خود در دوره گارانتی محصولاتشان شده‌اند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بخش قابل توجهی از مصرف‌کنندگان ایرانی از عملکرد خودروسازان داخلی ناراضی هستند. البته این نارضایتی در حوزه‌هایی چون تاخیر در تحویل و عدم ارائه خدمات پس از فروش مناسب نسبت به عملکرد واردکنندگان خودرو نیز وجود دارد.
در این میان نحوه ارائه خدمات پس از فروش در نمایندگی‌های خودروسازان و واردکنندگان خودرو و مواردی چون کمبود قطعات، تعمیر نامناسب و نیاز به مراجعه مکرر به نمایندگی‌ها برای رفع عیب، بخش قابل توجهی از نارضایتی مصرف‌کنندگان را به خود اختصاص می‌دهد.
در این شرایط براساس اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، تمام عرضه‌کنندگان خودرو در کشور موظف به جلب رضایت مشتریان نسبت به خدمات خود در دوره گارانتی محصولاتشان شده‌اند.
در این زمینه در ماده 63 این قانون آمده است:" عرضه کنندگان خودرو موظفند رضایت مصرف‌کننده را از خدمات ارائه شده خود در دوران ضمانت و تعهد تأمین کنند. چنانچه رضایت مصرف‌کننده تأمین نشود، می‌تواند به هیأت حل اختلاف مربوطه مرکب از نماینده عرضه‌کننده خودرو، کارشناس رسمی دادگستری در رشته مرتبط و کارشناس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی به ریاست کارشناس رسمی دادگستری مراجعه کند".
در ادامه این قانون آمده است:" مرجع حل اختلاف موظف است ظرف بیست روز از تاریخ ثبت شکایات به موضوع رسیدگی و نسبت به آن کتباً اعلام رأی کند. ملاک رأی نظر اکثریت اعضای هیأت است. این رأی باید ظرف ده روز از تاریخ صدور توسط عرضه‌کننده اجرا شود. در صورت اعتراض عرضه‌کننده یا مصرف‌کننده خودرو به رأی صادر شده، موضوع در دادگاه صالح قابل رسیدگی است. دادگاه باید موضوع را خارج از نوبت و حداکثر ظرف دو ماه رسیدگی و درباره آن انشای رأی کند. این رأی قطعی و از طریق واحد اجرای احکام شعبه صادرکننده حکم قابل اجرا است".
اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو هم‌اکنون در هیات دولت در دست بررسی است و پس از تصویب نهایی، ابلاغ و اجرایی خواهد شد.
 

منبع

ایسنا

برچسب : خودروسازان , رضایت , مشتریان , قانون , عرضه کنندگان , دادگستری






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
آناهید : مبارکتون باشه، چرخش براتون بچرخه ممنون که اطلاع دادید
V4 : V4 سفید تحویل ۱۵ شهریور طرف فرسوده فوری دیروز فاکتور شدم.
پلاس : منم 15 اردیبهشت تکمیل وجه کردم امیدوارم تکلیف ماهم روشن شه
رضاجی : سلام من نمیدونم چراالان دادستانی کل کشوروارداین قضیه تحویل خودرونمیشه اگه آدم عادی بودتاالان اعدامش کرده بودن .اینهاهمه باهم شریک هستن خدالعنتتون کنه
پریسا : ۳ شهریور تیتانیوم طرح عادی همچنان در انتظار فاکتور شدن هستیم!!! جالبه ۴ شهریور داره فاکتور میشه اما ۳ شهریور نه!!!
پویا : سلام دوستان واسه تخصیص پلاک و بقیه مراحل پیامک میاد یا باید مثلمرحله فاکتور سایت رو چک کرد
مهدی : فک کنم از 5 تا 18 شهریور یا تحویلی نداریم یا تعدادشون کمه. اگه تو این بازه کسی هست لطفاً اعلام حضور کنه. ممنون
علی x5 دی ۴۰۳ : دوستان من مدارک ماشین رسیده ولی کارت سوخت نیس توش؟میگن باس درخواست بدی،درسته؟کسی درجریان هست؟ ولی ماشین رو هنوز تحویل هم ندادن
مسعود : سلام بچه ها شنبه ی اینده ، در تاریخ 29 شهریور ماه همه ی بچه های شاهین پلاس قرار گذاشتیم از تمام ایران نه فقط بچه های تهران همه و همه دره دادستانی تهران واقع در میدان 15 خرداد تجمع عظیم برگذار بشه لطفا لطفا همه بیاید ، منتظر نباشید که بعداز یکسال خبر بیاد که اره شیخ زاده و دست اندرکاران غیبشون زده و مثل کوروش کمپانی بدوین دنبال اصل پولتون حضور صددرصدی همه بیاین حقمون رو بگیریم از این بی خداها
علی : من ۳ شهریورماه هنوز فاکتور نشده‌. نقره تیتانیوم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سورن 31مرداد یگانه : برا سایت مازندران
پلویز : داداش اینها دیگه ته ندارن خشک میشی کم میاری تعدادشون زیاده اگه اجازه میدی منم کمکت کنم
207دستی هیدرولیک : سلام فروش فوق العاده تحویل 23آبان امروز فاکتور شد
اصغر : آره یه ماه دیگه
207 تحویل آذر : سلام دوستان نگران افزایش قیمت نباشید الان تعزیرات ایرانخودرو رو میلیاردی جریمه کرده بدلیل افزایش 28درصدی قیمت کارخونه فقط دعا کنید زودتر دعوتنامه ها بیاد و ماشینو تحویل بگیریم از شر اینا راحت شیم
سورن 31مرداد یگانه : سلام به همگی من امروز رفتم نمایندگی برا 50 میلیون که قسمت کسورات ثبت شده گفت 50 میلیون و از پول اولیه ما کسر کردن قرار بوده نزدیک 700 اینا بدیم که اون 50 تومن کسر شده و مبلغ 650خورده واریز کردیم اصلا قرار نیست پولی بدن
مهسا : داستانی که تحویل گرفتن به شما برگه کمپانی دادن؟ من هیچی ندارم از کجا میفهمید جریمه دیرکرد چند تومنه؟ میگن تو برگه کمپانی نوشته مبلغ و
6سرعته : اون بعد صدورمیشه میادبه ادرس
ساینا تک طرح فرسوده ثبت نامی طرح دهه فجر بهمن : ساینا اس طرح فرسوده دهه فجر کسی فاکتور شده؟
سایپا گوش کن : ببیننننننن گیرم تو اولو آخرت سایپا زندگیمونو ب...... دادی