نسل دوم و جدید آئودی R8 تقریبا نظر مساعد اکثر افراد را به خود جلب کرده است. نسل دوم از پیشرانه 10 سیلندر خورجینی 5.2 لیتر بهره میبرد، در حالی که نسل اول مجهز به موتور 8 سیلندر خورجینی 4.2 لیتر است. طبق خبرها قرار است در این نسل جدید از موتور مجهز به توربوشارژر استفاده شود.
سازندگان این خودرو اعتقاد دارند به دلیل ضعف R8 در تولید گشتاور، موتور به توربوشارژر نیاز دارد. در بهترین حالت، پیشرانه 10 سیلندر، 610 اسببخار قدرت و 560 نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. حال اگر این میزان گشتاور را با نمونههای رقیب مقایسه کنیم، متوجه ضعف R8 میشویم: مرسدس بنز AMG GTS با 650 نیوتنمتر گشتاور، پورشه 911 Turbo با 660 نیوتنمتر گشتاور و مکلارن 570S با 600 نیوتنمتر گشتاور. البته کمپانی آئودی فعلا نظر نهایی خود را در مورد نوع پیشرانه مجهز به توربوشارژر بیان نکرده است، اما دو گزینه محتمل وجود دارد.
گزینه اول پیشرانه 6 سیلندر خورجینی مجهز به توربوشارژر است که در آئودی RS4 آتی مورد استفاده قرار خواهد گرفت و بیش از 420 اسببخار قدرت دارد. گزینه دوم موتور 5 سیلندر 2.5 لیتر که در کانسپت آئودی TT Clubsport Turbo به کار رفته است. جالب است بدانید این موتور 2.5 لیتری، مجهز به توربوشارژر است و از سوپرشارژر الکتریکی نیز بهره میبرد و قادر است 600 اسببخار قدرت و 650 نیوتنمتر گشتاور تولید کند که برای رقابت با دیگر سوپر ماشینها کافی است. با علاقه روزافزون خودروسازان به استفاده از موتورهای مجهز به توربوشارژر، به نظر میرسد که این آخرین باری است که آئودی R8 را میتوان با موتور 10 سیلندر تنفس طبیعی دید. به نظر شما کدام موتور برای آئودی R8 مناسب است؟