بررسی جگوار XF مدل 2015

بررسی جگوار XF مدل 2015

در حالی که سدان‌های لوکس آلمانی تمام توجهات را به خود جلب کرده‌اند و بازار فروش را در اختیار دارند، کمپانی انگلیسی جگوار با سدان جگوار XF مدل 2015 حرف‌های تازه‌ای برای گفتن دارد. به محض اینکه پشت فرمان این خودرو بنشینید، درستی این حرف را تایید خواهید کرد. این حس خاص را زمانی به طور ملموس درک می‌کنید که دکمه قرمز روشن شدن خودرو چشمک می‌زند، کنسول دنده به سمت بالا حرکت می‌کند تا در کنار دستان شما قرار گیرد و دریچه‌های تهویه مطبوع، از جایی که متوجه نمی‌شوید، هوای داخل را برای شما دلپذیر می‌سازند. وقتی که با جگوار XF شروع به رانندگی در جاده‌ها می‌کنید، متوجه هندلینگ عالی آن می‌شوید و زمانی که به موتور 8 سیلندر سوپرشارژ مجهز شود، لحظات خوشی را برای هر سلیقه رانندگی فراهم می‌سازد. علاوه بر آن، در این خودرو، لوکس بودن هیچ‌گاه قربانی عملکرد نمی‌شود. سواری راحت و کیفیت مواد به کار رفته در طراحی داخلی، با خودروهای رقیب برابری می‌کند. با اینکه این مدل از تجهیزات استاندارد بیشتری بهره می‌برد، با این حال باز هم قیمت مناسبی دارد. البته جگوار XF چند نقطه ‌ضعف نیز دارد. سیستم صوتی و جی پی بسیار پیچیده و کند است و در مقایسه با سیستم‌های جدید دیگر سدان‌های لوکس، کمتر کاربردی است. فقدان تجهیزات ایمنی فعال، دیگر نقطه ‌ضعف این مدل است. اگر این امکانات برای شما در اولویت قرار دارند، شاید بهتر باشد به گزینه‌های دیگر هم نگاهی بیندازید: آئودی A6 ، بی‌ام‌و سری 5 ، لکسوس GS و یا مرسدس بنز کلاس E مدل 2015. با این وجود، جگوار XF ارزش بررسی را دارد و ممکن است ویژگی خاصی را ارائه دهد که در دیگر خودرو‌ها یافت نمی‌شود.

 

طراحی بدنه و امکانات رفاهی

بررسی جگوار XF مدل 2015

جگوار XF مدل 2015، یک سدان لوکس متوسط است که در 8 تیپ متفاوت عرضه می‌شود. تیپ پایه‌، تیپ 2.0T Premium است و تیپ‌های دیگر به ترتیب عبارتند از: تیپ 3.0 Portfolio (در دو مدل دیفرانسیل عقب و محرک چهار چرخ عرضه می‌شود)، تیپ 3.0 Sport (در دو مدل دیفرانسیل عقب و محرک چهار چرخ)، تیپ 5.0 Supercharged، تیپ XFR و در نهایت تیپ XFR-S.

بررسی جگوار XF مدل 2015 بررسی جگوار XF مدل 2015

تجهیزات استاندارد تیپ 2.0T Premium عبارتند از: موتور چهار سیلندر مجهز به توربوشارژ، رینگ‌های 18 اینچی، چراغ‌های زنون، چراغ‌ ترمزهای LED، سنسورهای پارک در عقب و جلو، دوربین دید عقب، گرم‌کن آینه‌های جانبی، سیستم هشدار نقطه کور، دسترسی بدون کلید، برف‌پاکن‌های اتوماتیک، سانروف، کنترل آب و هوای اتوماتیک دو نقطه‌ای، آینه دید عقب الکتروکرومیک، روکش چرمی، صندلی‌های برقی در جلو با قابلیت تنظیم در 6 حالت، گرم‌کن صندلی‌های جلو، حافظه تنظیمات راننده و صندلی‌های تاشو عقب به نسبت 40/60. تجهیزات الکترونیکی نیز شامل موارد زیر است: نمایشگر لمسی 7 اینچی، اتصال سیستم صوتی و تلفن همراه از طریق بلوتوث، GPS ، سیستم صوتی مجهز به 12 بلندگو و پخش‌ سی‌دی، رادیو ماهواره‌ای، رادیو HD و درگاه  USB/iPod.

بررسی جگوار XF مدل 2015

تجهیزات تیپ XF 3.0 Sport که از موتور 6 سیلندر مجهز به سوپرشارژر بهره می‌برد عبارتند از: رینگ‌های 20 اینچی، تزیینات روی بدنه، بادشکن عقب، تزیینات مخصوص بر روی شیشه‌ها و جلو پنجره سیاه رنگ، صندلی برقی راننده با قابلیت تنظیم در 14 حالت و صندلی‌های برقی سرنشینان با قابلیت حرکت در 8 حالت (نشیمنگاه برقی در 4 حالت) و امکان انتخاب حالت‌های رانندگی به علاوه حالت‌های نرمال و زمستانی. اگر تیپ 3.0 Portfolio را انتخاب کنید (هم به صورت دیفرانسیل عقب و هم به صورت چهار چرخ محرک)، فاقد پنل‌های جانبی و بادشکن است، رینگ‌های 20 اینچی با 19 اینچی عوض شده‌اند، تزیینات تیره جایگزین تزیینات روشن می‌شود، قابلیت حرکت صندلی راننده به 12 جهت تغییر می‌کند و این تجهیزات نیز اضافه می‌شوند: چراغ‌های تطبیقی، نور بالای اتوماتیک، صندلی‌های جلو دارای مجاری گردش هوا، روکش چرمی و سیستم صوتی ارتقا یافته مجهز به 17 بلندگو. هم مدل دیفرانسیل جلو و هم مدل مجهز به چهار چرخ محرک تیپ 3.0 Portfolio دارای گرم‌کن غربیلک فرمان هستند، در تیپ‌های 2.0T Premium و 3.0 Portfolio نیز پکیج Cold Weather قابل خریداری است که گرم‌کن فرمان و گرم‌کن شیشه جلو را به تجهیزات خودرو اضافه می‌کند. تیپ 5.0 Supercharged اکثر تجهیزات بالا را به صورت استاندارد در خود دارد و این تجهیزات را به آن‌ها اضافه می‌کند: موتور 8 سیلندر مجهز به سوپرشارژر، رینگ‌های 20 اینچی به همراه تایرهای با کیفیت، سیستم تعلیق تطبیقی، دیفرانسیل اسپرت، ترمزهای ارتقا یافته و آفتابگیر برقی در عقب. در تیپ XFR نیروی بیشتری از موتور 8 سیلندر سوپرشارژری تولید می‌شود و تجهیزاتی مانند: بادشکن عقب، تزیینات جانبی در عقب خودرو و تزیینات منحصر به فرد داخلی و خارجی "R" به این تیپ اضافه می‌شود. هر دو تیپ 5.0 Supercharged و XFR می‌توانند از پکیج Black Pack به طور سفارشی استفاده کنند که شامل تجهیزات زیر است: رینگ‌های مخصوص، تزیینات مخصوص شیشه‌ها، تزیینات سپر و صندوق عقب و کالیپرهای ترمز قرمز رنگ (که برای تیپ XFR به طور استاندارد وجود دارد). برای خریداران تیپ XFR یک پکیج اضافی Speed وجود دارد که باعث افزایش سرعت خودرو می‌شود. این پکیج یک زیرسپری در قسمت جلو و یک بادشکن در قسمت عقب به تجهیزات این خودرو اضافه می‌کند. نیروی خروجی مدل XFR-S نسبت به مدل XFR افزایش یافته است، همچنین یک اگزوز اسپرت به آن افزوده شده و اغلب تجهیزات پکیج Black و تزیینات منحصر به فرد "R-S" در آن به طور استاندارد موجود است.

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی جگوار XF مدل 2015

کمپانی جگوار همیشه خودروهای تولیدی خود را به بالاترین قدرت موتور مجهز می‌کند و هر یک از تیپ‌های جگوار XF حدود 100 اسب بخار نسبت به میانگین قدرت این کلاس از خودروها از نیروی بیشتری برخوردار است. جگوار XF مدل 2015 با برخورداری از 5 موتور متفاوت، تمام سلیقه‌ها و بودجه‌ها را راضی نگه می‌دارد. تیپ 2.0T مجهز به موتور توربوشارژری 4 سیلندر و 2 لیتری است که 240 اسب‌بخار نیرو و حدود 340 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. تنها گیربکس موجود برای آن، گیربکس هشت سرعته اتوماتیک است که نیرو را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند. در تست سرعت، این خودرو برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت به 7.8 ثانیه زمان نیاز دارد که برای یک سدان در این کلاس، زمان زیادی است. میزان مصرف سوخت نیز در سیکل ترکیبی، 12 لیتر ( 14 لیتر در داخل شهر و 9 لیتر در بزرگراه) برآورد شده است. تیپ‌های 3.0 از یک موتور توربوشارژ 6 سیلندر 3 لیتر بهره می‌برند که 340 اسب‌بخار نیرو و حدود 450 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این تیپ‌ها در دو مدل دیفرانسیل عقب و محرک چهار چرخ به بازار عرضه می‌شوند که مدل دیفرانسیل عقب برای رسیدن به سرعت 100 به 5.7 ثانیه زمان نیاز دارد، در حالی که در مدل محرک چهارچرخ به 6.1 ثانیه زمان نیاز دارد. میزان مصرف سوخت در سیکل ترکیبی برای مدل دیفرانسیل عقب 12 لیتر (15 لیتر در شهر و 10 لیتر در بزرگراه) و برای مدل چهارچرخ محرک 14 لیتر (16 لیتر در شهر و 10 لیتردر بزرگراه) برآورد می‌شود. تیپ 5.0 Supercharged از یک موتور اسپرت 8 سیلندر 5.0 لیتری بهره می‌برد که  به سوپرشارژر مجهز است و 470 اسب‌بخار نیرو و حدود 575 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند که قدرتی فوق‌العاده است. در تست سرعت، این برای رسیدن به سرعت 100 کیلوکتر بر ساعت فقط به 4.5 ثانیه زمان نیازدارد. مدل XFR با داشتن موتور سوپرشارژری 8 سیلندر، 510 اسب‌بخار نیرو و حدود 625 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند، در حالی که تیپ XFR-S قدرت موتور را تا 550 اسب بخار و حدود 680 نیوتن متر گشتاور افزایش می‌دهد. گفتنی است صفر تا 100 مدل XFR-S فقط 4.2 ثانیه می‌باشد. علی‌رغم قدرت‌های متفاوت موتور، میزان مصرف سوخت در سیکل ترکیبی تمام موتورهای 8 سیلندر 15 لیتر (18 لیتر در شهر و 12 لیتر در بزرگراه) بر آورد می‌شود.

 

ایمنی

بررسی جگوار XF مدل 2015

تجهیزات استاندارد ایمنی برای همه مدل‌های جگوار XF به قرار زیر است: کنترل کشش، کنترل پایداری، ترمز ضد قفل، کیسه هوای صندلی‌های جلو، کیسه هوای پرده‌ای، سیستم هشدار نقطه کور و دوربین دید عقب. با این حال، این خودرو از چند آپشن متداول محروم است: سیستم هشدار عبور از خط، دوربین¬های 360 درجه برای پارک کردن و سیستم پیشگیری از تصادف. در تست ترمز، تیپ XF 2.0T که به رینگ‌های 19 اینچی و تایرهای مناسب برای تمام فصول مجهز است، مسافت پیموده شده برای توقف از سرعت 100 تا صفر، 34 متر است پس از پیمودن 34 متر به حالت توقف در آمد که برای یک سدان لوکس با اندازه متوسط، مسافتی عادی محسوب می‌شود. تیپ 5.0 Supercharged با رینگ‌های 20 اینچی و تایرهای تابستانی فقط به 34 متر نیاز دارد، در حالی که تیپ XFR-S در 33 متر متوقف می‌شود.

 

طراحی داخلی و امکانات رفاهی

بررسی جگوار XF مدل 2015

ظهور جگوار XF امری جالب توجه است. فشار دادن دکمه استارت این خودرو سبب می‌شود که کنسول تعویض دنده از قسمت مرکزی به بالا بیاید و تهویه مطبوع از قسمت پنل داشبورد شروع به کار کند. کابین این مدل طراحی زیبای کابین‌های قدیمی جگوار را حفظ کرده است، اما با بهره‌گیری از مواد جدید به آن جلوه‌ای مدرن بخشیده است. احتمالا فضای پا در صندلی‌های جلو و عقب تنگ‌تر شده است، اما کاملا برای یک سدان لوکس با اندازه متوسط مناسب است و زمانی که پشت فرمان این خودرو می‌نشینید، جمع و جور بودن آن را احساس خواهید کرد. گنجایش صندوق عقب 0.5 متر مکعب است که برای یک سدان لوکس با اندازه متوسط، بسیار مناسب است. صندلی‌های تاشو عقب با محفظه حمل چوب اسکی، به شما امکان می‌دهد که بتوانید وسایل بزرگ‌تر را نیز حمل کنید. تنها نقطه ضعف داخلی این سدان، دید محدود و سیستم تفریحات و سرگرمی قدیمی آن است. ستون‌های بزرگ در قسمت عقب، دید پشت را محدود می‌کند و نیاز به دوربین دید عقب و سنسورهای پارک به وضوح احساس می‌شود. با این توضیحات، سیستم هشدار نقاط کور نیز الزامی به نظر می‌رسد. خوشبختانه تمام این تجهیزات ایمنی که ذکر شدند، به صورت استاندارد عرضه می‌شوند. سیستم تفریحات و سرگرمی این خودرو نسبت به سیستم‌های رقیب موجود کمی قدیمی‌تر است، زیرا دارای صفحه نمایش کوچک، گرافیک ساده، دیر پاسخ‌گو بودن و منو بسیار پیچیده‌ای است.

 

تجربه رانندگی

بررسی جگوار XF مدل 2015

تعجب‌آور نیست که تیپ پایه جگوار 2.0T Premium در میان رانندگانی که عملکرد خودرو برایشان در اولویت قرار دارد، طرفداری نداشته باشد. در مقایسه با سرعت بی‌ام‌و 525i ، شتاب این خودرو صرفا قابل قبول است اما رضایت بخش نیست. به علاوه به دلیل کند بودن موتور و گیربکس، نیاز است که فشار بیشتری به پدال گاز داده شود. موتور توربوشارژری 6 سیلندر در مدل XF 3.0 عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهد که می‌تواند نظر اکثر خریداران سدان‌های لوکس متوسط را به خود جلب کند، به ویژه که این مدل از سیستم چهارچرخ محرک بهره می‌برد که برای شرایط جوی نامساعد مناسب است.

بررسی جگوار XF مدل 2015

مدل‌های 8 سیلندر جگوار XF مدل 2015 از قدرت موتور و شتاب بالایی بهره می‌برند. در کنار افزایش قدرت موتور، مدل‌های 8 سیلندر از سیستم تعلیق تطبیقی بهره می‌برند که بدون اینکه کیفیت عالی سواری جگوار XF را قربانی کند، سیستم هندلینگ را بهبود بخشیده است. در هنگام دور زدن بسیار چابک است ولی از دید رانندگان پرتوقع و بهانه‌جو، فرمان ممکن است سبک باشد، اما رانندگی با این خودرو در مقایسه با خودرو‌های رقیب لذت بخش‌تر است. همه تیپ‌ها از کابینی آرام درهنگام رانندگی در بزرگراه بهره می‌برند، به طوری که صدای باد و تایرها به هیچ عنوان به گوش نمی‌رسد.


منبع

Edmunds

برچسب : جگوار , جگوار XF






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

7 نظر

کاربر: mojtaba .a
0

باید یکم بروز ترش کنه از نظر ظاهری ولی خوب حرف نداره
07:58  1394/08/17
گزارش
پاسخ دادن
carnoter.com
1

مقاله‌ی جالبی بود. ممنون از شما
XF هنوز هم زیباست ولی دیگه عمرش سپری شده و جاگوار باید به فکر نسل جدید اون باشه.
01:43  1394/04/26
گزارش
پاسخ دادن
محمد حسین
1

در خصوص طراحی بیرونیش هم به نظر من فقط جلوش قشنگه ؛ عقبش که تعریفی نداره
21:59  1394/04/18
گزارش
پاسخ دادن
امیر حسین
0

بنظر من حتی اگه بی ام و عملکرد بهتری داشته باشه من جگوار رو.ترجیح میدم
بخاطر طراحی بیرونی زیبا
و اینکه یگانه هست و برعکس بی ام و طراحی که کلاس ها بسیار به هم شبیه هست
10:51  1394/04/18
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: hosssein
1

طراحی بیرونیش قشنگه ولی به نظرمن داخل رو خیلی بی روح و ساده طراحی کردن بدون هیچ خط خاصی
03:19  1394/04/18
گزارش
پاسخ دادن
امیر
1

هر چند خیلی تعریف خوبی ازش نشد ولی جکواره با یک تیم بزرگ پشتیبان
20:16  1394/04/17
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: silvershadow
3

تو این کلاس رقابت خیلی نزدیک هس و رقبای قدرتمندی هم حضور دارن.
جگوار هر چقدر هم خوب باشه باز پشت سر رقبای آلمانی قرارگرفته تو فروش
20:13  1394/04/17
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
Mehdi : سلام دوستانی که از شنبه ۱۷ خرداد یا قبل از اون تیک ارسال خودرو به نمایندگی خورده اما خودرو هنوز به نمایندگی نرسیده باید رفت به نمایندگی و ازشون بخواید چرا ارسال نشده من پیگیری کردم دیدم خودرو هنوز ارسال نشده و داخل بلوک کنترل کیفیت هست
عاطفه : سلام ، ببخشید این که می فرمائید ی مرحله برگشته عقب ، میشه توضیح بدید از کجا نگاه میکنید؟
شاهین : 4ماه پیش نقدادومیلیاردوسیصدوپنجاه میلیون بابتT9به حساب شرکت کرمان خودروپرداخت کردم قراربود90روزکاری نهایتااتومبیل تحویل بشه گفتن اگه قرمزبگیری زودترازموعدتحویل میشه درست 3ماه شدزمان تحویل گفتن بیست ودومیلیون وهفتصدبایدپرداخت بشه تاشرکت اقدام به کاری بکنه(اصطلاحامیشه زورگیری)ولی گفتن افزایش قیمته واونم نقدی واریزشد الان 4ماهه هیچ خبری نیست .هنوزفاکتورنشده وتکمیل وجه هم نشده.جالبه تماس میگیریم چندتادختربچه ماروبازی میدن🤣البته تعلیم دیدن برای همین کار. بدزمونه ای شده .هیچ جای دنیااینجوری نیست فقط بهترین کارنخریدنه
اکبر از اردبیل : سینا جان ارادت حالا اون قاطیش زیاد مهم نیست چون من مصرف کننده م برای فروش نگرفتم انشالا بهترینها برای شما و همه ایرانیان عزیز
نرگس : نگاه کردم چیزی ننوشته زنگ نمایندگی میگه ماشین شما با سمند ریل فرستادن دو هفته طول میکشه تا برسه
سهند 7اردیلهشت : من هرروز زنگ میزنم ولی خب حرفای تکراری میزنن میگن تا 27فروردین فاکتور شده تا اخر خرداد نوبت به من میرسه ان شاالله راست بگن قیمتارم که آزاد کردن
سینا : مبارکه برادر اکبر. منتهی زمان فاکتور شیر قاطیش می کنن میشه سفید شیری
شاهین : چراخریداتومبیل درایران باهمه دنیافرقت داره چندبرابرقیمت جهانی اول پول ازت میگیرن ۴ماه بعدتازه شروع میکنن بازی دادن ودبه کردن افزایش قیمت وتعرفه….هرجای دنیابلایی که سرمون میادروتعریف کنیم پناهندگی بهمون میدن.یاهیچکی نیست جلوشونوبگیره ولی بنظرمیادنبادجلوشونوبگیرن. وگرنه اگه قراباشه جلویه چیزگرفته بشه میشه .لابدلیاقتمون همینه
اکبر از اردبیل : با سلام و احترام تکمیل وجه 22 اسفند و احراز 27 الان وضعیت برگشته به عقب و قید شده تعهد شده و رنگ هم همون سفید مونده@@@@ به امید شادکامی برای همه عزیزان
شاهین جی اردیبهشت : سلام وقت همگی بخیر من امروز با سایپا 096550تماس گرفتم هم با نمایندگی تحویل ماشین هر دو گفتن شاهین جی با ترمزESCتا 1/24فاکتور شدن .به احتمال بخاطر افزایش قیمت ماشین ثبت نامی های قبلو زود تحویل بدن تا برن برای ثبت نام جدید
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
واریزی 9 فروردین1404 : دوستان تیرماهی از فردا خواهشا بکوب برای ایرانخودرو تماس بگیرید حتی تو سامانه شکایت ثبت کنید . اگر زنگشون نزنیم لطفتش میدن و با تاخیر بالای 40 روز تحویل میدن ، این ها دارن قطره چکانی فاکتور میکنن تا گرانی خودرو به بعضی ها بخوره ،، فردا را مثل تابستان تیرماه به خطوط تماس ایرانخودرو زنگ بزنید تا شاید گرمای تیرماه این ها را به حرکت در بیاره ، ثبت شکایت هم انجام بدید مطمئنم جواب میده .اگه تماس مدیرعامل ایرانخودرو را پیدا کردین بفرستین تا برای اونم تماس بگیریم ،، حراست ایرانخودرو هم تماس بگیرید
عرفان : بابا ول کنین اینارو بیاین بگین تا چه تاریخ تحویلی فاکتور شدین؟ من چهاردهم طرح مادران هنوز نشدم رنگ سفید
کارشناس ایران خودرد 1404 : هنوز اولین روزه افزایش قیمتهاست چند هفته دیگه قیمتهای 1میلیارد و 200و300میلیونی 207 دنده ای و پانوراما دنده ای را مشاهده خواهید کرد اتوماتش هم میره به 1میلیارد و400الی 500میلیون را .....
4 تیر : بابا تیر ماهی ها خیلی ضعیفیم .خردادیا اینجا رو به آتیش کشیده بودن
207 پانا مرداد : سلام، شامل اون مبلغ واریزی اولیه نمیشه، شامل باقیمانده وجه میشه متأسفانه
بهروز : ن عزیزم 772800 شده
دنا 6 دنده تحویل مهر : سلام دوستان وقت بخیر نامردا بلاخره گرونش کردن میخواستم بپرسم مایی که نصف پول رو واریز کردیم افزایش چقدرش شامل ما میشه دنا کدکلاس 70906
مجید از تهران : جناب علیمراد کاملا موافقم با شما پارسال زمان ثبت نام خودم ساینا 345 بود بعد از ثبت نام افزایش قیمت خورد بهم ساینا شد 408 میلیون نزدیک به 70 افزایش قیمت داد یعنی زمان ثبت نام 170 داده بودم اگر افزایش نمی‌خورد باید باکسر سود مشارکت 170 دیگه میدادم اما چون افزایش بهم خورد نصف افزایش باید 35 میلیون بود میدادم اما کلا شرکت 197 از من گرفت باید تکمیل وجه... یعنی تقریبا 22 میلیون بابت افزایش قیمت گرفت نه 35 میلیون
حمید : سلام دوستان امروز مشخص شد چه تاریخ مجوز خروج هایی بارگیری شده انشاالله که مجوزهایه 13 خرداد بار گیری شده باشه
اطلس مشکی22 مهر تکمیل وجه : منم 22 مهر مشکی هستم چرا فاکتور نشدم؟