بررسی کامیونت Peterbilt 220

بررسی کامیونت Peterbilt 220

کامیونت‌های Peterbilt در مدل‌های 220 و 210 در کلاس‌های 6 و 7 به بازارعرضه می‌شوند. موتور این کامیونت‌ها زیر کابین قرار گرفته است و باعث می‌شود فضای بیشتری در داخل کابین در اختیار راننده و سرنشین قرار بگیرد، علاوه بر این، تزئینات داخلی در فضای وسیع‌تری جای می‌گیرند. طراحی Peterbilt 220 به نوعی است که از عهده کاربرد‌هایی نظیر: حمل زباله، جرثقیل و یا توزیع بار در سطح شهر به آسانی بر می‌آید. این کامیونت متوسط با پیکربندی‌های سفارشی 325،330،337 و 348 نیز به بازار عرضه شده است.

 

طراحی بدنه

بررسی کامیونت Peterbilt 220

در حقیقت کامیونت Peterbilt 220 نسخه آمریکایی  داف LF است که در اروپا طراحی و تولید می‌شود. این خودرو از یک شاسی سبک بهره می‌برد که سیستم‌های الکترونیکی بر روی آن نصب شده‌اند تا علاوه بر ظرفیت بار میزان پایداری بدنه نیز افزایش یابد. این کامیونت از قدرت مانور بالایی در فضاهای کوچک برخوردار است، شیشه جلو خمیدگی دارد، شیشه های جانبی نیز بلند و پهن هستند تا دیدی وسیع و مناسب در اختیار راننده قرار بگیرد.

بررسی کامیونت Peterbilt 220

این کامیونت در کلاس 7 نیز شاسی بسیار سبکی دارد، که در نتیجه میزان فضای بارافزایش می‌یابد. کاپوت جلو به منظور دسترسی سریع ، خیلی آسان باز می‌شود تا به راحتی بتوانید فیلتر هوا، آب شیشه شور، روغن هیدرولیک و ضدیخ را تعویض کنید. درب‌ها با زاویه 90 درجه باز می‌شوند و فضای داخل کابین برای افراد قد بلند مناسب است.

 

طراحی داخلی

بررسی کامیونت Peterbilt 220

طراحی ارگونومیک دکمه‌های کنترل روی داشبورد منحنی زیبایی خاصی ایجاد کرده است و دسترسی به آن‌ها نیز آسان و رضایت بخش است. کیفیت پلاستیک‌های به کار برده شده کمی سفت و سخت می‌باشد، اما با دوام به نظر می‌رسد. فضای سر و پا در داخل کابین مناسب و به اندازه کافی است.  آمپرها خوانا هستند، یک نمایشگر LCD نیز در وسط داشبورد اطلاعات مربوط به مقدار سوخت باقی مانده در باک، میانگین سرعت و زمان را نشان می‌دهد.

بررسی کامیونت Peterbilt 220 بررسی کامیونت Peterbilt 220
بررسی کامیونت Peterbilt 220 بررسی کامیونت Peterbilt 220

رنگ روشن داشبورد فضای دل‌باز و فرح‌بخشی را در داخل کابین به وجود می‌آورد، با این حال، غربیلک فرمان آن قدر بزرگ است که نمی‌توان آن را خوش‌دست خواند. صندلی‌ها قابل تنظیم هستند،  سیستم تعلیق نیز از نوع بادی است که باعث می‌شود راننده و سایر سرنشینان از یک سواری نرم و راحت لذت ببرند. از آن‌جایی که این کامیونت دماغه ندارد، تسلط راننده روی جاده زیاد است. آینه‌های بزرگ جانبی مجهز به گرمکن هستند و نقاط کور را به حداقل می‌رسانند. کامیونت Peterbilt 220 دارای محفظه‌هایی در بالای شیشه جلو به همراه توری می‌باشد، همچنین یک توری بار در پشت صندلی نیز تعبیه شده است.

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی کامیونت Peterbilt 220

پیشرانه این کامیونت متوسط یک موتور 6 سیلندر خطی است که بر روی هر سیلندر 4 سوپاپ دارد و قادر است 250 اسب بخار نیرو و 895 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این موتور در کنار گیربکس اتوماتیک عملکرد بالایی دارد و علاوه بر نرمی، از مصرف سوخت کمی برخوردار است.

بررسی کامیونت Peterbilt 220

سیستم خاموش کننده موتور (Engine idle shutdown) به صورت سفارشی روی این کامیونت نصب می شود. عملکرد این سیستم به این گونه است که اگر قرار باشد کامیونت برای مدتی در جایی توقف کند ، موتور خاموش می‌شود تا مصرف سوخت کاهش یابد. امکاناتی نظیر: ترمز اگزوز و کروز کنترل به طور استاندارد روی فرمان این کامیونت نصب گردیده است.

 

کیفیت سواری و سیستم تعلیق

بررسی کامیونت Peterbilt 220

کامیونت Peterbilt 220 از سیستم تعلیق بادی الکترونیکی بهره می‌برد که سواری خاطره انگیزی را در ذهن راننده بر جای می‌گذارد. این کامیونت از پستی  و بلندی‌های جاده به نرمی عبور می‌کند. شایان ذکر است، از آن‌جایی که این کامیونت دماغه ندارد و شعاع چرخش فرمان آن کم است، به آسانی از خیابان‌های باریک شهری عبور می‌کند.

بررسی کامیونت Peterbilt 220

سیستم تعلیق بادی الکترونیکی انجام عملیات سنگین را امکان‌پذیر و تعادل کامیونت را در هر شرایطی حفظ می‌کند. نیروی متوقف کننده این کامیونت را دیسک‌های سوراخداری تأمین می‌کنند که در کنار  ترمز موتور قرار می‌گیرند. از طرفی، ترمز ضدقفل و ASR به طور استاندارد روی این خودرو نصب شده است.

 

نتیجه گیری

بررسی کامیونت Peterbilt 220

در مجموع می توان گفت، اگرچه موتور اکثر کامیونت‌های متوسط زیر کابین قرار دارد، اما این طراحی چندان در آمریکا مرسوم نیست. علی‌رغم اینکه این کامیونت‌ها به طور انبوه تولید نشده‌اند ،اما می‌توانند به خوبی از عهده رفت و آمد‌های درون شهری بر بیایند و مانور‌های تند و فرزی داشته باشند. فضای داخل کابین وسیع و جادار است و کلیدها و دکمه‌های کنترلی به صورت کاملا ارگونومیک روی داشبورد طراحی شده‌اند. گفتنی است، اگر مقداری بر فضای بار این کامیونت افزوده و قدری هم از هزینه‌های آن کاسته شود، کامیونت Peterbilt 220 با مدل‌های جدید در صدر جدول قرار می‌گیرد.


منبع

TopSpeed

برچسب : کامیون , کامیونت Peterbilt , کامیونت Peterbilt 220 , داف LF






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

2 نظر

کاربر: hosssein
3

کمی شبیه رنو
TAVKRST هستش ولی امریکایی ها بیشتر دماغ دار ترجیه میدن
00:12  1394/04/15
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: silvershadow
2

مختصر مفید
لطفاً مطالب راجب کامیون رو بیشترش کنید
23:56  1394/04/14
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین جی ال مهر : سلام عزیزان شهریوری شما ها تبدیلی هستین یا از اول مثل ما جی ال لطفا بگید که همه حساب کار خودشون دستشون بیاد ممنون
احمد x5 : داداش خب یارو دکتره داره فخر میفروشه ما که حرفی نداریم
علی اکبر : خواهشاً شهریوری های ساکن تهران و کرج تجمع تشکیل بدید و جهت مذاکره و اعتراض برید کارخانه سایپا. دست رو دست گذاشتیم که مهر شده بدون تکمیل وجه موندیم.
یحیی : بچه های شهریور نگران افزایش نباشید به شما نمیخوره. جای نگرانی از طریق نمایندگی و تماس و حضور در کارخانه سایپا فشار بیارید دعوتنامه ارسال شه واسمون زودتر.
شاهین اتومات اسفند ۱۴۰۳ : سلام قیمت مصوب شرکت در شهریور ۱۴۰۴ با شما محاسبه میشه
رسول ملاقلی پور : جواب سوال پرتکرار: وقتی از موعد دعوتنامه بگذره دیگه شامل افزایش قیمت نمیشه. شهریور گذشته پس شامل افزایش قیمت نخواهید شد.
شاهین اتومات اسفند 1403 : سلام شاهین cvt, واریز اولیه 12 مهر1402 مبلغ 290 دعوت نامه شاهین GL تاریخ 20 شهریور تکمیل وجه 21 شهریور 171٫700 سخا 22 شهریور فاکتور 30 شهریور پلاک 2 مهر امروز 3 مهر چراغ تحویل نمایندگی شیراز روشن شده .... تو این شرایط بنظرم همه تبدیل بزنین و سریع تحویل بگیرید ایشالله همه بسلامتی و خوشی تحویل بگیرن و استفاده کنن
سروش 25 اسفند : علی آقا مبارک باشه. من هم که تحویل گرفتم و اعلام کردم همین حرف ها رو به من گفتم . خدا رو شکر من 15 مرداد تحویل گرفتم ولی خدا وکیلی همه دوستان توی گروه حق دارن باور نکن . مگر چند هزار ماشین ثبت نام کردن که فاصله من با شما که توی واریز یک روز اختلاف داشتیم باید 45 روز طول بکشه. امیدوارم ماشین شما مانند ماشین من ایرادات اولیه زیاد نداشته باشه. واقعا ایم مدل پول گرفتن و تحویل خودرو دادن توی تمام دنیا بی نظیر هستش
زمستان ۰۳ : پیش فروش تحویل مرداد تبدیل جی با جی ال برای کسی پیامک اومده ؟
سعید شهریور : دوستان بنظرتوندبه ما افزایش میخوره با وجودداینکه شهریور گذشت اخه گفتم ملاک زمان تکمیل وجه راهنمایی کنید ممنون
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
اپشنال : هنوز مهر رو ندادن.داخل اطلاعات قرار داد ببینید اخرین فاکتورا رو زده
207 مرداد : خدا کنه بشه سرطان برا مدیران ایران خودرو 34 میلیون پول زور گرفتن
مینا : لذتی که در دادن است در کردن نیست توسی برو خودتو اصلاح کن
فرسوده مرداد کوییک اس : سلام دوستان جهت اطلاع کوییک اس طرح فرسوده تکمیل وجه 29 تیر امروز فاکتور شدم،انشالله قسمت همه دوستان...
آرتان : مبارکه دوست عزیز شماره پذیرشت چنده برای من پذیرش 25 بهمن 12181560
تحویل 31شهریور : اره من هم مثل تو شایدتحویل دادن
سیامک : نگران نباش این برای منم که 20 اسفند تکمیل وجه کردم اومده تو سیستم به طور خودکار برای همه فرستاده من و شما بقیه کسانی که تو اسفند تکمیل وجه کردیم لب مرزی برای فاکتور شدن هستیم و اصلا به این پیام ها توجهی نکن
تحویل 31شهریور : دوستان تحویل شهریورکسی فاکتورشده
تحویل شهریور : تادی ماه منتظرتحویل باشید
جواد : من الان فاکتور شدم پذیرش24بهمن فوق العاده