بررسی کامیونت Peterbilt 220

بررسی کامیونت Peterbilt 220

کامیونت‌های Peterbilt در مدل‌های 220 و 210 در کلاس‌های 6 و 7 به بازارعرضه می‌شوند. موتور این کامیونت‌ها زیر کابین قرار گرفته است و باعث می‌شود فضای بیشتری در داخل کابین در اختیار راننده و سرنشین قرار بگیرد، علاوه بر این، تزئینات داخلی در فضای وسیع‌تری جای می‌گیرند. طراحی Peterbilt 220 به نوعی است که از عهده کاربرد‌هایی نظیر: حمل زباله، جرثقیل و یا توزیع بار در سطح شهر به آسانی بر می‌آید. این کامیونت متوسط با پیکربندی‌های سفارشی 325،330،337 و 348 نیز به بازار عرضه شده است.

 

طراحی بدنه

بررسی کامیونت Peterbilt 220

در حقیقت کامیونت Peterbilt 220 نسخه آمریکایی  داف LF است که در اروپا طراحی و تولید می‌شود. این خودرو از یک شاسی سبک بهره می‌برد که سیستم‌های الکترونیکی بر روی آن نصب شده‌اند تا علاوه بر ظرفیت بار میزان پایداری بدنه نیز افزایش یابد. این کامیونت از قدرت مانور بالایی در فضاهای کوچک برخوردار است، شیشه جلو خمیدگی دارد، شیشه های جانبی نیز بلند و پهن هستند تا دیدی وسیع و مناسب در اختیار راننده قرار بگیرد.

بررسی کامیونت Peterbilt 220

این کامیونت در کلاس 7 نیز شاسی بسیار سبکی دارد، که در نتیجه میزان فضای بارافزایش می‌یابد. کاپوت جلو به منظور دسترسی سریع ، خیلی آسان باز می‌شود تا به راحتی بتوانید فیلتر هوا، آب شیشه شور، روغن هیدرولیک و ضدیخ را تعویض کنید. درب‌ها با زاویه 90 درجه باز می‌شوند و فضای داخل کابین برای افراد قد بلند مناسب است.

 

طراحی داخلی

بررسی کامیونت Peterbilt 220

طراحی ارگونومیک دکمه‌های کنترل روی داشبورد منحنی زیبایی خاصی ایجاد کرده است و دسترسی به آن‌ها نیز آسان و رضایت بخش است. کیفیت پلاستیک‌های به کار برده شده کمی سفت و سخت می‌باشد، اما با دوام به نظر می‌رسد. فضای سر و پا در داخل کابین مناسب و به اندازه کافی است.  آمپرها خوانا هستند، یک نمایشگر LCD نیز در وسط داشبورد اطلاعات مربوط به مقدار سوخت باقی مانده در باک، میانگین سرعت و زمان را نشان می‌دهد.

بررسی کامیونت Peterbilt 220 بررسی کامیونت Peterbilt 220
بررسی کامیونت Peterbilt 220 بررسی کامیونت Peterbilt 220

رنگ روشن داشبورد فضای دل‌باز و فرح‌بخشی را در داخل کابین به وجود می‌آورد، با این حال، غربیلک فرمان آن قدر بزرگ است که نمی‌توان آن را خوش‌دست خواند. صندلی‌ها قابل تنظیم هستند،  سیستم تعلیق نیز از نوع بادی است که باعث می‌شود راننده و سایر سرنشینان از یک سواری نرم و راحت لذت ببرند. از آن‌جایی که این کامیونت دماغه ندارد، تسلط راننده روی جاده زیاد است. آینه‌های بزرگ جانبی مجهز به گرمکن هستند و نقاط کور را به حداقل می‌رسانند. کامیونت Peterbilt 220 دارای محفظه‌هایی در بالای شیشه جلو به همراه توری می‌باشد، همچنین یک توری بار در پشت صندلی نیز تعبیه شده است.

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی کامیونت Peterbilt 220

پیشرانه این کامیونت متوسط یک موتور 6 سیلندر خطی است که بر روی هر سیلندر 4 سوپاپ دارد و قادر است 250 اسب بخار نیرو و 895 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این موتور در کنار گیربکس اتوماتیک عملکرد بالایی دارد و علاوه بر نرمی، از مصرف سوخت کمی برخوردار است.

بررسی کامیونت Peterbilt 220

سیستم خاموش کننده موتور (Engine idle shutdown) به صورت سفارشی روی این کامیونت نصب می شود. عملکرد این سیستم به این گونه است که اگر قرار باشد کامیونت برای مدتی در جایی توقف کند ، موتور خاموش می‌شود تا مصرف سوخت کاهش یابد. امکاناتی نظیر: ترمز اگزوز و کروز کنترل به طور استاندارد روی فرمان این کامیونت نصب گردیده است.

 

کیفیت سواری و سیستم تعلیق

بررسی کامیونت Peterbilt 220

کامیونت Peterbilt 220 از سیستم تعلیق بادی الکترونیکی بهره می‌برد که سواری خاطره انگیزی را در ذهن راننده بر جای می‌گذارد. این کامیونت از پستی  و بلندی‌های جاده به نرمی عبور می‌کند. شایان ذکر است، از آن‌جایی که این کامیونت دماغه ندارد و شعاع چرخش فرمان آن کم است، به آسانی از خیابان‌های باریک شهری عبور می‌کند.

بررسی کامیونت Peterbilt 220

سیستم تعلیق بادی الکترونیکی انجام عملیات سنگین را امکان‌پذیر و تعادل کامیونت را در هر شرایطی حفظ می‌کند. نیروی متوقف کننده این کامیونت را دیسک‌های سوراخداری تأمین می‌کنند که در کنار  ترمز موتور قرار می‌گیرند. از طرفی، ترمز ضدقفل و ASR به طور استاندارد روی این خودرو نصب شده است.

 

نتیجه گیری

بررسی کامیونت Peterbilt 220

در مجموع می توان گفت، اگرچه موتور اکثر کامیونت‌های متوسط زیر کابین قرار دارد، اما این طراحی چندان در آمریکا مرسوم نیست. علی‌رغم اینکه این کامیونت‌ها به طور انبوه تولید نشده‌اند ،اما می‌توانند به خوبی از عهده رفت و آمد‌های درون شهری بر بیایند و مانور‌های تند و فرزی داشته باشند. فضای داخل کابین وسیع و جادار است و کلیدها و دکمه‌های کنترلی به صورت کاملا ارگونومیک روی داشبورد طراحی شده‌اند. گفتنی است، اگر مقداری بر فضای بار این کامیونت افزوده و قدری هم از هزینه‌های آن کاسته شود، کامیونت Peterbilt 220 با مدل‌های جدید در صدر جدول قرار می‌گیرد.


منبع

TopSpeed

برچسب : کامیون , کامیونت Peterbilt , کامیونت Peterbilt 220 , داف LF






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

2 نظر

کاربر: hosssein
3

کمی شبیه رنو
TAVKRST هستش ولی امریکایی ها بیشتر دماغ دار ترجیه میدن
00:12  1394/04/15
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: silvershadow
2

مختصر مفید
لطفاً مطالب راجب کامیون رو بیشترش کنید
23:56  1394/04/14
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
990
 
پربحث ترین خودروی
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
GL تکمیل وجه اردیبهشت : دیروز دوباره برام پیامک تکمیل وجه اومد. 300 هزار تومن دیگه واریز کردم. هنوز توی سیستم به حالت آماده تخصیص برنگشته. امروز زنگ زدم سایپا گفت که برای مابه تفاوت بیمه هست. و گفت که برای تحویل شاهین gl مشکلی نداریم و به زودی تحویل داده میشه. من از وقتی سخا رو تحویل دادم 37 روز گذشته.
GL تکمیل وجه اردیبهشت : دیروز دوباره برام پیامک تکمیل وجه اومد. 300 هزار تومن دیگه واریز کردم. هنوز توی سیستم به حالت آماده تخصیص برنگشته. امروز زنگ زدم سایپا گفت که برای مابه تفاوت بیمه هست. و گفت که برای تحویل شاهین gl مشکلی نداریم و به زودی تحویل داده میشه. من از وقتی سخا رو تحویل دادم 37 روز گذشته.
علی ریرا : دوستان با این وضع که پیش میره فکر نمیکنم به این زودی ها ری راها رو تحویل بدند
داریوش : من 17اردیبهشت تکمیل وجه کرده بودم دوباره دیروز واسم پیام دعوتنامه اومد رفتم نمایندگی گفت مابتفاوت بیمه و عوارض و مالیات باید پرداخت کنی 58 هزار تومن مجدد پرداخت کردم ولی هنوز فاکتور نشده.
حسام : سلام دوستان. من واریزی ۲۲ اسفندماه هستم.‌هنوز فاکتور نشده. کسی ۲۲ اسفند فاکتور شده؟؟،،
X5 : سلام تا یک هفته تعطیله ماشین ما تمام مراحل کامل شده و آماده تحویل وتا تهران شروع بکار نکنه هیچ کاری انجام نمیشه
شاهین G : شما شاهین Gهستید ؟یا شاهین Gl?? یا cvt??
شاهین G : من ۳ اردیبهشت تکمیل وجه کردم فاکتور نشده هنوز زنگ زدم نمایندگی گفت تا ۳۱ فروردین فاکتور شده نمی‌دونم راست میگن یا دروغ
شاهین G : من ۳ اردیبهشت تکمیل وجه کردم فاکتور نشده هنوز زنگ زدم نمایندگی گفت تا ۳۱ فروردین فاکتور شده نمی‌دونم راست میگن یا دروغ
شاهین G : ما واریزی اردیبهشتیم هنوز فاکتور نشدیم 😭
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ساینا اس 11 بهمن ماه : سلام مدیر و پرسنل شرکت سایپا واقعا خرابه(داغونه) فقط یاد دارن که دروغ بگن در تمام کارهایش ضعیف عمل می کند و ماشین هارو فاکتور نمیکنه(صرفه جویی میکند) الان هم بهانه تعطیلات،استراحت میکنن
فوق العاده بهمن 6بهمن : داداش می خوای از دست شرکت سایپا فارغ بشی هفته دیگه فاکتور میشی
ساینا : تو رو خدا جواب بدین منم همین طور شده دهم اسفند بودم یه مرحله برگشته عقب
پیش فروش ساینا s : سلام منم 10اسفند یک مرحله به عقب برگشت جریان چیه تو رابه خدا جواب بدید؟؟
کوییک آر اس : خوب چرا زنگ نمی‌زنی 96550 دقیق بهتون میگه
میلاد ..... ایلام : سلام دوستان کسی میدونه اگه شماره چک نوشته برای سود تاخیر ولی تاریخ ارسال به بانک 0 نوشته . پولو میتونم بگیرم یا باید تاریخ بنویسه. مال من شماره چک نوشته
کوییک RS فروش فوری پذیرش 13 خرداد : برو توسایت قسمت پرداخت دعوتنامه نگاه کن احتمالا باید مبلغی پرداخت کنی که افزایش قیمت دادن
آرش : 12 اسفند خبری نشد
غیرت ایرانی : حاقل یک ماه تا یک ماه و نیم تاخیر داره ، چون ما اردیبهشت هنوز تحویل نگرفتیم
ایکس33 کراسmt : سلام هادی اریزو برادر گلم ، عزیز بارگیری و تحویل فعال هست یا نه تعطیل هستن چون من تهران پرسیدم نمایندگی تعطیل هست ،ممنون جواب بدین