بررسی مزدا CX-9 مدل 2015

بررسی مزدا CX-9 مدل 2015

به نظر می‌رسد کمپانی مزدا شعار تبلیغاتی‌اش را بسیار جدی گرفته است و روح اسپرت بودن را در کالبد هر خودرویی که تولید می‌کند می‌دمد، حتی در کالبد کراس اوور بزرگی مانند مزدا CX-9. این کراس اوور به رغم قد و قواره بزرگش، سواری لذت‌بخشی دارد و فرمان آن بسیار حساس و دقیق است. مزدا CX-9 یک کراس اوور هفت نفره است که می‌تواند یک خانواده به همراه اسباب و اثاثیه‌شان جا به جا کند. برای سرنشینان جای زیادی وجود دارد و فضای بار نیز بزرگ است. شاید بتوان گفت تنها نقطه ضعف این کراس اوور این است که از زمان عرضه اولیه‌اش در سال 2007، مورد بازنگری قرار نگرفته است و بعضی قسمت‌هایش قدیمی و از مد افتاده به نظر می‌رسد. صفحه نمایشگر لمسی کوچک و قدیمی است (به ویژه در مقایسه با سیستم جدید و پیشرفته‌ای که در مزدا 3 دیده می‌شود) و قابلیت کار کردن با اپلیکیشن‌های تلفن همراه را ندارد. تجهیزات ایمنی نیز به گونه‌ای نیست که بتواند استانداردهای سخت‌گیرانه امروزی را پشت سر بگذارد. این کراس اوور از تجهیزات ایمنی جدیدی نظیر سیستم هشدار نقاط کور و هشدار موانع عقب بهره می‌برد و از آن جایی که ایمنی خودروهای خانوادگی در اولویت قرار دارد، ممکن است خریداران زیادی جذب این خودرو نشوند. و این احتمال وجود دارد که خریداران جذب رقبای دیگری بشوند که آن‌ها هم از سه ردیف صندلی بهره می‌برند. دوج Durango و فورد Flex به اندازه مزدا CX-9 جادار نیستند ولی از کابین‌هایی امروزی‌تر بهره می‌برند و ظاهری زیباتر دارند، تنوع موتور آن‌ها نیز زیاد است. شورولت Traverse (و برادرش GMC Acadia) نیز به این می‌بالد که فضای بار بزرگ‌تری دارد، هشت سرنشین را در خودش جا می‌دهد و در جاده نیز خوش رفتار است، با این حال، تویوتا Highlander مدل 2015 از همه مجهزتر است.

 

طراحی بدنه و امکانات رفاهی

بررسی مزدا CX-9 مدل 2015

مزدا CX-9 مدل 2015 یک کراس اوور بزرگ و هفت نفره است که در تیپ‌های Sport، Touring و Grand Touring به بازار عرضه می‌شود. توجه داشته باشید که مدل‌های مجهز به سیتم چهار چرخ محرک به صورت استاندارد به پکیج دارای تجهیزات یدک‌کشی مجهز هستند ولی از بین مدل‌های دیفرانسیل جلو، فقط تیپ Grand Touring از این پکیج بهره می‌برد. تجهیزات استاندارد تیپ Sport عبارتند از: رینگ‌های 18 اینچی آلومینیومی، کروز کنترل، کنترل آب و هوای اتوماتیک سه نقطه‌ای، فرمان تلسکوپی با قابلیت خم شدن به بالا و پایین، روکش چرمی غربیلک فرمان، تنظیم ارتفاع صندلی راننده، روکش چرمی، نمایشگر 5.8 اینچی، اتصال سیستم صوتی و تلفن همراه از طریق بلوتوث، سیستم صوتی مجهز به سی‌دی خوان و شش بلندگو، رادیو  HD، اپلیکیشن رادیو اینترنتی Panadora، درگاه USB/iPod و یک درگاه صوتی اضافی. تجهیزاتی نظیر گرمکن آینه‌های جانبی، گرمکن صندلی‌های جلو، صندلی برقی راننده با قابلیت تنظیم در هشت حالت به صورت سفارشی و در قالب یک پکیج در اختیار مشتریان قرار می‌گیرند. تیپ Grand Touring همه تجهیزات پکیج فوق را به صورت استاندارد دارد و این تجهیزات را نیز به آن‌ها اضافه می‌کند: چراغ‌های اتوماتیک، سیستم هشدار نقاط کور، سنسور پارک عقب، سیستم هشدار موانع عقب، دوربین دید عقب، روکش چرمی و صندلی برقی شاگرد با قابلیت تنظیم در چهار حالت. چنانچه پکیج Luxury را خریداری کنید این تجهیزات در اختیارتان قرار می‌گیرند: رینگ‌های 20 اینچی آلومینیومی، چراغ‌های زنون، چراغ‌های LED رانندگی در روز، چراغ‌های مه‌شکن، برف پاک کن اتوماتیک، درب صندوق عقب برقی، تزیینات خاص داخلی و روی بدنه، دسترسی و استارت بدون کلید، حافظه تنظیمات راننده و آینه الکتروکرومیک. لازم به ذکر است بیشتر آپشن‌ها در قالب پکیج ارائه می‌شوند. چنانچه پکیج Touring Technology را برای تیپ Touring خریداری کنید تجهیزاتی نظیر چراغ‌های مه‌شکن، سانروف، دری صندوق عقب برقی، دسترسی بدون کلید، GPS، رادیو ماهواره‌ای، سیستم صوتی Bose به همراه 10 بلندگو و صدای فراگیر. پکیج Recreational Accessory به صورت مجزا به فروش می‌رسد و تجهیزاتی نظیر روف‌ریل، میله‌های باربند، توری مخصوص بار و گارد فولادی سپر عقب در اختیار خریداران قرار می‌دهد. برای تیپ Grand Touring یک پکیج مخصوص تفریحات و سرگرمی برای صندلی‌های عقب به فروش می‌رسد که این تجهیزات را ارائه می‌دهد: دی وی دی پلیر، نمایشگر 9 اینچی، سیستم صوتی Bose به همراه 11 بلندگو، رادیو ماهواره‌ای (به صورت تکی به فروش می‌رسد)، GPS و پریز برق 115 ولت. البته این پکیج را نمی‌توان با پکیج Technology ادغام کرد بدان معنا که باید بین سانروف یا نمایشگر 9 اینچی، یکی را انتخاب کنید.

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی مزدا CX-9 مدل 2015

نیروی پیشران مزدا CX-9 مدل 2015 را خواه به سیستم چهار چرخ محرک مجهز باشد خواه به دیفرانسیل جلو، یک موتور 6 سیلندر 3.7 لیتری تأمین می‌‎کند که قادر است 273 اسب‌بخار نیرو و حدود 366 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. گیربکس نیز از نوع اتوماتیک شش سرعته است. گفتنی است این کراس اوور توانایی یدک کشیدن باری به وزن 1,588 کیلوگرم را دارد. در تست سرعت، مزدا CX-9 توانست ظرف 7.5 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند که برای خودرویی در این کلاس مناسب به نظر می‌رسد. میزان مصرف سوخت این کراس اوور با دیفرانسیل جلو در سیکل ترکیبی 14.41 لیتر (16.10 لیتر در شهر و 11.40 در بزرگراه) و با چهار چرخ محرک در سیکل ترکیبی 15.21 لیتر (16.10 لیتر در شهر و 11.40 لیتر در بزرگراه) برآورد شده است.

 

ایمنی

بررسی مزدا CX-9 مدل 2015

 مزدا CX-9 مدل 2015 به صورت استاندارد به این تجهیزات ایمنی مجهز است: ترمز ضدقفل، کنترل کشش، کنترل پایداری، کیسه هوای صندلی‌های جلو و کیسه هوای پرده‌ای جانبی. تیپ‌های Touring و Grand Touring به تجهیزاتی نظیر سیستم هشدار نقاط کور، سنسور پارک عقب، سیستم هشدار موانع عقب و دوربین دید عقب نیز مجهز هستند. موسسه ایمنی بزرگراه‌ها در زمینه عدم آسیب دیدگی از جلو و مقاومت طرفین به این خودرو بالاترین رتبه ممکن یعنی رتبه "خوب" را اختصاص داده است، این  در حالی است که در زمینه عدم آسیب دیدگی از گوشه‌های جلو پایین‌ترین رتبه، یعنی رتبه "ضعیف" را کسب کرده است. در تست ترمز، تیپ Grand Touring مجهز به چهار چرخ محرک پس از پیمودن 37.5 متر به حالت توقف در آمد که برای خودروهای این کلاس عادی به نظر می‌رسد.

 

طراحی داخلی و امکانات خاص

بررسی مزدا CX-9 مدل 2015

داشبورد مزدا CX-9 مدل 2015 مانند آبشار باشکوهی است که تا پنل درب‌ها ادامه پیدا می‌کند. کیفیت مواد اولیه مصرف شده در داخل کابین عالی است و همه چیز بسیار هماهنگ در کنار یکدیگر قرار گرفته است. محفظه‌های بار زیادی نیز در داخل کابین به چشم می‌خورند. باید گفت صفحه نمایشگر 5.8 اینچی کمی قدیمی است و بسیاری از خودروهای جدید از نمایشگرهایی بزرگتر و کاربرپسند بهره می‌برند.

بررسی مزدا CX-9 مدل 2015 بررسی مزدا CX-9 مدل 2015
بررسی مزدا CX-9 مدل 2015 بررسی مزدا CX-9 مدل 2015
بررسی مزدا CX-9 مدل 2015 بررسی مزدا CX-9 مدل 2015
بررسی مزدا CX-9 مدل 2015 بررسی مزدا CX-9 مدل 2015
بررسی مزدا CX-9 مدل 2015 بررسی مزدا CX-9 مدل 2015

نمایشگرهای جدید قابلیت کار با اپلیکیشن‌های تلفن همراه را نیز دارند و از این بابت باید گفت مزدا CX-9 از قافله عقب مانده است. اما خبر خوب این است که این خودرو جای زیادی دارد. صندلی‌های ردیف اول و دوم حتی برای سرنشینان بلند قد نیز جای کافی دارند ولی فضای سر برای سرنشینان ردیف سوم کم است. خوشبختانه صندلی‌های ردیف دوم تاشو هستند و به جلو و عقب نیز حرکت می‌کنند. در مقایسه با کراس اوورهای مشابه، دسترسی به صندلی‌های ردیف سوم آسان نیست ولی درب عقب با زاویه بیشتری باز می‌شود تا به این کار راحت‌تر بشود. اگر صندلی‌های ردیف دوم و سوم خوابانده بشوند فضای بار به 2.86 متر مکعب می‌رسد که برای خودرویی در این کلاس عالی است.

 

تجربه رانندگی

بررسی مزدا CX-9 مدل 2015

مزدا CX-9 مدل 2015 هم در شهر و هم در جاده از شتاب و سرعتی بی‌نظیر برخوردار است. گیربکس اتوماتیک نیز کارش را خوب انجام می‌دهد و تعویض دنده‌هایی سریع و به موقع دارد. صدای باد و تایرها وارد کابین نمی‌شوند و سرنشینان می‌توانند بدون مزاحمت به تماشای فیلم بنشینند. فرمان حساس و دقیق به راننده اجازه می‌دهد مسیرهای پر پیچ و خم را به راحتی پشت سر بگذارد. چنانچه قبلاً خودرو کوچک‌تری داشته‌اید، مزدا CX-9 به شما کمک می‌کند به راحتی وارد دنیای خودروهای بزرگ و خانوادگی بشوید. با این که رینگ‌های 20 اینچی تیپ Grand Touring زیبا و قوی به نظر می‌رسند ولی زیاد توصیه نمی‌شوند چون در مقایسه با رینگ‌های 18 اینچی از کیفیت سواری کمتری برخوردارند. گفتنی است حتی اگر تیپ پایه را انتخاب کنید نیز از هندلینگ عالی و سواری نرم آن لذت خواهید برد.

بررسی مزدا CX-9 مدل 2015

مشخصات فنی تیپ پایه مزدا CX-9 مدل 2015

تعداد سیلندر 6
حجم موتور (لیتر) 3.7
قدرت موتور (اسب بخار) 273
گشتاور (نیوتن متر) 366
گیربکس اتوماتیک شش سرعته
شتاب 0 تا 100 (ثانیه) 7.5
مسافت توقف از 100 کیلومتر بر ساعت (متر) 37.5
مصرف سوخت به ازای 100 کیلومتر رانندگی در سیکل ترکیبی (لیتر) 14.41
گنجایش صندوق بار (لیتر) 2.86
قیمت (دلار) 29,985
 

منبع

Edmunds

برچسب : مزدا , مزدا CX 9 , دوج Durango , فورد Flex , شورولت Traverse , GMC Acadia , تویوتا Highlander






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

3 نظر

کاربر: mojtaba .a
0

واقعا باید بع فکر جید و نسل جدید این باشه مزدا ظاهر چه داخلی و چه بیرونی قدیمی هستن
08:05  1394/08/17
پاسخ دادن
کاربر: silvershadow
1

بعد میگن مصرف ژاپنیا کم و مصرف امریکاییا بالاس.
این مدل با تمام قابلیتاش دیگه باید جایگزین بشه.
باز انتخابم تو شاسی بلندا اول امریکایی ها هستن.
00:29  1394/04/10
پاسخ دادن
سالوادور
1

مصرفش برای یک ماشین شش سیلندر با حجم موتور 3.7 لیتر معقول به نظر میرسه
08:14  1394/04/10

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس g : سلام دوستان، من ماشینم خواب بود و سه ماه استارت نخورده و الان استارت زدم که روشن نشد، باطری ساز میگه باطریش خراب شده. برج 5 تحویل گرفتم اطلس g. آیا گارانتی باطری شاملش میشه?? ماشین طبقه منفی 2 پارکینگ هست. و امکان انتقال ماشین به نمایندگی رو ندارم.داغی رو ببرم نمایندگی باطری نو میدهند? ممنون میشوم از دوستان اگه تجربه ای دارند بفرمایند و ما رو راهنمایی کنند .
وحید : داداش سایت سایپا هرکار میکنم نمیشه برم داخل ورود که میزنم رمز میزنم میزنه این کد ملی درسایت یافت نشد ی همچیـــن چــــیزی میزنه بازیابی رمز هم ک میزنم اونم همینو میگ چیکار کنم
akbar : درود هم میهن عزیز لطفاً برید شکایت ثبت کنید بنده خدا لینک گذاشته چند دقیقه وقت میگیره یعنی کلا ۱۷تااز خریداران ناراضی بودن از افزایش قیمت ؟؟؟هرجایی که میتونیم صدامون برسونیم که پیگیر بشن دوستان خبر بدن یا لینک و شماره تماس بزارن بیاید برا خودمون ارزش و احترام قائل بشیم یعنی تفاوت موتور و گیربکس فرمان برقی و سانروف ورینگ آلومینیومی و... ۲۰میلیون هس ولی چند تا آپشن ۲۰۰میلیون تومان
اکبر v4 : سلام دوستان من تارا وی۴ پیش فروش بودم تحویل ۳۱ شهریور خوشبختانه امروز فاکتور شده پرداخت وجه دومم ۲۶ مرداد بوده رنگ مشکی
وحید : سلام میخام برم تو کاربری خودم رمز عبور میزنم نمیشه فراموشی رمز هم میزنم نمیشه چیکار باید بکنم کسی اطلاع داره
علی : این حرفا چیه میزنی اخه.. بچه دو ساله چی میفهمه. مثلا بگید النگو زنم تا باور پذیر باشه 100جور کردید و یک ماه گریه کرده مثلا...
احسان : یه شماره ایی نیست ک زنگ بزنیم اینارو هالی کنیم ک آدم شن
احسان : چطوری باید شکایت کنیم کی جوابگوهه آخه این چ بلایی بود سر ما بدبخت اومد آخه من ک میدونم هیچکی جوابگو نیست آخرش همین ب گردنمون میندازن زورمون الکیه
احسان جهانبانی : 2سال صبر کردیم آخرش دنا پلاس معمولی مگه تولیدش متوقف نشد نامردا لااقل سانروف رینگ بزارید آخه چقد دزدین شما ما 15 تومن دیگه بدیم 6سرعته میشه پولش آخه چرا اینقد. دزدین شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امید : 207 اتومات ارتقا تحویل 31 خرداد هنوز هیچ خبری نیست ، خراب بشن این ایرانخودرو سایپا
امیر : سلام سود تاخیر تافاکتور شدن حساب میشه یعنی روزی ک‌فاکتورشد دیگ محاسبه نمیکنن
ایکس22 : 1شهریور
رضا : سلام شما تحویل گرفتید ای اف هست یا ایکسیو. ماتیتور دارن اصلا؟؟
حمیدرضا : سلام آقا مهدی من پذیرش 3 مهر هستم اوایل امید داشتم زودتر تحویل بدن ولی با این روند میگم خدا کنه سر موقع تحویل بدن و تاخیر نداشته باشن راضی هستم
سورن 90روزه : سلام دوستان سود تاخیر بعد فاکتور از تاریخ پلاک شدن تا تاریخ تحویل حساب میشه یا از تاریخ حمل خودرو تا تحویل به نمایندگی محاسبه میشه؟
207 : متاسفم برایی شما ایشالااا ماشین تورو تنها ندن. تا دق کنیی
207 : جناب اصلا بلدنیستین حرف بزنید واقعا متاسفم براتون ماهم مث خردادیا 5 ماه. انتظار میکشیم همه رو 5 ماه. تحویل دادن. حالا نوبت ماه شد . شد یکساله واقعا متاسفم. واسه ادمایی مث شما ک دم از نا امیدیی فقط بلدین بزنید
نادر غالبی : سلام خواهشمند است فاکتور شده ها اعلام کنن ببینم روند فاکتور چطور پیش میره
دنا ابشنال24 : تو همین چند روز واستون پیام میاد