بررسی موتورسیکلت سوزوکی GSX1250SE مدل 2015

بررسی موتورسیکلت سوزوکی GSX1250SE مدل 2015

موتورسیکلت سوزوکی GSX1250SE مدل 2015 عضوی از خانواده سوزوکی GSX با پیشرانه 1,255 سی‌سی محسوب می‌شود و نسخه‌ای است بزرگ‌تر از موتورسیکلت سوزوکی GSX-750 و نسخه‌ای بسیار شبیه به موتورسیکلت سوزوکی GSX-S1000 که در سال 2016 به بازار عرضه خواهد شد. این موتورسیکلت از یک باک 19 لیتری، صندوقچه‌هایی در عقب، زین بسیار راحت و یک سیستم تعلیق بهره می‌‎برد که برای حرکت روی جاده‌های ناهموار و حتی خارج جاده تنظیم شده است. این موتورسیکلت به شیشه جلوی Vario مجهز است که به موتورسوار اجازه می‌دهد فشار و صدای باد را مهار کند. از دیگر تجهیزات استاندارد این موتورسیکلت می‌توان به محفظه‌های جانبی برای حمل بار مجهز است. زین قوس‌دار و قابل تنظیم است. ارتفاع زین از زمین 805 میلی‌متر است که تا 825 میلی‌متر نیز قابل تنظیم است و مشکلی در مورد ارتفاع زین نخواهید داشت.

بررسی موتورسیکلت سوزوکی GSX1250SE مدل 2015

چراغ جلو بی‌شباهت به چراغ سوپرموتورها نیست. قسمت جلویی موتورسیکلت از بادشکن‌هایی بزرگ بهره می‌برد و تهاجمی به نظر می‌رسد. بادشکن‌ها باعث می‌شوند جریان هوا از بالای سر و اطراف بدن موتورسوار و سرنشین عقب عبور کندريال در نتیجه مقاومت بسیار کمی ایجاد می‌شود، از سوی دیگر، هوا به خوبی از میان رادیاتور عبور می‌کند و موتور را بهتر خنک می‌کند. پنل ابزار از آمپرهایی خوانا برخوردار است و هنگام عبور از مسیرهای ناهموار، راکب را برای خواندن آمپرها به زحمت نمی‌اندازد. پنل ابزار اطلاعاتی نظیر وضعیت دنده، وضعیت چراغ‌های راهنما، فشار روغن، دمای آب رادیاتور، میزان پاشش سوخت توسط انژکتورها و عملکرد ترمز ضدقفل را در اختیار موتورسوار قرار می‌دهد. تنها مشکلی که وجود دارد این است که در روشنایی روز چراغ‌های شاخص روی پنل ابزار خوب دیده نمی‌شوند. با این که محفظه‌های بار برای مسافرت مناسب هستند ولی پیکربندی موتورسیکلت بیشتر سبک و سیاق اسپرت دارد.

بررسی موتورسیکلت سوزوکی GSX1250SE مدل 2015

این موضوع در مورد هندلینگ مشهودتر است و به نظر می‌رسد هندلینگ بیشتر برای حرکت در بزرگراه مناسب است. کالیپر ترمز ضد قفل از نوع Tokico هستند و در کنار دیسک‌های دو قلوی 310 میلی‌متری در جلو و دیسک‌های 240 میلی‌متری در عقب قرار می‌گیرند، به این ترتیب، نیروی لازم برای متوقف کردن یک موتورسیکلت 257 کیلوگرمی کفایت می‌کند. دوشاخه جلو 13 سانتی‌متر و دوشاخه عقب 14 سانتی‌متر جای بازی دارد و راحتی سرنشینان را در سفرهای طولانی تضمین می‌کند. همه این تجهیزات در کنار رینگ‌های 17 اینچی قرار می‌گیرند تا همه چیز کامل بشود. پیشرانه DOHC این موتورسیکلت اسپرت 1,255 سی‌سی حجم دارد، انژکتوری است و به اندازه کافی نیرو تولید می‌کند تا این موتورسیکلت بزرگ و حجیم از شتاب و عملکرد بی‌نظیری برخوردار باشد. دریچه گاز دوگانه (SDTV) در کنار دریچه گاز 36 میلی‌متری قرار می‌گیرد تا بتوانند عملکرد پیشرانه را مدیریت کنند.

بررسی موتورسیکلت سوزوکی GSX1250SE مدل 2015

سیستم ride-by-wire یا به اختصار (RbW) نیز باعث می‌شود پیشرانه واکنشی نرم و آرام به فشردن پدال گاز داشته باشد، از طرفی مصرف سوخت را پایین می‌آورد و از تولید گازهای آلاینده می‌کاهد. سیستم دیگری که میزان تولید گازهای آلاینده را کاهش می‌دهد و پیشرانه را مدیریت می‌کند، سیستم Idle Speed Control یا به اختصار ISC است که استارت زدن در هوای سرد را آسان می‌کند و باعث می‌شود پیشرانه هنگام درجا کار کردن گازهای آلاینده کمتری تولید کند. در داخل پیشرانه به فناوری دیگری برمی‌خوریم که منحصر به کمپانی سوزوکی است و کارایی خودش را ثابت کرده است. این فناوری منحصر به فرد، سیلندری از جنس Suzuki Composite Electrochemical Material یا به اختصار SCEM است که ضمن کاهش وزن، انتقال حرارت را نیز آسان می‌کند. رینگ‌ها نیز روکشی از نیترات کروم دارند که اصطکاک را کاهش می‌دهد. یک شفت بالانس نیز درون پیشرانه تعبیه شده است که تکان‌ها را مهار می‌کند. گیربکس شش سرعته نیز دور موتور را در سرعت‌های بالا در محدوده مناسبی حفظ می‌کند.

بررسی موتورسیکلت سوزوکی GSX1250SE مدل 2015


منبع

TopSpeed

برچسب : موتورسیکلت , سوزوکی , سوزوکی GSX1250SE , سوزوکی GSX , 750 , سوزوکی GSX1250SE , سوزوکی GSX






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
نازنین۱ 11 نظر
سوم بهمن 7 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تاراv4 پیش فروش تحویل ۳۰آبان : تاریخ تکمیل وجه کی بوده
نازنین۱ : شیما جان باید بری کافی نت سخا واملاک و اسکان رو ثبت کنید بعد تحویل نمایندگی بدی برگه رو چون اگر ندی پرونده ناقص میشه
نازنین۱ : شما برگه سخارو بگیر تکمیل وجه میخوای بکنی ببر نمایندگی برگه یا یا تماس بگیر عکسشو بده به نمایندگی خودتون ک حتما ثبت کنند براتون وگرنه پلاک نمیشه ماشین .و تو سامانه املاک و اسکان هم حتما با سخا یکی باشه
شیما تبدیل به gl : سلام من امروز میوام تبدیل بزنم لطفا بگین سخا چیه داستانش باید بعد تکمیل وجه چه کرد
مهدی پلاس 16 اردیبهشت : کلا اردیبهشت چند مرحله دعوت نامه آمده .؟؟؟؟
شیما تبدیل به gl : سلام عزیزم بیزحمت میشه بگین بعد تکمیل وجه چکار باید کرد .اون مسله سخا چه جوریه ؟
۰۰۰۰ : خدا بزرگه نگران نباش ما هم مثل شما منتطریم تا خودرومونو تحویل بدن ولی متاسفانه گیر ادمای ل ج ن افتادیم
۳ اردیبهشت : دوستان ۳ اردیبهشت کسی فاکتور شده ؟ چرا از منو نمیدن
دستی تیتانیوم آذر : درود بر منتظران من پیش خودم فکر کردم اکثرا سفید و مشکی انتخاب میکنن و از من که رنگش تیتانیوم هست را زودتر میدن . اما زهی خیال باطل که نه تنها زودتر نمیدن یکماه هم نسبت به بقیه تاخیر داره .گیری کردیم به خدا از دست ایران خودرو .دفعه قبلم سورن پلاس را موتورش را عوض کردن و به جای ef7, موتور xu7pگذاشتن و تحویلم دادن .
رز زرد : برادر اگه شاهین جی تولید نمیکردن چرا در اصلاح قیمت ها شاهین جی هم جز محصولات سایپاست😏 دروغ مبگن این دزدها
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
علی پانا تحویل آبان ماه : سلام دوستان تحویل 30ابان تبدیل به رینگ اومده؟ دسترسی به کاستومر ندارم.
نیسان بی پلاک : سلام بالاخره بعد ازدوهفته پیامک تحویل حضوری امدروزی همگی انشالله
محمد : تروخدا دو تا پانا هم فاکتور کنید مردیم
دنا پلاس تحویل 30مهر : دقیقا من تحویل 30 مهرم هنوز فاکتور نشدم
علی اهواز : ببخشید مریم اهواز تحویل گرفتین ماشین رسید نمایندگی ؟؟
کویبک اس تکمیل 29تیر : چهار ماه صبر کردیم فاکتور بشیم.باز 4 ماه صبر کنیم تا پلاک بشیم
G : دوست عزیز دیگه کار از فریاد حق خواهی گذشته اگر به ضرب و زور نندازیم اونایی که قراره تیر تا شهریور 1405 تحویل بگیرن همین ماهایی هستیم که قرار بود آذر 1403 تحویل بگیریم. دیگه واقعا راه اومدن با سایپا فایده ای نداره.
در به در نیسان : نه خبری نیست از این بی شرفا
hamed : حاجی من تحویل شهریور کوییک اس هستم ،پونزده مهر فاکتور شده ولی پلاکی نه،حدود دو هفته پیش رفتم شرکت سایپا امور مشتریان تو تهران گفتن تعرفه پلاک نداریم فعلا تا یک هفته دیگه الان دو هفته گذشته و هیچ
اطلس : دوستان فقط دیگه از سایپا ماشین نخرید نه خودتون و نه بگذارید هیچ کدوم از اعضای خانواده ، حتی دوست و دشمنتون هم از سایپا خرید کنه اینا از یزید هم بدتر بودن تو این 2 سال ما رو صد بار کشتن یک سری آدم بی مسئولیت و مال مردم خور دور هم جمع شدن و فقط به فکر انباشت ثروت خودشون هستند الان با این طرح پیش فروش باز هم میخوان مردم بیچاره ای مثل ما رو سر کیسه کنن و با پول ها برن به ریش مردم بخنن و نهایت میگن سانروف نداریم حالا بیفتید دنبال ما، واقعا خجالت هم نمی کشن الان وزارت صمت چه غلطی داره میکنه که اینا دوباره پیش فروش گذاشتن. دوستان با همون پول پیش فروش، صد یا دویست هم بگذارید روش تو این اوضاع داغون برید قشنگ یک ماشین بخرید تو چاهی که ما افتادیم توش شما ها نیفتید، که سایپا قشنگ بیچاره تون میکنه.