بررسی اینفینیتی Q40 مدل 2015

بررسی اینفینیتی Q40 مدل 2015

اینفینیتی Q40 یک اسم کاملاً جدید است برای آن‌چه که پیشتر اینفینیتی G37 نامیده می‌شد. گذشته از تغییر نام، این خودرو در این فاصله یک ساله به تجهیزات استاندارد بیشتری مجهز شده است. پکیج‌های Performance، Accent و Sport که در نمونه قدیمی اینفینیتی G37 ارائه می‌شدند همگی کنار گذاشته شده و گیربکس دستی نیز حذف شده است. در یک کلام می‌توان گفت اینفینیتی G37 با اسم و ظاهری متفاوت دوباره وارد میدان شده است. کمپانی اینفینیتی، مدل Q40 را روانه بازار کرده است که بسیار جدیدتر از اینفینیتی Q50 است و از نظر فنی آخرین نسل از مدل قدیمی اینفینیتی G37 محسوب می‌شود. اینفینیتی Q40 با هندلینگ اسپرت و موتور شش سیلندر قوی‌اش، به طور قطع از سواری لذت‌بخشی برخوردار است. متأسفانه، وقتی این خودرو را با استانداردهای سال 2015 مقایسه می‌کنیم زیاد لوکس به نظر نمی‌رسد. در مورد کیفیت مواد مصرف شده در کابین فقط می‌توان گفت قابل قبول است، سدان‌های لوکس رقیب نیز از سواری نرم‌تری برخوردارند. موتور شش سیلندر خورجینی سر و صدای زیادی دارد و این احساس را به وجود می‌آورد که راحتی رقبایش را ندارد. شاید بتوان گفت اگر یک سدان از کمپانی اینفینیتی می‌خواهید که تجهیزات بیشتری دراشته باشد، باید به اینفینیتی Q50 نیز نگاهی بیندازید. مد نظر قرار دادن سدان‌های لوکس دیگر نیز توصیه می‌شوند. آکورا TLX مدل 2015 از تجهیزاتی پیشرفته و کابینی جادار برخوردار است، مصرف سوخت آن مناسب است و سواری نرم و راحتی دارد. آئودی A3 از نظر ابعاد از اینفینیتی Q40 کوچک‌تر است، ولی لوکس‌تر و راحت‌تر است. بی‌ام‌و سری 3 پرچمدار این کلاس از خودروهاست و با موتورهای مختلفی به بازار عرضه می‌شود و یکی از راحت‌ترین خودروهای این کلاس محسوب می‌شود. در نهایت هم باید گفت اگر همچنان می‌خواهید مشتری کمپانی اینفینتی باقی بمانید، اینفینیتی Q50 خودرو بسیار مدرن‌تری است.

 

طراحی بدنه و امکانات رفاهی

بررسی اینفینیتی Q40 مدل 2015

اینفینیتی Q40 مدل 2015 یک سدان لوکس چهار درب است که پنج سرنشین را در خود جا می‌دهد. این سدان لوکس فقط در یک تیپ پایه در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. تجهیزاتی که به صورت استاندارد برای این تیپ پایه ارائه می‌شوند عبارتند از: رینگ‌های آلومینیومی 17 اینچی، چراغ‌های اتوماتیک زنون، گرمکن آینه‌های جانبی، دسترسی و استارت بدون کلید، کروز کنترل، کنترل آب و هوای اتوماتیک دو نقطه‌ای، اتصال سیستم صوتی و تلفن همراه از طریق بلوتوث، آینه الکتروکرومیک، دوربین دید عقب، سیستم صوتی مجهز به شش بلندگو و سی‌دی خوان، رادیو ماهواره‌ای و درگاه USB/iPod. چنانچه پکیج Navigation Plus را خریداری کنید تجهیزاتی نظیر GPS، سیستم گزارش ترافیک، کنترل صوتی، سیستم صوتی Bose به همراه 10 بلندگو و اتصال بلوتوث در اختیارتان قرار می‌گیرند. سانروف نیز به صورت یک آپشن تکی به فروش می‌رسد.

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی اینفینیتی Q40 مدل 2015

نیروی پیشران اینفینیتی Q40 مدل 2015 را یک موتور شش سیلندر 3.7 لیتری تأمین می‌کند که می‌تواند 328 اسب‌بخار نیرو و حدود 365 نیوتن‌کتر گشتاور تولید کند. گیربکس هفت سرعته اتوماتیک و دیفرانسیل عقب به صورت استاندارد و سیستم چهار چرخ محرک به صورت سفارشی در اختیار خریداران قرار می‌گیرد. تست سرعت در مورد اینفینیتی Q40 مدل 2015 هنوز انجام نگرفته است ولی نسخه قدیمی آن یعنی اینفینیتی G37 توانسته بود ظرف 5.5 ثانیه از حالت توقف به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند که در مقایسه با صفر تا صد سایر رقبا، زمان کمی محسوب می‌شود. میزان مصرف سوخت این سدان لوکس با دیفرانسیل عقب در سیکل ترکیبی 12.44 لیتر (14.41 لیتر در شهر و 10.14 لیتر در بزرگراه) و با سیستم چهار چرخ محرک در سیکل ترکیبی 13.69 لیتر (15.21 لیتر در شهر و 10.95 لیتر در بزرگراه) برآورد شده است. در این مورد نیز می‌توان گفت رقبا از مصرف سوخت کمتری برخوردارند.

 

ایمنی

بررسی اینفینیتی Q40 مدل 2015

اینفینیتی Q40 مدل 2015 به صورت استاندارد از این تجهیزات ایمنی بهره می‌برد: ترمز ضدقفل، کنترل کشش، کنترل پایداری، دوربین دید عقب، کیسه هوای صندلی‌های جلو و کیسه هوای پرده‌ای. مدل‌های مجهز به چهار چرخ محرک از حالت رانندگی Snow بهره می‌برند که به راننده اجازه می‌دهد روی سطوح لغزنده، واکنش گاز را تنظیم کند.

 

طراحی داخلی و امکانات خاص

بررسی اینفینیتی Q40 مدل 2015

دکمه‎های کنترلی اینفینیتی Q40 کاربرپسند هستند و از مواد با کیفیت ساخته شده‌اند ولی آن قدر که انتظار می‌رود لوکس نیستند. ظاهراً سایر رقبا از آپشن‌های بیشتری به صورت استاندارد بهره می‌برند ولی وقتی قیمت پایین‌تر  اینفینیتی Q40 را در نظر بگیرید، این سدان نسبتاً جذاب به نظر می‌رسد. صندلی‌های جلو راحت هستند و خوب از کمر سرنشینان حمایت می‌کنند.

بررسی اینفینیتی Q40 مدل 2015 بررسی اینفینیتی Q40 مدل 2015
بررسی اینفینیتی Q40 مدل 2015 بررسی اینفینیتی Q40 مدل 2015
بررسی اینفینیتی Q40 مدل 2015 بررسی اینفینیتی Q40 مدل 2015
بررسی اینفینیتی Q40 مدل 2015 بررسی اینفینیتی Q40 مدل 2015
بررسی اینفینیتی Q40 مدل 2015 بررسی اینفینیتی Q40 مدل 2015

صندلی‌های جلو و عقب از فضای سر خوبی برخوردارند، فضای پای صندلی‌های عقب نیز بستگی به آن دارد که این فضا را با فضای پای چه خودرویی مقایسه کنید. اگر آن را با فضای پای آئودی A3 مقایسه کنید که قیمت مشابهی دارد، فضای پا بسیار زیاد است ولی در مقایسه با رقبای هم قد و قواره، حرف زیادی برای گفتن ندارد. گنجایش فضای بار به 0.38 متر مکعب می‌رسد که برای خودروهای این کلاس، معمولی محسوب می‌شود. شاید نتوانید تجهیزات الکترونیکی پیشرفته‌ای در اینفینیتی Q40 پیدا کنید ولی دکمه‌های کنترلی چیدمان بسیار خوبی دارند و دسترسی به آن‌ها آسان است. در واقع، ترکیب دکمه‌های فیزیکی و دکمه‌های مجازی نمایشگر لمسی و دسته‌های چند منظوره است که استفاده از رادیو، تهویه مطبوع و GPS را به کار ساده‌ای تبدیل کرده است.

 

تجربه رانندگی

بررسی اینفینیتی Q40 مدل 2015

موتور شش سیلندر 3.7 لیتری اینفینیتی Q40 بسیار قوی است و شتابی بی‌نظیر تولید می‌کند. البته موتور در سرعت‌های بالا صدای زیادی تولید می‌کند که چندان خوشایند نیست ولی مطمئن باشید نیروی زیاد موتور لبخند رضایت را به چهره شما خواهد آورد. هندلینگ نیز عالی است و باعث می‌شود این سدان لوکس پیچ‌ها را با قدرت و دقت پشت سر بگذارد. این خودرو هنگام عبور از جاده‌های ناهموار و پر دست‌انداز آرام و متین باقی می‌ماند ولی باز هم سواری رقبا در این گونه موارد نرم‌تر است. ممکن است برخی افراد از فقدان گیربکس دستی ناراضی باشند ولی باید گفت گیربکس هفت سرعته اتوماتیک نیز بدون عیب و نقص است و هنگامی که روی حالت دستی تنظیم شود، از طریق پدل شیفترها می‎توان تعویض دنده‌هایی نرم و سریع داشت. دنده معکوس کشیدن نیز بسیار سریع و نرم صورت می‌گیرد و گیربکس با دور موتور هماهنگی کاملی دارد. گفتنی لست هنگام شتاب‌گیری، حتی اگر حالت Drive فعال شده باشد، تعویض دنده‌ها آن‌قدرها که از خودرویی در این کلاس انتظار می‌رود نرم نیستند.

بررسی اینفینیتی Q40 مدل 2015

بررسی اینفینیتی Q40 مدل 2015


منبع

Edmunds

برچسب : اینفینیتی , اینفینیتی G37 , اینفینیتی Q40 , اینفینیتی Q50 , آکورا TLX , آئودی A3 , بی‌ام‌و سری 3






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

کاربر: جواد.س
0

طراحی ظاهریش توی این کلاس که اصلا چنگی به دل نمیزنه
راستش نمی دونم چرا از روبرو که بهش نگاه می کنم یاد تیبای خودم می افتم!
23:55  1394/03/31
پاسخ دادن
صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
X33 Cross cvt 25 نظر
پارسا. 24 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
X5 : میگن 72 ساعت طول میکشه بریه تهران 3 ,4روزم کنترل کیفی طول میکسه بعد زنگ میزنن برای تحویل
تارا تیتانیومv4 : با این حادثه اخیر بندر عباس قطعا به دلیل مشکل عدم تامین قطعات وارداتی علی الخصوص قطعات خودروهای اتوماتیک ،روند صدور فاکتور در ایرانخودرو قطره چکانی خواهد شد
علی تارا 30 بهمن : سلام ، از دوستان کسی خبر نداره سود تاخیر در حمل چطوری محاسبه میشه ؟
تارا : سلام دوستان من دیروز رفتم نمایندگی اونحا با داد و بیداد با دعوا بلاخره امروز ماشینم فاکتور شد سی بهمن تکمیل وجه ۲۹اذر انشالله قسمت شما 😂
احمد123 : سلام تارا اتومات من یک هفته است که فاکتور شده ولی هنوز پلاک نشده چه کار باید انجام بدهم
شاهین اتومات : در مهر 1402 مبلغ 290 تومان بابت پیش خرید یک دستگاه شاهین اتومات از سایپا پرداخت کردیم مطابق قرارداد پیوست با سود مشارکت 19.5 درصد در اسفند 1403 دعوتنامه پرداخت ودیعه دوم صادر گردید که متاسفانه سود مشارکت که 85 میلیون تومان شده بود در نظر گرفته نشده و مبلغ 390 میلیون تومان دعوت نامه صادر گردید پس از پیگیری از شرکت سایپا اعلام کردند که شورای رقابت تبصره ای به خودرو ساز ها داده که خلاف قرارداد منعقده با مشتری می توانند سود مشارکت پرداخت نکنند و فقط نرخ تورم را در نظر بگیرند به همین منظور سایپا 40 میلیون تومان بابت نرخ تورم مطابق پرداخت ودیعه اول برای شما در نظر گرفته و 85 میلیون تومان سود مشارکت را در نظر نگرفته است . لذا مشتری که دو سال در تولید سایپا مشارکت کرده است باید 45 میلیون تومان بیشتر پرداخت نماید .
مهراد : اره خودشه برا هیچ کس فاکتور نشده خیلی دروغ میگه فک کنم اصلا شاهین پلاس ثبت نام نکرده یا پول نداره
تارامارا : بعد سه روز، همچنان منتظر حمل خودرو
میثم : مچکرم انشاالله قسمت شما و همه دوستان بشه در جواب سوال بعضی از دوستان اینه ها برقی نیستن ولی نسبت به مدلی های قبلی مثل ۵ دنده ها خییییلی بهتر شده مخصوصا دنده کشی عالی شده من ۵ دنده سوار شدم انگار گیربکس دنده کشی مشکل داشت دنده جا نمیخورد این عالی عالی شده دنده عقب هم مانیتور داره خطر عقب هم جدید گزاشتن دکمه ها شیشه بالابر هم از کنسول وسط گزاشتن رو تو دری ها که هم عالی شده
مهدی شاهین پلاس اسفندی : آقا منم تکمیل وجه کردم دیروز سخا ثبت شده ولی تکمیل وجه چراغش روشن نشده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
دنا 6دنده : پاسخ به صبح میگفتن شهر باید ویرایش بشه ما دوباره از طریق اداره پست انجام دادیم ولی باز همون شهر خورد اصلا مشکل نداشت به تهران زنگ زدم رسیدگی به پرونده رو درخواست دادم 72 ساعته جواب اومد شما هم شکایت کنید وباید به شما پیام بیاد که پرونده درحال رسیدگی هست وگرنه اینجوری خیلی دیر میشه حتی یه کارشناس بمن گفت ماشینت تحویل گرفتی پیگیری کن سود تاخیرش بگیر
علی 10 خرداد : سلام. سورن موتور جدید 10 خردادم هنوز فاکتور نشدم.
مریم : من 20 مهر تکمیل وجه و آبان 1403 تکمیل وجه شدم ولی هنوز فاکتور نشدم اینقدر دروغ تحویل مردم ندید
صبح : به دنا 6 دنده پلاکتون که دیر ارسال شده دلیلشو سامانه سخا میگفتن یا کسری پلاک؟
ع : مغزتو
توحید ارومیه : جود.فک کنم اسمت اقا جواد باشه الفش افتاده.شما سعی کن از 20اردیبهشت پولت اماده باشه چون از 20اردیبهشت تا 25خرداد احتمال داره دعوتنامه ات بیاد.دعوتنامه ات هم بیاد حدودا 14روز فرصت تکمیل وجه داری
توحید ارومیه : امین اگه روند فاکتور کردن روند طبیعی و عادی خودش رو طی کنه و فاکتور متوقف نشه حدودا 10.12روزی طول میکشه تا نوبت فاکتور به شما برسه
نازنین : قبلا اره میدادن
توحید ارومیه : شمس بعضی از شهرها پلاک ازاد دارن و هنوز پلاکشون تموم نشده.اون شهر ها یه سری پلاک چاپ میکنن میفرستن به کارخونه تا بعد از تخصیص پلاک نصب بشن.مشکلی نیست.حدودا یک هفته تا10روز برگ سبز کارت ماشینت با پست میاد .حدودا 1ماه دیگه هم برگ کمپانی و بیمه نامه میاد نمایندگی میری از اونجا میگیری
اشکان : سقف فلز هستید؟ منم فلز تحویل 6 خرداد هستم هنوز فاکتور نشدم فوری سفیدtu5