بررسی مرسدس بنز کلاس C (قسمت اول)

بررسی مرسدس بنز کلاس C (قسمت اول)

آن چه در این مقاله از نظر شما می گذرد، نگاه جامعی بر تیپ های مختلف مرسدس بنز کلاس C شامل C250 ،C300 ،C350 و C63 AMG خواهد بود. در قسمت اول این مقاله قصد داریم این تیپ ها را از نظر طراحی بدنه، انواع تریم ها، و آپشن ها مورد بررسی قرار دهیم. اگرچه مرسدس بنز کلاس C مدل سال 2013 پا به پای رقبای هم وطن خود می تازد و هیچ مشکلی برای فتح سخت ترین جاده های پر پیچ و خم ندارد، اما خصوصیات بسیار جذاب و دلپذیر آن باعث شده است از رقبای خود پیشی بگیرد. این خودرو توسط شرکت ستاره ایران وارد کشور می شود و قیمت انواع تریم های آن را می توانید در صفحه قیمت 1Car مشاهده کنید.

بررسی مرسدس بنز کلاس C (قسمت اول)

با وجود اینکه کلاس C از مدل های اولیه کمپانی مرسدس بنز به شمار می رود، اما حقیقتاً یک مرسدس بنز به معنای واقعی کلمه است و تمام مشخصات و خصیصه های برجسته این برند را در بر دارد. این بدان معنی است که سوار شدن در این ماشین، آن هم با برند برتری مثل بنز، حس قدرت و کیفیت را به راننده و سرنشینان القا می کند. خواه شما بنز کوپه را انتخاب کرده باشید یا بنز سدان، کلاس C زیباترین نمای بیرونی را به رخ همگان می کشد که بخشی از این زیبایی ناشی از به کارگیری مرغوب ترین مواد در پروسه ساخت و تولید این خودرو است. صندلی های بسیار دنج و راحت و طراحی ایمن و محسوس از دیگر ویژگی های منحصر به فرد این کلاس بنز تمام عیار است. در این خودرو هر نوع موتوری قابل استفاده است، از یک موتور 4 سیلندر مجهز به توربوشارژر گرفته تا یک موتور V8 با توانایی تولید 500 اسب بخار قدرت! و یک خبر خوش برای آن دسته از افرادی که در مناطق سرد و برف ی زندگی می کنند؛ این که کمپانی مرسدس بنز مدل چهارچرخ متحرک (AWD) این کلاس را نیز طراحی و تولید کرده است.

بررسی مرسدس بنز کلاس C (قسمت اول)

مرسدس بنز کلاس C تمام تلاش خود را کرده است تا کلکسیونی از لوکس ترین تجهیزات و امکانات اسپرت را در اختیار راننده قرار دهد و هم چنان در مقابل سایر گزینه های لوکس نظیر آئودی A4، بی ام و سری 3، کادیلاک ATS، اینفینیتی G، و ولوو S60 با ابهت تمام فخرفروشی می کند. به طورکلی هرگاه سخن از برتری و اعتبار یک خودروی لوکس به میان می آید، به سختی می توان خودرویی پیدا کرد که اعتبار و منزلتی بیش از مرسدس بنز کلاس C داشته باشد. 

 

طراحی بدنه، انواع تریم ها، و آپشن ها

بررسی مرسدس بنز کلاس C (قسمت اول)

کلاس C در مدل های سدان و کوپه، تریم های متعددی را از جمله C250، C350، و C63 AMG شامل می شود. گفتنی است، مدل های چهارچرخ متحرک نیز در دو فرم سدان C300 4Matic و کوپه C350 4Matic نیز وجود دارد. از جمله ویژگی های دو تریم C250 و C300 4Matic در حالت استاندارد می توان به مواردی از جمله رینگ های 17 اینچی، چراغ های جلوی اتوماتیک، چراغ های LED، برف  پاک های اتوماتیک، سانروف، کروز کنترل، کنترل آب و هوای اتوماتیک دوگانه، صندلی های جلو با امکان تنظیم در 8 حالت مختلف و قابل تنظیم برای گودی کمر، روکش صندلی های از جنس وینیل MB-Tex، فرمان تلسکوپی، و آینه های الکتروکرومیک اشاره کرد.

بررسی مرسدس بنز کلاس C (قسمت اول)
بررسی مرسدس بنز کلاس C (قسمت اول) بررسی مرسدس بنز کلاس C (قسمت اول)
بررسی مرسدس بنز کلاس C (قسمت اول)

از نقطه نظر مشخصه های الکترونیکی امکانات این دو تریم عبارتند از: یک نمایشگر 5.8 اینچی، سیستم رابط کاربری COMAND، فن آوری های SmartPhone و TeleMatics، تلفن بلوتوث، و سیستم صوتی با امکان پخش CD مجهز به جک هدفون، پورت USB، و رادیو HD. البته گذشته از این ها، تریم C300 4Matic حالت چهارچرخ متحرک و موتور V6 نیز دارد. گفتنی است، مدل های C250 و C300 4Matic در خانواده سدان، از تریم های "اسپرت" و "لوکس" نیز برخوردار هستند. تفاوت این تریم ها عمدتاً در طراحی رینگ ها، تنظیمات محور تعلیق، و نیز یکسری جزئیات در طراحی داخلی و بیرونی اعم از طراحی فرمان و جلوپنجره خودرو می باشد.

بررسی مرسدس بنز کلاس C (قسمت اول)
بررسی مرسدس بنز کلاس C (قسمت اول) بررسی مرسدس بنز کلاس C (قسمت اول)
بررسی مرسدس بنز کلاس C (قسمت اول) بررسی مرسدس بنز کلاس C (قسمت اول)
بررسی مرسدس بنز کلاس C (قسمت اول)

افزون بر این ها، در تریم لوکس C300 4Matic یک محور تعلیق نیز که به سهولت قابل تنظیم است، وجود دارد. از آپشن های اضافی می توان به پکیج بیمه (Premium package) اشاره کرد که برای این کلاس مرسدس بنز تدارک دیده شده است و مواردی اعم از چهار حالت قابل تنظیم برای محافظت از ناحیه گودی کمر راننده و سرنشینان در صندلی های جلو، گرمکن صندلی های جلو، فرمان قابل تنظیم، صندلی عقب تاشو، و هم چنین سیستم صوتی پُرقدرت Harman Kardon مجهز به رادیوی ماهواره ای و رابط iPod را شامل می شود. یادآوری می شود، هر یک از موارد این پکیج را می توان به صورت اختیاری و سلیقه ای تهیه و روی ماشین نصب کرد.

بررسی مرسدس بنز کلاس C (قسمت اول)
بررسی مرسدس بنز کلاس C (قسمت اول) بررسی مرسدس بنز کلاس C (قسمت اول)
بررسی مرسدس بنز کلاس C (قسمت اول) بررسی مرسدس بنز کلاس C (قسمت اول)
بررسی مرسدس بنز کلاس C (قسمت اول)

در مدل کوپه C250، سانروف پانوراما، صندلی عقب تاشو، تنظیمات اضافی برای صندلی راننده با امکان بازیابی تنظیمات ذخیره شده در حافظه، و فرمان تلسکوپی از جمله آپشن هایی است که به چشم می خورد. گفتنی است، در مدل کوپه این سری، پکیج بیمه صرفاً گرمکن های صندلی، سیستم صوتی Harman Kardon مجهز به رادیوی ماهواره ای و رابط iPod را به خودرو می افزاید.

بررسی مرسدس بنز کلاس C (قسمت اول)
بررسی مرسدس بنز کلاس C (قسمت اول) بررسی مرسدس بنز کلاس C (قسمت اول)

جالب است بدانید، سدان C350 فقط در تریم اسپرت تولید می شود که موتور V6 بزرگتری دارد و پکیج بیمه آن استانداردتر است. تنها آپشن اضافی کوپه C350، یک سانروف پانوراما است. مرسدس بنز C63 AMG نیز به طور مشابه ویژگی های منحصر به فردی دارد که آسایش و راحتی سواری این اتومبیل را بیش تر می کند، اما افزون بر آن، وجود تایرهای کارامد 18 اینچی، محور تعلیق قابل تنظیم در حالت اسپرت، ترمزهای قوی تر، و صندلی های اسپرت، هم ظاهر آن را تهاجمی تر کرده است و هم تریم داخلی آن را متفاوت تر!

بررسی مرسدس بنز کلاس C (قسمت اول)
بررسی مرسدس بنز کلاس C (قسمت اول) بررسی مرسدس بنز کلاس C (قسمت اول)
بررسی مرسدس بنز کلاس C (قسمت اول) بررسی مرسدس بنز کلاس C (قسمت اول)
بررسی مرسدس بنز کلاس C (قسمت اول) بررسی مرسدس بنز کلاس C (قسمت اول)
بررسی مرسدس بنز کلاس C (قسمت اول) بررسی مرسدس بنز کلاس C (قسمت اول)
بررسی مرسدس بنز کلاس C (قسمت اول)

در این تریم نیز آپشن های انتخابی زیادی وجود دارد که از جمله آن می توان به پکیج اسپرت (Sport Package) که شامل مواردی نظیر تایر های 18 اینچی با برند AMG، اسپویلر عقب، و فرمان و صندلی های اسپرت می شود، اشاره کرد. در مدل کوپه C250، یک پکیج اضافی اسپرت هم در نظر گرفته شده است که شامل همه موارد فوق به انضمام محور تعلیق اسپرت، ترمزهای ارتقا یافته، فرمان تیزتر، و نیز یک اگزوز اسپرت می باشد.

بررسی مرسدس بنز کلاس C (قسمت اول)
بررسی مرسدس بنز کلاس C (قسمت اول) بررسی مرسدس بنز کلاس C (قسمت اول)
بررسی مرسدس بنز کلاس C (قسمت اول) بررسی مرسدس بنز کلاس C (قسمت اول)
بررسی مرسدس بنز کلاس C (قسمت اول)

پکیج چندمنظوره (Multimedia Package) از دیگر آپشن های انتخابی است که اگر آن را برای مرسدس بنز خود انتخاب کرده باشید، امکاناتی نظیر صفحه نمایشگر مرکزی 7 اینچی، دوربین عقب، سیستم مسیریاب ماهواره ای (GPS)، سی دی چنجر با قابلیت پخش 7 سی دی نیز به خودروی شما اضافه می شود. این در حالی است که با انتخاب پکیج روشنایی (Lighting Package) چراغ های جلو با دو لامپ زنون قابلیت تنظیم پیدا می کنند. هم چنین با انتخاب پکیج مسیریاب خیابان (Lane Tracking Package) آپشن هایی نظیر سیستم هشدار نقاط کور و سیستم هشدار عبور از خط نیز به خودرو اضافه می شود. گفتنی است، پکیج کمکی راننده (Driver Assistance Package) علاوه موارد بالا، کروز کنترل و سیستم ترمز PreSafe را نیز به مجموعه آپشن های این خودرو اضافه می کند. لازم به توضیح است که سیستم ترمز PreSafe در مواقعی که احتمال برخورد و تصادف در شرف وقوع باشد و راننده متوجه علائم یا هشدارهای سمعی و بصری نباشد، خودرو را به طور اتوماتیک متوقف می کند.

بررسی مرسدس بنز کلاس C (قسمت اول)
بررسی مرسدس بنز کلاس C (قسمت اول) بررسی مرسدس بنز کلاس C (قسمت اول)
بررسی مرسدس بنز کلاس C (قسمت اول) بررسی مرسدس بنز کلاس C (قسمت اول)
بررسی مرسدس بنز کلاس C (قسمت اول) بررسی مرسدس بنز کلاس C (قسمت اول)
بررسی مرسدس بنز کلاس C (قسمت اول)

پکیج کامل روکش چرم صندلی ها (Full Leather Seating package) از آپشن های ویژه مرسدس بنز C63 است که شامل مواردی از جمله تریم های چرمی و صندلی های با قابلیت تنظیم در جهت های مختلف و ثبت تنظیمات در حافظه می شود. البته برای مدل C63 به طور اختصاصی یک پکیج مکمل نیز تدارک دیده شده است که می تواند ضمن افزایش حداکثر سرعت خودرو، قدرت موتور را 30 اسب بخار بالا ببرد. کالیپر ترمز قرمز رنگ و اسپویلر عقب از جنس فیبر کربن، از دیگر ویژگی هایی است که در این پکیج در نظر گرفته شده است.

بررسی مرسدس بنز کلاس C (قسمت اول)
بررسی مرسدس بنز کلاس C (قسمت اول) بررسی مرسدس بنز کلاس C (قسمت اول)
بررسی مرسدس بنز کلاس C (قسمت اول) بررسی مرسدس بنز کلاس C (قسمت اول)
بررسی مرسدس بنز کلاس C (قسمت اول)

گذشته از همه این پکیج ها، آپشن های مستقل دیگری هم وجود دارد که هر کدام را می توان به دلخواه سفارش داد که این آپشن ها می تواند شامل دوربین عقب، سانروف پانوراما، سیستم استارت از راه دور، سیستم دسترسی بدون کلید، و سنسور پارک عقب پیشرفته (Parktronic) باشد.

بررسی مرسدس بنز کلاس C (قسمت اول)

با پایان قسمت اول این مقاله که به بررسی طراحی بدنه، انواع تریم ها، و آپشن های مختلف مرسدس بنز کلاس C پراخته شد، از شما دوستداران مقالات بررسی و مقایسه صمیمانه تقاضا داریم تا نظرات و پیشنهادات خودتان را با ما در میان بگذارید. هم چنان چشم انتظار دریافت دیدگاه های ارزشمند شما هستیم. فردا با قسمت دوم این مقاله، همراه ما باشید.


منبع

Edmunds

برچسب : C Class , C250 , C300 , C350 , C63 AMG , کلاس C , مرسدس , بنز






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

8 نظر

بابک ناطق
0

آیا این پکیج ها در ایران قابل دسترسی هستند
17:16  1395/03/14
گزارش
پاسخ دادن
viper
3

میشه قیمتشو بگید.خوشم اومده میخوام بخرم
14:02  1393/03/19
گزارش
پاسخ دادن
majid sozoky
5

300 میلیون تومن
مفته
10:28  1393/03/24

گزارش
mohammadreza
3

بررسی شما عالی بود.به نظر من طراحی داخلی bmwبهتره
21:48  1392/03/27
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: حیدر
6

این کلاس قطعا یکی از محبوبترین کلاسهای بنز واقعا فوقوالعاده و جذابه خیلی دوست داشتنیه ولی من مدل amg که تا سال 2012 تولید میشد رو خیلی بیشتر از ایت اتاق جدیدش دوست دارم.با سپاس از 1car
20:45  1392/03/27
گزارش
پاسخ دادن
عرفان
0

منم با تو موافقم دوستت دارم داداش خیلی خوب گفتی
20:07  1396/01/12

گزارش
رضا
1

عالی بود
خوب می شد اگه طراحی انواع سری خودرو ها وتغییراتشون رو تو این سالها هم مورد بررسی قرار میدادید از نسل اول تا کنون
14:49  1392/03/27
گزارش
پاسخ دادن
مهدی
2

دست شما درد نکنه ، ما تو همین قسمت اولش کلی اطلاعات کسب کردیم .
12:11  1392/03/27
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: مسعود غفوری
4

ماشین که نیست ، رویاست !
11:31  1392/03/27
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محمد تارا : سلام دوستان کسی میدونه تارا ی فیس لیفت کی میاد به بازار؟
شاهین اتومات پیش فروش مهر۱۴۰۲ : شماچرا ایقد اصرار دارین که انصراف بدن مردم دوستان هرکه شرایطش باهم فرق داره صبوری کنیم ایشالا درس میشه ضرر توش نیس
رضا : سلام من ۱۳آذر تکمیل وجه کردم هنوز ندادن. کل وجه رو هم دادم. شما از کدوم سایت میبینید؟ میشه راهنمایی کنی
رز زرد : سلام منم شرایط شمارو دارم...همه درد و گرفتاری یه طرف... حرف و حدیث و کنایه اطرافیان یه طرف خدا ازشون نگذره
وحید x5 : سلام مبارکه شماره قرارداد رو اعلام میکنین؟
شاهین پلاس : بله فاکتور شده
شاهین پلاس : بله فاکتور شده
مهدی پلاس اسفندی : ینی فاکتور شد؟
محمدی v1pتیتانیوم : سلام دوستان من فروش فوری تحویل 14 خرداد دستی تیتانیوم که فاکتور نشدم هنوز .26 و31 خرداد رنگ های سفید و مشکی فاکتور شدن بنظرتون من بخاطر رنگ تیتانیوم فاکتور نشدم . با وجود تاخیری یک هفته ای تو کاستامر قسمت جریمه تاخیر میزنه هیچ جریمه تاخیری برای شما محاسبه نشده. بنظر شما چرا جریمه تاخیر برای من نزده؟ ممنون میشم هرکس میدونه جواب بده
حسام. : دوستانی که تحویل گرفتن رینگ ۷ پره یا ۵ پر؟ پلاس ها باید رینگ ۷ پر روش باشه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ساینا 23بهمن : این جور ک باد میاد فوق العاده حالا حالا فاکتور نمیشن.....کارشناسان میگن صبوری کنین......خب چقد تاکی........والا خسته شدیم
پانا207 : میشه اسکرین شات بگیرم که درگاه بازه میتونین از داخل سایت از قسمت واریز وجوه با اون کد پرداخت کنین. تازه 207 پانا رینگ آلومینیوم 407میلیون و 100هزار تومان پرداخت کردم پیام دعوتنامه رو ول کنین
رانا پلاس : خواهشا ساده نباشید دوستان ،اینا با هماهنگی هم گران کردن ،مطمئنا سران ایران خودرو بدون اجازه وزاتخانه آب نمی خورن .اینا دعوتی زرگریه .
پانا207 : داداش واسه منم پیام دعوت نامه نیومده اما میرم رو میز خدمت پرداخت وجوه د رگاه بازه آلومینیوم 207میلیون و 100هزار پرداخت کردم
مسعود : سلام پانا قالپاق تبدیل به رینگ در 24 اردیبهشت پیش فروش تحویل 31 خرداد هنوز فاکتور نشده رنگ سفید
پانا فوری تحویل 14 خرداد : من تحویل 14 خردادم پانا فوری مشکی واریزی 16 اسفند هنوز فاکتور نشدم 🙁
محمد : دریچه گازی بود یا سیمی
پیام : عزیزان لطفا جو رو خراب نکنید همین جوری بازار خراب هست
حسن : بابا واریز کن چی تا له حال ارزون شده 50تومن زیادش کردن از اونور قیمت بازار هم میره بالا
ارسام : سلام من 18تحویل بود که فاکتور نشد تماس گرفتم گفتم 50روز تاخیر برات درنظرگرفتن اگر مرداد بهت بدن