بررسی بی‌ام‌و Alpina B7 مدل 2015

بررسی بی‌ام‌و Alpina B7 مدل 2015

با افزایش تصاعدی خودروهای لوکس، دیگر مالکیت چنین خودروهایی در انحصار افرادی خاص نیست. بی‌ام‌و Alpina B7 مدلی سفارشی از سدان سری 7 می‌باشد که برای اولین بار در کمپانی بی‌ام‌و تولید و بعد بر اساس نسخه Alpina اصلاح شد که هنوز هم فقط برای علاقه‌مندان به محصولات بی‌ام‌و شناخته شده است و به ندرت ممکن است مدل B7 را در شهر خود دیده باشید. شاید جنبه انحصاری  بی‌ام‌و Alpina B7 مدل 2015 طراحی خاص آن باشد، اما ظاهر به روز شده و لوکس آن و همچنین تغییرات داخلی و خارجی‌اش، سبب شده که مدل B7 در صدر خودروهای سری 7 بی‌ام‌و قرار گیرد. موتور 8 سیلندر آن ارتقاء قابل توجهی پیدا کرده است و قدرت آن تا 540 اسب بخار افزایش یافته است. به علاوه هماهنگی دقیق بین طراحی بدنه با سیستم تعلیق این سدان بزرگ، آمیزه‌ای عالی از کنترل و راحتی به این خودرو بخشیده است. در طراحی داخلی بی‌ام‌و Alpina B7، تزیینات چوبی منحصر به فرد و روکش چرمی فرمان به چشم می‌خورند، همچنین صفحات خاص و دیگر ریزه‌کاری‌هایی نیز مشاهده می‌شوند که با طراحی خاص Alpina سازگاری زیادی دارند. آپشن‌های شخصی بسیار زیادی برای این مدل وجود دارد که براساس "برنامه ویژه" کمپانی بی‌ام‌و است. شما می‌توانید برای مثال حتی ضخامت دقیق فرمان خود را سفارش دهید، اما به خاطر داشته باشید که سفارش دادن موارد زیاد از کاتالوگ سفارشی  قیمت خودروی شما را گران‌تر خواهد کرد. مانند دیگر مدل‌های سری 7 بی‌ام‌و، این مدل هم دارای فاصله محوری استاندارد و هم فاصله محوری زیاد می‌باشد. اگر فاصله محوری استاندارد باشد، فضای مناسبی برای حالت درازکش چه برای سرنشینان جلو و چه سرنشینان عقب وجود دارد. در حالی که اگر فاصله محوری زیاد باشد، فضای بیش از اندازه‌ای به ویژه در قسمت عقب به وجود می‌آید. همچنین این مدل به صورت استاندارد با دیفرانسیل عقب به بازار عرضه می‌شود و سیستم چهار چرخ محرک به صورت سفارشی به فروش می‌رسد. تنها نقطه ضعفی که این مدل دارد، صندوق عقب کوچکش است که فضای کمی برای حمل وسایل در اختیار صاحب خودرو می‌گذارد، این موضوع کمی برای چنین سدان بزرگی تعجب آور است.

بررسی بی‌ام‌و Alpina B7 مدل 2015 بررسی بی‌ام‌و Alpina B7 مدل 2015

البته مدل Alpina B7 بی‌ام‌و تنها سدان لوکس و بزرگ موجود در بازار نیست که توجهات را به خود جلب کرده است. کمپانی آئودی خودرو آئودی S8 را که مبتنی بر آئودی A8 ساخته شده روانه بازار کرده است. اگرچه آئودی S8 نمی‌تواند به اندازه Alpina B7 به سلیقه شخصی تغییر داده شود، اما قیمت‌اش به نسبت کمتر است. کمپانی مرسدس بنز نیز خودرو S65 AMG را تولید کرده است که نسخه‌ای با عملکرد بالا از سدان بزرگ کلاس S می‌باشد و توانسته است جایگاه برتری برای خود به دست بیاورد. برای کسانی که خواهان بیشترین عملکرد این سوپر سدان‌ها هستند، پورشه Panamera Turbo با سرعت شگفت‌انگیزش انتخاب مناسبی است، در حالی که معدود خودروسازانی هستند که آپشن‌های اختصاصی را که پورشه  Panamera Turbo در مدل‌های Exclusive Series خود دارد به مشتریان ارائه می‌دهند. به جز لوکس بودن و عملکرد فوق‌العاده این مدل‌ها، هیچ کدام از آن‌ها نمی‌توانند ویژگی‌های خاصی را که Alpina  دارد، برای مدل‌های خود ارائه دهند.

 

طراحی بدنه و امکانات رفاهی

بررسی بی‌ام‌و Alpina B7 مدل 2015

بی‌ام‌و Alpina B7 یک مدل از سدان‌های لوکس سری 7 بی‌ام‌و است. این خودرو هم در مدل فاصله محوری استاندارد و هم فاصله محوری زیاد تولید می‌شود. هر یک از این مدل‌ها، هم به صورت چهار چرخ محرک و هم به صورت دیفرانسیل عقب عرضه می‌شوند. تجهیزات استاندارد این مدل به این شرح است: رینگ‌های 21 اینچی با تایرهای تابستانی، چراغ‌های جلو LED با نور بالای اتوماتیک، مه‌شکن‌های LED، برف پاک کن اتوماتیک، صندوق عقب برقی، سنسورهای پارک عقب و جلو، گرم‌کن آینه‌های جانبی، دسترسی بدون کلید، سانروف، گرم‌کن غربیلک فرمان، آفتاب‌گیر عقب برقی، آفتاب‌گیرهای جانبی دستی، آینه الکتروکرومیک، کنترل آب و هوای اتوماتیک 4 نقطه‌ای، روکش چرمی، صندلی‌های برقی جلو با قابلیت تنظیم در 14 حالت، گرمکن و مجاری هوا برای صندلی‌های جلو، حافظه تنظیمات صندلی راننده، گرم‌کن صندلی‌های عقب و تزیینات چوبی در کناره‌ها. تجهیزات الکترونیکی استاندارد در Alpina B7 به قرار زیر است: نمایشگر مجازی، دوربین دید عقب، سیستم iDrive، کنترل صوتی، GPS، اتصال سیستم صوتی و تلفن همراه از طریق بلوتوث، سازگاری با اپلیکیشن‌های تلفن هوشمند، ارتباط‌های ضروری از طریق سیستم BMW Assist، سیستم صوتی مجهز به 10 بلندگو و سی‌دی چنجر 6 تایی، رادیو ماهواره‌ای و درگاه‌های USB و iPod. بی‌ام‌و Alpina B7 تعداد کمی آپشن به صورت تکی و تعدادی نیز در قالب پکیج عرضه می‌کند. پکیج The Driver Assistance Plus، این تجهیزان را در اختیارتان قرار می‌دهد: دوربین جانبی و بالایی، سیستم هشدار دهنده نقاط کور و سیستم پیشگیری از تصادف به همراه سیستم شناسایی عابر پیاده. با انتخاب مدلی که از فاصله محوری بیشتری برخوردار است و خریداری پکیج Luxury Rear Seating، صندلی‌های پشتی خودرو مجهز به سیستم تهویه، تنظیم برقی و سیستم ماساژ می‌شوند. این پکیج ظرفیت کلی خودرو را به 4 نفر کاهش می‌دهد. اگر پکیج تفریحات و سرگرمی را خریداری کنید، دو صفحه نمایش رنگی به پشت صندلی جلویی اضافه می‌شود که به طور مستقل توسط کنترل‌گر iDrive عمل می‌کند. آپشن‌های تکی برای مدل Alpina B7، شامل این موارد است: چرم Merino در رنگ‌های مختلف، کروز کنترل (به همراه سیستم پیشگیری از تصادف و سیستم شناسایی عابر)، سیستم صوتی Bang & Olufsen به همراه 16 بلندگو و سیستم دید در شب به همراه سیستم شناسایی عابر از طریق مادون قرمز.

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی بی‌ام‌و Alpina B7 مدل 2015

بی‌ام‌و Alpina B7، مجهز به یک موتور 8 سیلندر 4.4 لیتری است که از توربوشارژر دوگانه بهره می‌برد و 540 اسب بخار نیرو و حدود 730 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. تنها گیربکس موجود، گیربکس 8 سرعته اتوماتیک است که به همراه پدل شیفترهایی روی پایه فرمان عرضه می‌گردد. در حالت استاندارد، این سدان زیبا به صورت دیفرانسیل عقب عرضه می‌شود، اما با سیستم چهار چرخ محرک (که به نام xDrive شناخته می‌شود) نیز در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. میزان مصرف سوخت این سدان با دیفرانسیل عقب در سیکل ترکیبی 14 لیتر ( 17 لیتر در شهر و 11 لیتر در بزرگراه) برآورد شده است. در مدل چهار چرخ محرک نیز میانگین مصرف همین مقدار است، اما میزان مصرف در بزرگراه اندکی بیشتر است.

 

ایمنی

بررسی بی‌ام‌و Alpina B7 مدل 2015

تجهیزات استاندارد ایمنی Alpina B7 شامل موارد زیر است: ترمز ضدقفل، کنترل پایداری، سنسورهای پارک در عقب و جلو، کیسه هوای صندلی‌های جلو، کیسه هوای پرده‌ای سراسری، کیسه هوای زانو و محافظ گردن برقی برای صندلی‌های جلو. دیگر تجهیزات استاندارد موجود، سیستم کمکی ارتباطات اضطراری است که شامل موارد زیر می‌شود: هشدار اتوماتیک تصادف، دکمه درخواست کمک، سیستم بازکردن در از راه دور و ردیابی خودرو مسروقه. دوربین‌های مخصوص پارک، کروز کنترل تطبیقی، سیستم هشدار نقاط کور، سیستم هشدار عبور از خط، سیستم دید در شب، سیستم پیشگیری از تصادف (که قادر به شناسایی عابرها و خودروها است و با به‌کارگیری ترمزها به شما در جلوگیری از تصادف کمک می‌کند) از دیگر تجهیزات این خودرو هستند.

 

طراحی داخلی و امکانات خاص

بررسی بی‌ام‌و Alpina B7 مدل 2015

وجود شباهت‌هایی میان خودروهای لوکس و هواپیماهای شخصی امری طبیعی است، اما این مسئله در مورد Alpina B7 به واقعیت نزدیک‌تر است. در ساخت کابین داخلی این خودرو از مواد اولیه بسیار باکیفیت استفاده شده است که راحتی بسیاری را برای سرنشینان فراهم می‌آورد. صندلی‌های جلو multicontour، جزو تجهیزات خاص این خودرو هستند: این صندلی‌ها می‌توانند به گونه‌ای تنظیم شوند که کل بدن را در برگیرند، همانطور که یک دستکش کهنه بیسبال توپ بیسبال را کامل در بر می‌گیرد. عملکرد فعال صندلی‌های جلو هماهنگ با کاهش یا افزایش سرعت خودرو حمایت از کمر سرنشینان را کاهش یا افزایش می‌دهد. چرم Napa که بسیار گران‌بهاست یکی از تجهیزات استاندارد صندلی‌های این خودرو می‌باشد که داشبورد را نیز پوشش می‌دهد و سطحی بسیار لوکس فراهم می‌کند که در کنار تزئینات چوبی منحصر به فرد، حس دست‌ساز بودن این خودرو را تقویت می‌کند.

بررسی بی‌ام‌و Alpina B7 مدل 2015 بررسی بی‌ام‌و Alpina B7 مدل 2015

از طرف دیگر مجموعه‌ای کامل از تجهیزات الکترونیکی که به خوبی طراحی و نصب شده‌اند، تمامی انتظارات ما را از داشتن یک خودرو پیشرفته برآورده می‌سازد. از جمله این تجهیزات می‌توان به نمایش‌گر مجازی اشاره کرد که قادر است مسیر بعدی شما را براساس سیستم مسیریابی خودرو، بر روی شیشه جلو شما نمایش دهد و هچنین سیستم پیشرفته ارتباطی iDrive که تقریبا برای کنترل تمامی فعالیت‌های درون خودرو مناسب است. سرنشینان عقب این خودرو هرگز احساس بدی نخواهند داشت. این خودرو از فضای فوق‌العاده‌ای برای سر و پاها بهره می‌برد. با این فضا به راحتی 3 نفر می‌توانند در قسمت عقب بشینند. پکیج Luxury Rear Seating بار دیگر فضای یک هواپیمای اختصاصی را به ذهن شما می‌آورد. با خریداری این پکیج، دو صندلی مجزا در عقب در اختیارتان قرار می‌گیرد که قادر هستند سرنشینان را گرم یا خنک کند و یا ماساژ دهد. برای برخی تعجب‌آور است که چرا چنین خودروی بزرگی، فاقد محفظه‌های بار برای نگهداری وسایل داخل کابین می‌باشد، مگر این‌که از جعبه بسیار کوچک ذخیره مرکزی استفاده کنید، در غیر این صورت پیدا کردن جایی حتی برای نگهداری یک تلفن همراه دشوار خواهد بود. به نظر می‌رسد که در سدانی با چنین ابعاد، حجم صندوق عقب باید بیش از 0.4 متر مکعب باشد که برای مسافرت‌های راحت طولانی مدت مورد نیاز است.

 

تجربه رانندگی

بررسی بی‌ام‌و Alpina B7 مدل 2015

بسیار سخت است که بین قدرت یا هندلینگ این خودرو، صرفا یکی را به عنوان ویژگی برتر انتخاب کنیم. اگرچه قدرت 540 اسب بخاری آن از طریق توربوشارژر دوگانه برای افزایش سرعت B7 از صفر به 100 کیلومتر در ساعت در 4.6 ثانیه کافی است، برطبق ادعای شرکت بی‌ام‌و ویژگی مهم‌تر آن می‌تواند سیستم تعلیق دقیق این سدان بزرگ باشد که سازندگان بی‌ام‌و Alpina به خاطر آن به خود می بالند. کیفیت سواری بسیاری از سدان‌های لوکس با رینگ‌های بزرگ 21 اینچی، تایرهای فاق کوتاه و یک سیستم تعلیق تنظیم شده، بسیار خشک است. البته این مطلب برای بی‌ام‌و Alpina B7 که هیچ ناهمواری در سطح جاده قادر به ایجاد اختلالی غیرمنتظره یا واکنشی شدید در آن نیست، درست به نظر نمی‌رسد.

بررسی بی‌ام‌و Alpina B7 مدل 2015

سواری در این خودرو باثبات است و به هنگام دورزدن هیچ خمیدگی ناراحت کننده‌ای در بدن رخ نمی‌دهد و هرگز به نظر نمی‌رسد عملکرد سیستم تعلیق آن، تاثیر بدی بر بدن سرنشینان بگذارد. اگر این میزان برای شما کافی به نظر نمی‌رسد، عملکرد گیربکس، سوپاپ و سیستم تعلیق می‌تواند به وسیله راننده از طریق تغییر درجات نرمی یا خشکی تنظیم شود. برخی از خودروها با پیکربندی مشابه، تفاوت‌های اندکی را میان تنظیمات به نمایش می‌گذارند، اما برای بی‌ام‌و B7 هر تنظیمی تاثیری متمایز روی رفتار پویای خودرو دارد. حتی رانندگانی که صرفا به عملکرد خودرو توجه می‌کنند، نیز ممکن است این تنظیمات را بسیار ناهنجار تلقی کنند، به ویژه به خاطر تعویض دنده‌های ناگهانی و واکنش‌های بیش از حد پدال گاز.


منبع

Edmunds

برچسب : بی‌ام‌و , بی‌ام‌و Alpina B7 , آئودی S8 , آئودی A8 , پورشه Panamera Turbo






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

2 نظر

کاربر: ژاوی هرناندز
4

فوق العاده ست
23:42  1394/03/11
پاسخ دادن
حسین
3

من مرسدس بنزs600 بیشتر دوستودلرم...ولی افسوس که باید حسرت این ماشینا رو بخوریم و پراید سوار شیم
21:51  1394/03/11
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
M j s : من ۲۰ اسفند تکمیل کردم ۳۱ مرداد فاکتور شده مدارک هم اومده هنوز تحویل نگرفتم
جعفر : تارا دستی سفید ۱۳ شهریورفاکتور شده
S3 خاکستری تهران : هنوز خیلی مونده تا کاراتون انجام بشه بنظر من حالا حالاها اصلا به ماشین فکر نکنید. من که اسفند نوشتم هنوز خبری از ماشینم نیست
علی حاج محمد حسینی : چقدر یه شرکت خودرو سازی بی مسئولیت و دروغگو میتونه باشه من تیر ماه سال گذشته ثبت نام ساینا دوگانه کردم ‌که الان هفتادو دو روزه که مابقی پول را هموواریز کردیم ولی نه جوابی به ميدند و نه ماشین را آخه این چه مدیریتی که این شرکت داره چرا اینقده مردم آزاری میکنید من با همون ماشین داغون قبلی داشتم اسنپ کار می‌کردم گفتم ماشین را بفروشم که با ماشین بهتر،درآمد بهتری برای زن و بچه ام داشته باشم که الان چهارده ماهه که دارم کارگری میکنم ولی این از خدا بی خبرا ماشین منو ندادن خدا از سرتون نگذره.
X5 : موضوع به این سادگی هم نمیدونی
نازنین : سلام من 19اسفند 199میلیون ریختم الان برای بقیه پول باید چقدر پرداخت کنم فاکتور زده بود مهر ماه
سالار : پس خوشبحال کسانی که سایناثبت نام کرده بودن..چون الان میرن پول واریز میکنن
دادا : تو که به قول خودت اتومات نوشتی.. اینجا چیکار میکنی؟ معلومه حرفات دروغه همه
t8 : ارسال پلاک یعنی چی مگه با ماشین نمیاد
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ایکس 22 : سلام وقت بخیر موعود تحویل شما کی بود در ضمن مبارکتون باشه
پارس tu5 : سلام هانیه خانم من الان پژو tu5 مدل 403 دارم من زمستان 402 بودم تبدیل زدم به سورن و پیامک تبدیل مجدد اومد رفت تفاوت پرداخت کردم دیدم پژو tu5 والان سه ماه زیر پامه
s7 : من طرح پیش فروش بودم.31 تیر زمان تحویل بوده تازه 29 شهریور فاکتور شده
رسول ef7p دستی پیش ت31 مرداد : جواب به آقا مصطفی و دوستان عزیز که در مورد نحوه ی محاسبه مبلغ سود تأخیر سوال داشتند سود تأخیر برای پیش فروش ها 1%کل مبلغ واریزی است 561/480/000×1%=5/614/800میلیون ماهانه این مبلغ تقسیم بر 30 روز کنید که میشه روزی تقریبا 187 هزار تومان، برای بدست آوردن مبلغ تأخیر 187 هزار تومان ضربدر تعداد روز تأخیر( از تاریخ تحویل تا روزی که فاکتور شده) مثل خودم که 187 هزار تومان ×29 روز = که شده مبلغ 5/537/000 همین روش برای دوستان فروش فو ری ها البته با سود 3% کل مبلغ واریزی محاسبه می‌شود.
ایکس33 فر‌وغ : با سلام احترام دوستان قدیمی. بنده تحویلم 16 مرداد بوده همه فکنم حفظید دیگه😂😂 میخاستم بپرسم کسی 16 مرداد مجوز خورده؟؟؟؟؟ اگر خورده بگه ؟؟؟ سپاس
ایکس 22 پرو نمایندگی بندر عباس : سلام امروز 200کیلومتر رانندگی کردم ماشین راحتی هست دنده راحت
شیراز 22 زارع : درود ،،خرید نقدی 15 اسفند تحویل سیستمی 6مرداد فعلا خبری از ماشین نیست ،خدا لعنت کنه سران مملکت رو ،،،،اقایون فرمول تاخیر چجوری حساب میکنن این خدا زدها،،،
x22 : آقای سعید تیگو 8 از روز قرارداد روزهای کاری رو میشمارن توی اروپا هم روزهای کاری در هفته 5 روزه یعنی از دوشنبه تا جمعه و شنبه و یکشنبه روزهای کاری نیستن اینجا هم همینطور پنجشنبه و جمعه روزهای کاری نیستن. این تو قرارداد اومده روزهای کاری و باید میپرسیدی. من نپرسیده میدونستم پنجشنبه جمعه روزهای کاری نیستن. ادعایی ندارم ولی وقتی قرارداد میذارن جلوتون دیگه چه لاستیک اتیش بزنین چه نزنین فایده نداره
مجید از تهران : عزیزمی 🎀
محسن : بله درسته منظورم دعوتنامه تکمیل وجه هست