پیشنهاد یک نماینده درباره لیزینگ‌های خودرو

پیشنهاد یک نماینده درباره لیزینگ‌های خودرو

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اوج‌گیری تخلفات برخی شرکت‌های لیزینگ خودرو در کشور، گفت: بانک‌ها باید حلقه واسط مشتریان و شرکت‌های لیزینگ خودرو برای مقابله با سودجویی‌ها با دریافت تعهدات کافی و همچنین بلوکه کردن پول تا زمان تحویل خودرو باشند.
ارسلان فتحی‌پور در گفت‌وگو با «خانه ملت»، با بیان این مطلب تصریح کرد: باید تضمین کافی جهت پرداخت پول از سوی مشتریان به شرکت‌های لیزینگی وجود داشته باشد. درصورتی که مشتریان بدون واسطه اقدام به پرداخت پول به شرکت‌های لیزینگی کنند، هیچ تضمینی برای عمل به تعهد از سوی این نوع شرکت‌ها وجود ندارد.
وی ادامه داد: بهترین راهکار برای کاهش کلاهبرداری در قالب لیزینگ خودرو دریافت تضامین کافی از شرکت‌ها و بلوکه‌کردن پول مشتریان در بانک‌ها تا زمان تحویل خودرو است.
این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه باید نظارت و کنترل بیشتری بر عملکرد شرکت‌های لیزینگ خودرو صورت گیرد، تصریح کرد: بانک مرکزی باید حساسیت بیشتری در اعطای مجوز به شرکت‌های لیزینگ خودرو داشته باشد تا از حجم مالباختگان این حوزه کاسته شود.
فتحی‌پور با بیان اینکه بانک مرکزی باید با در نظر گرفتن تعهداتی برای شرکت‌های لیزینگ خودرو از احتمال سوءاستفاده در این حوزه بکاهد، گفت: بهترین راهکار برای کاهش حجم پرونده‌های شکایت از عدم پایبندی به تعهدات شرکت‌های لیزینگی، واسط‌شدن بانک و ارائه تعهدات کافی به مشتریان از این طریق است.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه پیشگیری بهتر از درمان است، گفت: ورود بانک‌ها به عملیات لیزینگ خودرو یکی از راهکارهایی است که به کاهش حجم مالباختگان شرکت‌های لیزینگی می‌انجامد.

منبع

ایسنا

برچسب : خودرو , لیزینگ , پیشنهاد , تخلف , کلاهبرداری






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

جواد
0

من فکر می کنم ورود بانک ها به لیزینگ تنها یک حلقه به زنجیره عرضه خودرو اضافه می کنه .با این
اتفاق اضافه شدن یک واسطه جدید اولا قیمت تمام شده بیشتر میشه و ثانیا یک مزیت مهمی که
لیزینگ نسبت به سیستم بانکی داره از دست میره و اون مزیت شرایط سهل و کاغذ بازی های کمتر لیزینگ نسبت به سیستم بانکی هست که با ورود بانک به این زنجیره خرید لیزینگی که قبلا هم چندان
به صرفه نبوده دیگر هیچ مزیتی ندارد. از طرفی شرکت های لیزینگ از پول ودیعه مردم به عنوان سرمایه در گردش استفاده می کنند و هرگز هیچ شرکت لیزینگی حاضر به بلوکه شدن این پولها نمیشه
پیشنهاد بهتر اینه که اولا شرکت های لیزینگ برای دریافت مجوز مراحل سخت تری رو طی کنند و مستقیما توسط یکی از قوا( قوه قضاییه) کنترل شوند و ثانیا شرکت های لیزینگ مجبور باشند بخشی از دارایی های خود را به صورت تضمین در رهن یکی از نهاد های کنترلی کشور قرار بدن
این هم بدونید اگر بانک ها بخوان به لیزینگ خودرو وارد بشن دلیلش این هست که می بینن سود خیلی خوب و بی دردسری داره و می خوان با خارج کردن رقبا از میدان ای سود را به جیب خودشون بریزن.
02:39  1394/03/03
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین gl : من 20خرداد تکمیل کردم هنوز فاکتور نشده
شاهین مرداد پلاس : برو غلط زیادی نکن بی شرف
پویا : بله تارا دستی فروش فوری
شاهین مرداد پلاس : سایپا ی بی دین خجالت بکش
پویا : خاهش میکنم رنگ نقره ای متالیک طرح عادی فکر میکنم نذاشتن.چون از دیر کردم کم نکردن مابه اتفاوت هم پرداخت نکردم
علی تاراv1p : سلام آقا پویا ممنون از اطلاعتون شما فروش فوری تارا v1p سفید بودید؟ سوال بعد اینکه جسارتا ازتون پولی بابت sbr گرفتن یا از جریمه تاخیر کم کردن؟ یا اینکه کلا sbr نذاشتن؟
25اسفند : دوستان تجمع کنین سایپا مسخره هم اومده گفته که مثلاً نیایم ولی ما میایم پر قدرتم میایم
پویا : ان شااله فردا فاکتور میشید من ۸ صبح ۵ مرداد واریز داشتم امروز فاکتور شدم
ایگل : ❌❌ فراخوان تجمع برای پیگیری حقوق مشتریان کرمان موتور❌❌ دوستان عزیز در ماه های اخیر جمع زیادی از مشتریان کرمان موتور با بدعهدی این شرکت در انجام تعهدات خود مواجه شدند که این مورد باعث به وجود آمدن تاخیر چندماهه در تحویل تمامی مدل های این شرکت خودروساز شده و پیگیری های متعدد مشتریان با مرکز تماس، نمایندگی های فروش و سایر کانال های ارتباطی بی نتیجه باقی مانده و مسئولین این شرکت با عدم پاسخگویی و پایبندی به تعهدات خود، وقت و زمان مشتریان را هدر داده اند. با این توضیحات از تمامی مشتریان محترم با هر مدل خودروی ثبت نامی، خواهشمندیم برای دست یابی به حقوق قانونی خود، روز شنبه 22 شهریور ساعت 9 صبح مقابل ساختمان امور مشتریان این شرکت حضور به هم رسانید. 📍: تهران، خیابان جنت آباد جنوبی، انتهای بلوار لاله غربی، نبش خیابان بهمنی نژاد، پلاک 74 ⏰شنبه 22 شهریور ساعت 9 صبح
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سورن 31 تیر پیش فروش : واسه ایران خودرو متاسفم. 8ماهه منتظرم. من پیش فروش عادی تحویل 31 تیر هستم. تکمیل وجه 30 اردیبهشت فاکتور و پلاک 11 شهریور بارگیری از سایت مازندران و رسیدن به پارکینگ ایدکو تهران 15 شهریور یه هفته داره رو قسمت تحویل به نمایندگی داره میچرخه ساکن پرند هستم و نمایندگی تحویلم رباط کریم هنوزم بهم تحویل ندادن
علی : من موعد 17مرداد هستم ولی هنوز فاکتور نشدم سورن پلاس سفید موتور جدیدم شما هم همینه؟ تبدیل هم نزدی؟
ساینا : فردا بازم 11 بهمن فاکتور میشه و احتمالا تموم بشن11 بهمنیا
ساینافروش فوق العاده بهمن23 : سلام من شماره پذیرشم 12163070 خبری نیست
ساینا پیش فروش : من که آذرماه پیش فروش ساینا دوگانه ثبت نام کردم فکر نمی کردم بعد آذر تو بهمن و اسفند انقدر فروش فوق العاده گذاشتن، که ما پیش فروش های آذر 1403 تا کی باید صبر کنیم تا فوق العاده فاکتور بشن، 9 ماه انتظار کشیدم... و هنوزم انتظار باید بکشیم ...چه اشتباهی کردیم
فوق العاده 23بهمن : خاهشا فاگتور شدین بگید
نیسان : سلام بازار خرید و فروش نیسان چطوره مشتری داره سریع فروش بره؟
علی : تا 24 ساعت بعد از تحویل میتونی ماشین ببری پس بدی
. : عجب معامله پرسودی کردی.آفرین
امیر : با سلام فروش فوق العاده موعد تحویل 13 مرداد.12 شهریور فاکتور شد.13 شهریور پلاک.19 شهریور حمل ماشین ولی مدارک هنوز تکمیل نشده.حالا نمیدونم فردا تحویل بدن یا نه