معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات نسکار (قسمت هفتم)

معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات نسکار (قسمت هفتم)

 
همان‌طور که در قسمت‌های پیش عنوان کردیم، مسابقات نسکار یکی از پرطرفدارترین مسابقات اتوموبیل‌رانی در سراسر جهان است که در آمریکا برگزار می‌شود. در قسمت‌های قبل به معرفی چند تیم از تیم‌های شرکت کننده پرداختیم؛ در این قسمت نیز، به معرفی دو تیم دیگر می‌پردازیم.
 

تیم Robert Yates Racing

معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات نسکار (قسمت هفتم)

تیم Robert Yates Racing در سال 2009 وارد میدان مسابقات شد. مقر این تیم شهر مورزویل در ایالت کارولینای شمالی است و به طور رسمی یکی از تیم‌های شرکت کننده در مسابقات نسکار به شمار می‌رود. مالک تیم Robert Yates است، این تیم در حال حاضر از دو خودرو فورد با شماره‌های 88 و 38 استفاده می‌کند که در سری مسابقات جام NEXTEL شرکت می‌کنند. اسپانسر خودرو شماره 38 شرکت آمریکایی Masterfoods است و رانندگی آن را David Gilliand بر عهده دارد. اسپانسر خودرو شماره 88 نیز شرکت  Masterfoods است و در فصل 2007 رانندگی آن را Ricky Rudd بر عهده دارد. کمپانی موتورسازی Ford Racing با تیم Robert Yates همکاری می‌کند و قوی‌ترین موتورها را برای این تیم تولید می‌کند. در گذشته، این تیم به آن معروف بود که قوی‌ترین موتورها را در اختیار دارد و موتور Roush به عنوان پر استقامت‌ترین موتور شناخته می‌شد. این مشارکت از سال 2004 تا 2006 باعث شد موتورهایی بی‌نظیر با نام موتورهای Yates/Roush تولید بشوند و همه تیم‌های فورد در مسابقات جام NEXTEL از این موتورها استفاده کردند. در سال 1996 رانندگی خودرو شماره 88 را Dale Jarrett بر عهده گرفت و هنوز هم عضو این تیم است. Dale طی چند سال موفقیت‌های زیادی به دست آورد و به پر دستاوردترین راننده تیم تبدیل شد.
 
معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات نسکار (قسمت هفتم)
 
در سال 2006، Dale Jarrett به تیم Michael Waltrip ملحق شد ولی خودرو شماره 88 همچنان در مسابقات سال 2007 شرکت کرد. تیم Robert Yates Racing راننده‌ای به نام Davey Allison را نیز به عنوان راننده اولش انتخاب کرده بود. Allison تا اواسط سال 1993 رانندگی خودرو فورد Havoline با شماره 28 را بر عهده داشت و ظرف چند سال توانست 15 پیروزی به دست بیاورد و دو بار در جایگاه دوم بایستد. Allison در سال 1993 در یک سانحه هوایی جانش را از دست داد و راننده‌هایی به نام‌های Lake Speed، Robby Gordon و Ernie Irvan کارهای ناتمام او را به اتمام رساندند. Irvan در آن فصل با خودرو شماره 28 دو پیروزی و سال بعد نیز سه پیروزی به دست آورد ولی در یک تصادف به شدت مجروح شد و به Kenny Wallace  اجازه داد برنده مسابقه باشد. در سال 1995 راننده‌ای به نام Dale Jarret جای Irvan را گرفت که هنوز هم به رقابت می‌پردازد. Dale Jarret در آن سال برنده مسابقات Pocono Racing شد. Ernie Irvan با خودرو شماره 88 سه پیروزی به دست آورده بود ولی رانندگی خودرو شماره 28 را بر عهده گرفت و تیم را به دو بخش تقسیم کرد. در سال 1997 قرارداد او با تیم Robert Yates Racing به اتمام رسید و در سال 2003 جای او به Elliott Sadler واگذار شد و دو پیروزی به دست آورد. در این سال تیم Robert Yates تغییراتی اعمال کرد: نخست، شرکت M&M را به عنوان اسپانسر انتخاب کرد، سپس شماره خودرو شماره 28 را به 38 تغییر داد.
 

تیم Roush Fenway Racing

معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات نسکار (قسمت هفتم)

تیم Roush Racing در فوریه 2007 تغییر نام داد و به Roush Fenway Racing تبدیل شد. در این سال بود که شرکت Fenway Sport Group پنجاه درصد از مالکیت تیم را به دست آورد. بدون شک می‌توان گفت یکی از موفق‌ترین تیم‌های شرکت کننده در مسابقات نسکار همین تیم است. این تیم در سال 1988 توسط Jack Roush تأسیس شد و به عنوان یک شرکت کوچک مهندسی و تأمین قطعات برای خودروهای مسابقه‌ای فعالیت می‌کرد. فعالیت‌های این تیم بیشتر در لیونا و میشیگان صورت می‌گیرد و مقر آن در شهر کنکورد ایالت کارولینای شمالی واقع شده است. از ابتدای کار، این تیم فقط با خودروهایی در رقابت‌ها حاضر می‌شد که نشان فورد را بر خودشان داشتند. در مسابقات جام Nextel و سری مسابقات Busch، تیم Roush با خودرو فورد Fusion مسابقه داد. در سری مسابقات Craftsman Truck خودرو فورد F-150 ماشین این تیم بود. تیم Roush Racing افتخار دو بار پیروزی متوالی در جام قهرمانی Nextel را از آن خودش کرده است.

معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات نسکار (قسمت هفتم)

در سال 2003 راننده‌ای به نام Matt Keneseth و در سال 2004 راننده‌ای به نام Kurt Busch پیروزی را برای این تیم به خانه آوردند. جای تعجب نیست که این تیم بزرگترین موفقیت‌ها را در مسابقات Nextel به دست آورده و یکی از پنج تیمی‌ است که در تمام مسابقات شرکت داشته است. هنگامی که این تیم تأسیس شد، مالک پنج خودرو بود، این امر نه تنها به نفع تیم بود بلکه به سایر تیم‌ها این امکان را می‌داد تا اطلاعاتی در مورد ارتقاء عملکرد با این تیم به اشتراک بگذارند. شراکت بین تیم Robert Yates و تیم Roush Racing منجر به آن شد که خودروها در فصل 2004 به موتورهای Roush-Yates مجهز بشوند. اکنون تلاش‌های این تیم باعث شده است قوی‌ترین موتورهایی که مسابقات نسکار به خود دیده است طراحی و تولید بشوند. اولین خودرو متعلق به این تیم که در مسابقات نسکار به رقابت پرداخت خودرو فورد Stroh’s Light  با شماره 6 بود. سال 1988 و هنگام برگزاری مسابقات Daytona 500 بود. پس از پیمودن 19 دور، موتور ایراد پیدا کرد و راننده Mark Martin خودش را در جایگاه چهل و یکم دید. این رویداد ناخوشایند Martin را نا امید نکرد و در فصل بعد موفق شد ده پیروزی به دست بیاورد. در سال 1989 این راننده با کوله‌باری از یک سال تجربه، با تیم Roush همکاری کرد و این دو در کنار هم توانایی‌های‌هایشان را جهان اتومبیل‌رانی نشان دادند. این تیم در پیست کارولینای شمالی موفق شد 6 بار در زمان‌گیری مقام نخست را به دست بیاورد و 18 بار اولین خودرویی باشد که از خط پایان می‌گذرد. امروزه نام تیم  Roush Fenway Racing در سراسر جهان شناخته شده است و به یکی از بزرگترین افتخارات تبدیل شده است.


منبع

AutoRacing

 

برچسب : نسکار , اتوموبیل رانی , تیم Robert Yates Racing , تیم Roush Racing , Roush Fenway Racing






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
X33 Cross cvt 25 نظر
پارسا. 24 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
خانعلی آچیلان : بچه های زابل هر کی تو گروه هست اعلام کنه ، فردا ساعت 12 اتوبوس گرفتم بریم خونه ی وحید
وحید : محسن خیلی داری حرفهای بد می زنیا، برو تو اتاقت در رو ببند به کارهای بدت فکر کن، بی تربیت
بستان j4 : از زمان بارگیری تا تحویل چند روز زمان میبره؟
شاهین جی واریز 29.9.1403 : دزد که شاخ و دم نداره حالا یکی از در و دیوار بالا میاره یکی هم این شکلی قشنگ بدون اینکه از دیواری بالا بره پول مردم رو بالا می‌کشه هیچ کسی هم نیست که بیاد حق مردم رو ازشون بگیره چون دستشون تو یک کاسه هست همین کارها رو کردن که الان مملکتمون به این وضعیت کشیده شده
وحید : عظیم زاده خرام زاده من خودم این پیج رو راه انداختم
مبین 30 اسفند : دقیقاً منم شرایط شما را دارم.نمیدانم التماس هم بکنیم نمیدم.
محمد : خانعلی آچیلان کجایی؟ دقیقا کجای زابل هستی؟
علی ری را : سلام آقای عظیم زاده ببخشید بزرگوار شما ساکن کدام شهر هستید
عظیم زاده : خانعلی جان ، اسم فامیل شما آچیلان به چه معناست بزرگوار
محسن اسفند ماه : همراهان گرامی همانگونه که قبلا عرض کردم ماهیت ما مان من برای همه روشن شده، از همگان خواستار صعه صدر برای آیندگان هستم با تشکر خانعلی آچیلان
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
در انتظار اطلس : شما هم قرچکید؟
مقدم : دوستان کسی میدونه هزینه تعویض پلاک سورن دوگانه چقده؟
207 فوری خرداد : منم تیتانیوم تحویل 4 خردادم هنوز فاکتور نشدم
اپشنال خرداد404پیش فروش : اپشنال بودید؟
ماندانا : سلام شما چه رنگی هستید. من تحویل 10خرداد پانا رینگ فولاد رنگ تیتانیونم هنوز فاکتورنشدم؟
سارا : 14خرداد
بهنام : سلام ببخشید موعد تحویلت کی بوده ؟
اپشنال : منم خردادم نشده
بهار 403 : سلام لطفاً کسی ک شرایطش مشابه منه راهنمایی کنه من 207 سامانه یکپارچه ثبت نام کرده بودم یکبار پارسال دعوت نامه پیشنهادی پانا برام اومد واریز نکردم از اون موقع تا الان خبری نشده کسی اطلاعی نداره از کجا پیگیری کنم
فرشیدخاطری : Arizo 6پرو من مهرماه اقساطی آریزو 6پرو ثبت نام کردم برج 9فاکتور شده پلاک شده مدارکش اومده تازه درخواست کارت سوخت هم دادم کارت سوختش آمد ولی هنوز ماشین مجوز خروج نگرفته هرچی هم زنگ میزنم صدای مشتریان میگه دست ما نیست دولت مجوز خروج نمیده اگه دولت مجوز خروج نمیده چرا مجوز صدور پلاک میدن خلاصه گول تبلیغات الکی مدیران خودرو رو نخورید من وقتی ثبت نام کرم گفتن قبل ازعید ماشینو تحویل میگیری