مواردی که قبل از شروع مسافرت باید مورد بررسی قرار بگیرند!

مواردی که قبل از شروع مسافرت باید مورد بررسی قرار بگیرند!

رانندگی به خودی خود امری است خطرناک و چنانچه پیش از شروع حرکت خودروی خود را بررسی نکرده باشید، احتمال وقوع مشکلات افزایش پیدا می‌کند؛ ترکیدن تایر، روشن نشدن چراغ‌ها و ... مشکلاتی هستند که می‌توانند خطراتی برای شما و دیگر وسایط نقلیه ایجاد کنند. بسته به نوع سفر و مسافتی که باید طی کنید، مواردی را باید مورد ارزیابی قرار دهید که در ادامه به معرفی آنها می‌پردازیم.

 

سفرهای کوتاه

مواردی که قبل از شروع مسافرت باید مورد بررسی قرار بگیرند!

1. زیر خودرو را بررسی کنید تا مطمئن شوید نشتی وجود ندارد؛ چراکه وجود هرگونه نشتی می‌تواند سبب از کار افتادن سیستم فرمان، ترمز و یا جوش آورن خودرو شود.

مواردی که قبل از شروع مسافرت باید مورد بررسی قرار بگیرند!

2. از عدم وجود پنچری، پوسیدگی یا پارگی در تایرها اطمینان حاصل کنید.

مواردی که قبل از شروع مسافرت باید مورد بررسی قرار بگیرند!

3. خودرو را روشن کنید و از شخصی بخواهید پشت خودرو بایستد و شما را از روشن شدن چراغ‌های عقب، راهنما، ترمز و دنده عقب مطمئن سازد؛ همین کار را برای چراغ‌های جلو نیز، انجام دهید. 

مواردی که قبل از شروع مسافرت باید مورد بررسی قرار بگیرند!

4. صندلی یا صندلی‌های عقب را بررسی کنید و مطمئن شوید کسی در آنجا مخفی نشده است؛ گاهی اوقات سارقان در صندلی پشت مخفی می‌شوند و به محض روشن شدن خودرو، راننده را غافلگیر می‌کنند. 

مواردی که قبل از شروع مسافرت باید مورد بررسی قرار بگیرند!

5. شیشه‌ها و آینه‌های خودرو را بررسی کنید تا سالم و تمیز باشند. 

مواردی که قبل از شروع مسافرت باید مورد بررسی قرار بگیرند!

6. صفحه کیلومتر و تمامی آمپرها، به خصوص نشانگر دمای موتور، را بررسی کنید و از صحت آنها اطمینان حاصل نمایید.

مواردی که قبل از شروع مسافرت باید مورد بررسی قرار بگیرند!

7. سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی خودرو را مورد بررسی قرار دهید تا در صورت لزوم بتوانید از آنها به راحتی استفاده کنید. 

 

سفرهای طولانی

مواردی که قبل از شروع مسافرت باید مورد بررسی قرار بگیرند!

1. روغن ترمز و فرمان و موتور، اب رادیاتور و شیشه‌شور را به صورت مرتب و با توجه به دفترچه راهنما، هنگامی که موتور خودرو خنک است، چک کنید.

مواردی که قبل از شروع مسافرت باید مورد بررسی قرار بگیرند!

2. تمامی سیم‌ها و اتصالات باتری را چک کنید و در صورت وجود هر اشکالی، سریعا آن را برطرف یا باتری را تعویض کنید. 

مواردی که قبل از شروع مسافرت باید مورد بررسی قرار بگیرند!

3. برف پاک‌کنها را بررسی کنید. 

مواردی که قبل از شروع مسافرت باید مورد بررسی قرار بگیرند!

4. فیلتر هوا را بررسی کنید، چراکه آلودگی این فیلتر بر مصرف سوخت و عملکرد موتور تاثیر مستقیم دارد. 

مواردی که قبل از شروع مسافرت باید مورد بررسی قرار بگیرند!

5. مطمئن شوید لاستیک زاپاس پنچر نیست؛ از وجود جک و درستی آن نیز، مطمئن شوید.

مواردی که قبل از شروع مسافرت باید مورد بررسی قرار بگیرند!

6. در صورت استشمام بوی غیرعادی و یا کم کردن روغن و دیگر مایعات، بیش از حد معمول، حتما به یک تعمیرگاه مراجعه کنید.


منبع

WikiHow

برچسب : تایر , پنچری , برف پاک کن , شیشه شور , چراغ های هشدار دهنده , موتور خودرو , آینه خودرو , صفحه کیلومتر , سیستم تهویهرادیاتور , روغن ترمز , فیلتر هوا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

جواد
0

ممنون عالي بود
14:17  1394/02/20
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
X33 Cross cvt 25 نظر
پارسا. 25 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
ماهان : مبارک باشه شاهین پلاس بود منم 15اسفند تکمیل وجه کردم اما فعلا خبری نیست
محم : یکی‌ دو نفرن که با دروغاشون باعث شدن دیگه این گروه کاربرد نداشته باشه معلوم نیست کی‌ راست میگه کی دروغ!!!
شاهین cvt تحویل هفته چهارم دی : منم ۶ اسفند تکمیل وجه کردم cvt پس چرا cvt فاکتور نمیکنند؟
Mostafa : سلام وقت بخیر.از a5 همچنان خبری نیست
محسن اسفند ماه : برادر akbar فردا فاکتور شدم، خواهش می کنم، بازم کمکی بود در خدمتم
محسن سی و یک اسفند ماه بعد از تعطیلات : خانعلی قهرمان تشکر تشکر
وحید : متاسفانه همین الان متوجه شدم اتوبوس حامل خانعلی آچیلیان و اقوام خیلی نزدیکشون که برای انتقام از من عازم تهران بودن پنچر شده، و اتوبوس به مبدا برگشته، باز خدارو شکر دست انتقام خانعلی برای چند وقت از سر من کوتاه شد. خدارو شکر
بهزاد : تو سایتا خیلی گشتم تقریبا حواله های شاهین رو کسی نمیفروشه. منم۲ دی ۲۹۱ واریز کردم. نمیدونم حواله رو بفروشم برم نقدی بخرم الان. یا نگه دارمش درش بیارم همین جی رو. ‌‌.
تارا 30اسفند : سلام وقت بخیر دوستان تارا دستی تحویل 30اسفند بودم دوروز پیش فاکتور وپلاک شده وامروز آماده بارگیری زده کی به نمایندگی می‌ره ممنون میشم جواب بدید
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
21ابان : بلاخره امروز چراغ سبز روشن شد تحویل 22 ابان ماه
عزیزی : سلام دوستان🖐️ از زمان تکمیل وجه چقدر طول کشید فاکتور شدید؟🙏
فاطمه فوری سورن جدید : سلام فروش فوری سورن جدیدترین وجه 11اسفند دریافت پروند 13اسفند تحویل خودرو 9خرداد هنوز فاکتور نشده
امین : چرخش بچرخه، مبارکتون باشه
x22 بندر : سلام دی ماه تکمیل وجه کردم 1403/11/7 شاسی خورده و هنوز فاکتور نشده و تحویلی 11 خردادم.
اطلس مشکی 8مهر : جناب راعی حادثه اسکله بندر رجایی مربوط به دیروز است و شما امروز به فاصله 3 ساعت و طی دو پیام، نظرات و وعده های متفاوت و متناقضی دادید. بنده و همسرم کارمندیم و اذر 402 اولین پرداخت و 8مهر403 دومین پرداخت را داشتیم و ماشبن فروختیم و الان 7ماه است که وسیله نداریم. هر بار یک وعده و وعیدی دادید برایم سوال است چرا امروز برای سومین بار در سال جاری فروش گذاشتید. لطفا به شعور مردم و هموطنتون توهین نکنید و با زندگی هموطنتون بازی نکنید. یا سایپا وظیفه خودش بداند و روشنگری کند و یا با موج منفی حاصل از تجمع و خبررسانی و نارضایتی مردم کنار بیاید.
اطلس azar : از آن مدیریت محترم تقاضا دارم در صورتی که این جانب را صاحب حق دانستیددستورات لازم در خصوص انتظارات شاکی را صادر فرمایید. همچنین در صورت اینکه شکایت اینجانب ارتباط موضوعی با آن دستگاه نداشته و یا خارج از ماموریت آن سازمان محترم است، این شکایت به صورت سیستمی به دستگاه مرتبط ارجاع گردد.همچنین ازسازمان محترم بازرسی کل کشور تقاضا می کنم دراستای تکلیف تبصره 1 ماده 25 قانون ارتقاء سلامت نظام اداری و مقابله با فساد بر نحوه رسیدگی و پاسخگویی به شکایت اینجانب نظارت نماید. در ادامه توضیحات تکمیلی به شرح ذیل اعلام می گردد: ( ..... ) اینجانب ضمن تایید صحت کلیه مندرجات فوق، جهت هرگونه همکاری و ارائه اطلاعات بیشتر به مسئولین دستگاه اجرایی و سازمان بازرسی آمادگی خود را اعلام می نمایم. شماره تماس اینجانب می باشد. با تشکر
اطلس azar : شرکت سایپا با ارسال دیرهنگام دعوت نامه در اسفندماه1403 باعث شد علاوه بر افزایش قیمت که شامل من شد و من در اسفندماه تکمیل وجه کردم و قرار شد یک ماهه خودرو تحویل داده شود ولی با گذشت بیش از یک ماه نه تنها خودرو و تحویل ندادند طی تماس با سامانه 96550 شرکت سایپا اپراتور شرکت تاریخی جهت تحویل اعلام نکردند.با توجه به این که این موضوع باعث ضرر مالی اینجانب و سلب آرامش من و خانواده ام شده است لذا درخواست رسیدگی به این موضوع و احقاق حق و حقوق اینجانب را دارم. با سپاس .
اطلس azar : مدیریت محترم رسیدگی و پاسخگویی به شکایت موضوع: شکایت اینجانب ... به کد ملی ... سلام علیکم احتراماً ضمن عرض خدا قوت، با عنایت به ماده 27 قانون مدیریت خدمات کشوری مبنی بر اینکه در صورت بروز هر گونه تخلف، مسئولین دستگاه های اجرایی مسئولیت پاسخگویی به شکایات مردم را به عهده داشته و با استفاده از ظرفیت تعیین شده در ماده 90 قانون مدیریت خدمات کشوری حق شکایت ارباب رجوعان به مراجع قانونی محفوظ است به استحضار می رساند، اینجانب به دلیل ( عدم اجرای قانون و یا تکالیف قانونی در فرایند ) در ارتباط با دریافت خدمت ( خدمات شرکت سایپا ) در تاریخ ( آذرماه 1403 ) و در محل ( استان تهران، شهرستان تهران ) شکایت دارم. برای اثبات ادعای فوق، می توان از طریق ( بررسی مستندات ) به شرح ( اینجانب در اسفندماه 1402 برای خوردی اطلس شرکت سایپا با تحویل آذرماه 1403 ثبت نام کردم.
اطلس azar : https://136.bazresi.ir/dargah/dashboard2/apps درود دوستان این سامانه شکایت ثبت کنید