معرفی رانندگان فرمول 1 (کیمی رایکونن و مارک وبر)

معرفی رانندگان فرمول 1 (کیمی رایکونن و مارک وبر)

در این فصل از رقابت های فرمول 1 شاهد حضور 22 راننده و 11 تیم 2 نفری هستیم. قصد داریم در 1Car معرفی مختصری از تمامی رانندگان شرکت کننده در این رقابت حرفه ای داشته باشیم.  هر هفته به معرفی چهار راننده فرمول 1 خواهیم پرداخت و در هر پست با 2 راننده آشنا خواهیم شد. ترتیب معرفی راننده ها براساس حروف الفبای انگلیسی خواهد بود.

 

کیمی رایکونن (Kimi Raikkonen)

معرفی رانندگان فرمول 1 (کیمی رایکونن و مارک وبر)

روز تولد: 25 مهر 1358

نام مستعار: مرد یخی

محل تولد: فلاند - اسپو

قد: 175 سانتی متر

وزن: 62 کیلوگرم

تیم فعلی: لوتوس

تیم پیشین: فراری-مکلارن-سابر

معرفی رانندگان فرمول 1 (کیمی رایکونن و مارک وبر)

عملکرد در فصل 2013-2014
گرند پری روز مدل خودرو رتبه امتیاز مکان شروع مسابقه
استرالیا-آلبرت پارک 17 مارچ لوتوس (E21) برنده 25 7
مالزی-اسپانگ 24 مارچ لوتوس (E21) هفتم 6 10
چین-شانگهای 14 آپریل لوتوس (E21) دوم 18 2
بحرین-بیک 21 آپریل لوتوس (E21) دوم 18 8
اسپانیا-کاتولونیا 12 می لوتوس (E21) دوم 18 4
موناکو - موناکو 26 می لوتوس (E21) دهم 1 5

نام مستعار او "مرد یخی" است، نامی که به دلیل شخصیت آرام و خونسرد "کیمی رایکونن" به او داده شده است. "رایکونن" از همان کودکی استعداد بالای خود را در رانندگی نشان داد و در سن 10 سالگی در مسابقات کارتینگ حضور یافت. در ادامه، او به تیم فرمول فورد، فرمول سوپر A و فرمول رنو پیوست و در سال 2000 توانست با کسب پیروزی از ده مسابقه برگزار شده، به قهرمانی رقابت های فرمول انگلستان دست  یابد. عملکرد بسیار چشم گیر او چنان خوب بود که در سال 2000 تیم "سابر" قابلیت های او را در تست رانندگی مورد ارزیابی قرار داد و او را در سال 2001 وارد رقابت های فرمول 1 کرد. مرد یخی در سال 2003 در گرندپری مالزی بعد از این که در خط هفتم، رقابت را آغاز کرد، توانست با اختلاف 39 ثانیه نسبت به نفر دوم از خط پایان عبور کند و اولین پیروزی را در فرمول 1 کسب کند. راننده فنلاندی جوان در همان فصل با اختلاف 2 امتیاز کم تر از "مایکل شوماخر" به مقام نایب قهرمانی رسید.

معرفی رانندگان فرمول 1 (کیمی رایکونن و مارک وبر)

نقاط ضعف و قوت

بدون شک رانندگی ذاتاً در خون "کیمی رایکونن" جریان دارد. دیدگاه او نسبت به رانندگی بسیار معروف است، او این گونه دیدگاه خود را توصیف می کند: "در حقیقت در مورد کاری که انجام می دهم، فکری نمی کنم و فقط آن را انجام می دهم". "مرد یخی" نیم ساعت قبل از اولین حضورش در مسابقات فرمول 1 خوابیده بود که این رفتار، چندان حرفه ای به نظر نمی رسید. منتقدان "کیمی" او را فردی خوش گذران می دانند و دستمزد سالانه او را درخور این راننده پرحاشیه نمی دانند.

اوج حرفه

در اولین سالی که به عضویت تیم فراری درآمد، به مقام قهرمانی فصل 2006-2007 دست پیدا کرد. راننده فنلاندی در آخرین گرندپری فصل (برزیل) در حالی که در جدول رده بندی، رانندگان جایگاه سوم را در اختیار داشت، به طور شگفت انگیزی با پیروزی در برزیل با اختلاف 1 امتیاز نسبت به رقبایی چون "لوئیس همیلتون" و "فرناندو آلونسو" به جام قهرمانی فصل رسید.

دوران افول

در آگوست سال 2008 در گرندپری لهستان، "کیمی رایکونن" نفر دومی بود که از خط پایان گذشت. بعد از پایان این گرندپری، "مرد یخی" در جایگاه دوم جدول رده بندی فصل قرار داشت. او در گرندپری بعدی (اسپا) به دلیل مشکلی که در اواسط رقابت برای موتور خودرو به وجود آمد، مجبور به خارج شدن از این رقابت شد و متعاقباً امتیازی نیز کسب نکرد. این اتفاق تاثیر بسیار بدی روی "کیمی" گذاشت و او نتوانست در سه گرندپری بعدی حتی 1 امتیاز بدست آورد.

معرفی رانندگان فرمول 1 (کیمی رایکونن و مارک وبر)

جملات به یاد ماندنی از "رایکونن" و در رابطه با وی

- "کارهایی که در زندگی شخصی انجام می دهم، اصلاً باعث کم شدن سرعت رانندگی من نخواهد شد."

- مدیر تیم فراری "استفانو دومنیکالی" در رابطه با شخصیت او می گوید: "کیمی در جهان و سیاره ای دیگر زندگی می کند. او خودش را در تنهایی و تحت فشار قرار می دهد. هیچ عامل بیرونی نمی تواند بر او تاثیری بگذارد. شخصیت کیمی غیرقابل باور است."

حاشیه

با وجود این که "کیمی" که نسبت به اسب ها آلرژی دارد، اما همسر او "جنی دالمن-رایکونن" که صاحب چهار اسب است، دائماً در مسابقات بین المللی اسب سواری شرکت می کند.

 

مارک وبر (Mark Webber)

معرفی رانندگان فرمول 1 (کیمی رایکونن و مارک وبر)

روز تولد: 5 شهریور 1355

محل تولد: استرالیا - نیو ولز

قد: 185 سانتی متر

وزن: 75 کیلوگرم

تیم فعلی: ردبول

تیم پیشین: جگوار-میناردی-ویلیامز

معرفی رانندگان فرمول 1 (کیمی رایکونن و مارک وبر)

عملکرد در فصل 2013-2014
گرند پری روز مدل خودرو رتبه امتیاز مکان شروع مسابقه
استرالیا-آلبرت پارک 17 مارچ ردبول (RB9) ششم 8 2
مالزی-اسپانگ 24 مارچ ردبول (RB9) دوم 18 5
چین-شانگهای 14 آپریل ردبول (RB9) حذف - 22
بحرین-بیک 21 آپریل ردبول (RB9) هفتم 6 7
اسپانیا-کاتالونیا 12 می ردبول (RB9) پنجم 10 7
موناکو-موناکو 26 می ردبول (RB9) سوم 15 4

راننده استرالیایی از باتجربه های فرمول 1 به حساب می رود و در حال حاضر دوازدهمین فصل حضورش را تجربه می کند. "وبر" تا به حال در 204 گرندپری شرکت کرده است و تنها در 9 گرندپری به پیروزی رسیده است. بهترین فصل های حضور او در این رقابت پرهیجان، 2010 و 2011 است که در پایان هر دو فصل، جایگاه سوم را در جدول رده بندی از آن خود کرد.

معرفی رانندگان فرمول 1 (کیمی رایکونن و مارک وبر)

نقاط ضعف و قوت

از نظر ذهنی، او یکی از قوی ترین راننده های حاضر در این رقابت جهانی است. او کسی است که با رک و راست بودنش در رابطه با اتفاقاتی که در فرمول 1 می افتد، طرفداران زیادی را شیفته خود کرده است. متاسفانه این راننده باتجربه در این سه سال اخیر نتوانسته به گرد پای هم تیمی خود "سباستین وتل" برسد.

اوج حرفه

بعد از انتظاری هفت ساله و پشت سر گذاشتن 130 گرندپری، او سرانجام در سال 2009 و گرندپری آلمان موفق به کسب اولین پیروزی در رقابت های فرمول 1 شد.

دوران افول

"وبر" در سال 1997 تمام تلاش خود را برای حضور در رقابت های فرمول 3 انگلستان کرد و حتی توان مالی برای تهیه یک خودروی مسابقه ای را نیز داشت. اما مشکل این بود توانایی پرداخت هزینه های این رقابت مهم را نداشت و در نهایت به این رقابت هم راه پیدا نکرد.

معرفی رانندگان فرمول 1 (کیمی رایکونن و مارک وبر)

جملات به یاد ماندنی از "وبر" و در رابطه با وی

"مارک وبر" پس از کسب اولین پیروزی در فرمول 1 گفت: "روز بسیار خوبی است. بعد از روز تعیین خط، می دانستم که شانس بالایی برای پیروزی دارم و می دانستم که باید نهایت تلاشم را به کار گیرم. مطمئن هستم که تمام افرادی که در این سال ها برای موفقیت من تلاش کردند از این پیروزی خوشحال هستند و برای آن ها هم روز بسیار خوبی است."

پیغام رادیویی "وبر" به هم تیمی فاتح گرندپری انگلستان در سال 2010: "برای راننده دوم تیم بد نبود"

حاشیه

در سال 2006، "مارک وبر" رسماً کسی شد که اولین بلیط بازی های تیم "کانبرا ریدرز" (یکی از تیم های لیگ راگبی استرالیا) برای او فرستاده می شد. "وبر" در دهه 1980 میلادی توپ جمع کن این تیم بوده است.


منبع

Espnf1

برچسب : رانندگان , فرمول , 1 , رایکونن , وبر






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

2 نظر

احمد
0

فقط رایکونن
10:07  1394/08/25
پاسخ دادن
کاربر: Goyban Bahar
1

ممنون وان کار که ادامه میدید
23:17  1392/03/12
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس g : سلام دوستان، من ماشینم خواب بود و سه ماه استارت نخورده و الان استارت زدم که روشن نشد، باطری ساز میگه باطریش خراب شده. برج 5 تحویل گرفتم اطلس g. آیا گارانتی باطری شاملش میشه?? ماشین طبقه منفی 2 پارکینگ هست. و امکان انتقال ماشین به نمایندگی رو ندارم.داغی رو ببرم نمایندگی باطری نو میدهند? ممنون میشوم از دوستان اگه تجربه ای دارند بفرمایند و ما رو راهنمایی کنند .
وحید : داداش سایت سایپا هرکار میکنم نمیشه برم داخل ورود که میزنم رمز میزنم میزنه این کد ملی درسایت یافت نشد ی همچیـــن چــــیزی میزنه بازیابی رمز هم ک میزنم اونم همینو میگ چیکار کنم
akbar : درود هم میهن عزیز لطفاً برید شکایت ثبت کنید بنده خدا لینک گذاشته چند دقیقه وقت میگیره یعنی کلا ۱۷تااز خریداران ناراضی بودن از افزایش قیمت ؟؟؟هرجایی که میتونیم صدامون برسونیم که پیگیر بشن دوستان خبر بدن یا لینک و شماره تماس بزارن بیاید برا خودمون ارزش و احترام قائل بشیم یعنی تفاوت موتور و گیربکس فرمان برقی و سانروف ورینگ آلومینیومی و... ۲۰میلیون هس ولی چند تا آپشن ۲۰۰میلیون تومان
اکبر v4 : سلام دوستان من تارا وی۴ پیش فروش بودم تحویل ۳۱ شهریور خوشبختانه امروز فاکتور شده پرداخت وجه دومم ۲۶ مرداد بوده رنگ مشکی
وحید : سلام میخام برم تو کاربری خودم رمز عبور میزنم نمیشه فراموشی رمز هم میزنم نمیشه چیکار باید بکنم کسی اطلاع داره
علی : این حرفا چیه میزنی اخه.. بچه دو ساله چی میفهمه. مثلا بگید النگو زنم تا باور پذیر باشه 100جور کردید و یک ماه گریه کرده مثلا...
احسان : یه شماره ایی نیست ک زنگ بزنیم اینارو هالی کنیم ک آدم شن
احسان : چطوری باید شکایت کنیم کی جوابگوهه آخه این چ بلایی بود سر ما بدبخت اومد آخه من ک میدونم هیچکی جوابگو نیست آخرش همین ب گردنمون میندازن زورمون الکیه
احسان جهانبانی : 2سال صبر کردیم آخرش دنا پلاس معمولی مگه تولیدش متوقف نشد نامردا لااقل سانروف رینگ بزارید آخه چقد دزدین شما ما 15 تومن دیگه بدیم 6سرعته میشه پولش آخه چرا اینقد. دزدین شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امید : 207 اتومات ارتقا تحویل 31 خرداد هنوز هیچ خبری نیست ، خراب بشن این ایرانخودرو سایپا
امیر : سلام سود تاخیر تافاکتور شدن حساب میشه یعنی روزی ک‌فاکتورشد دیگ محاسبه نمیکنن
ایکس22 : 1شهریور
رضا : سلام شما تحویل گرفتید ای اف هست یا ایکسیو. ماتیتور دارن اصلا؟؟
حمیدرضا : سلام آقا مهدی من پذیرش 3 مهر هستم اوایل امید داشتم زودتر تحویل بدن ولی با این روند میگم خدا کنه سر موقع تحویل بدن و تاخیر نداشته باشن راضی هستم
سورن 90روزه : سلام دوستان سود تاخیر بعد فاکتور از تاریخ پلاک شدن تا تاریخ تحویل حساب میشه یا از تاریخ حمل خودرو تا تحویل به نمایندگی محاسبه میشه؟
207 : متاسفم برایی شما ایشالااا ماشین تورو تنها ندن. تا دق کنیی
207 : جناب اصلا بلدنیستین حرف بزنید واقعا متاسفم براتون ماهم مث خردادیا 5 ماه. انتظار میکشیم همه رو 5 ماه. تحویل دادن. حالا نوبت ماه شد . شد یکساله واقعا متاسفم. واسه ادمایی مث شما ک دم از نا امیدیی فقط بلدین بزنید
نادر غالبی : سلام خواهشمند است فاکتور شده ها اعلام کنن ببینم روند فاکتور چطور پیش میره
دنا ابشنال24 : تو همین چند روز واستون پیام میاد