بررسی فولکس واگن CC مدل 2015

بررسی فولکس واگن CC مدل 2015

"پرواز زیر خط رادار" شعاری است که کمپانی فولکس واگن برای مدل جدید CC به کار گرفته است؛ سدانی زیبا و مجلل اما فاقد آرم معمول خودروهای لوکس و شاید همین امر، یکی از دلایل قیمت معقول و مناسب این سدان سایز متوسط فوق‌العاده مجهز باشد. چنانچه آرم VW حک شده روی دماغه خودرو شما را اذیت نمی‌کند، باید بگوییم CC یک انتخاب ایده‌آل است. نخستین و البته مهم‌ترین موضوعی که توجه شما را به سوی این آلمانی زیبا جلب می‌کند، طراحی داخلی آن است؛ ظاهر بی‌نظیر کابین، علی‌الخصوص با انتخاب تم دو رنگ، در کنار تجهیزات استانداردی چون GPS، کنترل آب و هوای اتوماتیک دو نقطه‌ای، و صندلی‌های برقی در جلو با کفی قابل تنظیم، CC را به یک سدان لوکس تبدیل می‌کند.

بررسی فولکس واگن CC مدل 2015

با این وجود، باید توجه داشته باشید که طراحی CC در چند سال گذشته صورت گرفته و به همین دلیل برخی از تکنولوژی‌های امروزی که در قالب پکیج‌های سفارشی برای دیگر خودروها عرضه می‌شوند، در این سدان آلمانی دیده نمی‌شود؛ از جمله این موارد می‌توان به سیستم هشدار نقاط کور و کروز کنترل قابل تنظیم اشاره کرد. همچنین، سیستم اطلاعات سرگرمی CC فاقد نمایشگرهای بزرگ و تنظیمات گسترده می‌باشد. همان‌طور که اشاره شد، فولکس واگن CC در بازه قیمتی متوسط قرار دارد و به همین دلیل، رقبای آن الزاما از کلاس خودروهای لوکس نیستند. مدل‌های 2015 و فول آپشن فورد فیوژن، مزدا 6، و آکورا TLX از جمله خودروهایی هستند که هنگام خرید می‌توانید آنها را نیز، از نظر بگذرانید. در کلاس خودروهای لوکس، CC جایگزین مناسبی برای مدل‌های 2015 آئودی A4 و بی‌ام‌و 320i به شمار می‌رود. 

 

طراحی بدنه و امکانات رفاهی

بررسی فولکس واگن CC مدل 2015

فولکس واگن CC مدل 2015 یک سدان سایز متوسط با ظرفیت پنج سرنشین است که در چهار تیپ Sport و R-Line و Executive و 4Motion Executive عرضه می‌شود.

بررسی فولکس واگن CC مدل 2015 بررسی فولکس واگن CC مدل 2015
بررسی فولکس واگن CC مدل 2015

تجهیزات استاندارد تیپ پایه Sport عبارتند از: پیشرانه چهار سیلندر، رینگ‌های آلومینیومی 17 اینچی، برف پاک‌کنهای اتوماتیک، چراغ‌های جلوی اتوماتیک قابل تنظیم با لامپ‌های زنون، چراغ‌های عقب LED، دوربین دید عقب، کنترل آب و های اتوماتیک دو نقطه‌ای، کروز کنترل، صندلی‌های جلوی مجهز به گرمکن با قابلیت تنظیم در هشت حالت به صورت برقی (چهار حالت برای کفی)، تودوزی چرم مصنوعی، فرمان تلسکوپی با قابلیت بالا و پایین شدن و روکش چرم، آینه الکتروکرومیک، قابلیت تا کردن پشتی صندلی عقب به نسبت 40/60، قابلیت اتصال سیستم صوتی و تلفن همراه از طریق بلوتوث، سیستم Car-Net فولکس واگن، GPS، سیستم صوتی مجهز به هشت بلندگو و نمایشگر لمسی 5 اینچی با قابلیت پخش CD، رادیو ماهواره‌ای، ورودی صوتی اضافی و کابل شارژ iPod.

بررسی فولکس واگن CC مدل 2015 بررسی فولکس واگن CC مدل 2015
بررسی فولکس واگن CC مدل 2015 بررسی فولکس واگن CC مدل 2015
بررسی فولکس واگن CC مدل 2015 بررسی فولکس واگن CC مدل 2015
بررسی فولکس واگن CC مدل 2015 بررسی فولکس واگن CC مدل 2015
بررسی فولکس واگن CC مدل 2015 بررسی فولکس واگن CC مدل 2015

در تیپ R-Line موارد دیگری چون رینگ‌های 18 اینچی، تزئینات بدنه خاص، رکاب‌های جانبی، و پدل شیفترهای روی فرمان (در صورت انتخاب گیربکس اتوماتیک) نیز، به چشم می‌خورند. در تیپ Executive شاهد حضور تجهیزات تیپ Sport در کنار رینگ‌های 18 اینچی، سانروف، آینه‌های جانبی برقی مجهز به گرمکن، قابلیت باز کردن درب صندوق با استفاده از سنسور حرکت پا، دسترسی و استارت بدون کلید، حافظه تنظیمات صندلی راننده، تودوزی چرم، و نمایشگر لمسی 6.5 اینچی مجهز به کنترل صوتی هستیم.

بررسی فولکس واگن CC مدل 2015

پیشرانه شش سیلندر خورجینی، رینگ‌های 18 اینچی با طراحی متفاوت، سیستم چهار چرخ محرک، سنسورهای پارک جلو و عقب، شیشه‌شور مجهز به گرمکن، کامپیوتر سفری با نمایشگر پیشرفته، صندلی‌های جلو مجهز به تهویه، ماساژور صندلی راننده، و سیستم صوتی Dynaudio با 10 بلندگو از جمله تجهیزاتی هستند که به صورت استاندارد برای تیپ فول آپشن 4Motion Executive عرضه می‌شوند.  

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی فولکس واگن CC مدل 2015

تمامی تیپ‌های فولکس واگن CC مدل 2015 به جز 4Motion Executive به صورت دیفرانسیل جلو و با پیشرانه چهار سیلندر 2 لیتری مجهز به توربوشارژر که قدرتی معادل 200 اسب‌بخار و گشتاوری در حدود 281 نیوتن‌متر تولید می‌کند، عرضه می‌شوند. شایان ذکر است، دو تیپ Sport و R-Line به صورت استاندارد از گیربکس شش سرعته دستی و Executive از گیربکس شش سرعته اتوماتیک دستی (DSG) بهره می‌برند؛ این گیربکس برای دو تیپ Sport و R-Line به صورت سفارشی عرضه می‌شود. تیپ فول آپشن CC از سیستم چهارچرخ محرک در کنار پیشرانه شش سیلندر خورجینی 3.6 لیتری با قدرتی معادل 280 اسب‌بخار و گشتاوری در حدود 360 نیوتن‌متر بهره می‌برد. گفتنی است، تنها گیربکس موجود برای 4Motion Executive، گیربکس شش سرعته اتوماتیک می‌باشد. در ارزیابی‌های صورت گرفته، فولکس واگن CC مجهز به پیشرانه چهار سیلندر و گیربکس DSG توانست طی 7 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد که برای یک سدان لوکس، مناسب و در مقایسه با بسیاری از سدان‌های چهار سیلندر سایز متوسط، بسیار سریع می‌باشد. شایان ذکر است، این عدد در تیپ 4Motion Executive این آلمانی زیبا به 6.8 ثانیه رسید که البته در مقایسه با قیمت بیشتر آن، چندان مطلوب نیست. بر اساس ارزیابی‌های سازمان EPA مصرف سوخت فولکس واگن CC با گیربکس DSG حدود 11 لیتر در سیکل ترکیبی (12 لیتر در شهر و 9 لیتر در بزرگراه) و با گیربکس دستی نیز، حدود 11 لیتر در سیکل ترکیبی (13 لیتر در شهر و 9 لیتر در بزرگراه) تخمین زده شده است؛ در تیپ 4Motion Executive این مقادیر به ترتیب به 14، 16 و 11 لیتر افزایش پیدا می‌کنند. 

 

ایمنی

بررسی فولکس واگن CC مدل 2015

کمپانی فولکس واگن تمامی تیپ‌های CC را با سیستم‌های کنترل کشش و پایداری، ترمزهای دیسکی ضدقفل، کیسه هوای جانبی در جلو و پرده‌ای، و دوربین دید عقب روانه بازار کرده است. گفتنی است، سنسورهای پارک عقب و جلو برای تیپ 4Motion Executive به صورت استاندارد عرضه می‌شود و در دیگر تیپ‌ها قابل سفارش نیستند. سیستم Car-Net فولکس واگن از دیگر تجهیزاتی است که به صورت استاندارد در تمامی تیپ‌های این سدان زیبا وجود دارد و امکاناتی چون هشدار خودکار تصادف، امداد جاده‌ای، دسترسی به خودرو از راه دور، ردیابی خودروی مسروقه و Geo-Fencing را در اختیار خریدار قرار می‌دهد. با نصب اپلیکیشن این سیستم بر روی تلفن همراه خود، می‌توانید بسیاری از این کارها را از طریق گوشی خود انجام دهید. در تست ترمز انجام شده، CC R-Line موفق شد پس از طی مسافتی در حدود 37 متر متوقف شود که در مقایسه با خودروهای مشابه مجهز به تایرهای چهار فصل، عملکرد قابل قبول و خوبی است؛ این مسافت برای 4Motion Executive حدود 39 متر تخمین زده شده است. در تست تصادف انجام شده توسط موسسه بیمه بزرگراه‌ها، CC توانست بالاترین رتبه یعنی "خوب" را برای برخورد از جلو، بغل و مقاومت سقف کسب کند. شایان ذکر است، طراحی صندلی‌ها و پشت سری‌های این سدان زیبا نیز، از نظر محافظت از گردن، رتبه "خوب" را از آن خود کرده است. 

 

طراحی داخلی و امکانات خاص

بررسی فولکس واگن CC مدل 2015

تفاوت چندانی میان تیپ‌های مختلف فولکس واگن CC مدل 2015 از نظر طراحی داخلی وجود ندارد و شما حتی در تیپ پایه این سدان زیبا با مواد مرغوب و کیفیت ساخت عالی که از جمله استانداردهای یک سدان لوکس می‌باشند، مواجه می‌شوید. همانند بسیاری دیگر از خودروهای اروپایی، تودوزی چرم مصنوعی CC از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است و استفاده از چرم خالص در برخی نقاط، جلوه فوق‌العاده‌ای به کابین این سدان بخشیده است.

بررسی فولکس واگن CC مدل 2015 بررسی فولکس واگن CC مدل 2015
بررسی فولکس واگن CC مدل 2015 بررسی فولکس واگن CC مدل 2015
بررسی فولکس واگن CC مدل 2015 بررسی فولکس واگن CC مدل 2015
بررسی فولکس واگن CC مدل 2015 بررسی فولکس واگن CC مدل 2015

صندلی‌های جلو نرم و راحت بوده و برخلاف برخی خودروها که اهمیت کمتری برای سرنشین جلو قائل می‌شوند، در CC هر دو صندلی از تنظیمات مشابهی بهره می‌برند. در قسمت عقب، برخلاف فضای پای کافی، فضای سر به دلیل شیب سقف کمی محدود شده است.

بررسی فولکس واگن CC مدل 2015 بررسی فولکس واگن CC مدل 2015
بررسی فولکس واگن CC مدل 2015

با نگاهی به اندازه و قابلیت‌های نمایشگرهای لمسی، به خصوص نمایشگر اصلی 5 اینچی، متوجه قدیمی بودن طراحی کابین CC می‌شوید. از دیگر مواردی که قدمت کابین CC را نشان می‌دهد، دکمه‌ها و نشانگرها هستند که اگرچه به نوبه خود عملکرد خوبی ارائه می‌دهند، اما در مقایسه با مدل‌های جدیدتر قدیمی به نظر می‌رسند. در صندوق عقب این سدان لوکس فضایی به حجم 374 لیتر وجود دارد که به دلیل نوع طراحیش، حمل بارهای حجیم را سخت و دشوار می‌سازد. با این وجود، با خواباندن پشتی صندلی عقب فضای بار به طرز چشمگیری افزایش می‌یابد. 

 

تجربه رانندگی

بررسی فولکس واگن CC مدل 2015

فولکس واگن CC مدل 2015 با پیشرانه چهار سیلندر از قدرت و شتاب قابل قبول و مصرف سوخت مناسبی برخوردار است. پیشرانه شش سیلندر این خودرو، اگرچه قوی‌تر است، اما در مقابل پرداخت هزینه اضافی، شتاب چندان بهتری را در اختیار ما قرار نمی‌دهد؛ اما اگر به دنبال سیستم چهارچرخ محرک هستید، تنها راه استفاده از پیشرانه شش سیلندر است. بسیاری از افرادی که با CC رانندگی کرده‌اند، بر این باورند که در این خودرو  هماهنگی خوبی میان هندلینگ و رانندگی راحت وجود دارد و اگرچه سیستم تعلیق در برخورد با ناهمواری‌ها کمی تکان به کابین منقل می‌کند، اما باز هم سواری نرمی را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. در عبور از پیچ‌ها نیز، CC هرگز به پای سدان‌های اسپرت نمی‌رسد، اما در مقایسه با دیگر سدان‌های خانوادگی عملکرد بسیار خوبی از خود ارائه می‌دهد. 


منبع

Edmunds

برچسب : فولکس واگن CC , بی‌ام‌و 320i , مزدا 6 , A4 , آئودی , فیوژن , فورد , آکورا TLX






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

4 نظر

کاربر: mojtaba .a
3

اگه ایران خودرو جای لگنا رنو و پژو با فولوکس قرارداد میبست تو ایران بهترین ماشینا با کیفیت عالی در حال تردد بودن خاک بر سر این دزدای بیسرو پا خدا نشناس
22:25  1394/08/20
پاسخ دادن
کاربر: Bugatti
0

ماشین ساده ای هست ولی ماشین خوبیه
18:27  1394/02/20
پاسخ دادن
محمدرضا
0

درود بر همه دوستان....
طراحی بیرونیش رو دوست دارم ولی از طراحی جلوش زیاد نه.... داخلش هم مخصوصا جلو داشبوردش یه جوری خیلی سرد و بی روحه...
10:02  1394/02/17
پاسخ دادن
کاربر: navid noktehsanj
3

طراحیش ساده و شیک مجلسیه خوبه
22:48  1394/02/16
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس g : سلام دوستان، من ماشینم خواب بود و سه ماه استارت نخورده و الان استارت زدم که روشن نشد، باطری ساز میگه باطریش خراب شده. برج 5 تحویل گرفتم اطلس g. آیا گارانتی باطری شاملش میشه?? ماشین طبقه منفی 2 پارکینگ هست. و امکان انتقال ماشین به نمایندگی رو ندارم.داغی رو ببرم نمایندگی باطری نو میدهند? ممنون میشوم از دوستان اگه تجربه ای دارند بفرمایند و ما رو راهنمایی کنند .
وحید : داداش سایت سایپا هرکار میکنم نمیشه برم داخل ورود که میزنم رمز میزنم میزنه این کد ملی درسایت یافت نشد ی همچیـــن چــــیزی میزنه بازیابی رمز هم ک میزنم اونم همینو میگ چیکار کنم
akbar : درود هم میهن عزیز لطفاً برید شکایت ثبت کنید بنده خدا لینک گذاشته چند دقیقه وقت میگیره یعنی کلا ۱۷تااز خریداران ناراضی بودن از افزایش قیمت ؟؟؟هرجایی که میتونیم صدامون برسونیم که پیگیر بشن دوستان خبر بدن یا لینک و شماره تماس بزارن بیاید برا خودمون ارزش و احترام قائل بشیم یعنی تفاوت موتور و گیربکس فرمان برقی و سانروف ورینگ آلومینیومی و... ۲۰میلیون هس ولی چند تا آپشن ۲۰۰میلیون تومان
اکبر v4 : سلام دوستان من تارا وی۴ پیش فروش بودم تحویل ۳۱ شهریور خوشبختانه امروز فاکتور شده پرداخت وجه دومم ۲۶ مرداد بوده رنگ مشکی
وحید : سلام میخام برم تو کاربری خودم رمز عبور میزنم نمیشه فراموشی رمز هم میزنم نمیشه چیکار باید بکنم کسی اطلاع داره
علی : این حرفا چیه میزنی اخه.. بچه دو ساله چی میفهمه. مثلا بگید النگو زنم تا باور پذیر باشه 100جور کردید و یک ماه گریه کرده مثلا...
احسان : یه شماره ایی نیست ک زنگ بزنیم اینارو هالی کنیم ک آدم شن
احسان : چطوری باید شکایت کنیم کی جوابگوهه آخه این چ بلایی بود سر ما بدبخت اومد آخه من ک میدونم هیچکی جوابگو نیست آخرش همین ب گردنمون میندازن زورمون الکیه
احسان جهانبانی : 2سال صبر کردیم آخرش دنا پلاس معمولی مگه تولیدش متوقف نشد نامردا لااقل سانروف رینگ بزارید آخه چقد دزدین شما ما 15 تومن دیگه بدیم 6سرعته میشه پولش آخه چرا اینقد. دزدین شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امید : 207 اتومات ارتقا تحویل 31 خرداد هنوز هیچ خبری نیست ، خراب بشن این ایرانخودرو سایپا
امیر : سلام سود تاخیر تافاکتور شدن حساب میشه یعنی روزی ک‌فاکتورشد دیگ محاسبه نمیکنن
ایکس22 : 1شهریور
رضا : سلام شما تحویل گرفتید ای اف هست یا ایکسیو. ماتیتور دارن اصلا؟؟
حمیدرضا : سلام آقا مهدی من پذیرش 3 مهر هستم اوایل امید داشتم زودتر تحویل بدن ولی با این روند میگم خدا کنه سر موقع تحویل بدن و تاخیر نداشته باشن راضی هستم
سورن 90روزه : سلام دوستان سود تاخیر بعد فاکتور از تاریخ پلاک شدن تا تاریخ تحویل حساب میشه یا از تاریخ حمل خودرو تا تحویل به نمایندگی محاسبه میشه؟
207 : متاسفم برایی شما ایشالااا ماشین تورو تنها ندن. تا دق کنیی
207 : جناب اصلا بلدنیستین حرف بزنید واقعا متاسفم براتون ماهم مث خردادیا 5 ماه. انتظار میکشیم همه رو 5 ماه. تحویل دادن. حالا نوبت ماه شد . شد یکساله واقعا متاسفم. واسه ادمایی مث شما ک دم از نا امیدیی فقط بلدین بزنید
نادر غالبی : سلام خواهشمند است فاکتور شده ها اعلام کنن ببینم روند فاکتور چطور پیش میره
دنا ابشنال24 : تو همین چند روز واستون پیام میاد