بررسی اینفینیتی Q60 کروک مدل 2015

بررسی اینفینیتی Q60 کروک مدل 2015

اینفینیتی Q60 کروک مدل 2015 هنوز ردپاهایی از یک خودرو پرکار قدیمی را در خود دارد. مدل جدید این خودرو از آخرین تکنولوژی‌های روز از جمله سیستم هشدار نقاط کور و سیستم هشدار عبور از خط بهره می‌برد و یک موتور شش سیلندر 3.7 لیتری نیز نیروی پیشران آن را تأمین می‌کند. طراحی بدنه زیبای آن به خوبی در بین علاقه‌مندان جا افتاده است، کابین چشم‌نواز  نیز از چرم بسیار مرغوب و تزیینات چوبی بسیار زیبا آکنده است. نیازی به گفتن ندارد که چیدمان دکمه‌های کنترلی نیز بسیار کاربرپسند است. وقتی صحبت از عملکرد به میان می‌آید، اینفینیتی Q60 کروک مدل 2015 باز هم نیازهای هواداران را برآورده می‌کند. اگر قصد دارید از این کروک زیبا و قوی در مواقعی به جز تعطیلات آخر هفته لذت ببرید، باید ضعف‌ها و توانایی‌های آن را در نظر بگیرید. فضای کم صندلی‌های عقب و صندوق عقب (هنگامی که سقف جمع شده است) زیاد دلچسب نیست و اگر فضا برایتان در اولویت قرار دارد، رقبای دیگری هم در بازار موجود هستند. از نقاط ضعف دیگر می‌توان به صدای بلند وقتی دور موتور بالا می‌رود و سواری خشک در تیپ IPL اشاره کرد. بی‌ام‌و سری 4 کروک، یکی از رقبایی است که از شتاب بیشتر، صندوق عقب و صندلی‌های عقب جادارتری بهره می‌برد. آئودی A5 و آئودی S5 مدل 2015 عملکردی عالی دارند و فضای صندوق عقب حتی هنگامی که سقف پایین می‌آید نیز قابل ملاحظه است. توصیه می‌شود به فورد موستانگ GT مدل 2015 نیز نگاهی بیندازید. با همه این حرف‌ها، اینفینیتی Q60 کروک مدل 2015 خودرویی است که در حوزه کروک‌های لوکس اسپرت حرف‌هایی برای گفتن دارد.

 

طراحی بدنه و امکانات رفاهی

بررسی اینفینیتی Q60 کروک مدل 2015

اینفینیتی Q60 کروک مدل 2015 یک خودرو چهار نفره است که در سه تیپ: Q60، Q60S 6MT و تیپ عملکرد بالای Infiniti Performance Line یا به اختصار IPL به بازار عرضه می‌شود. تجهیزات استاندارد تیپ پایه Q60 عبارتند از: سقف سخت برقی، رینگ‌های 18 اینچی، چراغ‌های زنون اتوماتیک، آینه‎های جانبی تاشو و مجهز به گرمکن، روکش چرمی، صندلی برقی راننده با قابلیت حرکت در هشت جهت، کروز کنترل، فرمان تلسکوپی با قابلیت خم شدن به بالا و پایین، دوربین دید عقب، نمایشگر 7 اینچی، اتصال سیستم صوتی و تلفن همراه از طریق بلوتوث، سیستم صوتی مجهز به سی‌دی چنجر شش تایی و شش بلندگو، رادیو ماهواره‌ای و درگاه USB/iPod. بیشتر آپشن‌ها در قالب چندین و چند پکیج به فروش می‌رسد. برای سفارش پکیج‌های مجهزتر نیز مجبورید از قبل پکیج‌های کم آپشن‌تر را خریداری کرده باشید.

بررسی اینفینیتی Q60 کروک مدل 2015 بررسی اینفینیتی Q60 کروک مدل 2015
بررسی اینفینیتی Q60 کروک مدل 2015 بررسی اینفینیتی Q60 کروک مدل 2015

اولین پکیج،‌ پکیج Premium است که تجهیزاتی نظیر سنسور پارک عقب، گرمکن صندلی‌های جلو، حافظه تنظیمات راننده، غربیلک فرمان قابل تنظیم برقی و سیستم صوتی Bose به همراه 13 بلندگو که به طور خاص برای خودروهای کروک طراحی و ساخته شده است. پکیج بعدی، پکیج Navigation است که کنترل صوتی و اتصال سیستم صوتی و تلفن همراه از طریق بلوتوث را در اختیار خریداران قرار می‌دهد. فقط زمانی که یکی از دو پکیج فوق را خریداری کنید، خواهید توانست پکیج Sport را سفارش بدهید. تجهیزات این پکیج عبارتند از: رینگ‌های 19 اینچی، تایرهای تابستانی عملکرد بالا، غربیلک فرمان اسپرت، ترمزهای به روز شده، تزیینات بدنه منحصر به فرد و صندلی‌های اسپرت به همراه بالشتک‌های کناری برقی. در آخر نیز پکیج Technology قرار دارد که مجهز به این تجهیزات است: کروز کنترل تطبیقی، برف پاک کن های اتوماتیک، کمربندهای پیش کشنده و کنترل آب و هوای اتوماتیک به روز شده به همراه تصفیه هوا. تیپ Q60S 6MT به طور استاندارد دارای همه تجهیزات پکیج‌های Premium، Navigation و Sport است ولی به جای گیربکس اتوماتیک از گیربکس شش سرعته دستی بهره می‌برد. تیپ ILP نیز از همه تجهیزات پکیج‌ها فوق بهره می‌برد ولی به موتوری قوی‌تر، اگزوز اسپرت، سیستم تعلیق تهاجمی‌تر، فرمان تیز و فرز، دیسک ترمزهای بزرگتر، طراحی آیرودینامیک و آرم و نشان‌هایی منحصر به فرد مجهز است.

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی اینفینیتی Q60 کروک مدل 2015

نیروی پیشران تیپ‌های Q60 و Q60S 6MT را یک موتور شش سیلندر 3.7 لیتری تأمین می‌کند که قادر است 330 اسب‌بخار نیرو و حدود 363 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. این موتور در تیپ پایه Q60 به صورت اسناندارد در کنار یک گیربکس هفت سرعته اتوماتیک قرار می‌گیرد ولی تیپ Q60S 6MT فقط به همراه گیربکس شش سرعته دستی به بازار عرضه می‌شود. تیپ Q60 به صورت استاندارد به دیفرانسیل عقب مجهز است. میزان مصرف سوخت اینفینیتی Q60 کروک مدل 2015 با گیربکس اتوماتیک در سیکل ترکیبی 13.69 لیتر (16.10 لیتر در شهر و 10.95 لیتر در بزرگراه) و با گیربکس دستی 14.41 لیتر (17.11 در شهر و 11.40 در بزرگراه) برآورد شده است. در تست سرعت، این کروک زیبا با گیربکس اتوماتیک توانست ظرف 6 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. تیپ IPL از یک موتور بهینه‌سازی شده شش سیلندر و 3.7 لیتری بهره می‌برد که می‌تواند 343 اسب‌بخار نیرو و حدود 370 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. در این تیپ، گیربکس هفت سرعته اتوماتیک به صورت استاندارد عرضه می‌شود. در این تیپ با این که نیروی موتور افزایش پیدا کرده است ولی نباید انتظار داشته باشید شتاب آن بیشتر از شتاب تیپ پایه باشد.

 

ایمنی

بررسی اینفینیتی Q60 کروک مدل 2015

اینفینیتی Q60 کروک مدل 2015 به صورت استاندارد به این تجهیزات ایمنی مجهز است: ترمز ضدقفل، کنترل پایداری، رول‌بارهای اتوماتیک، کیسه هوای صندلی‌های جلو، کیسه هوای پرده‌ای و پشت سری‌های اتوماتیک. دوربین دید عقب به صورت استاندارد عرضه می‌شود ولی سنسورهای پارک عقب فقط به صورت سفارشی قابل خریداری هستند. چنانچه پکیج Technology را خریداری کنید،  سیستم پیشگیری از تصادف (سفت شدن کمربندها و آماده‌سازی ترمزها پیش از برخورد) نیز در اختیارتان قرار خواهد گرفت. در تست ترمز، این خودرو با تایرهای تابستانی توانست پس از پیمودن 32.90 متر متوقف بشود که برای یک کروک لوکس آن هم با تایرهای تابستانی مسافت نسبتاً کوتاهی محسوب می‌شود.

 

طراحی داخلی و امکانات خاص

بررسی اینفینیتی Q60 کروک مدل 2015

هرچه خودروها به آپشن‌های بیشتری مجهز می‌شوند، مرز بین انسان و ماشین پیچیده و پیچیده‌تر می‌شود، ولی در مورد اینفینیتی Q60 کروک این‌گونه نیست چون همچنان از طراحی قدیمی‌اش بهره می‌برد. دکمه‌ها و دسته‌های سیستم صوتی و تهویه مطبوع به جا و دم دست هستند، صفحه نمایشگر 7 اینچی نیز بسیار کاربرپسند است. اگر GPS و کنترل صوتی را نیز به تجهیزات فوق اضافه کنید، کارتان بیشتر راحت خواهد شد. طراحی داخلی اینفینیتی Q60 سال‌های سال است که تغییری نکرده است ولی این امر نکته‌ای منفی محسوب نمی‌شود چون هم طراحی و هم مواد مصرف شده در داخل کابین جزو بهترین‌ها هستند.

بررسی اینفینیتی Q60 کروک مدل 2015 بررسی اینفینیتی Q60 کروک مدل 2015
بررسی اینفینیتی Q60 کروک مدل 2015 بررسی اینفینیتی Q60 کروک مدل 2015

صندلی‌های جلو راحت و هستند و حتی هنگامی که تهاجمی رانندگی کنید نیز به خوبی از کمر سرنشینان حمایت می‌کنند. صندلی‌های اسپرت جلو به صورت سفارشی به فروش می‌رسند و دارای تنظیمات زیادی هستند که به شما اجازه می‌دهند آن‌ها را به اندازه قد و جثه خودتان تنظیم کنید، متأسفانه این صندلی‌ها فقط در کنار یک سیستم تعلیق خشک به فروش می‌رسند. فضای صندلی‌های عقب نیز چنان کم است که فقط برای جا دادن لوازم شخصی مناسب است. چنانچه سقف بالا رفته باشد، ظرفیت صندوق عقب به 0.29 مترمکعب و چنانچه سقف جمع شود و پایین بیاید، این فضا به 0.05 مترمعکب کاهش پیدا می‌کند.

 

تجربه رانندگی

بررسی اینفینیتی Q60 کروک مدل 2015

اینفینیتی Q60 کروک مدل 2015 روی جاده یک خودرو کروک عضلانی است که موتور شش سیلندرش شتابی بی‌نظیر تولید می‌کند. گیربکس هفت سرعته اتوماتیک بسیار با موتور هماهنگ است، پدل شیفترهایی که روی پایه فرمان قرار گرفته‌اند نیز کارشان را به خوبی انجام می‌دهند. از سوی دیگر، گیربکس دستی گیربکس پیچیده‌ای است چون کلاچ آن سفت است و مقداری طول می‌کشد تا درگیر بشود. در مورد هندلینگ هم باید گفت این کروک زیبا بسیار متعادل و پاسخگو احساس می‌شود. فرمان بسیار دقیق است ولی در تیپ‌های Q60S 6MT و IPL که پیکربندی اسپرت‌تری دارند، کمی سفت است و نیازمند نیروی عضلانی بیشتری است. سیستم تعلیقی که به صورت استاندارد عرضه می‌شود بدون این که از خشکی سیستم تعلیق اسپرت برخوردار باشد، اعتماد به نفس زیادی به راننده می‌دهد و بیشتر مورد پسند خریداران قرار گرفته است.

بررسی اینفینیتی Q60 کروک مدل 2015

بررسی اینفینیتی Q60 کروک مدل 2015


منبع

Edmunds

 

برچسب : اینفینیتی , اینفینیتی Q60 , اینفینیتی Q60 کروک , آئودی A5 , بی ام و سری 4 , آئودی S5 , فورد موستانگ GT






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
M j s : من ۲۰ اسفند تکمیل کردم ۳۱ مرداد فاکتور شده مدارک هم اومده هنوز تحویل نگرفتم
جعفر : تارا دستی سفید ۱۳ شهریورفاکتور شده
S3 خاکستری تهران : هنوز خیلی مونده تا کاراتون انجام بشه بنظر من حالا حالاها اصلا به ماشین فکر نکنید. من که اسفند نوشتم هنوز خبری از ماشینم نیست
علی حاج محمد حسینی : چقدر یه شرکت خودرو سازی بی مسئولیت و دروغگو میتونه باشه من تیر ماه سال گذشته ثبت نام ساینا دوگانه کردم ‌که الان هفتادو دو روزه که مابقی پول را هموواریز کردیم ولی نه جوابی به ميدند و نه ماشین را آخه این چه مدیریتی که این شرکت داره چرا اینقده مردم آزاری میکنید من با همون ماشین داغون قبلی داشتم اسنپ کار می‌کردم گفتم ماشین را بفروشم که با ماشین بهتر،درآمد بهتری برای زن و بچه ام داشته باشم که الان چهارده ماهه که دارم کارگری میکنم ولی این از خدا بی خبرا ماشین منو ندادن خدا از سرتون نگذره.
X5 : موضوع به این سادگی هم نمیدونی
نازنین : سلام من 19اسفند 199میلیون ریختم الان برای بقیه پول باید چقدر پرداخت کنم فاکتور زده بود مهر ماه
سالار : پس خوشبحال کسانی که سایناثبت نام کرده بودن..چون الان میرن پول واریز میکنن
دادا : تو که به قول خودت اتومات نوشتی.. اینجا چیکار میکنی؟ معلومه حرفات دروغه همه
t8 : ارسال پلاک یعنی چی مگه با ماشین نمیاد
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ایکس 22 : سلام وقت بخیر موعود تحویل شما کی بود در ضمن مبارکتون باشه
پارس tu5 : سلام هانیه خانم من الان پژو tu5 مدل 403 دارم من زمستان 402 بودم تبدیل زدم به سورن و پیامک تبدیل مجدد اومد رفت تفاوت پرداخت کردم دیدم پژو tu5 والان سه ماه زیر پامه
s7 : من طرح پیش فروش بودم.31 تیر زمان تحویل بوده تازه 29 شهریور فاکتور شده
رسول ef7p دستی پیش ت31 مرداد : جواب به آقا مصطفی و دوستان عزیز که در مورد نحوه ی محاسبه مبلغ سود تأخیر سوال داشتند سود تأخیر برای پیش فروش ها 1%کل مبلغ واریزی است 561/480/000×1%=5/614/800میلیون ماهانه این مبلغ تقسیم بر 30 روز کنید که میشه روزی تقریبا 187 هزار تومان، برای بدست آوردن مبلغ تأخیر 187 هزار تومان ضربدر تعداد روز تأخیر( از تاریخ تحویل تا روزی که فاکتور شده) مثل خودم که 187 هزار تومان ×29 روز = که شده مبلغ 5/537/000 همین روش برای دوستان فروش فو ری ها البته با سود 3% کل مبلغ واریزی محاسبه می‌شود.
ایکس33 فر‌وغ : با سلام احترام دوستان قدیمی. بنده تحویلم 16 مرداد بوده همه فکنم حفظید دیگه😂😂 میخاستم بپرسم کسی 16 مرداد مجوز خورده؟؟؟؟؟ اگر خورده بگه ؟؟؟ سپاس
ایکس 22 پرو نمایندگی بندر عباس : سلام امروز 200کیلومتر رانندگی کردم ماشین راحتی هست دنده راحت
شیراز 22 زارع : درود ،،خرید نقدی 15 اسفند تحویل سیستمی 6مرداد فعلا خبری از ماشین نیست ،خدا لعنت کنه سران مملکت رو ،،،،اقایون فرمول تاخیر چجوری حساب میکنن این خدا زدها،،،
مجید از تهران : عزیزمی 🎀
x22 : آقای سعید تیگو 8 از روز قرارداد روزهای کاری رو میشمارن توی اروپا هم روزهای کاری در هفته 5 روزه یعنی از دوشنبه تا جمعه و شنبه و یکشنبه روزهای کاری نیستن اینجا هم همینطور پنجشنبه و جمعه روزهای کاری نیستن. این تو قرارداد اومده روزهای کاری و باید میپرسیدی. من نپرسیده میدونستم پنجشنبه جمعه روزهای کاری نیستن. ادعایی ندارم ولی وقتی قرارداد میذارن جلوتون دیگه چه لاستیک اتیش بزنین چه نزنین فایده نداره
محسن : بله درسته منظورم دعوتنامه تکمیل وجه هست