بررسی کامیون رنو پرمیوم

بررسی کامیون رنو پرمیوم

کامیون رنو پرمیوم یکی از متنوع‌ترین و کاربردی‌ترین کامیون‌های موجود در خط تولید کمپانی رنو می‌باشد که با سه کابین Day cab و Sleeper cab و Sleeper cab high roof عرضه می‌شود؛ گفتنی است، مدل Sleeper cab high roof در سه تیپ متفاوت در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد که عبارتند از: Alliance و Privilege و Excellence. همانند مگنوم، رنو پرمیوم نیز طراحی زیبا و پر صلابتی را به نمایش می‌گذارد و از ویژگی‌هایی برخوردار است که آن را آماده سفرهای طولانی مدت می‌سازد. قیمت مناسب، مصرف سوخت کم، و هزینه نگهداری پایین این کامیون فرانسوی در مقایسه با رقبا، آن را به یکی از بهترین گزینه‌های موجود در کلاس خود تبدیل می‌کند. کمپانی سازنده امکان سفارش سه پیشرانه مختلف 380، 430 و 460 اسب‌بخاری را برای مدل Long Distance پرمیوم فراهم آورده است و بدین ترتیب این فرانسوی زیبا و پرقدرت، با کامیون‌هایی چون مرسدس بنز آکتروس، ایویکو استرالیس، ولوو FH و اسکانیا R Series به رقابت می‌پردازد. 

 

طراحی

بررسی کامیون رنو پرمیوم

با نگاهی به طراحی پرمیوم شاید این‌طور به نظر برسد که کابین در ارتفاع بیشتری، از آنچه تصور می‌کردید، قرار گرفته است. در مدل Sleeper cab high roof نیز، به دلیل آنکه فاصله چندانی میان قسمت داخلی سقف و بیرون آن وجود ندارد، از یک دریچه هوای کوچک استفاده شده است. همانند مگنوم، سطح بالایی شاسی پرمیوم نیز، صاف و بدون ناهمواری طراحی شده است تا از هرگونه اختلال جلوگیری شود. 

بررسی کامیون رنو پرمیوم

کمپانی سازنده با طراحی سه پله عریض، دسترسی به کابین را راحت ساخته است. در داخل کابین چیدمان ادوات به خوبی صورت گرفته و انحنای داشبورد که به سمت راننده است، دسترسی به دکمه‌ها را برای وی آسان ساخته است. قرار گرفتن اهرم ترمز موتور در قسمت بالا سمت چپ میله فرمان، استفاده از آن را راحت می‌سازد. علی‌رغم عدم وجود فضای کافی در پشت صندلی‌ها برای قرار دادن وسایل، کمپانی رنو با تعبیه باکس‌هایی در بالای سر این مشکل را برطرف کرده است. صندلی‌های بادی، بزرگ و راحت بوده و به لطف ارتفاع زیاد آنها، ستون‌های باریک، و شیشه جلوی پانوراما سرنشینان از دید مناسبی برخوردار هستند. آینه‌های جانبی بزرگ نیز، با فراهم آوردن دید مناسب نسبت به عقب، هیچ نقطه کوری بر جای نمی‌گذارند.

بررسی کامیون رنو پرمیوم

در خصوص صفحه کیلومترشمار نیز، جای هیچ‌گونه اعتراض و شکایتی وجود ندارد؛ چرا که نمایشگر دیجیتال آن، با نمایش دور موتور، سرعت، فشار مخزن ترمز، سرعت موتور، دمای آب و میزان سوخت اطلاعات مفیدی را در اختیار راننده قرار می‌دهد. همچنین، وجود تجهیزاتی چون سیستم صوتی با قابلیت اتصال بلوتوث و پخش MP3، یخچال و تلویزیون (به صورت سفارشی) رانندگی با پرمیوم را در مسافت‌های طولانی به امری لذتبخش تبدیل می‌کند. تخت‌خواب‌های جادار و راحت نیز، خواب خوشی را برای شما به ارمغان می‌آورند. در مجموع می‌توان گفت کیفیت ساخت رضایت‌بخش است؛ با این وجود، استفاده از پلاستیک ارزان قیمت و نه چندان مرغوب در کابین، مرسدس آکتروس را در این بخش پیشتاز می‌کند. 

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی کامیون رنو پرمیوم

پیشرانه شش سیلندر 24 سوپاپ DXi11 با فراهم آوردن قدرتی معادل 450 اسب‌بخار در دور 1,900 و حداکثر گشتاور 2,140 نیوتن‌متر در بازه 1,100 تا 1,300 دور بر دقیقه، بهترین انتخاب برای رنو پرمیوم به شمار می‌رود. از جمله تجهیزات کاربردی این پیشرانه می‌توان به سیستم محافظ ضدیخ و ترمز بادی با کنترل الکترونیکی اشاره کرد. در شرایطی که موتور کامیون بیش از پنج دقیقه درجا کار کند، ترمز دستی کشیده شده باشد و موتور در دمای معمولی کار کند، سیستم Automatic Engine Stop به صورت خودکار موتور را خاموش می‌کند تا در مصرف سوخت صرفه‌جویی شود. کمپانی رنو در پرمیوم از گیربکس جدید اتوماتیک Optidriver+ با سه حالت دنده عقب و 12 حالت رو به جلو استفاده کرده است که البته می‌توان آنها را از طریق پدل‌شیفترهای تعبیه شده در قسمت راست میل فرمان به صورت دستی نیز، کنترل کرد. کلاچ به خوبی واکنش نشان می‌دهد و گیربکس تلاش می‌کند با ارائه عملکرد مناسب، میزان تعویض دنده را به حداقل برساند. عملکرد موتور نیز، اگرچه می‌توانست بهتر از این باشد، اما به نوبه خود رضایت راننده را جلب می‌کند. 

 

تجربه رانندگی

بررسی کامیون رنو پرمیوم

طراحی شاسی پرمیوم بسیار ساده و بدون زائده انجام گرفته است؛ مخزن سوخت آلومینیومی 460 لیتری در قسمت کناری و مخزن اضافی پلاستیکی 60 لیتری به همراه جعبه باتری و فیلتر اگزوز در قسمت عقب قرار گرفته‌اند. استفاده از سیستم تعلیق بادی در کنار کمک فنرهای تلسکوپی و میله تعادل، هندلینگ و پایداری خوب پرمیوم را در جاده موجب می‌شود؛ گفتنی است، سیستم کنترل از راه دور دو کاناله موجود، با توجه به وزن بار، ارتفاع سیستم تعلیق را تنظیم می‌کند. بدین ترتیب، می‌توانید در جاده‌های ناهموار با خیال راحت و بدون تکان رانندگی کنید و لذت ببرید. همچنین، دقت فرمان و دایره گردش کوچک، رانندگی با پرمیوم را در فضاهای تنگ و کوچک، راحت می‌سازد. 

 

نظر نهایی

بررسی کامیون رنو پرمیوم

رنو پرمیوم شایستگی‌ خود را برای حمل بارهای سنگین در مسافت‌های طولانی ثابت کرده است. اگرچه ممکن است کابین در کلاس خود، بهترین نباشد، اما فضای مناسب و چیدمان خوب ادوات، کارایی و راحتی آن را بهبود بخشیده است. وجود پیشراه‌های پرقدرت، از دیگر مزایای این سنگین وزن فرانسوی می‌باشد. گیربکس اتوماتیک نیز، با تعویض دنده‌های نرم و مصرف سوخت کم، جزو بهترین‌های کلاس خود محسوب می‌شود. رانندگی راحت، فرمان‌پذیری دقیق، قیمت مناسب و هزینه‌های نگهداری پایین، پرمیوم را به انتخابی هوشمندانه در دنیای خودروهای سنگین تبدیل کرده است. 


منبع

TopSpeed

برچسب : پرمیوم , مگنوم , آکتروس , استرالیس , FH , رنو , مرسدس بنز , ایویکو , ولوو , اسکانیا , کامیون , خودروی سنگین , گیربکس Optidriver , پدل شیفتر






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
X33 Cross cvt 25 نظر
پارسا. 24 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
X5 : میگن 72 ساعت طول میکشه بریه تهران 3 ,4روزم کنترل کیفی طول میکسه بعد زنگ میزنن برای تحویل
تارا تیتانیومv4 : با این حادثه اخیر بندر عباس قطعا به دلیل مشکل عدم تامین قطعات وارداتی علی الخصوص قطعات خودروهای اتوماتیک ،روند صدور فاکتور در ایرانخودرو قطره چکانی خواهد شد
علی تارا 30 بهمن : سلام ، از دوستان کسی خبر نداره سود تاخیر در حمل چطوری محاسبه میشه ؟
تارا : سلام دوستان من دیروز رفتم نمایندگی اونحا با داد و بیداد با دعوا بلاخره امروز ماشینم فاکتور شد سی بهمن تکمیل وجه ۲۹اذر انشالله قسمت شما 😂
احمد123 : سلام تارا اتومات من یک هفته است که فاکتور شده ولی هنوز پلاک نشده چه کار باید انجام بدهم
شاهین اتومات : در مهر 1402 مبلغ 290 تومان بابت پیش خرید یک دستگاه شاهین اتومات از سایپا پرداخت کردیم مطابق قرارداد پیوست با سود مشارکت 19.5 درصد در اسفند 1403 دعوتنامه پرداخت ودیعه دوم صادر گردید که متاسفانه سود مشارکت که 85 میلیون تومان شده بود در نظر گرفته نشده و مبلغ 390 میلیون تومان دعوت نامه صادر گردید پس از پیگیری از شرکت سایپا اعلام کردند که شورای رقابت تبصره ای به خودرو ساز ها داده که خلاف قرارداد منعقده با مشتری می توانند سود مشارکت پرداخت نکنند و فقط نرخ تورم را در نظر بگیرند به همین منظور سایپا 40 میلیون تومان بابت نرخ تورم مطابق پرداخت ودیعه اول برای شما در نظر گرفته و 85 میلیون تومان سود مشارکت را در نظر نگرفته است . لذا مشتری که دو سال در تولید سایپا مشارکت کرده است باید 45 میلیون تومان بیشتر پرداخت نماید .
مهراد : اره خودشه برا هیچ کس فاکتور نشده خیلی دروغ میگه فک کنم اصلا شاهین پلاس ثبت نام نکرده یا پول نداره
تارامارا : بعد سه روز، همچنان منتظر حمل خودرو
میثم : مچکرم انشاالله قسمت شما و همه دوستان بشه در جواب سوال بعضی از دوستان اینه ها برقی نیستن ولی نسبت به مدلی های قبلی مثل ۵ دنده ها خییییلی بهتر شده مخصوصا دنده کشی عالی شده من ۵ دنده سوار شدم انگار گیربکس دنده کشی مشکل داشت دنده جا نمیخورد این عالی عالی شده دنده عقب هم مانیتور داره خطر عقب هم جدید گزاشتن دکمه ها شیشه بالابر هم از کنسول وسط گزاشتن رو تو دری ها که هم عالی شده
مهدی شاهین پلاس اسفندی : آقا منم تکمیل وجه کردم دیروز سخا ثبت شده ولی تکمیل وجه چراغش روشن نشده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امسن تحویل 1اسفند : ما اگ عاقل بودیم ک 2ساله منتظر فاکتور شدن نبودیم.و همون موقع 170 میلیون میدادیم طلا الان پولمون دوبل بود خخخخخخ
دنا 6دنده : پاسخ به صبح میگفتن شهر باید ویرایش بشه ما دوباره از طریق اداره پست انجام دادیم ولی باز همون شهر خورد اصلا مشکل نداشت به تهران زنگ زدم رسیدگی به پرونده رو درخواست دادم 72 ساعته جواب اومد شما هم شکایت کنید وباید به شما پیام بیاد که پرونده درحال رسیدگی هست وگرنه اینجوری خیلی دیر میشه حتی یه کارشناس بمن گفت ماشینت تحویل گرفتی پیگیری کن سود تاخیرش بگیر
علی 10 خرداد : سلام. سورن موتور جدید 10 خردادم هنوز فاکتور نشدم.
مریم : من 20 مهر تکمیل وجه و آبان 1403 تکمیل وجه شدم ولی هنوز فاکتور نشدم اینقدر دروغ تحویل مردم ندید
صبح : به دنا 6 دنده پلاکتون که دیر ارسال شده دلیلشو سامانه سخا میگفتن یا کسری پلاک؟
ع : مغزتو
توحید ارومیه : جود.فک کنم اسمت اقا جواد باشه الفش افتاده.شما سعی کن از 20اردیبهشت پولت اماده باشه چون از 20اردیبهشت تا 25خرداد احتمال داره دعوتنامه ات بیاد.دعوتنامه ات هم بیاد حدودا 14روز فرصت تکمیل وجه داری
توحید ارومیه : امین اگه روند فاکتور کردن روند طبیعی و عادی خودش رو طی کنه و فاکتور متوقف نشه حدودا 10.12روزی طول میکشه تا نوبت فاکتور به شما برسه
نازنین : قبلا اره میدادن
توحید ارومیه : شمس بعضی از شهرها پلاک ازاد دارن و هنوز پلاکشون تموم نشده.اون شهر ها یه سری پلاک چاپ میکنن میفرستن به کارخونه تا بعد از تخصیص پلاک نصب بشن.مشکلی نیست.حدودا یک هفته تا10روز برگ سبز کارت ماشینت با پست میاد .حدودا 1ماه دیگه هم برگ کمپانی و بیمه نامه میاد نمایندگی میری از اونجا میگیری