انحصارطلبی دو خودروساز بزرگ داخلی

انحصارطلبی دو خودروساز بزرگ داخلی

یک کارشناس صنعت خودرو گفت: مشکلات صنعت خودروی ایران ناشی از تحریم‌های خارجی نیست بلکه این دو خودروساز بزرگ داخلی هستند که مصرف‌کنندگان را تحریم کرده‌اند.
علی خاکساری اظهار کرد: متاسفانه مدت مدیدی است که ایران خودرو و سایپا خودروهای فعلی را با قیمت دلخواه تولید کرده و بدون توجه به خواست، نیاز و حقوق مصرف‌کنندگان، عرضه می‌کنند.
وی با بیان اینکه در تمام حوزه‌های تولید، واردات، قیمت‌گذاری و توزیع خودروهای داخلی و خارجی انحصار شکل گرفته است، خاطرنشان کرد: انحصار در تولید خود کم بود که چند وقتی است که به بهانه حفظ حقوق مصرف‌کننده اما با هدف‌های دیگری، واردات را نیز انحصاری کرده‌اند.
عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داد: هدف از انحصاری شدن واردات، افزایش قیمت خودروهای وارداتی است تا خودروسازان داخلی نیز بتوانند محصولات خود را با قیمت‌های فعلی و البته قیمت‌های بالاتر، عرضه کنند.
وی افزود: هم‌اکنون تعرفه واقعی واردات خودرو نه 40 درصد بلکه بیش از صد درصد است در غیر این صورت چرا خودروی تویوتا کمری که قیمت جهانی تک فروشی آن بین 22 تا 25 هزار دلار است باید به قیمت حدود 180 میلیون تومان در ایران عرضه شود در حالیکه قیمت این خودرو با تعرفه 40 درصدی، حدود 110 میلیون تومان خواهد بود.
خاکساری با بیان اینکه دستگاه‌های نظارتی باید بررسی کنند که مابه‌التفاوت تعرفه اسمی 40 درصدی با تعرفه واقعی بیش از صد درصدی به جیب چه کسانی می‌رود، تصریح کرد: متاسفانه در این شرایط به جای رفع مشکلات موضوعاتی چون تحریم را بهانه می‌کنند.
وی ادامه داد: اگر وضعیت فعلی و انحصار در روند تولید، واردات، قیمت‌گذاری و توزیع خودروهای داخلی و خارجی ادامه داشته باشد، رفع تحریم‌ها نیز تاثیری در بهبود این وضعیت نخواهد داشت زیرا مشکل نه تحریم خارجی بلکه انحصارطلبی دو خودروساز بزرگ داخلی است.
عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی خاطرنشان کرد: سیاست‌گذاران اقتصادی کشور باید دو خودروساز بزرگ را وادار کنند که از تحریم مصرف‌کنندگان دست برداشته و به انحصار در این صنعت پایان دهند.

منبع

ایسنا

برچسب : خودرو , قیمت , صنعت خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

7 نظر

محمد
17

مشکل ما از مردم ماست
13:58  1394/02/08
پاسخ دادن
BRY
13

حرف دلمو زدی خدایی . . .
15:15  1394/02/08

کاربر: مهربد
0

مابه التفاوت آن خودش پول یک خودرو دیگر است . ولی دلیل این ظلم آن ظلم 40 درصدی است . وقتی این تعرفه قدرت خرید را از مردم میگیرد ، چینش خریداران را به هم میزند و دیگه فروشنده میتواند خودرو را به کسانی که توانایی خرید بالاتری دارند - در بازار انحصاری - به هر قیمتی بفروشند .. و خریداران ضعیف مجبور به خرید خودرو قدیمی داخلی به قیمت گزاف میشوند .
13:20  1394/02/08
پاسخ دادن
کبیس
32

به امید روزی که بگن ایران خودرو و سایپا ور شکست شدن خودرو از آمریکا،آلمان و ژاپن با قیمت کارخونه و قطعات اصل وارد میشه ☹😩
12:44  1394/02/08
پاسخ دادن
چلنجر
10

و خدمات پس از فروش عالی همون کارخونه ها
هی خدا .....
11:45  1394/02/09

کاربر: Bugatti
12

اینا دیگه از مافیای سیسیل هم بد تر شدن همشون کله گندن نمیشه چیزی بهشون گفت
11:30  1394/02/08
پاسخ دادن
چلنجر
0

آقای دکتر ما رو باش. داداش اونا پارتیشون کلفته مملکتو قبضه کردن. حال نمیکنن ماشین بدن به ملت. چیکار میتونی بکنی؟
09:02  1394/02/08
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس g : سلام دوستان، من ماشینم خواب بود و سه ماه استارت نخورده و الان استارت زدم که روشن نشد، باطری ساز میگه باطریش خراب شده. برج 5 تحویل گرفتم اطلس g. آیا گارانتی باطری شاملش میشه?? ماشین طبقه منفی 2 پارکینگ هست. و امکان انتقال ماشین به نمایندگی رو ندارم.داغی رو ببرم نمایندگی باطری نو میدهند? ممنون میشوم از دوستان اگه تجربه ای دارند بفرمایند و ما رو راهنمایی کنند .
وحید : داداش سایت سایپا هرکار میکنم نمیشه برم داخل ورود که میزنم رمز میزنم میزنه این کد ملی درسایت یافت نشد ی همچیـــن چــــیزی میزنه بازیابی رمز هم ک میزنم اونم همینو میگ چیکار کنم
akbar : درود هم میهن عزیز لطفاً برید شکایت ثبت کنید بنده خدا لینک گذاشته چند دقیقه وقت میگیره یعنی کلا ۱۷تااز خریداران ناراضی بودن از افزایش قیمت ؟؟؟هرجایی که میتونیم صدامون برسونیم که پیگیر بشن دوستان خبر بدن یا لینک و شماره تماس بزارن بیاید برا خودمون ارزش و احترام قائل بشیم یعنی تفاوت موتور و گیربکس فرمان برقی و سانروف ورینگ آلومینیومی و... ۲۰میلیون هس ولی چند تا آپشن ۲۰۰میلیون تومان
اکبر v4 : سلام دوستان من تارا وی۴ پیش فروش بودم تحویل ۳۱ شهریور خوشبختانه امروز فاکتور شده پرداخت وجه دومم ۲۶ مرداد بوده رنگ مشکی
وحید : سلام میخام برم تو کاربری خودم رمز عبور میزنم نمیشه فراموشی رمز هم میزنم نمیشه چیکار باید بکنم کسی اطلاع داره
علی : این حرفا چیه میزنی اخه.. بچه دو ساله چی میفهمه. مثلا بگید النگو زنم تا باور پذیر باشه 100جور کردید و یک ماه گریه کرده مثلا...
احسان : یه شماره ایی نیست ک زنگ بزنیم اینارو هالی کنیم ک آدم شن
احسان : چطوری باید شکایت کنیم کی جوابگوهه آخه این چ بلایی بود سر ما بدبخت اومد آخه من ک میدونم هیچکی جوابگو نیست آخرش همین ب گردنمون میندازن زورمون الکیه
احسان جهانبانی : 2سال صبر کردیم آخرش دنا پلاس معمولی مگه تولیدش متوقف نشد نامردا لااقل سانروف رینگ بزارید آخه چقد دزدین شما ما 15 تومن دیگه بدیم 6سرعته میشه پولش آخه چرا اینقد. دزدین شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امید : 207 اتومات ارتقا تحویل 31 خرداد هنوز هیچ خبری نیست ، خراب بشن این ایرانخودرو سایپا
امیر : سلام سود تاخیر تافاکتور شدن حساب میشه یعنی روزی ک‌فاکتورشد دیگ محاسبه نمیکنن
ایکس22 : 1شهریور
رضا : سلام شما تحویل گرفتید ای اف هست یا ایکسیو. ماتیتور دارن اصلا؟؟
حمیدرضا : سلام آقا مهدی من پذیرش 3 مهر هستم اوایل امید داشتم زودتر تحویل بدن ولی با این روند میگم خدا کنه سر موقع تحویل بدن و تاخیر نداشته باشن راضی هستم
سورن 90روزه : سلام دوستان سود تاخیر بعد فاکتور از تاریخ پلاک شدن تا تاریخ تحویل حساب میشه یا از تاریخ حمل خودرو تا تحویل به نمایندگی محاسبه میشه؟
207 : متاسفم برایی شما ایشالااا ماشین تورو تنها ندن. تا دق کنیی
207 : جناب اصلا بلدنیستین حرف بزنید واقعا متاسفم براتون ماهم مث خردادیا 5 ماه. انتظار میکشیم همه رو 5 ماه. تحویل دادن. حالا نوبت ماه شد . شد یکساله واقعا متاسفم. واسه ادمایی مث شما ک دم از نا امیدیی فقط بلدین بزنید
نادر غالبی : سلام خواهشمند است فاکتور شده ها اعلام کنن ببینم روند فاکتور چطور پیش میره
دنا ابشنال24 : تو همین چند روز واستون پیام میاد