نحوه رسیدگی به تخلفات خدمات پس از فروش خودرو

نحوه رسیدگی به تخلفات خدمات پس از فروش خودرو

مدیر مهندسی بازرسی خدمات شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران نحوه رسیدگی به شکایت‌های مشتریان از خدمات پس از فروش خودرو را بیان کرد.
محسن سلیمی اظهار کرد: مشتریان در صورت هرگونه نارضایتی از خدمات نمایندگی‌های شرکتهای خودروساز و واردکننده خودرو، می‌توانند ابتدا به واحد بازرسی و شکایات آن شرکت خدمات پس از فروش مراجعه کنند.
وی با بیان این که در صورت عدم رسیدگی مشتریان باید شکایت خود را به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه کنند، خاطرنشان کرد:‌ این وزارتخانه شکایت مربوطه را رسیدگی کرده و در صورت درست بودن شکایت، شرکت خدمات پس از فروش را ملزم به ایفای حقوق مشتری خواهد کرد.
مدیر مهندسی بازرسی خدمات شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران گفت: نکته مهم آن است که وزارت صنعت، معدن و تجارت از قدرت اجرایی بالایی برخوردار بوده و شرکتهای ارائه دهنده خدمات پس از فروش وابسته به خودروسازان و همچنین وارد کنندگان خودرو به هیچ وجه نمی‌توانند در برابر نظرات کارشناسی این وزارتخانه برای ایفای حقوق مشتریان مقاومت کنند.
وی افزود: با توجه به گذشت چند سال از تدوین دستورالعمل خدمات پس از فروش خودرو و در راستای ارتقای سطح خدمات و کسب رضایت مشتریان، دستورالعمل جدید با اصلاحاتی به شرکتها ابلاغ شده است.
سلیمی با بیان این که در دستورالعمل جدید تغییراتی در نحوه بررسی مدیریت شرکتهای خدمات پس از فروش عملکرد نمایندگی‌های مجاز، نظرسنجی از مشتریان و نظرسنجی از مدیران نمایندگی‌های مجاز صورت گر فته است، خاطرنشان کرد: مجموعه این تغییرات به سختگیرانه‌تر شدن بازرسی از عملکرد شرکتهای خدمات پس از فروش منجر شده است.
وی ادامه داد: در دستورالعمل جدید سطوح رتبه‌بندی نمایندگی‌های خدمات پس از فروش سختگیرانه‌تر شده و ضریبی به نام ضریب خدمت به شاخص‌های مورد بررسی اضافه شده که بیانگر میزان مراجعه مشتریان به نمایندگی‌های مجاز بعد از دوره گارانتی است.
مدیر مهندسی بازرسی خدمات شر کت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران افزود: در دستورالعمل جدید رتبه‌بندی نمایندگی‌های مجاز سختگیرانه‌تر شده و سطح ممتاز به سطوح قبلی اضافه شده است. همچنین پرسش‌های نظرسنجی از مشتریان بر اساس نیازهای جدید به روز شده است.
وی با بیان این که شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران به عنوان مسوول بازرسی از شرکتهای خدمات پس از فروش خودروسازان و وارد کنندگان خودرو در حال عملیاتی کردن دستورالعمل جدید است، تصریح کرد: از ابتدای تیر ماه دستورالعمل جدید خدمات پس از فروش خودرو به طور کامل اجرایی شده و مطمئنا افزایش نظارت‌ها و در نتیجه بهبود میزان رضایت مشتریان از این خدمات را به دنبال خواهد داشت.

منبع

ایسنا

برچسب : خودرو , خدمات , پس از فروش , ایران خودرو , بازار خودرو , قیمت خودرو , بازرسی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

37 نظر

هادی
1

هفته قبل با ماشینم که ام وی ام ۳۱۵ نیو هست تصادف کردم و برای تامین قطعات به نمایندگی سیاسی در مشهد مراجعه کردم و درخواست درب موتور (کاپوت ) دادم و یک عدد درب موتور تحویل گرفتم و به خاطر خراب نشدن درب موتور اون رو با وانت به تعمیرگاه صافکاری بردم ولی تعمیرکارم گفت که درب موتور قبلا صافکاری شده و مشکل دار است . درب موتور رو با همون وانت برگردوندم به نمایندگی . ولی متاسفانه همون یک دونه رو داشتن . گفتن برگشت پول نداریم اگه بخوای باید سفارش بدیم از تهران بیاد . حداکثر سه یا چهار روزه میاد. الان هشت روزه که میگذره و من روزی بیست و پنج هزار تومن کرایه خونه تا محل کارم رو میدم . هر چقدر هم اعتراض میکنم کسی پاسخگو نیست . الان من موندم به کی باید شکایت کنم .
12:05  1396/09/22
پاسخ دادن
مهدی
0

من x33 s از شرکت مدیران خودرو خریداری و در 5 هزارکیلومتر کارکرد جفت کمک عقب روغن میداد و در 10 هزار کیلومتر کارکرد کل ماشین صدا داشت و حتی موتور صدا میداد و در 30 هزار کیلومتر کارکرد بعد از پاره شدن تسمه تایم موتور دچار مشکل شد و جالب اینجاست نمایندگی ها بعلت نداشتن تخصص کافی برای باز کردن موتور ماشین یا حتی عدم وجود قطعات موتور ماشین را پذیرش نمی کنند واقعا تبلیغات دروغ مدیران خودرو باعث تاسف است و من به ناچار این موضوع را رسانه ای میکنم
11:13  1396/07/12
پاسخ دادن
حسین رستگار
0

جک اس 5 اتوماتیک خریدم باخانواده در سفر بودیم که از ریر داشبوت ناگهان آتش گرفت و به وسیله آتش نشانی خاموشش کردند و کارکرد 7هزارتا و سرویس اولیه را در 1/4/96 انجام دادم امداد خودرو ر ماشین را آورد تهران بعدد که مراجعه کردم خدمات پس از فروش می گن کارشناسمان علت چون آنتن tv نصب کردی آتش گرفته در صورتی ربطی نداره قبل از اینکه آتش بگیره فرمان قفل شد و بعدش کل ماشین هیچی کارنمیکرد میخوان سر خودشان واع بدن دستها وانگشت ها خودم سوخت و خانواده ام از نظر روحی رواانی داغون شدند بعداز یک ماه که ماشین خوابیده گفتم اگر کاری نمیکنید و نطرتان این هست بطور کتبی بنوسید وبه به من بدید می گن امکان نداره .پس این چه خدمات پس از فروشی .100 م پول بدی این از سفر رفتند واز کارو زندگی بیفتی وبعداز یکماه جواب سربالا میدن چه باید کرد کرمان موتور اولویت روی آهن پارهاهای چینی داده است نه به جان مردم
21:41  1396/07/01
پاسخ دادن
محمد
1

جک s5خریدم بدون بنزین بعد از سه ماه تحویل گرفتم یک لیتر بنزین داشت همش از نمایندگی تا اولین چهارراه در اهواز خاموش شد تو گرما پدرم در اومد ترمز دستی برقی هم قفل بود نمی‌شد هلش داد گندشو بزنه یه ۵لیتر بنزین نمیریزن توش
02:25  1396/06/15
پاسخ دادن
فضل اله علیزاده
1

باسلام و احترام
اتومبیل بنده لیفان X50 AT باقدمت خرید ۱/۵ سال ٫درغروب یکشنبه به تاریخ ۹۶/۴/۱۸دچارقفل شدگی گیربکس گردید ودرچهارراه قصردشت -هاشمی تهران بدون حرکت متوقف گردید.با رسیدن امداد کرمان موتور نمایندگی ۱۷۰۸ ‌‌‌، بعد از بیش از ۲ ساعت بلاتکلیفی، خودروبنده با اخذ رسید به آن نمایندگی انتقال یافت. ازروز بعد با تماس تلفنی وپیگیری حضوری با آن نمایندگی اعلام شد که بایستی گیربکس اتومات خودرو تعویض گردد.
اما تازمان نوشتن این پیام ٫هنوز اقدام عملی نشده و طبق آخرین پیگیری بعمل آمده (تلفن ۴۲۷۲۴) ٫ اعلام شده که حتی یک دستگاه گیربکس اتوماتیک X50 هم درایران وجود ندارد و وعده داده اند که شاید تا نیمه دوم مرداد ماه ۹۶ گیربکس خودرو ازچین واردنمایندگی شود.
این درحالی است که این وقفه طولانی بدون اتومبیل باعث به هم خوردن برنامه زندگی وقرارهای کاری بنده شده و بدترازآن اینکه این شرکت مشتری خودرا به حال خود رها کرده است.
خواهشمندم درمورد خرید خودروهای چینی بیشترفکرکنید تا درآینده بلاتکلیف نشده ودچارخسارت نشوید.
01:43  1396/05/10
پاسخ دادن
كورس سليماني
0

اون كسايي كه گول 25 ميليون وام كذايي خودرو رو خوردن الان حالشون چطوره؟ حقمونه
16:02  1396/04/29
پاسخ دادن
ابراهیم فیضی
1

متاسفانه خدمات پس از فروش شرکت کرمان موتور در انجام وطیفه خود بسیار کوتاهی کرده و خدمات آن بسیار کند میباشد و خودروها بسیار بی کیفیت هستند و خدمات دهی بسیار ضعیفی دارند و به مشکلات مشتریان توجهی ندارند بعنوان مثال خودرو من پس از ۱۳۰۰ کیلومت کارکرد رادیاتور سوراخ کرده و باعث آسیب به سرسیلندر شده که مدت ۱۳ روز است در نمایندگی پدیرش شده متاسفانه پس از چندین مورد ارتباط تلفنی و مکاتبه هنوز اقدام خاصی صورت نگرفته و جواب از خدمات پس از فروش شرکت داوه نشده است تلفن تماس ،: ۰۹۱۴۱۸۳۲۸۶۶
17:07  1396/01/20
پاسخ دادن
بهمن
1

واقعا کرمان خودرو شورشو در اورده منم مدت 8 ماه است که دنبال یه قطعه هستم و این ماه وان ماه می کنند وبی کیفیت ترین خودروها را تولید و هیچ گونه خدماتی هم نمی دهد
17:08  1396/04/16

sسعید
0

لاستیک ماشین هم ترکید و با اینکه کارت طلایی داشتم اون رو هم برام عوض نکردن و مجبور شدم در بازار آزاد لاستیک رو خریداری کنم. اون هم با دردسر زیاد؛ چون اون نوع لاستیک که ایران خودرو استفاده کرده بود در بازار موجود نبود.
خلاصه بنده بعد از 5 ماه استفاده که چه عرض کنم رفت و آمد به نمایندگی های مجاز خودرو رو دیروز فروختم و از شرش راحت شدم و قسم خوردم که تا روزی که زندم دیگه ماشین ایرونی نخرم.
05:25  1395/12/28
پاسخ دادن
sسعید
0

من 5 ماه پیش یک سمند توربو شارژ صفر کیلومتر خریدم. همان روز اول چراغ عیب موتور روشن شد و برای رفع مشکل به نمایندگی مراجعه کردم. گفتند که شلنگ توربو شارژ پاره شده الان هم موجود نیست! مکانیک ایران خودرو یک شلنگ دست دوم رو بعنوان جایگزین موقت بر روی موتور سوار کرد. امروز که 5 ماه از این ماجرا میگذره هنوز هم نتونستم این شلنگو عوض کنم و هر بار ادعا میکنن که شلنگ موجود نیست و اگر بیاد خودمون تماس میگیریم!
بغیر از این تمام درها و بدنه ماشین به شدت صدا میده و در خیابان هایی که کمی چاله و چوله دارن این سر و صداها واقعا غیر قابل تحمل میشه. برای این مشکل هم چند بار به نمایندگی های مجاز حتی در تهران مراجعه کردم اما هیچکدام حاضر نشدن مشکلمو برطرف کنند. آخرین بار فردی که مدیر نمایندگی بود گفت این مشکل قابل حل نیست و خودتو خسته نکن.
همچنین 2 ماه پیش برای سرویس اولیه به نمایندگی در تهرانپارس مراجعه کردم اما ادعا کردن که سرویس اولیه رایگان فقط در کیلومتر 10000 انجام میشه و اگر الان ماشین سرویس بشه باید خودم هزینشو پرداخت کنم و ازم 120 هزارتومان پول گرفتن.
05:23  1395/12/28
پاسخ دادن
دنیای وارونه
2

ای خدا دراین دنیای بی قانون شکایتمون رو به کجا ببریم که به فریادمان برسن؟
18:34  1394/11/12
پاسخ دادن
ایران
12

شکایت از دزد به شاه دزد
18:56  1394/11/03
پاسخ دادن
علميه اماني
0

باسمه تعالي
سلامٌ عليكم
احتراما" گزارش مي گردد روز سوم دي ماه سال جاري اينجانب براي خريد يك دستگاه خودروي پارس تندر از نمايندگي ارومچيان(شعبة تبريز) نقدا" مبلغ سي و نه ميليون و سيصد و پنجاه هزار تومان(هشتاد درصد از محل وام بوده) پرداخته و در تاريخ 6/10/94 تلفني اطلاع داده اند كه ماشين آمادة تحويل مي باشد. هنگام مراجعه جهت نصب تعدادي از آپشن ها منجمله دزدگير ساده با سه سال گارانتي و دوربين دنده عقب، زيرپايي كاسه اي، كفپوش صندوق عقب، روكش فابريك، فرمان دوختي و عايق درب موتور- بدون اينكه توضيح دهند كه چقدر اين كار ضرورت دارد يا اصلا" لازم نيست و نيز احتمالا" بعضي از آنها موجب اختلال در كار خودرو مي شود- مبلغ هفتصد و بيست و نه هزار تومان دريافت كردند. بالاخره روز يكشنبه 20/10/94 مبلغ چهل هزارتومان تحت عنوان بهاي توري زيربرف پاك كن و پلاك و چهل هزار تومان انعام و ده هزار تومان نصب پلاك اخذ كردند. ماشين را پس از تحويل به پاركينگ منزل انتقال داديم و در انتظار وصول سند منتظر مانديم. صبح روز سه شنبه 22/10/94 يعني تقريبا"پس از سي و شش ساعت از تحويل خودرو متوجه شديم سيستم برق و دزدگ ...
09:26  1394/11/03
پاسخ دادن
برخیا
4

با سلام، خداوند می فرماین آدم طماع خود را به هلاکت و گرفتاری خواهد انداخت. پا را از گلیم درازتر کردن همین فلاکتها را هم دارد!
چرا من یک ایرانی غیرتمند خودم را بخاطر این طمع و هوس خوار میکنم!؟
چرا برای این خودروی پر از عیب این همه وام گرفتی و پول بی زبون دادی؟ وای از این همه هشدار نخریدن. وای وای از این همه وسوسه و طمع! وای از این همه عشق ماشین سواری و ماشین داشتن!
هرکس نان از عمل خویش خورد. شما داری نون کار خودت را میخوری. خودروساز هر شرطی که گذاشته شما رو اجبار نکردند به خریدن.
شما اگه قناعت و قناعت میکردی و اهل پز و فخر فروشی نبودی میتونستی یه پیکان بسیار تمیز با 6 یا نهایتا 7 میلیون بخری و این انعام و وام و قسط و بدهکاری و نخوری و پس انداز برای دادن قسطها و این ... چیزها رو نداشتی.
ما ایرانی ها از قدیم اهل پز و فخر بودیم و هستیم. ولی چرا ؟!!!
چرا ما همیشه آخر فکر می کنیم!؟
چرا زبان و عمل ما پشت عقل و درایت قرار ندارد!؟
چرا عجله؟ عجله برای بدبخت کردن خانواده و آینده!
25 میلیون وام گرفتی. این خودرو برایت 60 میلیون درمیاد. 60 میلیون شاید هم بیشتر!!!
10:57  1394/11/03

بنده خدا
3

جناب برخیا بعضی حرفهای شما درست نیست
تو این شرایط سخت اقتصادی هر کسی ماشین میخره یعنی به ماشین احتیاج داره نه برای فخر فروشی و پز دادن
بنظر شما آدم چند سال باید صبر کنه تا خودروسازان از نخریدن مردم به فکر اصلاحات بیفتند؟؟؟؟؟؟؟؟؟
وقتی دولت از خودروساز حمایت میکنه بنابراین نخریدن هم مشکلی رو حل نمیکنه مخصوصا آدمی که ماشین روبرای نیازش استفاده میکنه نه برای فخر فروشی و پز دادن
12:10  1394/11/03

مهدی
2

رقابتی باید باشه تا اینا به خود بیان
14:39  1394/01/30
پاسخ دادن
کاربر: ژاوی هرناندز
8

می‌توانند ابتدا به واحد بازرسی و شکایات آن شرکت خدمات پس از فروش مراجعه کنند!!!!
ای آقا وقتی رقابتی نیست وقتی رقیبی نیست وقتی میخوای بخر میخوای نخر همینه که هست !!
بازرسی چه مفهومی داره شکایت چه معنی میده رضایت مشتری هیچ ربطی به میزان فروش نداره !

11:47  1394/01/30
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس g : سلام دوستان، من ماشینم خواب بود و سه ماه استارت نخورده و الان استارت زدم که روشن نشد، باطری ساز میگه باطریش خراب شده. برج 5 تحویل گرفتم اطلس g. آیا گارانتی باطری شاملش میشه?? ماشین طبقه منفی 2 پارکینگ هست. و امکان انتقال ماشین به نمایندگی رو ندارم.داغی رو ببرم نمایندگی باطری نو میدهند? ممنون میشوم از دوستان اگه تجربه ای دارند بفرمایند و ما رو راهنمایی کنند .
وحید : داداش سایت سایپا هرکار میکنم نمیشه برم داخل ورود که میزنم رمز میزنم میزنه این کد ملی درسایت یافت نشد ی همچیـــن چــــیزی میزنه بازیابی رمز هم ک میزنم اونم همینو میگ چیکار کنم
akbar : درود هم میهن عزیز لطفاً برید شکایت ثبت کنید بنده خدا لینک گذاشته چند دقیقه وقت میگیره یعنی کلا ۱۷تااز خریداران ناراضی بودن از افزایش قیمت ؟؟؟هرجایی که میتونیم صدامون برسونیم که پیگیر بشن دوستان خبر بدن یا لینک و شماره تماس بزارن بیاید برا خودمون ارزش و احترام قائل بشیم یعنی تفاوت موتور و گیربکس فرمان برقی و سانروف ورینگ آلومینیومی و... ۲۰میلیون هس ولی چند تا آپشن ۲۰۰میلیون تومان
اکبر v4 : سلام دوستان من تارا وی۴ پیش فروش بودم تحویل ۳۱ شهریور خوشبختانه امروز فاکتور شده پرداخت وجه دومم ۲۶ مرداد بوده رنگ مشکی
وحید : سلام میخام برم تو کاربری خودم رمز عبور میزنم نمیشه فراموشی رمز هم میزنم نمیشه چیکار باید بکنم کسی اطلاع داره
علی : این حرفا چیه میزنی اخه.. بچه دو ساله چی میفهمه. مثلا بگید النگو زنم تا باور پذیر باشه 100جور کردید و یک ماه گریه کرده مثلا...
احسان : یه شماره ایی نیست ک زنگ بزنیم اینارو هالی کنیم ک آدم شن
احسان : چطوری باید شکایت کنیم کی جوابگوهه آخه این چ بلایی بود سر ما بدبخت اومد آخه من ک میدونم هیچکی جوابگو نیست آخرش همین ب گردنمون میندازن زورمون الکیه
احسان جهانبانی : 2سال صبر کردیم آخرش دنا پلاس معمولی مگه تولیدش متوقف نشد نامردا لااقل سانروف رینگ بزارید آخه چقد دزدین شما ما 15 تومن دیگه بدیم 6سرعته میشه پولش آخه چرا اینقد. دزدین شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امید : 207 اتومات ارتقا تحویل 31 خرداد هنوز هیچ خبری نیست ، خراب بشن این ایرانخودرو سایپا
امیر : سلام سود تاخیر تافاکتور شدن حساب میشه یعنی روزی ک‌فاکتورشد دیگ محاسبه نمیکنن
ایکس22 : 1شهریور
رضا : سلام شما تحویل گرفتید ای اف هست یا ایکسیو. ماتیتور دارن اصلا؟؟
حمیدرضا : سلام آقا مهدی من پذیرش 3 مهر هستم اوایل امید داشتم زودتر تحویل بدن ولی با این روند میگم خدا کنه سر موقع تحویل بدن و تاخیر نداشته باشن راضی هستم
سورن 90روزه : سلام دوستان سود تاخیر بعد فاکتور از تاریخ پلاک شدن تا تاریخ تحویل حساب میشه یا از تاریخ حمل خودرو تا تحویل به نمایندگی محاسبه میشه؟
207 : متاسفم برایی شما ایشالااا ماشین تورو تنها ندن. تا دق کنیی
207 : جناب اصلا بلدنیستین حرف بزنید واقعا متاسفم براتون ماهم مث خردادیا 5 ماه. انتظار میکشیم همه رو 5 ماه. تحویل دادن. حالا نوبت ماه شد . شد یکساله واقعا متاسفم. واسه ادمایی مث شما ک دم از نا امیدیی فقط بلدین بزنید
نادر غالبی : سلام خواهشمند است فاکتور شده ها اعلام کنن ببینم روند فاکتور چطور پیش میره
دنا ابشنال24 : تو همین چند روز واستون پیام میاد