هیوندای i30 یکی از پر فروشترین مدلهای هیوندای در سال 2014 بوده است و بعد از مزدا 3 و تویوتا کرولا در رتبه سوم قرار دارد. در سال 2015، سری II این هاچبک کرهای به بازار عرضه شده است که مورد بازنگریهایی کلی قرار گرفته است. موتور خودرو جدید قویتر شده است و بین موتور و گیربکس هماهنگی خاصی وجود دارد. موتور قادر است 145 اسببخار نیرو و 175 نیوتنمتر گشتاور تولید کند و وقتی دور موتور از 4,500 دور بر دقیقه بالاتر برود، صدایی دلنشین تولید میکند. گیربکس شش سرعته اتوماتیک سریع و به موقع دنده عوض میکند و هنگامی که گشتاور بیشتری مورد نیاز است معکوس میکشد. حتی هنگامی که کروز کنترل فعال باشد نیز گیربکس تمایل دارد در سربالاییها دنده را سنگینتر کند.
میزان مصرف سوخت موتور 1.8 لیتری، 7.3 لیتر در هر 100 کیلومتر برآورد شده است که در مقایسه با دیگر رقبایی که از موتور 1.8 لیتری بهره میبرند، مصرف بالاتری دارد. کمپانی هیوندای به عنوان بخشی از بازنگریهایی که در مورد این خودرو انجام داده است، سیستم تعلیق را نیز تغییر داده و هندلینگ هیوندای i30 سری II بیشتر به برادرش، یعنی هیوندای الانترا شباهت پیدا کرده است. باید گفت سیستم تعلیق قدری خشکتر شده است ولی مسیرهای ناهموار را به راحتی پشت سر میگذارد. در واقع، پستی و بلندیهای جاده خیلی خوب جذب میشوند، ولی کابین قدری تکان میخورد که البته آزاردهنده نیست.
سه حالت برای رانندگی قابل انتخاب هستند: حالت Comfort، حالت Sport و حالت Normal. البته فرمان به اندازه فرمان فولکس واگن گلف یا پژو 308 دقیق و نرم نیست، ولی واقعاً دقیق و خوش دست است، مگر این که حالت Sport را انتخاب کرده باشید. این حالت باعث میشود فرمان کمی سفتتر و خشکتر باشد. بهتر است بدانید هیوندای i30 سری II با موتور دیزل نیز به بازار عرضه میشود. این موتور چهار سیلندر 1.6 لیتری به توربوشارژر مجهز است و میتواند 135 اسببخار نیرو و 300 نیوتنمتر گشتاور تولید کند. این موتور در کنار یک گیربکس دو کلاچه و هفت سرعته قرار میگیرد. این موتور و گیربکس دست به دست هم میدهند و خودرو را ظرف مدت کوتاهی به سرعت مناسب برای رانندگی در شهر میرسانند. البته گیربکس هفت سرعته دو کلاچه به خوبی گشتاور بالای موتور را به کار میگیرد و سریع و نرم دنده عوض میکند.
میزان مصرف این موتور 5.1 لیتر در هر 100 کیلومتر برآورد شده است بسیار عالی و استثنایی است. کابین داخلی Active X در مقایسه با نسخه قدیمی Active از زیبایی بیشتری برخوردار است و حسی خاص به سرنشینان میدهد. هیوندای i30 سری II به رینگهای 16 اینچی، تزیینات چرمی و روکش چرمی غربیلک فرمان و دسته دنده بهره میبرد. نمایشگر 5 اینچی و دوربین دید عقب نیز به صورت استاندارد در همه تیپها عرضه میشوند. استفاده از نمایشگر آسان است. منوها و دکمههای کنترلی چیدمانی منطقی دارند.
نمایشگر به رادیو ماهوارهای و اپلیکیشن Panadora مجهز است. اگر تیپهای SR ، SR Premium یا Premium را خریداری کنید، نمایشگر 7 اینچی به همراه GPS در اختیارتان قرار میگیرد ولی اتصال بلوتوث بین سیستم صوتی و تلفن همراه وجود ندارد. وقتی صحبت از جا و راحتی به میان میآید، میتوان گفت هیوندای i30 سری II، گوی رقابت را از سایر رقبا میرباید. روی صندلیهای عقب، فضالی سر و فضای پای کافی برای دو نفر بزرگسال یا سه کودک وجود دارد.
درون کابین محفظههای زیادی برای جا دادن اسباب و اثاثیه وجود دارند، روی قسمت داخلی دربها نیز جای بطری تعبیه شده است. فضای بار هنگامی که صندلیهای عقب تا نشده باشند 378 لیتر است و هنگامی که صندلیها خم بشوند به 1,316 لیتر افزایش پیدا میکند. در مجموع میتوان گفت هیوندای i30 سری II، در مقایسه با آنچه قبلاً بود ارتقاء زیادی پیدا کرده است و میتواند در بازار خودروهای جمع و جور جایگاه مناسبی به دست بیاورد و میتوان روح تازهای به زندگی خودروهای هاچبک پنج درب بدمد.