بررسی اینفینیتی QX50 مدل 2015

بررسی اینفینیتی QX50 مدل 2015

همیشه از کراس اوورهای لوکس این انتظار می‌رود که کارهای زیادی انجام بدهند. اینفینیتی QX50 مدل 2015 نیز از این قاعده مستثنی نیست و به گونه‌ای طراحی شده است تا نظر خریدارانی که یک کراس اوور خوش رکاب و اسپرت می‌خواهند را به سوی خودش جلب کند. این کراس اوور از نظر عملکرد نیز در صدر قرار دارد، واکنش موتور سریعی دارد و از شتابی عالی نیز برخوردار است. کابین داخلی بسیار عالی است و تجهیزات پیشرفته زیادی در آن به چشم می‌خورند. با این حال، باید گفت فضای سرنشینان و فضای بار کمتر از فضای رقبا است ولی پارک کردن آن به لطف ابعاد جمع و جورش بسیار آسان است. فضای پا در صندلی‌های عقب به اندازه‌ای است که بزرگسالان علاقه زیادی به گذراندن وقت در آن‌جا نخواهند داشت و فضای بار نیز بیشتر به فضای بار یک خودرو هاچ‌بک شباهت دارد تا یک کراس اوور. البته کراس اوورهای لوکس دیگری نیز در بازار وجود دارند که اسپرت و هم کاربردی هستند که از میان آن‌ها می‌توان به بی‌ام‌و X1 و مرسدس بنز GLA-Class اشاره کرد. البته لکسوس NX 200 نیز فضای بار کمی دارد، ولی از فضای سرنشین و تنوع موتور بیشتری برخوردار است. اگر عملکرد برای شما اهمیت بیشتری دارد، آکورا RDX و ولوو XC60 مدل 2015  نیز دو کراس اوور بسیار قوی و مناسب خانواده هستند. تردیدی نیست که اینفینیتی QX50 مدل 2015 در حوزه کراس اوورهای اسپرت و کاربردی حرف‌هایی برای گفتن دارد و اگر خودرویی می‌خواهید که از یک سدان اسپرت توانایی‌های بیشتری داشته باشد، اینفینیتی QX50 گزینه بسیار خوبی است.

 

طراحی بدنه و امکانات رفاهی

بررسی اینفینیتی QX50 مدل 2015

اینفینیتی QX50 مدل 2015 یک کراس اوور لوکس پنج نفره است که در دو تیپ به بازار عرضه می‌شود که عبارتند از: تیپ پایه (base) و تیپ Journey. در هر دو تیپ دیفرانسیل عقب به صورت استاندارد عرضه می‌شود ولی سیستم چهار چرخ متحرک نیز برای هر دو تیپ به صورت سفارشی قابل خریداری است. تجهیزات استاندارد تیپ پایه اینفینیتی QX50 مدل 2015 عبارتند از: رینگ‌های 18 اینچی، چراغ‌های اتوماتیک، چراغ‌های مه‌شکن، آینه‌های جانبی برقی و مجهز به گرمکن، دسترسی بدون کلید، کنترل آب و هوای اتوماتیک دو نقطه‌ای، کروز کنترل، روکش چرمی، صندلی‌های جلوی برقی (صندلی راننده با قابلیت حرکت در 8 جهت، صندلی شاگرد در 4 جهت)، گرمکن صندلی‌های جلو (فقط در مدل‌های مجهز به سیستم چهار چرخ متحرک)، صندلی‌های تاشوی عقب به نسبت 40/60، کروز کنترل، فرمان تلسکوپی با قابلیت خم شدن به بالا و پایین، نمایشگر 7 اینچی، اتصال سیستم صوتی و تلفن همراه از طریق بلوتوث، دوربین دید عقب، سیستم صوتی مجهز به سی‌دی‌خوان و شش بلندگو، رادیو ماهواره‌ای و درگاه USB/iPod. تیپ Journey به صورت استاندارد دارای این تجهیزات است: سانروف، گرمکن صندلی‌های جلو (فقط در مدل‌های مجهز به سیستم چهار چرخ متحرک)، تزیینات چوبی داخل کابین و فرمان قابل تنظیم برقی. برای تیپ Journey سه پکیج قابل خریداری است. اگر پکیج Premium را خریداری کنید، این تجهیزات در اختیارتان قرار می‌گیرد: دوربین با دید 360 درجه، سنسورهای پارک در جلو و عقب، روف‌ریل، تصفیه‌کننده هوا، اتصال سیستم صوتی و تلفن همراه از طریق بلوتوث، مسیریاب، کنترل صوتی و سیستم صوتی Bose به همراه 11 بلندگو. در صورتی که پکیج Premium را خریداری کنید، قادر به خریداری پکیج Technology نیز خواهید بود که این تجهیزات را در اختیارتان قرار می‌دهد: سیستم هشدار عبور از خط و سیستم پیشگیری از تصادف، کروز کنترل تطبیقی، سیستم هشدار برخورد از جلو، ترمز اتوماتیک و سیستم هشدار نقاط کور.

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی اینفینیتی QX50 مدل 2015

اینفینیتی QX50 مدل 2015 با یک موتور شش سیلندر 3.7 لیتری تولید می‌شود که قادر است 325 اسب‌بخار و حدود 362 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. گیربکس هفت سرعته اتوماتیک و دیفرانسیلعقب نیز به صورت استاندارد ارائه می‌شوند. سیستم چهار چرخ متحرک فقط به صورت سفارشی قابل خریداری است. مصرف سوخت این کراس اوور با دیفرانسیل عقب در سیکل ترکیبی 13.69 لیتر (16.10 لیتر در شهر و 10.95 لیتر در بزرگراه) و با سیستم چهار چرخ متحرک در سیکل ترکیبی 13.69 لیتر (16.10 لیتر در شهر و 11.40 لیتر در بزرگراه) برآورد شده است که برای این کلاس از خودروها کمی زیاد به نظر می‌رسد.

 

ایمنی

بررسی اینفینیتی QX50 مدل 2015

تجهیزات ایمنی اینفینیتی QX50 مدل 2015 عبارتند از: ترمز ضد قفل، کنترل پایداری، کیسه هوای صندلی‌های جلو، کیسه هوای پرده‌ای، پشت سری‌های برقی برای صندلی‌های جلو و دوربین دید عقب. اگر پکیج Technology را خریداری کنید، این تجهیزات ایمنی در اختیارتان قرار می‌گیرند: سیستم هشدار برخورد از جلو، ترمز اتوماتیک، سیستم هشدار نقاط کور، سیستم هشدار نقاط کور و سیستم هشدار عبور از خط. در تست ترمز، این کراس اوور لوکس توانست پس از پیمودن حدود 35.5 متر متوقف بشود که برای خودروهای این کلاس مسافت بسیار خوبی محسوب می‌شود. موسسه ایمنی بزرگراه‌ها در زمینه عدم آسیب دیدگی از جلو و مقاومت سقف و بدنه‌های جانبی به این خودرو بالاترین رتبه ممکن، یعنی رتبه "خوب" را اختصاص داده است. پشت سری‌ها و طراحی صندلی هنگام برخورد از عقب نیز رتبه "خوب" به دست آورده‌اند.

 

طراحی داخلی و امکانات خاص

بررسی اینفینیتی QX50 مدل 2015

سابقه درخشان کمپانی اینفینیتی در طراحی کابین‌های شیک و مجهز در اینفینیتی QX50 مدل 2015 نیز به چشم می‌خورد. روکش‌های چرمی در کنار قطعات پلاستیکی بسیار با کیفیت قرار می‌گیرند و باعث می‌شوند کابین بسیار زیبا و شیک به نظر برسد. تجهیزات الکترونیکی کاربردی هستند و در مقایسه با سایر خودروهای لوکس از چیدمانی بی‌نظیر برخوردارند. موقعیت قرارگیری راننده بالاتر رفته است که باعث می‌شود دید بهتری از جاده داشته باشد، صندلی‌های جلو نیز خوب از کمر حمایت می‌کنند و برای سفرهای طولانی راحت هستند. صندلی‌های عقب می‌توانند سه نفر را در خودشان جا بدهند ولی زیاد راحت نخواهند بود. فضای پا نیز به اندازه‌ای است که بزرگسالان متوسط احساس فشردگی خواهند کرد. همانطور که می‌توانید حدس بزنید، فضای بار نیز در حد و اندازه یک کراس اوور نیست. پشت صندلی‌های ردیف دوم فقط 0.53 لیتر فضای بار وجود دارد که وقتی این صندلی‌ها خوابانده بشوند به 1.34 لیتر افزایش پیدا می‌کند.

 

تجربه رانندگی

بررسی اینفینیتی QX50 مدل 2015

هدف کمپانی اینفینیتی از ساختن اینفینیتی QX50 با ابعادی متوسط این بوده است که کراس اووری با هندلینگ عالی تولید کند. اگر اولویت شما نیز همین است، به طور قطع ناامید نخواهید شد. این کراس اوور هندلینگی شبیه یک سدان اسپرت دارد. فرمان دقیق و خوش دست، حتی در جاده‌های فرعی و ناهموار، اعتماد به نفس زیادی به راننده می‌دهد. ترمزها نیز مطیع و تحت فرمان راننده هستند. ابعاد جمع و جور این کراس اوور باعث می‌شود وزن آن پایین بیاید و در مقایسه با رقبا از شتاب بیشتری برخوردار باشد. هنگامی که با سرعت حرکت می‌کنید، کمی صدای موتور و صدای باد به گوش می‌رسد ولی آزاردهنده نیست. شاید بتوان گفت این صدای اضافی با هندلینگ و تعادل عالی و کیفیت سواری خوب جبران می‌شود.


منبع

Edmunds

برچسب : اینفینیتی , اینفینیتی QX50






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس g : سلام دوستان، من ماشینم خواب بود و سه ماه استارت نخورده و الان استارت زدم که روشن نشد، باطری ساز میگه باطریش خراب شده. برج 5 تحویل گرفتم اطلس g. آیا گارانتی باطری شاملش میشه?? ماشین طبقه منفی 2 پارکینگ هست. و امکان انتقال ماشین به نمایندگی رو ندارم.داغی رو ببرم نمایندگی باطری نو میدهند? ممنون میشوم از دوستان اگه تجربه ای دارند بفرمایند و ما رو راهنمایی کنند .
وحید : داداش سایت سایپا هرکار میکنم نمیشه برم داخل ورود که میزنم رمز میزنم میزنه این کد ملی درسایت یافت نشد ی همچیـــن چــــیزی میزنه بازیابی رمز هم ک میزنم اونم همینو میگ چیکار کنم
akbar : درود هم میهن عزیز لطفاً برید شکایت ثبت کنید بنده خدا لینک گذاشته چند دقیقه وقت میگیره یعنی کلا ۱۷تااز خریداران ناراضی بودن از افزایش قیمت ؟؟؟هرجایی که میتونیم صدامون برسونیم که پیگیر بشن دوستان خبر بدن یا لینک و شماره تماس بزارن بیاید برا خودمون ارزش و احترام قائل بشیم یعنی تفاوت موتور و گیربکس فرمان برقی و سانروف ورینگ آلومینیومی و... ۲۰میلیون هس ولی چند تا آپشن ۲۰۰میلیون تومان
اکبر v4 : سلام دوستان من تارا وی۴ پیش فروش بودم تحویل ۳۱ شهریور خوشبختانه امروز فاکتور شده پرداخت وجه دومم ۲۶ مرداد بوده رنگ مشکی
وحید : سلام میخام برم تو کاربری خودم رمز عبور میزنم نمیشه فراموشی رمز هم میزنم نمیشه چیکار باید بکنم کسی اطلاع داره
علی : این حرفا چیه میزنی اخه.. بچه دو ساله چی میفهمه. مثلا بگید النگو زنم تا باور پذیر باشه 100جور کردید و یک ماه گریه کرده مثلا...
احسان : یه شماره ایی نیست ک زنگ بزنیم اینارو هالی کنیم ک آدم شن
احسان : چطوری باید شکایت کنیم کی جوابگوهه آخه این چ بلایی بود سر ما بدبخت اومد آخه من ک میدونم هیچکی جوابگو نیست آخرش همین ب گردنمون میندازن زورمون الکیه
احسان جهانبانی : 2سال صبر کردیم آخرش دنا پلاس معمولی مگه تولیدش متوقف نشد نامردا لااقل سانروف رینگ بزارید آخه چقد دزدین شما ما 15 تومن دیگه بدیم 6سرعته میشه پولش آخه چرا اینقد. دزدین شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امید : 207 اتومات ارتقا تحویل 31 خرداد هنوز هیچ خبری نیست ، خراب بشن این ایرانخودرو سایپا
امیر : سلام سود تاخیر تافاکتور شدن حساب میشه یعنی روزی ک‌فاکتورشد دیگ محاسبه نمیکنن
ایکس22 : 1شهریور
رضا : سلام شما تحویل گرفتید ای اف هست یا ایکسیو. ماتیتور دارن اصلا؟؟
حمیدرضا : سلام آقا مهدی من پذیرش 3 مهر هستم اوایل امید داشتم زودتر تحویل بدن ولی با این روند میگم خدا کنه سر موقع تحویل بدن و تاخیر نداشته باشن راضی هستم
سورن 90روزه : سلام دوستان سود تاخیر بعد فاکتور از تاریخ پلاک شدن تا تاریخ تحویل حساب میشه یا از تاریخ حمل خودرو تا تحویل به نمایندگی محاسبه میشه؟
207 : متاسفم برایی شما ایشالااا ماشین تورو تنها ندن. تا دق کنیی
207 : جناب اصلا بلدنیستین حرف بزنید واقعا متاسفم براتون ماهم مث خردادیا 5 ماه. انتظار میکشیم همه رو 5 ماه. تحویل دادن. حالا نوبت ماه شد . شد یکساله واقعا متاسفم. واسه ادمایی مث شما ک دم از نا امیدیی فقط بلدین بزنید
نادر غالبی : سلام خواهشمند است فاکتور شده ها اعلام کنن ببینم روند فاکتور چطور پیش میره
دنا ابشنال24 : تو همین چند روز واستون پیام میاد