بررسی هیوندای ix35 (توسان) 2015

بررسی هیوندای ix35 (توسان) 2015

امروزه خودروهای کراس‌اوور SUV به دلیل راحتی، فضای جادار و مصرف سوخت کم به عنوان یکی از محبوب‌ترین خودروهای خانوادگی شناخته می‌شوند. از این رو تقریبا تمامی خودروسازان به ساخت چنین خودروهایی اقدام کرده و تنوع بی‌نظیری را در بازار به وجود آورده‌اند. هیوندای توسان 2015 کراس‌اووری جمع و جور است که به خاطر ابعاد مناسب و طراحی بدنه زیبایش مورد توجه بسیاری قرار گرفته است، اما در مقایسه با رقبا باید ویژگی‌های بیشتری از خود نشان دهد. عوامل مختلفی این مدل از هیوندای را از صدر جدول کنار می‌گذارند که از جمله آنها می‌توان به صندوق کوچک آن، البته در مقایسه با رقبا، اشاره کرد. یکی دیگر از علل پایین آمدن جایگاه این کراس‌اوور کره‌ای، عملکرد نه چندان مطلوب پیشرانه پایه آن از نظر قدرت و مصرف سوخت است.

بررسی هیوندای ix35 (توسان) 2015

مدل 2015 مزدا CX-5 یکی از خوش ترکیب‌ترین و مجلل‌ترین اعضای این کلاس است که با عملکرد خوب و طراحی داخلی زیبا، توجه افراد بسیاری را به سوی خود جلب کرده است. هوندا CR-V و فورد Escape مدل 2015 از دیگر خودروهایی هستند که به دلیل کابین زیبا و آرام، مصرف سوخت ستودنی و حجم صندوق بیشتر با توسان به رقابت می‌پردازند. جیپ چروکی 2015 نیز، از نظر ابعاد، هماهنگی بیشتری با کراس‌اوور کره‌ای دارد؛ البته طراحی جیپ نیز به گونه‌ای است که صندلی عقب آن فضای بیشتر را به سرنشینان اختصاص می‌دهد تا بار. با وجود تمام این موارد، هیوندای توسان ویژگی‌هایی دارد که آن را به گزینه‌ای مقبول و مورد پسند تبدیل می‌کند.

 

طراحی بدنه و امکانات رفاهی

بررسی هیوندای ix35 (توسان) 2015

هیوندای توسان 2015 یک کراس‌اوور SUV جمع و جور است که در سه تیپ GLS و SE و Limited به بازار عرضه می‌شود. تجهیزات استاندارد تیپ پایه GLS عبارتند از: پیشرانه چهار سیلندر 2 لیتری، رینگ‌های آلومینیومی 17 اینچی، شیشه دودی، چراغ‌های حرکت در روز LED، بادشکن عقب، تودوزی پارچه‌ای، تهویه مطبوع، تجهیزات برقی، کامپیوتر سفری، صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع، صندلی عقب تاشو به نسبت 40/60، امکان اتصال تلفن همراه و سیستم صوتی از طریق بلوتوث، فرمان تلسکوپی با قابلیت بالا و پایین کردن، سیستم صوتی مجهز به شش بلندگو و قابلیت پخش CD، رابط iPod/USB، و رادیو ماهواره‌ای.

بررسی هیوندای ix35 (توسان) 2015 بررسی هیوندای ix35 (توسان) 2015

با سفارش پکیج Popular Equipment می‌توانید از تجهیزاتی چون چراغ‌های جلوی خودکار، نمایشگر لمسی 4.3 اینچی، دوربین دید عقب، صندلی راننده برقی با قابلیت تنظیم در شش حالت و تودوزی پارچه/چرم مصنوعی بهره‌مند شوید. در تیپ SE تمامی تجهیزات بالا به همراه پیشرانه بزرگ‌تر 2.4 لیتری، چراغ‌های مه‌شکن، آینه‌های جانبی مجهز به گرمکن، روکش اسپرت برای بدنه، ریل باربند، صندلی‌های جلو مجهز به گرمکن و دریچه تهویه عقب دیده می‌شوند.

بررسی هیوندای ix35 (توسان) 2015

رینگ‌های 18 اینچی، تزئینات بدنه کرومی، دسترسی و استارت بدون کلید، تودوزی چرم، کنترل آب و هوای اتوماتیک دو نقطه‌ای، آینه الکتروکرومیک، سیستم Blue Link هیوندای و تاقچه عقب جمع‌شو از جمله تجهیزات تیپ Limited هستند. با سفارش پکیج Technology برای این تیپ، تجهیزاتی چون چراغ‌های عقب LED، سانروف پانوراما، سیستم صوتی پیشرفته مجهز به هفت بلندگو، نمایشگر لمسی 7 اینچی، رادیو HD و GPS در اختیار شما قرار می‌گیرند. 

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی هیوندای ix35 (توسان) 2015

کمپانی هیوندای برای توسان 2015 دو پیشرانه مختلف در نظر گرفته است. گفتنی است، هر دو پیشرانه با گیربکس شش سرعته اتوماتیک و به صورت دیفرانسیل جلو عرضه می‌شوند و خریدار در صورت تمایل می‌تواند سیستم چهار چرخ محرک را برای خودروی خود سفارش دهد. تیپ پایه GLS با پیشرانه چهار سیلندر 2 لیتری که قدرتی معادل 164 اسب‌بخار و گشتاوری در حدود 205 نیوتن‌متر تولید می‌کند، عرضه می‌شود. سازمان EPA مصرف سوخت این خودرو را در حالا دیفرانسیل جلو حدود 10.95 لیتر در سیکل ترکیبی (11.90 در شهر و 9.44 در بزرگراه) تخمین زده است؛ در صورت سفارش سیستم چهارچرخ محرک این مقادیر به ترتیب به 11.90، 13.03، و 10.95 لیتر در سیکل ترکیبی، شهر و بزرگراه افزایش پیدا می‌کنند. دو تیپ SE و Limited نیز، با پیشرانه چهار سیلندر 2.4 لیتری عرضه می‌شوند و با قدرتی معادل 182 اسب‌بخار و گشتاوری در حدود 240 نیوتن‌متر به پیش می‌روند. طبق ارزیابی‌های انجام شده، مصرف سوخت این دو تیپ در حالت دیفرانسیل جلو حدود 11.40 لیتر در سیکل ترکیبی (13.03 در شهر و 9.78 در بزرگراه) و در حالت چهارچرخ محرک حدود 12.44 لیتر در سیکل ترکیبی (13.69 در شهر و 10.95 در بزرگراه) تخمین زده شده است. در ارزیابی‌های صورت گرفته، توسان Limited دیفرانسیل جلو توانست طی 8.4 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد که اگرچه از متوسط تیپ پایه کراس‌اوورهای جمع و جور کمتر است، اما برای خودرویی با چنین موتوری ضعیف است. 

 

ایمنی

بررسی هیوندای ix35 (توسان) 2015

خودروساز کره‌ای با در نظر گرفتن تمهیداتی چون ترمزهای دیسکی ضدقفل، کنترل کشش و پایداری، محافظ سر فعال برای صندلی‌های جلو، کیسه هوای جانبی و پرده‌ای، کنترل در سربالایی و سراشیبی به صورت استاندارد برای تمامی تیپ‌های هیوندای توسان 2015، ایمنی این خودرو را تامین کرده است. همان‌طور که پیش از این گفته شد، دوربین دید عقب در دو تیپ SE و Limited به صورت استاندارد عرضه می‌شود. سیستم Blue Link نیز، که در تیپ Limited به صورت استاندارد وجود دارد، امکاناتی چون تماس اضطراری، ردیابی خودروی مسروقه، و Geo-Fencing را در اختیار شما قرار می‌دهد.

بررسی هیوندای ix35 (توسان) 2015

در تست ترمز انجام شده، توسان Limited مجهز به سیستم چهارچرخ محرک توانست پس از طی مسافتی در حدود 38 متر متوقف شود که کمی از حد متوسط این کلاس بیشتر است. در تست تصادف نیز، توسان موفق شد چهار ستاره در مجموع، چهار ستاره برای برخورد از جلو و پنج ستاره برای برخورد از بغل کسب کند. موسسه ایمنی بزرگراه‌ها نیز، به این کراس‌اوور کره‎‌ای بالاترین رتبه خود یعنی "خوب" را برای برخورد از جلو، برخورد از بغل، مقاومت سقف و طراحی صندلی‌ها و پشت سری‌ها از نظر محافظت از گردن اعطا کرده است. 

 

طراحی داخلی و تجهیزات خاص

بررسی هیوندای ix35 (توسان) 2015

طراحی داخلی هیوندای توسان 2015 بی‌نظیر بوده و داشبورد خوش ترکیب آن، بر زیبایی هر چه بیشتر این خودرو می‌افزاید. با این حال، شیشه‌های جانبی و شیشه عقب کوچک، دید داخلی توسان را نسبت به محیط اطراف کم کرده‌اند. عملکرد دکمه‌ها و اهرم‌های قرار گرفته روی داشبورد، مخصوصا با وجود نمایشگر 7 اینچی، بسیار خوب است؛ البته نمایشگر 4.3 اینچی نیز، برای خودرویی با قیمت متوسط، گزینه خوبی به شمار می‌رود.

بررسی هیوندای ix35 (توسان) 2015 بررسی هیوندای ix35 (توسان) 2015
بررسی هیوندای ix35 (توسان) 2015 بررسی هیوندای ix35 (توسان) 2015
بررسی هیوندای ix35 (توسان) 2015 بررسی هیوندای ix35 (توسان) 2015

فرمان تلسکوپی با قابلیت بالا و پایین شدن خود، موقعیت رانندگی بسیار مناسبی را برای افراد مختلف و حتی رانندگان قدبلند فراهم می‌آورد. صندلی عقب آن کمی از حد استاندارد کوچک‌تر است و با وجود قابلیت تا شدن به نسبت 40/60، عدم امکان جلو و عقب کردن کفی، ایجاد تعادل بین فضای بار و سرنشین را دشوار می‌سازد.

بررسی هیوندای ix35 (توسان) 2015
بررسی هیوندای ix35 (توسان) 2015 بررسی هیوندای ix35 (توسان) 2015
بررسی هیوندای ix35 (توسان) 2015

در پشت صندلی عقب این کراس‌اوور SUV فضایی به حجم حدود 728 لیتر قرار دارد که با تا کردن صندلی به 1,580 لیتر افزایش پیدا می‌کند؛ اگرچه این مقدار فضای کمی نیست اما در مقایسه با رقبایی چون هوندا CR-V و تویوتا RAV4 کوچک به نظر می‌رسد. 

 

تجربه رانندگی

بررسی هیوندای ix35 (توسان) 2015

افرادی که می‌خواهند هزینه کمتری صرف خرید خودرو کنند، تیپ پایه توسان 2015 را انتخاب می‌کنند. اما چنانچه بودجه شما اجازه دهد، بهتر است یکی از دو تیپ SE یا Limited را با پیشرانه قوی‌تر و مصرف سوخت نه چندان متفاوت انتخاب کنید. در بزرگراه کابین این کره‌ای شاسی بلند ساکت و آرام بوده و فرمان نرم و راحت آن، رانندگی با توسان را در جاده‌های ناهموار و پیچ‌های تند لذت‌بخش می‌سازد. ابعاد کوچک این خودرو نیز، با کاهش دایره گردش، عملکرد آن را بهبود می‌بخشد. 


منبع

Edmunds

برچسب : توسان , ix35 , آسان موتور , هیوندای , کراس اوور , SUV , شاسی بلند , مزدا CX 5 , هوندا CR V , فورد Escape , جیپ چروکی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

5 نظر

افروز
0

ماشین بدی نیست ولی صندلی عقب خفه است و برای افرادی که بد ماشین هستند گزینه خوبی نیست.
01:39  1403/02/23
پاسخ دادن
ابی محمودی
0

باسلام به نظر مت فرمان از سراتو سفت تر است ولی درمورد همه قسمتش عالیه .
07:41  1397/08/25
پاسخ دادن
جواد
9

نسبت به قیمت زیاد جالب نیست بعد از یه هفته فروختمش
11:05  1394/12/04
پاسخ دادن
مسعود
12

من یه ix35 صفر گرفتم ولی از سیستم صوتی تصویری اون زیاد راضی نیستم میگن ضبط این ماشینها ضعیفه کسی میتونه منو راهنمایی کنه!
21:51  1394/04/22
پاسخ دادن
کاربر: ژاوی هرناندز
6

ماشین خوبیه . منتظریم ببینیم خودروسازای وطنی کی وارد بازار رو به رشد شاسی بلندا میشن.
18:26  1394/01/06
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس g : سلام دوستان، من ماشینم خواب بود و سه ماه استارت نخورده و الان استارت زدم که روشن نشد، باطری ساز میگه باطریش خراب شده. برج 5 تحویل گرفتم اطلس g. آیا گارانتی باطری شاملش میشه?? ماشین طبقه منفی 2 پارکینگ هست. و امکان انتقال ماشین به نمایندگی رو ندارم.داغی رو ببرم نمایندگی باطری نو میدهند? ممنون میشوم از دوستان اگه تجربه ای دارند بفرمایند و ما رو راهنمایی کنند .
وحید : داداش سایت سایپا هرکار میکنم نمیشه برم داخل ورود که میزنم رمز میزنم میزنه این کد ملی درسایت یافت نشد ی همچیـــن چــــیزی میزنه بازیابی رمز هم ک میزنم اونم همینو میگ چیکار کنم
akbar : درود هم میهن عزیز لطفاً برید شکایت ثبت کنید بنده خدا لینک گذاشته چند دقیقه وقت میگیره یعنی کلا ۱۷تااز خریداران ناراضی بودن از افزایش قیمت ؟؟؟هرجایی که میتونیم صدامون برسونیم که پیگیر بشن دوستان خبر بدن یا لینک و شماره تماس بزارن بیاید برا خودمون ارزش و احترام قائل بشیم یعنی تفاوت موتور و گیربکس فرمان برقی و سانروف ورینگ آلومینیومی و... ۲۰میلیون هس ولی چند تا آپشن ۲۰۰میلیون تومان
اکبر v4 : سلام دوستان من تارا وی۴ پیش فروش بودم تحویل ۳۱ شهریور خوشبختانه امروز فاکتور شده پرداخت وجه دومم ۲۶ مرداد بوده رنگ مشکی
وحید : سلام میخام برم تو کاربری خودم رمز عبور میزنم نمیشه فراموشی رمز هم میزنم نمیشه چیکار باید بکنم کسی اطلاع داره
علی : این حرفا چیه میزنی اخه.. بچه دو ساله چی میفهمه. مثلا بگید النگو زنم تا باور پذیر باشه 100جور کردید و یک ماه گریه کرده مثلا...
احسان : یه شماره ایی نیست ک زنگ بزنیم اینارو هالی کنیم ک آدم شن
احسان : چطوری باید شکایت کنیم کی جوابگوهه آخه این چ بلایی بود سر ما بدبخت اومد آخه من ک میدونم هیچکی جوابگو نیست آخرش همین ب گردنمون میندازن زورمون الکیه
احسان جهانبانی : 2سال صبر کردیم آخرش دنا پلاس معمولی مگه تولیدش متوقف نشد نامردا لااقل سانروف رینگ بزارید آخه چقد دزدین شما ما 15 تومن دیگه بدیم 6سرعته میشه پولش آخه چرا اینقد. دزدین شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امید : 207 اتومات ارتقا تحویل 31 خرداد هنوز هیچ خبری نیست ، خراب بشن این ایرانخودرو سایپا
امیر : سلام سود تاخیر تافاکتور شدن حساب میشه یعنی روزی ک‌فاکتورشد دیگ محاسبه نمیکنن
ایکس22 : 1شهریور
رضا : سلام شما تحویل گرفتید ای اف هست یا ایکسیو. ماتیتور دارن اصلا؟؟
حمیدرضا : سلام آقا مهدی من پذیرش 3 مهر هستم اوایل امید داشتم زودتر تحویل بدن ولی با این روند میگم خدا کنه سر موقع تحویل بدن و تاخیر نداشته باشن راضی هستم
سورن 90روزه : سلام دوستان سود تاخیر بعد فاکتور از تاریخ پلاک شدن تا تاریخ تحویل حساب میشه یا از تاریخ حمل خودرو تا تحویل به نمایندگی محاسبه میشه؟
207 : متاسفم برایی شما ایشالااا ماشین تورو تنها ندن. تا دق کنیی
207 : جناب اصلا بلدنیستین حرف بزنید واقعا متاسفم براتون ماهم مث خردادیا 5 ماه. انتظار میکشیم همه رو 5 ماه. تحویل دادن. حالا نوبت ماه شد . شد یکساله واقعا متاسفم. واسه ادمایی مث شما ک دم از نا امیدیی فقط بلدین بزنید
نادر غالبی : سلام خواهشمند است فاکتور شده ها اعلام کنن ببینم روند فاکتور چطور پیش میره
دنا ابشنال24 : تو همین چند روز واستون پیام میاد