بررسی موتورسیکلت هارلی دیویدسون Street 500 مدل 2015

بررسی موتورسیکلت هارلی دیویدسون Street 500 مدل 2015

ایجاد تعادل میان سنت و مدرنیته برای کمپانی‌های موتورسیکلت سازی، امری دشوار و البته پر هزینه است؛ با این وجود، کمپانی هارلی دیویدسون یک بار دیگر با هماهنگ سازی تکنولوژی‌های اخیر و قوانین سفت و سخت سازمان EPA و عرضه Street 500 توانایی‌های خود را به اثبات رساند. این موتورسیکلت زیبا که از دو مدل XL و سری اول K الهام گرفته است و شباهت‌های بسیار زیادی به Cafe Racer دارد، برای افرادی طراحی شده است که علاوه بر قدرت و عملکرد یک موتورسیکلت آمریکایی، هزینه‌ها را نیز مد نظر قرار می‌دهند. این دوچرخ آمریکایی به دلیل فقدان فرمان بلند، راحتی و ظرفیت بار موتورسیکلت‌های کروز و تورینگ، برای سواری داخل شهر بسیار مناسب است و به همین دلیل ممکن است گاهی اوقات راکب، آن‌طور که انتظار دارد، احساس راحتی و آسایش نکند. 

 

طراحی 

بررسی موتورسیکلت هارلی دیویدسون Street 500 مدل 2015

در بسیاری از مواقع موتورسیکلت‌هایی با زین کوتاه و فاصله محوری کم، جلوه ظاهری زیبایی ندارند؛ اما قاب باریک Street 500 نمای زیبایی به آن بخشیده است. خطوطی که در قسمت بالای بدنه و در امتداد باک سوخت قطره‌ای شکل، قسمت بالای زین و و پایین گلگیر عقب امتداد یافته‌اند، این موتورسیکلت زیبا را به یک پروژه سفارشی تبدیل کرده‌اند.

بررسی موتورسیکلت هارلی دیویدسون Street 500 مدل 2015 بررسی موتورسیکلت هارلی دیویدسون Street 500 مدل 2015
بررسی موتورسیکلت هارلی دیویدسون Street 500 مدل 2015 بررسی موتورسیکلت هارلی دیویدسون Street 500 مدل 2015
بررسی موتورسیکلت هارلی دیویدسون Street 500 مدل 2015

چراغ جلوی Street 500 که شباهت بسیاری به Café Racer افسانه‌ای دارد، نه تنها از این موتورسیکلت یک یاغی و قانون شکن ساخته، بلکه با پوشاندن سیم‌ها و اتصالات بر زیبایی هر چه بیشتر آن افزوده است. باک سوخت و گلگیرها از صفحات فلزی ساخته شده‌اند و این امر سبب می‌شود در صورت ضربه، بتوان آنها را به راحتی صاف و رنگ کرد؛ در حالیکه قطعات پلاستیکی با کوچک‌ترین ضربه می‌شکنند و باید آنها را تعویض کرد. از دیگر مزایای استفاده از قطعات فلزی به جای پلاستیکی، زیبایی بیشتر آنها است.

بررسی موتورسیکلت هارلی دیویدسون Street 500 مدل 2015

کاربرد محدود قطعات کرومی، فلسفه Dark Custom هارلی دیویدسون را مورد تائید قرار داده و ابهت و جذابیت Street 500 را افزایش داده است. کمپانی سازنده این موتورسیکلت زیبا را در حالت استاندارد با رنگ Vivid Black عرضه می‌کند؛ گفتنی است، در صورت تمایل و با پرداخت مبلغی در حدود 295 دلار می‌توانید دو رنگ Mysterious Red Sunglo و Black Denim را نیز سفارش دهید و همچون یک ستاره در خیابان‌های شهر بدرخشید. 

 

شاسی

بررسی موتورسیکلت هارلی دیویدسون Street 500 مدل 2015

در سرعت‌های زیاد، فرمان پایدار بوده و عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهد. فاصله محوری 153 سانتی‌متری و طول 223 سانتی‌متری، دور زدن با Street 500 را حتی در تنگ‌ترین مکان‌ها، آسان و راحت می‌سازد. عملکرد سیستم ترمز نیز خوب بوده و در کنار وزن کم موتور که حتی با در نظر گرفتن راکب به 227 کیلوگرم نمی‌رسد، سواری با این دوچرخ آمریکایی را بسیار لذت‌بخش می‌سازد. البته باید توجه داشته باشید که فقدان ترمز ضدقفل و یا ترمزهای ترکیبی، توجه بیشتر راکب را می‌طلبد. سبکی موتورسیکلت و ارتفاع کم زین از سطح زمین (حدود 71 سانتی‌متر) مرکز ثقل Street 500 را پایین می‌آورد و این امر، عملکرد موتورسیکلت را در پیچ‌ها بهبود می‌بخشد و برای موتورسواران کم تجربه نیز، امتیاز بزرگی محسوب می‌شود؛ چراکه در صورت افتادن موتور که ممکن است برای هر کسی پیش بیاید، دیگر نیازی نیست از دیگران درخواست کمک کنند و خود به راحتی می‌توانند آن را بلند کرده و به مسیرشان ادامه دهند. قرار گرفتن پدال‌ها در قسمت وسط، نه تنها استفاده از آنها را برای افراد قد کوتاه آسان می‌سازد، بلکه با فراهم آوردن بهترین حالت نشستن، خستگی را کاهش داده و سرعت عمل راکب را نیز، در شرایط مختلف افزایش می‌دهد؛ با این وجود، افراد قدبلند ممکن است از این وضعیت ناراضی باشند. 

 

سیستم انتقال قدرت

بررسی موتورسیکلت هارلی دیویدسون Street 500 مدل 2015

در داخل این قاب جمع و جور، پیشرانه جدید آب خنک Revolution X500 با ظرفیت 494 سی‌سی قرار دارد که با تولید گشتاوری در حدود 40 نیوتن‌متر در دور موتور 3,500، موتورسیکلت Street 500 را با قدرت کافی به پیش می‌راند. پیش از این کمپانی هارلی دیویدسون از پیشرانه‌هایی با زاویه 45 درجه استفاده می‌کرد، اما پیشرانه جدید این کمپانی با زاویه 60 درجه طراحی شده است و اگرچه به مذاق طرفداران پروپا قرص این کمپانی خوش نیامده، اما رضایت افراد بسیاری را جلب کرده است. در هر سیلندر چهار سوپاپ تیتانیومی قرار گرفته است که نقش مهمی در کاهش آلایندگی این دوچرخ زیبا بر عهده دارند. طراحی اگزوز نیز، به گونه‌ای است که علاوه بر زیبایی، عملکرد Street 500 را بهبود می‌بخشد. نیروی حاصل از پیشرانه از طریق گیربکس شش سرعته چرخ‌ها را به حرکت درمی‌آورد. در پایان باید بگوییم، علی‌رغم تمامی تکنولوژی‌ها و خلاقیت‌های به کار رفته در طراحی Street 500، این موتورسیکلت اصالت خود را حفظ کرده و عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهد. گفتنی است، هارلی دیویدسون Street 500 با رنگ پایه Vivid Black با قیمتی معادل 6,799 دلار و با رنگ‌های سفارشی با قیمتی معادل 7,094 دلار در اختیار شما قرار می‌گیرد. 


منبع

TopSpeed

برچسب : Street 500 , هارلی دیویدسون , موتورسیکلت , شاسی , Cafe Racer , آب خنک






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین پلاس : 26 اسفند تکمیل وجه فاکتور نشده
امیر : سلام بله من ۲۵ اسفندم و هنوز فاکتور نشدم.
وحید x5 : آدرس دقیق رو‌میدین کجا رفتین همون اداره تحویل هست کدوم واحد کدوم ساختمان بدین ما هم بریم
مهدی شیری : آدرس نمایندگی رو لطف می فرمایید
شاهین جی تحویل اسفند۴۰۳ : ببخشید مرداد
جواد شاهین جی : دوستان برید نمایندگی سایپا بخدا خجالت آور هسته برج2امسال ثبت نام ایران‌خودرو کردن امروز تحویل گرفتن منم از آذر ۸ماه درگیر اینا افتادم
شاهین جی تحویل اسفند۴۰۳ : شنبه ۱۱ خرداد ساعت یازده جلو در شرکت،،منکه تا فاکتور نشه برنمیگردم شهرستان
شاهین جی تحویل اسفند۴۰۳ : منو همسرمم میایم به امید خدا ،فقط بقیه هم اگه حقتونو میخاید سعی کنید بیاید تعدادمون بیشتر بشه💪💪💪💪💪💪
مهدی : سلام چه تاریخی و آدرس کجاست؟
سپهر : سلام.ما التفاوت 38500رو کدوم قسمت باید بریم پرداخت کنیم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
اطلس آذر : چراغ تحویلت ازکی تالا روشن شده
پیش فروش تیر : چ دل خجسته ای داری فعلا رو دهه سوم خرداد گیره بعد منتظر تبدیل خوخوردن مردادی
اطلس آذر : دوستان وارد سامانه 162 بشید،برای شبکه خبر پیام بزارید تا این تحویل ندادن سایپا رسانه ای بشه،چقدر انتظار بکشیم خسته شدیم،الکی دوتا از مردم فاکتور میکنن،1000 تا از دلالان و نمایشگاه داران،به 136 شکایت کنید،مهمتر از همه باید حضوری تجمع کنیم ،سایپا اینجوری پاسخگو نیست
قلی : از فوق العاده اسفند خبری نیست من تو فروش یکپارچه دوم ساینا اسمم در رفت بعد از چندین ماه مقاومت و التماس شرکت سایپا اسفند پول ریختم حساب
207پانا مشکی طرح مادران : سلام 207 پانا مشکی فولادی فروش فوق العاده تحویل 13 خرداد هنوز فاکتور نشدم زنگ میزنم تهران میگه معلوم نیست کی فاکتور بشه خدا لعنتشون کنه کسی مثل من هست؟؟
دنا 6دنده رینگ معمولی تحویل 31 تیر : دنا 6 دنده قالپاق توی کاستومر من زده ده سوم خرداد در حال فاکتور شدنه. من که 30 تیر هستم هنوز فاکتور نشده
حامد پانا 31تیر : خب الان از پنج شنبه تا به امروز نه خرداد نه تیر فاکتور نداشتیم 🤲🤲
ساینا بهمن : سلام کسی میدونه برا فروش فوقالعاده بهمن ک الان 3ماه هستش تو تاخیر سود تاخیری ک تو قرار داد 36درصد نوشته میدن یا ن؟
Rs : مطمعنی شاید اشتباهی پیش اومدی ما 30 روزه 27 سخا بوده هنوز فاکتور نشدیم
دنا6 دنده فولادی. خرداد : خردادی 6 دنده فولادی سفید .هنوز فاکتور نشدههههههههالله اکبر به ایران خودرو.چه بگم بهشون دق مرگمون کردن بخدا