معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 (قسمت پنجم)

معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 (قسمت پنجم)

در قسمت‌های اول، دوم، سوم و چهارم این مجموعه مقالات با هشت تیم از تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 آشنا شدید، در این مقاله نیز به معرفی دو تیم دیگر خواهیم پرداخت.

 

تیم رنو

معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 (قسمت پنجم)

این تیم برای اولین بار در مسابقات گرندپری انگلستان که در سال 1977 برگزار شد شرکت کرد و برای نخستین بار موتورهای توربو را به این مسابقات معرفی نمود. این دستاورد زمانی به دست آمد که مدیریت تیم بر عهده جنی تور (Gene Thor) بود. تیم رنو با رانندگی ژان پیر ژابولی (Jean-Pierre Jabouille) در تا پایان فصل در پنج مسابقه شرکت کرد. دو سال بعد از آن و در مسابقات گرندپری فرانسه سال 1979، تیم رنو توانست با همین راننده اولین پیروزی‌اش را به دست بیاورد. در سال 1985، کمپانی رنو فقط به عنوان تولید کننده موتور در مسابقات فرمول 1 شرکت کرد و موتورهای تیم Lotus را تأمین کرد. کمی بعد از آن و در سال 1989، این تیم دوباره به مسابقات برگشت تا موتورهای تیم Williams را تأمین کند. کمی بعد از آن و در دهه 90 میلادی موتورهای ساخت کمپانی رنو شروع به حمرانی بر ورزش اتومبیل‌رانی کردند و موتور تیم‌های Williams  و Benetton را تأمین نمود. در این جا بود که کمپانی رنو توانست در میان موتورسازان رتبه نخست را کسب کند. این کمپانی در سال‌های 1996 تا 2000 غیبت داشت ولی در سال 2000 دوباره به رقابت‌ها برگشت. در آن سال تیم Benetton اعلام کرد از ابتدای فصل 2002 همکاری‌اش با کمپانی رنو را از سرخواهد گرفت. سه سال بعد و در سال 2005 این تیم توانست با رانندگی فرناندو آلونزو (Fernando Alonso) به عنوان کمپانی موتوساز مقام نخست را به دست بیاورد. در سال 2006 تیم رنو از فرناندو آلونزو و جینکارلو فیشللا (Giancarlo Fisichella) دعوت کرد رانندگی خودروی جدید R26 که از یک گیربکس هفت سرعته بهره می‌برد را بر عهده بگیرند. این تیم دویستمین دوره مسابقات گرند پری را با پیروزی خودش توأم کرد. فرناندو آلونزو به موفقیتش ادامه داد و در مسابقات گرند پری کانادا و گرند پری آمریکا برنده شد، در گرندپری فرانسه نیز مقام دوم را به دست آورد. در آن سال کمپانی رنو عنوان بهترین خودروساز را از آن خودش کرد. جینکارلو فیشللا و هیکی کووالانین (Heikki Kovalainen) در سال 2007 رانندگان این تیم بودند. در سال 2008 تیم رنو با فرناندو آلونزو و نلسون پیکوت (Nelson Piquet) به عنوان راننده در جایگاه دوم ایستاد. سال 2009 سال نا امید کننده‌ای بود و خودروهای این تیم مشکلات زیادی پیدا کردند، عملکرد ضعیف نلسون پیکوت نیز باعث شد او از تیم رنو کنار گذاشته شود، با این حال هواداران وفادار این تیم امیدوارند در آینده شاهد عملکرد بهتری از این تیم باشند.

 

تیم Super Aguri 

معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 (قسمت پنجم)

تیم Super Aguri  یک تیم تازه وارد است که در سال 2006 به جمع تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 پیوسته است. این تیم به اسم Super Aguri Hondas نیز شناخته می‌شود و به طور غیر رسمی از آن به عنوان تیم دسته دو هوندا یاد می‌شود. بنیانگذار این تیم آگوری سوزوکی (Aguri Suzuki) راننده سابق فرمول 1 است و مقر آن در شهر توکیو ژاپن قرار دارد. آگوری سوزوکی در سال 1989 به عنوان راننده وارد مسابقات فرمول 1 شد و سال بعد از آن موفق شد در گرند پری ژاپن مقام سوم را به دست بیاورد و به اولین راننده ژاپنی تبدیل شد که در این مسابقات موفق به کسب مقام شده است. آگوری سوزوکی پس از این مسابقات به ژاپن برگشت و تیم Aguri را تأسیس کرد. این راننده ژاپنی در سال 2003 با همراهی آدریان فرناندز (Adrian Fernandez) تیم Super Aguri Fernandez Racing را بنیانگذاری کرد. سه سال بعد از آن این راننده در مسابقات قهرمانی ژاپن شرکت کرد. و تا به حال تنها کسی بوده است همزمان یک تیم فرمول 1 را مدیریت و به طور شخصی در مسابقات دیگر نیز شرکت بکند. در سال 2006 تیم Super Aguri در مسابقات قهرمانی جهان شرکت کرد و یوجی آدی (Yuji Ide) و تاکوما ساتو (Takuma Sato) به عنوان راننده در آن به ایفای نقش پرداختند. پس از برگزاری چهار دور مسابقه، مدیران تیم تصمیم گرفتند برای مسابقات گرند پری در سال 2007، مونتاگنی (Montagny) را جایگزین یوجی آدی بکنند. در فصل دوم برگزاری مسابقات سال 2007 نیز تیم اعلام کرد قصد دارد آنتونی دیویدسون (Anthony Davidson) را در کنار تاکوما ساتو را به عنوان راننده معرفی کند.

معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 (قسمت پنجم)


منبع

AutoRacing

برچسب : فرمول 1 , گرند پری , تیم رنو , تیم Super Aguri






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

کاربر: reza-4WD
0

برای اینکه رقبا نترسن تیم سایپا رو قید نکردن
00:02  1393/12/18
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
t8 : ارسال پلاک یعنی چی مگه با ماشین نمیاد
تارا دستی : ببخشید عذرخواهی میکنم تحویل ۲۶ شهریور بودم مشکی ابنوس تبدیل زده بودم
ELXتبدیل به تارا v1p : تاراv1p واریز ۶ تیر موعد تحویل ۳ مهر هنوز روی فاکتور میچرخه👍👍👍
ELXتبدیل به تارا v1p : بله ، ما واریز ۶ تیر و تحویل ۳ مهر هستش . و هنوز ۵ روزه روی فاکتور میچرخه
محسن : سلام دوستان امیدوار باشید امروز برا یک عده پیامک تبدیل ساینا دوگانه سوز به شاهین دستی ارسال شده
محمد : سلام منم سامانه یکپارچه شاهین دستی زدم ولی الان زده اتومات (ارسال ب خودرو ساز)ولی واقعا بودجه اتومات ندارم همون دستی میتونم پرداخت کنم ،حالا چکار کنم نمیدونم
گیجی گیج : تا الان که دادن تا آخر سال هم میدم
علی : سلام به بزرگواران راهنمایی کنید الان تاریخ چند فاکتور شد تاراv4 رنگ مشکی هستم تاریخ تحویل زده 1403/06/10 الان چند فاکتور شدن
J4 سفید اردیبهشت : ثبت نام J4 سفید ۱۷ اردیبهشت تحویل ۶۰ روزه، ۲۶ شهریور فاکتور شده و الان در مرحله صدور پلاک هست.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ایکس33 فر‌وغ : با سلام احترام دوستان قدیمی. بنده تحویلم 16 مرداد بوده همه فکنم حفظید دیگه😂😂 میخاستم بپرسم کسی 16 مرداد مجوز خورده؟؟؟؟؟ اگر خورده بگه ؟؟؟ سپاس
مجید از تهران : عزیزمی 🎀
محسن : بله درسته منظورم دعوتنامه تکمیل وجه هست
محمد از سنندج : سلام خدمت دوستان . دنا اتومات آپشنال فروش فوری هستم . تحویل 16شهریور که هنوز هیچ خبری از فاکتور شدن نیست .
امیرحسین : معلوم نمیکنه مثلا این ماه هم مرداد داد هم اول شهریور بستگی به اداره تحویل و موجودیاشون داره
میثم : من 13 مهر هستم فاکتور نشدم ولی 29شهریور تاریخ دریافت پرونده به روز شد اما آماده برای فاکتور به روز نشده
حسام : خوب ملت رو اسکول کردی
MHZ دوگانه اسفند : مگر شما کدام شهری که نمایندگی روز تعطیل باز هست ؟؟؟
سعیدتیگو8 : آقای محترمی که پسرداییت تولندنه،بایدازروزی که پول رامیگیرندروزشروع قراردادباشه،بماگول 2ماه دادنددراصل دروغ گفتند.بعدش 5شنبه راهم جزروزتعطیل حساب کردند،وبااجازه خودشون وام راازبانک گرفتندومن تاحالا4تاقسط یعنی 103میلیون به بانک پرداخت کردم،ماشینی که تحویل نگرفتم 3ماه دیگه سررسیدچک بیمه بدنه سال دومش است،حالا بیمه ثالث وبدنه که ازخردادفعال شده به کنار،تا4ماه دیگه بایدبروم عوارض خودروی راکه سوارنشدم رابدهم.قراربودقبل ازتیرماه ماشین رابدهندتاتابستان بشه ازش استفاده کرد.ایکاش میشداین مطالب رابه رودروبه مدیران نالایق وحیله گرمیزدم،وابروی نداشتشون رامیبردم،که بگم خرخودیتون هستید،وازاعتمادماسواستفاده کردند.ضمناماشین ماازبرج2اماده تحویل است،وقصدشون ازتحویل ندادن، گرانترشدن خودرواست.
تحویلی 31شهریور : تکمیل وجه هشت مرداد ولی خبری از فاکتور نیست مهر اومد بی شرفا