بیامو سری 2 کروک مدل 2015 هم وارد بازار شد. مدل جدید این خودرو از ظاهری زیباتر، کابینی ارتقا یافته، سواری بهتر و کاربرد بالاتری برخوردار است. وقتی سقف باز میشود و بادشکن سر جای خودش قرار میگیرد، کابین بسیار آرام و بی سر و صداست و حتی در سرعتهای بالای 110 کیلومتر نیز سرنشینان میتوانند به راحتی با هم صحبت کنند. کمپانی بیامو مدعی است صدای کابین در قسمت عقب برابر با 7 دسیبل و در قسمت جلو برابر با 5 دسیبل است که در مقایسه با رقبا بسیار عالی به نظر میرسد. سقف در سرعتهای زیر 50 کیلومتر بر ساعت قابلیت باز و بسته شدن دارد و برای انجام این کارها فقط به 20 ثانیه زمان احتیاج دارد. برای انجام این کار نیز کافی است دکمه مخصوص این کار فشار داده شود تا همه چیز به صورت اتوماتیک صورت بگیرد.
تغییر مهم دیگری که در مدل جدید این خودرو صورت گرفته است در حال و هوا و طراحی کابین است. قسمتهای پلاستیکی و ظاهراً ارزانقیمت کنار گذاشته شدهاند و جای خود را به طراحی زیباتری به رنگ سیاه داده است. شاید تنها ایرادی که میشود از کابین داخلی گرفت این است که اجزاء کابین برای این سری از خودروهای بیامو، بیش از حد بزرگ هستند و به نظر میرسد بیشتر برای خودروهای بیامو سری 7 مناسب باشند. از طرفی، نمایشگر 8.8 اینچی که در کنار آخرین نسخه از سیستم iDrive قرار گرفته است، کارش را بسیار خوب انجام میدهد و چیدمان دکمههای کنترلی نیز بسیار ساده است.
این خودرو زیبا از یک موتور چهار سیلندر 2 لیتری بهره میبرد که به توربوشارژر مجهز است و قادر است 241 اسببخار نیرو و 350 نیوتنمتر گشتاور تولید کند. این موتور در کنار گیربکس هشت سرعته اتوماتیک ZF قرار میگیرد و باعث میشود این خودرو بتواند ظرف 6.1 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. کروک 228i سواری بسیار لذتبخشی دارد و بسیار قوی است، به طوری که رضایت سرنشینان را کاملاٌ به دست خواهد آورد. گیربکس اتوماتیک نیز حتی در دور موتورهای بالا بسیار نرم و راحت دنده عوض میکند. اگر حالت Sport را انتخاب کنید، بیامو 228i مهیج میشود اما همچنان رام و سر به راه باقی میماند. در این حالت، خودرو بسیار قوی و سریع است ولی به ندرت راننده را وسوسه میکند آن را به سرعتهای بالا برساند، هنگام گشت و گذار در شهر نیز از عملکردی عالی برخوردار است.
مدل کروک بیامو 228i بین 135 تا 160 کیلوگرم از برادر کوپهاش سنگینتر است ولی پویایی و وزن آن از تعادل و توازن خوبی برخوردارند. خودروهای بیامو سری 2 از نظر فنی خودروهایی چهار نفره محسوب میشوند ولی معمولاً صندلی عقب به ندرت مورد استفاده قرار میگیرد. البته در مسافتهای کوتاه سرنشینان عقب راحت خواهند بود ولی نباید انتظار داشت در سفرهای طولانی نیز راحت باشند. کمپانی بیامو گنجایش صندوق عقب را نیز بالا برده است و این ظرفیت وقتی که سقف بالا باشد 335 لیتر و وقتی سقف جمع شده باشد به 280 لیتر میرسد.
این فضا برای جا دادن چند چمدان کوچک یا اثاثیه لازم برای پیکنیک آخر هفته کفایت میکند. در مجموع میتوان گفت بیامو کروک سری 2 مدل 2015، خودرویی بسیار کاربردی، اسپرت و مدرن است که از پیشرفتهترین فناوریهای بیامو بهره میبرد و از کیفیت ساخت بسیار بالایی نیز برخوردار است. با این که این خودرو از نظر فنی رقیب آئودی A3 کوپه محسوب میشود، ولی از نظر کیفیت سواری فاصله زیادی از یکدیگر دارند. انتظار میرود بیامو کروک سری 2 رقیبی بسیار جدی برای مزدا MX-5 باشد.