بررسی سدان سوبارو  Impreza مدل 2015

بررسی سدان سوبارو  Impreza مدل 2015

تنها چیزی که در وصف سوبارو Impreza مدل 2015 می‌توان گفت این است که خودرو کوچکی است که به سیستم چهار چرخ متحرک مجهز شده است. معروف است که کمپانی سوبارو روی هر محصول تولیدی‌اش، سیستم چهار چرخ متحرک سوار می‌کند و اگر یک سدان جمع و جور یا هاچ‌بک می‌خواهید که به این سسیتم مجهز باشد، سوبارو Impreza می‌تواند گزینه بسیار خوبی باشد. کابین این خودرو نیز جادار است، صندلی‌های عقب هم در مقایسه با سایر خودروهای این کلاس از فضای زیادی برخوردار است. سیستم تعلیق سوبارو  Impreza نیز بسیار خوش ساخت است و دست‌اندازها و ناهمواری‌ها را خوب جذب می‌کند. شاید تنها نقطه ضعف این سدان ژاپنی موتور آن باشد. موتور چهار سیلندر 2 لیتری این خودرو در سرعت‌های بالا کمی سر و صدا دارد و علت آن نیز می‌تواند قرار گرفتن این موتور در کنار گیربکس متغیر پیوسته (CVT) باشد. گفتنی است این سدان جمع و جور مصرف سوخت نسبتاٌ کمی دارد. اگر به دنبال یک جایگزین برای ان می‌گردید، شاید بهتر باشد نگاهی به مزدا 3 بیندازید که شتاب بیشتر، هندلینگ تیز و فرزتر و طراحی داخلی زیباتری دارد، همین واقعیت در مورد فورد فوکوس نیز صدق می‌کند. فولکس واگن گلف نیز گزینه دیگری است که به توربوشارژر مجهز است و با موتور دیزلی نیز قابل خریداری است. کیا سراتو نیز می‌تواند رقیبی سرسخت باشد.

 

طراحی بدنه و امکانات رفاهی

بررسی سدان سوبارو  Impreza مدل 2015

سوبارو  Impreza مدل 2015 هم به صورت سدان و هم به صورت هاچ‌بک به بازار عرضه می‌شود، هر یک از این مدل‌ها نیز در تیپ‌ 2.0i، تیپ 2.0i Premium و تیپ 2.0i Limited در اختیار مشتریان قرار می‌گیرند. تجهیزات استاندارد تیپ‌ 2.0i عبارتند از: رینگ‌های 15 اینچی فولادی، بادشکن عقب (در مدل هاچ‌بک)، لوازم تمام برقی، دسترسی بدون کلید، تهویه مطبوع، کروز کنترل، روکش پارچه‌ای، تنظیم ارتفاع صندلی راننده، فرمان تلسکوپی با قابلیت خم شدن به بالا و پایین، دوربین دید عقب، صندلی‌های تاشوی عقب با نسبت 40/60، کامپیوتر سفری، اتصال سیستم صوتی و تلفن همراه از طریق بلوتوث، نمایشگر 6.2 اینچی، سیستم صوتی مجهز به چهار بلندگو و سی‌دی خوان، درگاه USB/iPod، رادیوی HD و یک درگاه صوتی اضافی که اپلیکیشن‌هایی نظیر Aha، Panadora و iHeartRadio را به سیستم صوتی متصل می‌کند.

بررسی سدان سوبارو  Impreza مدل 2015 بررسی سدان سوبارو  Impreza مدل 2015

تجهیزات تیپ  2.0i Premium عبارتند از: رینگ‌های 16 اینچی آلومینیومی، میله تعادل در عقب، آینه‌های جانبی همرنگ بدنه، دستگیرهای داخلی درب‌ها از جنس کروم، تکیه‌گاه دست بین صندلی‌های جلو، روکش بار و سیستم صوتی مجهز به شش بلندگو. اگر پکیج  Alloy Wheel را خریداری کنید، این تجهیزات در اختیارتان قرار می‌گیرند: رینگ‌های 17 اینچی و روکش چرمی غربیلک فرمان. پکیج All Weather نیز این تجهیزات را ارائه می‌کند: گرمکن آینه‌های جانبی، برف پاک کن یخ‌زدا و گرمکن صندلی‌های جلو. تجهیزات تیپ 2.0i Limited عبارتند از: چراغ‌های اتوماتیک، چراغ‌های مه‌شکن، تزیینات کروم روی بدنه، کنترل آب و هوای اتوماتیک، روکش چرمی، تکیه‌گاه دست برای صندلی‌های عقب، نمایشگر 7 اینچی، رادیوی ماهواره‌ای، کنترل صوتی و دو درگاه USB. اپشن‌های که به صورت تکی قابل خریداری هستند عبارتند از: دسترسی بدون کلید، GPS، کروز کنترل تطبیقی، سیستم پیشگیری از تصادف به همراه ترمز اتوماتیک، سیستم هشدار عبور از خط، چراغ‌های مه‌شکن همگام با فرمان که هنگام عبور از پیچ‌ها، شدت نور را بیشتر می‌کند. تجهیزات تیپ 2.0i Limited عبارتند از: روف‌ریل، چراغ‌های مه‌شکن، رکاب‌های جانبی، روکش‌های اسپرت و رینگ 17 اینچی. تجهیزات پکیج‌های Alloy Wheel و All Weather نیز به صورت استاندارد در این تیپ ارائه می‌شوند. سانروف نیز فقط به صورت سفارشی قابل خریداری است.

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی سدان سوبارو  Impreza مدل 2015

تأمین نیروی پیشران سوبارو  Impreza مدل 2015 بر عهده یک موتور چهار سیلندر 2 لیتری گذاشته شده است که قادر است 148 اسب‌بخار نیرو و حدود 197 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. این موتور در تیپ‌های 2.0i و 2.0i Premium در کنار یک گیربکس پنج سرعته دستی و سیستم چهار چرخ متحرک قرار می‌گیرد که نیرو را به نسبت 50/50 بین چرخ‌های جلو و عقب توزیع می‌کند. در این تیپ‌ها گیربکس متغیر پیوسته به صورت سفارشی قابل خریداری است. سیستم چهار چرخ متحرک به صورت پیش فرض نیرو را بیشتر به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند ولی در صورتی که اصطکاک بیشتری لازم باشد، نیرو بیشتر به چرخ‌های عقب فرستاده می‌شود. مصرف سوخت این خودرو با گیربکس دستی و در سیکل ترکیبی 9.78 لیتر (10.95 لیتر در شهر و 8.05 لیتر در بزرگراه) و با گیربکس CVT حدود 8.83 لیتر (9.78 لیتر در شهر و 7.40 لیتر در بزرگراه) برآورد شده است. در تست سرعت، سوبارو  Impreza با گیربکس CVT توانست ظرف 9.6 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند که برای یک سدان جمع و جور زمان زیادی به شمار می‌رود.

 

ایمنی

بررسی سدان سوبارو  Impreza مدل 2015

سوبارو  Impreza مدل 2015 به صورت استاندارد به این تجهیزات ایمنی مجهز است: کنترل پایداری، ترمز ضدقفل، کیسه هوای صندلی‌های جلو، کیسه هوای پرده‌ای، کیسه هوای زانوی راننده و دورین دید عقب. موارد زیر نیز فقط در تیپ‌های 2.0i Limited و 2.0i Sport و به صورت سفارشی قابل خریداری هستند: کروز کنترل تطبیقی، سیستم پیشگیری از تصادف و سیستم هشدار عبور از خط.

 

طراحی داخلی و امکانات خاص

بررسی سدان سوبارو  Impreza مدل 2015

طراحی داخلی سوبارو  Impreza مدل 2015 بسیار محافظه‌کارانه است و شاید خریداران را به این فکر بیندازد که به دنبال یک خودرو دیگر بگردند. البته شاید افرادی هم وجود داشته باشند که آن را بسیار مرتب  و شسته رفته بدانند. کیفیت مواد اولیه و کیفیت ساخت برای خودوریی در این کلاس زیاد تعریفی ندارد. علاقه‌مندان به موسیقی هم باید بدانند کیفیت صدای سیستم صوتی مأیوس کننده است. صندلی‌های جلو برای مسافرت‌های طولانی راحت هستند و از فضای سر و فضای پای خوبی برخوردارند. صندلی‌های عقب نیز جادار هستند و باعث می‌شوند این سدان جمع و جور برای خانواده‌های کم جمعیت بسیار مناسب باشد. گنجایش صندوق عقب نیز به 0.34 متر مکعب می‌رسد و اگر صندلی‌های عقب تا بشند این فضا به 0.64 متر مکعب افزایش پبدا می‌کند.

 

تجربه رانندگی

بررسی سدان سوبارو  Impreza مدل 2015

موتور چهار سیلندر سوبارو  Impreza مدل 2015 در شهر از سرعت و شتاب خوبی برخوردار است ولی در بزرگراه عملکرد چندان خوبی ندارد. البته گیربکس CVT خیلی خوب واکنش نشان می‌دهد و نیروی موتور را از آن بیرون می‌کشد. ولی در سرعت‌های بالا صدای موتور بیش از حد بالا می‌رود. این سدان کوچک هنگام عبور از پیچ‌ها چسبندگی بسیار خوبی دارد و اگر تهاجمی رانندگی کنید، خواهید دید که هندلینگ نیز بسیار عالی است. فرمان نیز بسیار دقیق است به خصوص هنگامی که با رینگ‌های 17 اینچی همراه باشد. نکته مثبت دیگر این است که سواری بسیار نرم و راحت است و حتی هنگام عبور از مسیرهای ناهموار نیز خوش ساخت و متعادل احساس می‌شود.

بررسی سدان سوبارو  Impreza مدل 2015


منبع

Edmunds

برچسب : سوبارو , فولکس واگن گلف , مزدا 3






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس g : سلام دوستان، من ماشینم خواب بود و سه ماه استارت نخورده و الان استارت زدم که روشن نشد، باطری ساز میگه باطریش خراب شده. برج 5 تحویل گرفتم اطلس g. آیا گارانتی باطری شاملش میشه?? ماشین طبقه منفی 2 پارکینگ هست. و امکان انتقال ماشین به نمایندگی رو ندارم.داغی رو ببرم نمایندگی باطری نو میدهند? ممنون میشوم از دوستان اگه تجربه ای دارند بفرمایند و ما رو راهنمایی کنند .
وحید : داداش سایت سایپا هرکار میکنم نمیشه برم داخل ورود که میزنم رمز میزنم میزنه این کد ملی درسایت یافت نشد ی همچیـــن چــــیزی میزنه بازیابی رمز هم ک میزنم اونم همینو میگ چیکار کنم
akbar : درود هم میهن عزیز لطفاً برید شکایت ثبت کنید بنده خدا لینک گذاشته چند دقیقه وقت میگیره یعنی کلا ۱۷تااز خریداران ناراضی بودن از افزایش قیمت ؟؟؟هرجایی که میتونیم صدامون برسونیم که پیگیر بشن دوستان خبر بدن یا لینک و شماره تماس بزارن بیاید برا خودمون ارزش و احترام قائل بشیم یعنی تفاوت موتور و گیربکس فرمان برقی و سانروف ورینگ آلومینیومی و... ۲۰میلیون هس ولی چند تا آپشن ۲۰۰میلیون تومان
اکبر v4 : سلام دوستان من تارا وی۴ پیش فروش بودم تحویل ۳۱ شهریور خوشبختانه امروز فاکتور شده پرداخت وجه دومم ۲۶ مرداد بوده رنگ مشکی
وحید : سلام میخام برم تو کاربری خودم رمز عبور میزنم نمیشه فراموشی رمز هم میزنم نمیشه چیکار باید بکنم کسی اطلاع داره
علی : این حرفا چیه میزنی اخه.. بچه دو ساله چی میفهمه. مثلا بگید النگو زنم تا باور پذیر باشه 100جور کردید و یک ماه گریه کرده مثلا...
احسان : یه شماره ایی نیست ک زنگ بزنیم اینارو هالی کنیم ک آدم شن
احسان : چطوری باید شکایت کنیم کی جوابگوهه آخه این چ بلایی بود سر ما بدبخت اومد آخه من ک میدونم هیچکی جوابگو نیست آخرش همین ب گردنمون میندازن زورمون الکیه
احسان جهانبانی : 2سال صبر کردیم آخرش دنا پلاس معمولی مگه تولیدش متوقف نشد نامردا لااقل سانروف رینگ بزارید آخه چقد دزدین شما ما 15 تومن دیگه بدیم 6سرعته میشه پولش آخه چرا اینقد. دزدین شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امید : 207 اتومات ارتقا تحویل 31 خرداد هنوز هیچ خبری نیست ، خراب بشن این ایرانخودرو سایپا
امیر : سلام سود تاخیر تافاکتور شدن حساب میشه یعنی روزی ک‌فاکتورشد دیگ محاسبه نمیکنن
ایکس22 : 1شهریور
رضا : سلام شما تحویل گرفتید ای اف هست یا ایکسیو. ماتیتور دارن اصلا؟؟
حمیدرضا : سلام آقا مهدی من پذیرش 3 مهر هستم اوایل امید داشتم زودتر تحویل بدن ولی با این روند میگم خدا کنه سر موقع تحویل بدن و تاخیر نداشته باشن راضی هستم
سورن 90روزه : سلام دوستان سود تاخیر بعد فاکتور از تاریخ پلاک شدن تا تاریخ تحویل حساب میشه یا از تاریخ حمل خودرو تا تحویل به نمایندگی محاسبه میشه؟
207 : متاسفم برایی شما ایشالااا ماشین تورو تنها ندن. تا دق کنیی
207 : جناب اصلا بلدنیستین حرف بزنید واقعا متاسفم براتون ماهم مث خردادیا 5 ماه. انتظار میکشیم همه رو 5 ماه. تحویل دادن. حالا نوبت ماه شد . شد یکساله واقعا متاسفم. واسه ادمایی مث شما ک دم از نا امیدیی فقط بلدین بزنید
نادر غالبی : سلام خواهشمند است فاکتور شده ها اعلام کنن ببینم روند فاکتور چطور پیش میره
دنا ابشنال24 : تو همین چند روز واستون پیام میاد