فراری 8 سیلندر به روایتی کوتاه!

فراری 8 سیلندر به روایتی کوتاه!

در حقیقت این داستان به سال 1973، هنگامی که فراری برای اولین بار یک مدل مجهز به موتور 8 سیلندر را تولید کرد، باز می‌گردد. فراری مذکور معروف به 308 GT4 بود اما تا سال 1976 همچنان از برند Dino استفاده می‌کرد و از آن پس مزین به برند معروف این خودروساز ایتالیایی شد. از آنجایی که طراح آن مارسلو گاندینی ( Marcello Gandini) بود، با دیگر مدل‌های فراری تفاوت فاحشی دارد.

فراری 8 سیلندر به روایتی کوتاه!
فراری 8 سیلندر به روایتی کوتاه! فراری 8 سیلندر به روایتی کوتاه!

ناگفته نماند، گاندینی طراح اصلی لامبورگینی Countach بود. با تولید نسل‌های بعد، 308 GTB و GTS، مشخصه‌های فراری بار دیگر در طراحی مورد استفاده قرار گرفت. مدل Mondail نیز تا اندازه‌ای برگرفته از 308 می‌باشد، اما تا آن اندازه دارای عملکرد خوبی نبود.

فراری 8 سیلندر به روایتی کوتاه! فراری 8 سیلندر به روایتی کوتاه!
فراری 8 سیلندر به روایتی کوتاه!

ناگفته نماند، در سال 1985 مدل 238 تولید شد که دارای ظاهری مشابه اما بسیار ارتقا یافته‌تر بود.در سال های 1989 مدل 348 و 1994 مدل F355 رونمایی شد. در آن زمان برای اولین بار گیربکس دستی الکتریکی F1 فراری مورد استفاده قرار گرفت. در سال‌های 1999 مدل 360 Modena و در سال 2004 مدل 430 با طراحی کاملا جدید وارد بازار شد. گفتنی است، در سال 2009 بزرگترین انقلاب در موتور وسط 8 سیلندر خورجینی در تاریخ فراری رخ داد که معروف به 458 Italia شد. اکنون جدیدترین نسل آن یعنی 488 GTB مجهز به دو توربوشارژر وارد بازار شده است.

فراری 8 سیلندر به روایتی کوتاه!


منبع

CarBuzz

برچسب : 308 GT4 , فراری , 458 Italia , سوپرماشین , کلاسیک , لامبورگینی , Countach






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن 7 نظر
نازنین۱ 5 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
نازنین : ازاین مهم تر که نوشته شده اگر نداشتیم اون ماشین رو چندباردعوتنامه میدیم اگر باز قبول نکنید فسخ معامله میتونه شرکت بکنه و پول رو عودت بده این یعنی مهم نیست؟؟ درصورتی که خیلیا فک میکنن اگر تبدیل قبول نکنن شرکت مجبوره جی رو بده ولی اونطور نیست اصلا شرکت مجبور نیست
jcw; : علیک سلام چه خبرا؟
شاهین پلاس 14اردیبهشت : سلام احتمالش هست که باشن،چون پرداخت اینترنتی بوده و ربطی به تعطیل و غیر تعطیلی نداره
saeed : سلام دوستان کسی 4 و 5 اردیبهشت هستش یا خیر چون جمعه و پنج شنبه بوده؟
Azim : دیروز تو گروه نوشته بودن فقط صفحه آخر قرارداد رو به ما دادن امروز رفتم نمایندگی پرسیدم 8 صفحه به من دادن گفتن کاملش اینه بقیه صفحات رو دیدم چیز مهمی نبود اصل کاری همون یک صفحه است که به ما دادن
شاهین جی هفته چهارم شهریور : هرچند من شاهین جی هستم ولی هامه پشتت بشلپنه
T8 : سلام دوستان ثبت‌نام های t8 تحویل 90روزه کسی هست تاریخ تحویل رد شده باشه ولی ماشین هنوز شاسی نشده باشه؟
بابائی : من امروز رفتم اونجا خیلی سوت کور بود کلاً اون یک ساعت که من رفتم واسه تحویل فقط ماشین من بود اونجا واسه تحویل ولی امیدوارم سریعتر دوستان فاکتور بشن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
کوئیک شهریور : من رو هم کردن شما رو هم کردن ؟؟
حسین : ممنون از شما.اما با چیزایی که تو پیاما خوندم فکر کنم شاید ماه آینده فاکتور شم من کوییک اس تکمیل وجه شهریور ماهم من
تک سوز : پذیرش 7/7 بودم امروز پلاک شدم
نیسان تک : منم پلاک شدم خداروشکر
ساینا اس : فوق العاده ها اعلام حضور کنن هماهنگ کنیم بریم دفتر فروش سایپا دوماهه تو تاخیرم من فوق العاده خرداد. هنوز فاکتور نکرده
Z : سلام امروز پلاک شد نیسان تک سوز ثبت نام22 شهریور(فاکتور 3 آبان)
کوییک GXL : دوستانی که نگران هستین سایپا ورشکست شده اخه مگه بنز تولید میکنه که ورشکست بشه خیالتون راحت تنها اتفاقی که میفته اینه که هر سال مدیرعامل عوض میشه همین😂😂 چندماه صبر کردیم بازم یه مدت تحمل کنیم انشاالله مشکل پلاک شدن هم حل میشه بالاخره پلاک میکنن نمیشه که همینجوری بمونه
زامیاد بی پلاک : سلام از من الان پلاک شد تاریخ پذیرش 5 مهر تاریخ فاکتور 5آبان
ساینا پیش فروش 12 اسفند : احتمالا تبدیلی یا فرسوده و یا جوانی جمعیت هستین؟!
عمو غلام : کوئیک های جی ال رو قراره بهار تحویل بدن همگی بیچاره شدیم کوئیک اس هم بهمن ماه واییییی واییییییی حالا چی کار کنیمممممممممم ناجا گفته بخاطر مسائل ایمنی پلاک نمی کنم شرکت پول نداره قطعه بخره ورشکست شدههههههه