معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 (قسمت سوم)

معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 (قسمت سوم)

همان‌طور که در دو هفته گذشته مشاهده کرده‌اید، در قسمت‌های اول و دوم این مقالات به معرفی چهار تیم از تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 پرداخته‌ایم و در این قسمت نیز، شما را با دو تیم دیگر آشنا می‌کنیم. 

 

تیم Lotus Racing

معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 (قسمت سوم)

تیم Lotus Racing با شرکت در گرندپری 2010 بحرین برای نخستین بار در مسابقات قهرمانی فرمول 1 حضور به هم رسانید و رانندگان این تیم، Heikki Kovalainen و Jarno Trulli، به ترتیب مقام‌های پانزدهم و هفدهم را از آن خود کردند. گفتنی است، Riad Asmat به عنوان مدیر عامل و Mike Gascoyne به عنوان مدیر فنی تیم در حال انجام وظیفه هستند؛ Jarno Trulli ایتالیایی و Heikki Kovalainen فنلاندی به عنوان رانندگان اصلی و Fairuz Fauzy مالزیایی نیز، به عنوان راننده جایگزین این تیم مشغول فعالیت هستند. قدرت خودروی Lotus T127 را پیشرانه Cosworth CA2010 تامین می‌کند و تایرهای بریجستون آن را به پیش می‌راند. اگرچه نام لوتوس برای طرفداران مسابقات اتومبیلرانی آشنا است، اما باید توجه داشت که Lotus Racing آغاز دوباره تیم اصلی که در سال‌های 1954 تا 1994 حضور فعالی در صحنه مسابقات فرمول 1 داشت، نیست؛ این تیم جدید توسط دولت مالزی و با هدف گسترش و ترویج اتحاد ملی بنیان گذاشته شده است و از سوی کنسرسیوم کارآفرینان مالزیایی از جمله کمپانی خودروسازی پروتون، Tune Group، مسئولان پیست بین‌المللی Sepang، کمپانی موتورسیکلت سازی Naza، اتحادیه خودروسازان مالزی، و فدراسیون اتومبیلرانی مالزی حمایت می‌شود. شایان ذکر است، تیم Lotus racing جزو آخرین تیم‌هایی بود که برای مسابقات قهرمانی فرمول 1 سال 2010 ثبت‌نام کرد و به همین دلیل مجبور شد به سختی تلاش کند تا خود را به نخستین مسابقه فصل برساند. با نتایج به دست آمده، اینطور به نظر می‌رسد که این تیم افسانه‎ای آینده درخشانی پیش رو دارد. 

 

تیم مکلارن

معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 (قسمت سوم)

تیم McLaren Motor Racing در سال 1963 توسط بروس مکلارن (Bruce McLaren) تاسیس شد و نخستین بار در سال 1966 در گرندپری مراکش شرکت کرد و علی‌رغم مشکلات فنی اولیه، روز به روز پیشرفت کرد و به موفقیت‌های بیشتری دست یافت. در سال 1968 بروس مکلارن موفق شد نخستین پیروزی را در گرندپری بلژیک به دست آورد. در حال حاضر تیم مکلارن یکی از موفق‌ترین تیم‌های حاضر در مسابقات فرمول 1 به شمار می‌رود؛ موفقیت‌های این تیم در مسابقات گرندپری از تیم فراری نیز بیشتر است و مدت‌ها، پیشتاز و حاکم این مسابقات بود. مدت کوتاهی پس از نخستین پیروزی تیم در مسابقات گرندپری 1968، جیمز هانت (James Hunt) موفق شد در سال 1976 عنوان قهرمانی مسابقات Driver را از آن خود کند و این آغاز پیروزی‌های مکلارن بود. در سال 1984، نیکی لادا (Niki Lauda) عنوان قهرمانی مسابقات گرندپری را از آن خود کرد و بدین ترتیب، می‌توان گفت دهه 1980 در تاریخ تیم مکلارن بسیار قابل توجه و خارق‌العاده می‌باشد؛ چراکه در این دوران حاکم بی چون و چرای مسابقات بود. در اواسط دهه 1990 و پس از کنار کشیدن تیم هوندا از مسابقات فرمول 1، پیروزی‌های تیم مکلارن نیز کم‌رنگ شد؛ چراکه تیم به دنبال یک ترکیب شگفت‌انگیز، مدام خودروها و اسپانسرهای خود را تغییر می‌داد. با استفاده از پیشرانه‌های Mercedes-Ilmor که نویدبخش آینده‌ای روشن بودند، تیم مکلارن یک بار دیگر به مسیر پیروزی و موفقیت گام نهاد؛ اما در همین زمان کمپانی مارلبورو از حمایت تیم دست برداشت و در پی آن یونیفورم قرمز و سفید جای خود را به یونیفورم نقره‌ای رنگ مرسدس داد و این تغییر، به خوبی بیانگر پایان یک دوره و شروع دوره‌ای جدید برای تیم است. با تداوم حمایت‌های مرسدس و تامین پیشرانه‌ها، نام تیم به Vodafone McLaren Mercedes تغییر پیدا کرد. مقر تیم در Surrey انگلستان است و ران دنیس (Ron Dennis) مسئولیت آن را بر عهده دارد. گفتنی است، تا پایان فصل 2009 تیم مکلارن موفق به کسب هشت پیروزی در مسابقات قهرمانی Constructor، دوازده پیروزی در مسابقات قهرمانی Driver و 164 پیروزی در مجموع شده است. لوئیس همیلتون و جنسون باتن افسانه‌ای نیز، در فصل 2010 مسابقات فرمول 1 به عنوان رانندگان اصلی این تیم با خودروی MP4-25 جدید به هنرنمایی پرداختند. 


منبع

AutoRacing

برچسب : فرمول 1 , گرندپری , اتومبیلرانی , مکلارن , فراری , پروتون , لوتوس , مرسدس , مارلبورو , نیکی لادا , بروس مکلارن , جنسون باتن , لوییس همیلتون , بریجستون






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
990
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین اتومات هفته ۴ اسفند ۴۰۳ ، ۲۹۰ واریز : آقا داریوش شاهین پلاس که خیلی وضعیتش خوبه ، من CVT ثبت نام کردم ، مهر ماه 1402 مبلغ 290 میلیون پیش پرداخت دادم با نوبت تحویل هفته چهارم اسفند 1403 ، هنوز دعوتنامه تکمیل وجه هم برام ارسال نشده چه رسد به فاکتور !!!!
Shahin G : حالا هم جنگ شد از همینم والا می‌ترسیم این کثافتا ماشینو تحویل نمیدن شرکت گوه گرفته
M. شاهین جی آبان : وای طنز تلخی بود🤣😭 منم امیدی ندارم شاهینمو بدن الهی خدا دربدرشون کنه الهی سرشون به خودشون برگرده الهی آب خوش از گلوشون پایین نره
مجید : سلام چقدر برای تکمیل وجه واریز کردید؟
وحید : خیلی ساده :تنظیم قیمت بازار آزاد،به زبان ساده احتکار و عرضه قطره چکانی میکنند،تا بازار همیشه تشنه باشد و عرضه و تقاضا به هم نخورد و هر چند وقت بتوانند قیمت کارخانه را بالا ببرند و به قیمت بازار نزدیک کنند و دوباره روز از نو...در کشورهای اطراف ما ( نه تنها امارات و ترکیه و عمان ،حتی عراق جنگ زده) اینطور نیست،شما به نمایندگی شرکت مراجعه میکنید،خودرو مورد نظر را انتخاب میکنید،همان لحظه مدارک بنام شما میشود و خودرو را میآورید منزل،انواع تسهیلات مثل خرید اقساطی هم برایتان قائل میشوند.... اینجا اینها اگر اراده کنند میتوانند کل اسفندی ها را در عرض دو روز فاکتور کنند، اما نمیکنند..اینطوری شما پس از فرآیند طولانی برنده شدن در قرعه کشی و 10 ماه معطلی،برای خودرو 860 م تومان پولتان را حبس کردید که قیمت آن در بازار 1350 م است ،وقتی تحویل میگیرید،احساس خوشبختی میکنید،دلال ها و نمایندگی ها هم که اغلب با اینها مرتبط هستند،حسابی بار خودشان را میبندند.همان بلایی که تولیدکننده روغن و شکر و ...و دلال ها بر سر مصرف کننده میآورند. دهها سال است که اقتصاد و صنعت مملکت رانتی است.درست هم نمیشود.
مهدی پلاس : درودبرشما دوستان عزیز لطفا کسانی که ماشین تحویل گرفتن ازتجربه رانندگی ومشکلات شاهین پلاس داخل گروه به‌اشتراک‌ بزارن مثل دوست عزیزوگلمون جناب میرزاده مشفقی واکبرآقا کاردرست ومشتی.ممنون ازمحبتتون
مهدی پلاس : درودبرشما دوستان عزیزواریزی اول ۳۷۰میلیون تاریخ ۱۳شهریور تکمیل وجه وثبت سخا۱۴ اردیبهشت امیدارم همه دوستان عزیز به زودی فاکتور بشیم
کوروش : دوستان این چپاول در روز روشن با مشارکت خود دولت وخودروساز در حال انجامه این رو مد نظر داشته باشید.گرفتارمون کردن خدا گرفتارشون کنه
رز زرد : سیروان گیان مبلغی که پرداخت کردیم شامل افزایش نمیشه..‌.آذر ماه هم که دو شرکت افزایش قیمت داشتن طبق همین روال بود
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
اطلس آذر : بچهای آزرپیام بدین ببینم چندنفریم من ک25نمیتونم بیا17ساعت راه دارم ولی ازطرف من 25حتمامیان شماهم اگ کسی نمیتونه بیادفامیلی کسی بفرسته اون 2دفعه هم ازماآمدن نتونستن کاری کنن بعیدمیدونم بایدخودم بیام بابچهام چادربزنم جلو سایپاتافاکتورنکنن تکون نخورم
تأسف بر جنگ دوستان : واقعا برام سواله کشوری که اینقدر منابع داره و این همه ثروت، چرا باید خودش رو به دست خودش نابود کنه و حلاوت زندگی رو به مردمش تلخ... جنگ یک روزش هم زیاده، فارغ از اینکه بنظر باید قید تحویل خودرو رو بزنیم و پولمون رو ریختن تو فاضلاب. زندگی ما مردم رو هم بازیچه ندانم کاری و تعصبات احمقانه شون کردن. خدا خیر نمیده بهتون وقتی با جون مردمتون بازی میکنید...
آزاد... : تمام شد اطلس بی اطلس
فروردین فرسوده 207 : برا منم همینجوری شده فاکتور نمیکنن.منم فعلا دنبال اینم که ببینم مشکل چیه و چجوری درست میشه.حتما بهتون اطلاع میدم اگر فهمیدم. شمام لطفا اگه تونستید حلش کنید به من بگید چکار کنم
ساینا : انقدر ماشینمون رو ندادن تا ج نگ شد، یه فاتحه باید برای پولامون بخونیم احتمالا
9 اسفند : 🥴🥴
اطلس اذر : بدبخت شدیم با این حمله اسرائیل ب تهران برای سایپا بهانه جورشدفکرنمیکنم حالاحالاها ب ما ماشین بدن اینا کاش اسرائیل سایپا دزد مال مردم خورمیزد ن مردم بی گناه
رسول : توم دلت خوشه ماشینت رفت سایپا موشک خورده
9 اسفند : پیش فروش 9 اسفند هنوز خبری نیست
سهیل : دوستان پارکینگ سایپا کاشان هم موشک خورده با خانه شیخ زاده مدیرش