بررسی فولکس واگن پاسات مدل 2015

بررسی فولکس واگن پاسات مدل 2015

اگر مایلید یک سدان متوسط جادار داشته باشید که از حال و هوایی اروپایی برخوردار باشد و به قیمتش هم بیارزد، فقط یک گزینه دارید: فولکس واگن پاسات مدل 2015. خوشبختانه این محدودیت در انتخاب، به معنای این نیست که رضایت‌تان به دست نخواهد آمد. به احتمال بسیار زیاد، فولکس پاسات با ظاهر زیبا، کابین راحت و جادار، هندلینگ فرز و سواری نرمش، شما را تحت تأثیر قرار خواهد داد. ولی جذابیت‌های این خودرو از این هم فراتر می‌رود چون تنها خودرویی در این کلاس است که از موتور دیزل TDI بهره می‌برد. میزان مصرف سوخت این خودرو در سیکل ترکیبی 8.05 لیتر در هر صد کیلومتر برآورد شده است. کابین جادار فولکس پاسات با سلیقه آمریکایی‌ها جور در می‌آید و بزرگسالان هم روی صندلی‌های جلو و هم روی صندلی عقب راحت خواهند بود. صندوق عقب نیز بسیار بزرگ و جادار است. با در نظر گرفتن این واقعیت که کمپانی فولکس واگن، خودرو پاسات را در ایالت تنسی تولید می‌کند، می‌توان گفت که قصد دارد بازار آمریکا را در دست بگیرد که البته جای تعجب هم ندارد. این خودرو می‌تواند به یک موتور چهار سیلندر 1.8 لیتری و مجهز به توربوشارژر و یا یک موتور شش سیلندر 3.6 لیتری مجهز بشود. البته فولکس واگن پاسات رقبای بسیار سرسختی نیز دارد. نیسان آلتیما و هوندا آکورد نیز جزو خودروهای محبوب هستند و موتور آن‌ها حتی از موتور 1.8 پاسات هم کم مصرف‌تر است. مزدا 6 نیز رقیبی است که از هندلینگی اسپرت برخوردار است، فورد فیوژن نیز خودرویی زیبا است، مخصوصاً نسخه هیبریدی آن که از نظر مصرف کم، رقابتی تنگاتنگ با فولکس پاسات دارد. با این تفاسیر می‌توان گفت فولکس واگن پاسات مدل 2015 رقبای سرسختی دارد و در صدر جدول کلاس خودش قرار نمی‌گیرد، با این حال بسیار توصیه می‌شود.

 

طراحی بدنه و امکانات رفاهی

بررسی فولکس واگن پاسات مدل 2015

 فولکس واگن پاسات مدل 2015 در پنج تیپ به بازار عرضه می‌شود که عبارتند از: تیپ S، تیپ Wolfsburg، تیپ SE، تیپ Sport و تیپ SEL Premium. مدل دیزلی که به موتور TDI مجهز است نیز در تیپ‌های SE و SEL Premium در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. تجهیزات استاندارد تیپ پایه S عبارتند از: رینگ‌های 16 اینچی، چراغ‌های اتوماتیک، دسترسی بدون کلید، لوازم تمام برقی، تهویه مطبوع، تنظیم ارتفاع صندلی راننده، صندلی تاشوی عقب به نسبت 40/60، روکش پارچه‌ای، فرمان تلسکوپی با قابلیت خم شدن به بالا و پایین، کروز کنترل، کامپیوتر سفری، اتصال سیستم صوتی و تلفن همراه از طریق بلوتوث، سیستم صوتی مجهز به سی‌دی خوان و شش بلندگو و درگاه صوتی اضافی.

بررسی فولکس واگن پاسات مدل 2015 بررسی فولکس واگن پاسات مدل 2015
بررسی فولکس واگن پاسات مدل 2015 بررسی فولکس واگن پاسات مدل 2015
بررسی فولکس واگن پاسات مدل 2015 بررسی فولکس واگن پاسات مدل 2015

تجهیزات تیپ Wolfsburg عبارتند از: رینگ‌های 16 اینچی، روکش چرمی، روکش چرمی غربیلک فرمان و صندلی برقی راننده با قابلیت حرکت در شش جهت، گرمکن صندلی‌های جلو، رادیوی ماهواره‌ای، درگاه iPod و سیستم Car-Net. تیپ SE این تجهیزات را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد: رینگ‌های 17 اینچی، گرمکن آینه‌های جانبی، دوربین دید عقب، دریچه هوا برای صندلی‌های عقب، تکیه‌گاه دست کشویی بین صندلی‌های جلو، آینه الکتروکرومیک، آمپرها و نمایشگرهای به روز شده، سیستم صوتی مجهز به هشت بلندگو به همراه نمایشگر لمسی. تجهیزات تیپ Sport شبیه تجهیزات تیپ SE است و این موارد را نیز به آن‌ها اضافه می‌کند: رینگ‌های 18 اینچی، سانروف، دسترسی بدون کلید، استارت از راه دور، صندلی برقی راننده با قابلیت حرکت در شش جهت، حافظه تنظیمات راننده، روکش چرمی، تزیینات چوبی داخل کابین، کنترل آب و هوای اتوماتیک دو نقطه‌ای، GPS، سیستم صوتی ارتقا یافته (به همراه حافظه ذخیره موسیقی و رادیوی HD)، روی صندلی‌های تاشوی عقب به نسبت 40/60 به همراه شکاف مخصوص چوب اسکی.

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی فولکس واگن پاسات مدل 2015

فولکس واگن پاسات مدل 2015 از دیفرانسیل جلو بهره می‌برد و با سه موتور مختلف به بازار عرضه می‌شود. همه تیپ‌‌ها به جز تیپ مجهز به موتور TDI، از یک موتور چهار سیلندر 1.8 لیتری بهره می‌برند که به توربوشارژر مجهز است و قادر است 170 اسب‌بخار نیرو و حدود 249 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. تیپ‌های Sport و S می‌توانند به گیربکس پنج سرعته دستی یا شش سرعته اتوماتیک مجهز شوند ولی تیپ‌های Wolfsburg، SE و SEL Premium فقط با گیربکس اتوماتیک به بازار عرضه می‌شوند. در تست سرعت، تیپ SEL که به موتور 1.8 توربو مجهز است، توانست ظرف 7.7 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. مصرف سوخت این خودرو با گیربکس اتوماتیک و در سیکل ترکیبی 9.78 لیتر (11.40 لیتر در شهر و 7.60 لیتر در بزرگراه) و با گیربکس دستی و در سیکل ترکیبی 9.78 لیتر (11.40 در شهر و 7.82 لیتر در بزرگراه) برآورد شده است. این اعداد و ارقام برای یک سدان متوسط چهار سیلندر قابل قبول به نظر می‌رسد، هرچند رقبای اصلی‌اش از مصرف کمتری برخوردارند. موتور TDI که بر روی تیپ‌های SE و SE Premium نصب می‌شود، یک موتور دیزل چهار سیلندر 2 لیتری و مجهز به توربوشارژر است که می‌تواند 150 اسب‌بخار نیرو و حدود 320 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. تیپ SE دیزل می‌تواند به گیربکس شش سرعته دستی یا شش سرعته دو وضعیته (DSG) مجهز بشود، ولی تیپ  SE Premium فقط می‌تواند به گیربکس DSG مجهز شود. مصرف سوخت موتور دیزل با گیربکس اتوماتیک و در سیکل ترکیبی 8.05 لیتر (9.12 لیتر در شهر و 6.52 لیتر در بزرگراه) و با گیربکس دستی 7.82 لیتر (9.12 لیتر در شهر و 6.22 لیتر در بزرگراه) برآورد شده است. قوی‌ترین موتوری که می‌توان برای فولکس واگن پاسات مدل 2015 سفارش داد، یک موتور 6 سیلندر 3.6 لیتری است که قادر است 280 اسب‌بخار نیرو و حدود 350 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. در تست سرعت، فولکس پاسات مجهز به این موتور توانست توانست ظرف 6.4 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند که برای خودروهای این کلاس، شتاب مناسبی به نظر می‌رسد.

 

ایمنی

بررسی فولکس واگن پاسات مدل 2015

تجهیزات ایمنی فولکس واگن پاسات مدل 2015 عبارتند از: ترمز ضد قفل، کنترل پایداری، کیسه هوای جلو و کیسه هوای پرده‌ای. دوربین دید عقب برای تیپ‌های SE، Sport و SEL جزو تجهیزات استاندارد به شمار می‌رود. سیستم Car-Net از تیپ Wolfsburg به بالا جزو تجهیزات استاندارد محسوب می‌شود. این سیستم به والدین اجازه می‌دهد برای رانندگان نوجوان محدودیت‌های جغرافیایی وضع کنند و شامل این امکانات است: سیستم پیشگیری از تصادف، امداد جاده‌ای، دسترسی به خودرو از راه دور و مکان‌یاب خودرو مسروقه. اپلیکیشن Car-Net  نیز روی تلفن‌های همراه نصب می‌شود و به راننده اجازه می‌دهد بسیاری از این عملیات را از آن طریق انجام بدهد. تجهیزات ایمنی دیگری مانند سیستم هشدار نقاط کور، هشدار عبور از خط بر روی این خودرو ارائه نمی‌شوند. موسسه ایمنی بزرگراه‌ها، در زمینه عدم آسیب دیدگی از جلو و مقاومت جانبی، به این خودرو پنج ستاره کامل داده است. این خودرو در زمینه مقاومت سقف نیز موفق به کسب رتبه "خوب" شده است. طراحی صندلی‌ها و پشت سری‌ها نیز موفق به کسب رتبه "خوب" شده‌اند. در تست ترمز، تیپ SEL فولکس پاسات با موتور 3.6 لیتری، توانست پس از پیمودن 39.50 متر متوقف بشود که بالاتر از میانگین به نظر می‌رسد. تیپ SEL مجهز به موتور 1.8 لیتری پس از پیمودن 37.50 و تیپ SEL مجهز به موتور TDI پس از پیمودن 37.80 متر به حالت توقف در آمدند که برای این کلاس از خودروها متوسط به نظر می‎رسد.

 

طراحی داخلی و امکانات رفاهی

بررسی فولکس واگن پاسات مدل 2015

در وصف کابین فولکس واگن پاسات فقط می‌توان گفت بسیار جادار است. فضای صندلی‌های جلو عالی است، البته با وجود این که صندلی‌ها برقی هستند ولی قابلیت تنظیم ارتفاع ندارند و فقط به جلو و عقب حرکت می‌کنند. فولکس پاسات در قسمت عقب از ابعاد یک سدان بزرگ بهره می‌برد و سرنشینان قد بلند روی صندلی‌های عقب بسیار راحت خواهند بود، البته نشیمن‌گاه صندلی عقب، کمی بالا است و باعث می‌شود سر سرنشینان قد بلند به سقف بخورد.

بررسی فولکس واگن پاسات مدل 2015 بررسی فولکس واگن پاسات مدل 2015
بررسی فولکس واگن پاسات مدل 2015 بررسی فولکس واگن پاسات مدل 2015

گنجایش صندوق عقب به 0.43 متر مکعب می‌رسد که از ظرفیت صندوق عقب بسیاری از رقبا بیشتر است. اگر صندلی‌های عقب خوابانده شوند نیز می‌توان بارهای حجیم‌تر را حمل کرد. کیفیت مواد اولیه مصرف شده در کابین داخلی بالا است و چیدمان آمپرها و دکمه‌های کنترلی بسیار ساده است. سیستم صوتی Fender بسیار عالی است و صدایی بی‌نظیر تولید می‌کند، و شاید بتوان گفت تنها ایرادی که می‌توان گرفت از سیستم مسیریاب است. تیپ SE به یک جی پی اس ارزان قیمت مجهز هستند که از نمایشگری کوچک برخوردار است. البته تیپ SEL از نمایشگر بزرگتری برخوردار است ولی قدری کند عمل می‌کند.

 

تجربه رانندگی

بررسی فولکس واگن پاسات مدل 2015

به نظر می‌رسد بیشتر خریداران از موتور 1.8 لیتری راضی هستند. این موتور فرز است و نرم کار می‌کند و کم مصرف است. موتور TDI نیز قدرت بی‌نظیری دارد و در مقایسه با رقبایش، از مصرف بسیار کمی برخوردار است. کسانی که به قدرت بیشتر از مصرف کم اهمیت می‌دهند، می‌توانند موتور شش سیلندر 3.6 لیتری را انتخاب کنند که از قدرت و شتاب بسیار بیشتری برخوردار است. گیربکس دو وضعیته DSG که به صورت استاندارد در کنار موتور TDI قرار می‌گیرد، از تعویض دنده‌هایی سریع برخوردار است و تنها نقطه ضعف آن این است که دیر واکنش نشان می‌دهد، بدان معنا که از وقتی که پدال گاز را می‌فشارید تا زمانی که موتور واکنش نشان بدهد، تأخیری قابل توجه وجود دارد، بهتر است بدانید اگر واکنش سریع‌تری می‌خواهید باید حالت Sport را انتخاب کنید. فولکس واگن پاسات مدل 2015 در بزرگراه بسیار آرام و راحت است و ناهمواری‌ها بسیار خوب جذب می‌کند. هنگام عبور از پیچ‌ها، فرمان بسیار دقیق است ولی راننده زیاد جاده را احساس نمی‌کند. با همه این حرف‌ها، می‌توان گفت این سدان متوسط بسیار راحت است و گزینه خوبی برای رفت و آمدهای روزمره به شمار می‌رود.

بررسی فولکس واگن پاسات مدل 2015


منبع

Edmunds

برچسب : فولکس واگن , فولکس واگن پاسات






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

2 نظر

سهند
8

ابهت واطمینان در عین سادگی...
17:41  1393/11/17
گزارش
پاسخ دادن
Ali
16

آلمانی اونم با قیافه مردونه و جدی...
00:05  1393/11/17
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
آناهید : سلام، لطفا هرکی امروز فاکتور شد با مشخصات پرداخت وجه اعلام کنه ممنون
تارا وی ۱ تحویل آذر : دوستان من سال ۴۰۲ دنا پلاس تحویل گرفتم.اون موقع ۳۵۰ پول گرفتن از ما درصورتی که شورای رقابت میگفت حول و حوش ۳۱۵ تومن قیمتشه.چند مرتبه از طریق همین گروه جمع شدیم جلو شورای رقابت و ایرانخودرو و حتی یه تعدادی وکیل گرفتن و شکایت کردن ولی هیچ فایده ای نداشت.میخوام اینو بگم خدمتتون که اینا مار خوردن افعی شدن.پولی که رفت تو حسابشون دیگه برگشتی نداره.
Hx5 : آپشن دیگه ای داشتی؟
علی : سلام. دوستان اگه احیانا امروز فاکتور شد خبر بده لطفا ممنون
Z : من هم 30 آبان هستم. یعنی این کاهش قیمت شامل ما هم میشه؟؟
فرشادX5 : سلام،فکر کنم اشتباه کردیم ثبت نام کردیم،با این شرایط منطقه اگه جنگ بشه دیگه به راحتی تموم نمیشه و اگر زیر ساختها و کارخانه ها زده بشه پولمون رفته،به نظرمیاد باید فشار بیاریم به کرمان موتور زودتر ماشین ها رو تحویل بده
تاراv4 پیش فروش تحویل ۳۰آبان : دوستانی که دارن فاکتور میشن ومیخان ماشینشونو تحویل بگیرن حواستون باشه احتمال زیاد باید پول برگردونن موقع دریافت خودرو چیزی رو امضا نکنید وحتما متن رو بخونید بعدتحویل بازم سایتو چک کنید سرتون کلاه نره
آرش : تکمیل وجه کنندگان اسفندی چندین هزار نفر هستن و تولید سی وی تی 8 الی 10 عدد در روز در بهترین شرایط 300 دستگاه در ماه حالا شما بفرمایید جطور میخواد همه را تا پایان مهر تحویل بده. تکمیل تحویل ثبت نامی های مهرماه 1402 حداقل تا انتهای سال بطول میکشد.لطفا آمار اشتباه ندین.
بهمن : یعنی هنوز 6،7اردیبهشت فاکتور نشن؟ چکار میکنن این لاشیا
تارا ابانماه : به نظرم چون ایران خودرو تحویل مهر ماه ندارن ابانیا رو سر وقت تحویل بدن الان خبر دارید پژو ۲۰۷ تحویل ابان در حال فاکتور شدن هست
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
میثم : منم 5اسفندم پذیرشت چنده چندم تکمیل وجه کردی
مهدی : دوستان کارت ماشین چند روزه به دستمون میرسه
207طرح مادران تحویل 31 مرداد : معمولا 70 تا 80 روز قبل از تاریخ میاد
سعید توسی : ما 23 تیرها تلصم شدیم
6دنده تیتانیوم تحویل 31مرداد : ما خودمون هم همینو تعجب کردیم رینگ آلومینیم ها قبلا نهایتا با 10 روز تاخیر فاکتور میشدند ولی الان شهریور داره به پایان میرسه هنوز خبری نیست.
207طرح مادران تحویل 31 مرداد : نه اون سرجاش هست زنگ زدم گفت بعد از تحویل واریز میشه من که از 17ام واریز کردم هنوز خبری نیست
سعید توسی : توجه کنید کسایی ک شایعه پراکنی میکنن به اشد مجارات)کلاس قران خصوصی) محکوم میشن لذا بنده 12/13 ثب تنام کردم 23تیر تکمیل وجه تحویل هفته اخر مرداد کوییک ار اس در حال تخصیصم پس خواهشا شایعه درست نکن من تدبه کردم
سید ابی : با افزایش قیمت پیش رو بهتره از بازار بخرین ، واقعا حاظرین برای 30تا50 میلیون شیش تا هشت ماه انتظار بکشبن واقعا شماها یک چیزتون هست بخدا
سید ابی : بعد از افزایش قیمت مهر ، ارسال میشه دعوت نامه های آبان و آذر اینکه میگن ایران خودرو جریمه شده و افزایش قیمت نداره الکیه، جریمه بهاطر افزایش قیمت بالای 20 درصد بود. ، وگرنه تا 20 درصد روال قانونی و هرساله ایران خودرو هست در ماه مهر 20 درصد افزایش قیمت بر کلیه ماشین ها انجام میشه بنظرم ارزش نداره که بخواییم پول بازار بدیمو منتظر بمونیم قیمت های با اتفاقات سیاسی انجام شده نزولی میشن ایران خودرو چون پیش فروش زیاد داره ، یعنی اندازه یک سال بعدش پیش فروش کرده و با افزایش قیمت کسانی که پیش فروش کردن وادار به واریز میشن ،پس اینی که میگن قیمتو ببره بالا کی میخره ،برای یک سال بعدش فروخته ، و شماهایی که پیش فروش هستین پول واریز میکنین بعد افزایش قیمت ، واقعا که خودتون رو اذیت میکنین برای 30 تا40 میلیون فرق قیمتش با بازار هست ، خب از بازار بگیرین اینجوری خودرو ساز ضربه میخوره و مطمعا باشیدقیمتشو میاره پایین پیش فروش سیاست ایرانخودرو فقط برای افزایش قیمتشه ، که 90 درصد واریز میکنن چون سه ماه منتظر موندن و فک میکنن ضرر میکنن و این خودش باعث بیچارگی بقیس قیمت بازار کارخونه داره برابر
ساینا اس دهه فجربهمن : پیش فروش ها طرح یکساله بوده واسه شرکت از بهمن تا بهمن با ساینا s شانس ماست دیگه