بررسی فولکس واگن پاسات مدل 2015

بررسی فولکس واگن پاسات مدل 2015

اگر مایلید یک سدان متوسط جادار داشته باشید که از حال و هوایی اروپایی برخوردار باشد و به قیمتش هم بیارزد، فقط یک گزینه دارید: فولکس واگن پاسات مدل 2015. خوشبختانه این محدودیت در انتخاب، به معنای این نیست که رضایت‌تان به دست نخواهد آمد. به احتمال بسیار زیاد، فولکس پاسات با ظاهر زیبا، کابین راحت و جادار، هندلینگ فرز و سواری نرمش، شما را تحت تأثیر قرار خواهد داد. ولی جذابیت‌های این خودرو از این هم فراتر می‌رود چون تنها خودرویی در این کلاس است که از موتور دیزل TDI بهره می‌برد. میزان مصرف سوخت این خودرو در سیکل ترکیبی 8.05 لیتر در هر صد کیلومتر برآورد شده است. کابین جادار فولکس پاسات با سلیقه آمریکایی‌ها جور در می‌آید و بزرگسالان هم روی صندلی‌های جلو و هم روی صندلی عقب راحت خواهند بود. صندوق عقب نیز بسیار بزرگ و جادار است. با در نظر گرفتن این واقعیت که کمپانی فولکس واگن، خودرو پاسات را در ایالت تنسی تولید می‌کند، می‌توان گفت که قصد دارد بازار آمریکا را در دست بگیرد که البته جای تعجب هم ندارد. این خودرو می‌تواند به یک موتور چهار سیلندر 1.8 لیتری و مجهز به توربوشارژر و یا یک موتور شش سیلندر 3.6 لیتری مجهز بشود. البته فولکس واگن پاسات رقبای بسیار سرسختی نیز دارد. نیسان آلتیما و هوندا آکورد نیز جزو خودروهای محبوب هستند و موتور آن‌ها حتی از موتور 1.8 پاسات هم کم مصرف‌تر است. مزدا 6 نیز رقیبی است که از هندلینگی اسپرت برخوردار است، فورد فیوژن نیز خودرویی زیبا است، مخصوصاً نسخه هیبریدی آن که از نظر مصرف کم، رقابتی تنگاتنگ با فولکس پاسات دارد. با این تفاسیر می‌توان گفت فولکس واگن پاسات مدل 2015 رقبای سرسختی دارد و در صدر جدول کلاس خودش قرار نمی‌گیرد، با این حال بسیار توصیه می‌شود.

 

طراحی بدنه و امکانات رفاهی

بررسی فولکس واگن پاسات مدل 2015

 فولکس واگن پاسات مدل 2015 در پنج تیپ به بازار عرضه می‌شود که عبارتند از: تیپ S، تیپ Wolfsburg، تیپ SE، تیپ Sport و تیپ SEL Premium. مدل دیزلی که به موتور TDI مجهز است نیز در تیپ‌های SE و SEL Premium در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. تجهیزات استاندارد تیپ پایه S عبارتند از: رینگ‌های 16 اینچی، چراغ‌های اتوماتیک، دسترسی بدون کلید، لوازم تمام برقی، تهویه مطبوع، تنظیم ارتفاع صندلی راننده، صندلی تاشوی عقب به نسبت 40/60، روکش پارچه‌ای، فرمان تلسکوپی با قابلیت خم شدن به بالا و پایین، کروز کنترل، کامپیوتر سفری، اتصال سیستم صوتی و تلفن همراه از طریق بلوتوث، سیستم صوتی مجهز به سی‌دی خوان و شش بلندگو و درگاه صوتی اضافی.

بررسی فولکس واگن پاسات مدل 2015 بررسی فولکس واگن پاسات مدل 2015
بررسی فولکس واگن پاسات مدل 2015 بررسی فولکس واگن پاسات مدل 2015
بررسی فولکس واگن پاسات مدل 2015 بررسی فولکس واگن پاسات مدل 2015

تجهیزات تیپ Wolfsburg عبارتند از: رینگ‌های 16 اینچی، روکش چرمی، روکش چرمی غربیلک فرمان و صندلی برقی راننده با قابلیت حرکت در شش جهت، گرمکن صندلی‌های جلو، رادیوی ماهواره‌ای، درگاه iPod و سیستم Car-Net. تیپ SE این تجهیزات را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد: رینگ‌های 17 اینچی، گرمکن آینه‌های جانبی، دوربین دید عقب، دریچه هوا برای صندلی‌های عقب، تکیه‌گاه دست کشویی بین صندلی‌های جلو، آینه الکتروکرومیک، آمپرها و نمایشگرهای به روز شده، سیستم صوتی مجهز به هشت بلندگو به همراه نمایشگر لمسی. تجهیزات تیپ Sport شبیه تجهیزات تیپ SE است و این موارد را نیز به آن‌ها اضافه می‌کند: رینگ‌های 18 اینچی، سانروف، دسترسی بدون کلید، استارت از راه دور، صندلی برقی راننده با قابلیت حرکت در شش جهت، حافظه تنظیمات راننده، روکش چرمی، تزیینات چوبی داخل کابین، کنترل آب و هوای اتوماتیک دو نقطه‌ای، GPS، سیستم صوتی ارتقا یافته (به همراه حافظه ذخیره موسیقی و رادیوی HD)، روی صندلی‌های تاشوی عقب به نسبت 40/60 به همراه شکاف مخصوص چوب اسکی.

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی فولکس واگن پاسات مدل 2015

فولکس واگن پاسات مدل 2015 از دیفرانسیل جلو بهره می‌برد و با سه موتور مختلف به بازار عرضه می‌شود. همه تیپ‌‌ها به جز تیپ مجهز به موتور TDI، از یک موتور چهار سیلندر 1.8 لیتری بهره می‌برند که به توربوشارژر مجهز است و قادر است 170 اسب‌بخار نیرو و حدود 249 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. تیپ‌های Sport و S می‌توانند به گیربکس پنج سرعته دستی یا شش سرعته اتوماتیک مجهز شوند ولی تیپ‌های Wolfsburg، SE و SEL Premium فقط با گیربکس اتوماتیک به بازار عرضه می‌شوند. در تست سرعت، تیپ SEL که به موتور 1.8 توربو مجهز است، توانست ظرف 7.7 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. مصرف سوخت این خودرو با گیربکس اتوماتیک و در سیکل ترکیبی 9.78 لیتر (11.40 لیتر در شهر و 7.60 لیتر در بزرگراه) و با گیربکس دستی و در سیکل ترکیبی 9.78 لیتر (11.40 در شهر و 7.82 لیتر در بزرگراه) برآورد شده است. این اعداد و ارقام برای یک سدان متوسط چهار سیلندر قابل قبول به نظر می‌رسد، هرچند رقبای اصلی‌اش از مصرف کمتری برخوردارند. موتور TDI که بر روی تیپ‌های SE و SE Premium نصب می‌شود، یک موتور دیزل چهار سیلندر 2 لیتری و مجهز به توربوشارژر است که می‌تواند 150 اسب‌بخار نیرو و حدود 320 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. تیپ SE دیزل می‌تواند به گیربکس شش سرعته دستی یا شش سرعته دو وضعیته (DSG) مجهز بشود، ولی تیپ  SE Premium فقط می‌تواند به گیربکس DSG مجهز شود. مصرف سوخت موتور دیزل با گیربکس اتوماتیک و در سیکل ترکیبی 8.05 لیتر (9.12 لیتر در شهر و 6.52 لیتر در بزرگراه) و با گیربکس دستی 7.82 لیتر (9.12 لیتر در شهر و 6.22 لیتر در بزرگراه) برآورد شده است. قوی‌ترین موتوری که می‌توان برای فولکس واگن پاسات مدل 2015 سفارش داد، یک موتور 6 سیلندر 3.6 لیتری است که قادر است 280 اسب‌بخار نیرو و حدود 350 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. در تست سرعت، فولکس پاسات مجهز به این موتور توانست توانست ظرف 6.4 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند که برای خودروهای این کلاس، شتاب مناسبی به نظر می‌رسد.

 

ایمنی

بررسی فولکس واگن پاسات مدل 2015

تجهیزات ایمنی فولکس واگن پاسات مدل 2015 عبارتند از: ترمز ضد قفل، کنترل پایداری، کیسه هوای جلو و کیسه هوای پرده‌ای. دوربین دید عقب برای تیپ‌های SE، Sport و SEL جزو تجهیزات استاندارد به شمار می‌رود. سیستم Car-Net از تیپ Wolfsburg به بالا جزو تجهیزات استاندارد محسوب می‌شود. این سیستم به والدین اجازه می‌دهد برای رانندگان نوجوان محدودیت‌های جغرافیایی وضع کنند و شامل این امکانات است: سیستم پیشگیری از تصادف، امداد جاده‌ای، دسترسی به خودرو از راه دور و مکان‌یاب خودرو مسروقه. اپلیکیشن Car-Net  نیز روی تلفن‌های همراه نصب می‌شود و به راننده اجازه می‌دهد بسیاری از این عملیات را از آن طریق انجام بدهد. تجهیزات ایمنی دیگری مانند سیستم هشدار نقاط کور، هشدار عبور از خط بر روی این خودرو ارائه نمی‌شوند. موسسه ایمنی بزرگراه‌ها، در زمینه عدم آسیب دیدگی از جلو و مقاومت جانبی، به این خودرو پنج ستاره کامل داده است. این خودرو در زمینه مقاومت سقف نیز موفق به کسب رتبه "خوب" شده است. طراحی صندلی‌ها و پشت سری‌ها نیز موفق به کسب رتبه "خوب" شده‌اند. در تست ترمز، تیپ SEL فولکس پاسات با موتور 3.6 لیتری، توانست پس از پیمودن 39.50 متر متوقف بشود که بالاتر از میانگین به نظر می‌رسد. تیپ SEL مجهز به موتور 1.8 لیتری پس از پیمودن 37.50 و تیپ SEL مجهز به موتور TDI پس از پیمودن 37.80 متر به حالت توقف در آمدند که برای این کلاس از خودروها متوسط به نظر می‎رسد.

 

طراحی داخلی و امکانات رفاهی

بررسی فولکس واگن پاسات مدل 2015

در وصف کابین فولکس واگن پاسات فقط می‌توان گفت بسیار جادار است. فضای صندلی‌های جلو عالی است، البته با وجود این که صندلی‌ها برقی هستند ولی قابلیت تنظیم ارتفاع ندارند و فقط به جلو و عقب حرکت می‌کنند. فولکس پاسات در قسمت عقب از ابعاد یک سدان بزرگ بهره می‌برد و سرنشینان قد بلند روی صندلی‌های عقب بسیار راحت خواهند بود، البته نشیمن‌گاه صندلی عقب، کمی بالا است و باعث می‌شود سر سرنشینان قد بلند به سقف بخورد.

بررسی فولکس واگن پاسات مدل 2015 بررسی فولکس واگن پاسات مدل 2015
بررسی فولکس واگن پاسات مدل 2015 بررسی فولکس واگن پاسات مدل 2015

گنجایش صندوق عقب به 0.43 متر مکعب می‌رسد که از ظرفیت صندوق عقب بسیاری از رقبا بیشتر است. اگر صندلی‌های عقب خوابانده شوند نیز می‌توان بارهای حجیم‌تر را حمل کرد. کیفیت مواد اولیه مصرف شده در کابین داخلی بالا است و چیدمان آمپرها و دکمه‌های کنترلی بسیار ساده است. سیستم صوتی Fender بسیار عالی است و صدایی بی‌نظیر تولید می‌کند، و شاید بتوان گفت تنها ایرادی که می‌توان گرفت از سیستم مسیریاب است. تیپ SE به یک جی پی اس ارزان قیمت مجهز هستند که از نمایشگری کوچک برخوردار است. البته تیپ SEL از نمایشگر بزرگتری برخوردار است ولی قدری کند عمل می‌کند.

 

تجربه رانندگی

بررسی فولکس واگن پاسات مدل 2015

به نظر می‌رسد بیشتر خریداران از موتور 1.8 لیتری راضی هستند. این موتور فرز است و نرم کار می‌کند و کم مصرف است. موتور TDI نیز قدرت بی‌نظیری دارد و در مقایسه با رقبایش، از مصرف بسیار کمی برخوردار است. کسانی که به قدرت بیشتر از مصرف کم اهمیت می‌دهند، می‌توانند موتور شش سیلندر 3.6 لیتری را انتخاب کنند که از قدرت و شتاب بسیار بیشتری برخوردار است. گیربکس دو وضعیته DSG که به صورت استاندارد در کنار موتور TDI قرار می‌گیرد، از تعویض دنده‌هایی سریع برخوردار است و تنها نقطه ضعف آن این است که دیر واکنش نشان می‌دهد، بدان معنا که از وقتی که پدال گاز را می‌فشارید تا زمانی که موتور واکنش نشان بدهد، تأخیری قابل توجه وجود دارد، بهتر است بدانید اگر واکنش سریع‌تری می‌خواهید باید حالت Sport را انتخاب کنید. فولکس واگن پاسات مدل 2015 در بزرگراه بسیار آرام و راحت است و ناهمواری‌ها بسیار خوب جذب می‌کند. هنگام عبور از پیچ‌ها، فرمان بسیار دقیق است ولی راننده زیاد جاده را احساس نمی‌کند. با همه این حرف‌ها، می‌توان گفت این سدان متوسط بسیار راحت است و گزینه خوبی برای رفت و آمدهای روزمره به شمار می‌رود.

بررسی فولکس واگن پاسات مدل 2015


منبع

Edmunds

برچسب : فولکس واگن , فولکس واگن پاسات






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

2 نظر

سهند
8

ابهت واطمینان در عین سادگی...
17:41  1393/11/17
گزارش
پاسخ دادن
Ali
16

آلمانی اونم با قیافه مردونه و جدی...
00:05  1393/11/17
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن 7 نظر
نازنین۱ 5 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محمد : یه مقدار دیگه طاقت بیاری مال ما هم میاد فقط عجله نکن لطفا
X5 : سلام دوستان.یه راهنمایی بدید.به نظرتون برا تحویل باید کارشناس رنگ ببرم با خودم؟
نازنین : سلام دوستان مال من اومد مال شما چی هنوز نیومده؟؟؟؟پیام تکمیل وجه رومیگم
شاهین پلاس۱ : وقتی یه شرکت زیر نظر دولت باشه انقدر بی صاحب باشه اوضاع بهتر از این نمیشه چی شون درسته این درست باشه توقع ما هم زیاد اگر این مردم نبودن شماها از گشنگی میمردین شرف ندارید که انقدر این مردم و اذیت میکنید خدا نگزره ازتون
سیاوش x5 : سلام عزیزان ثبت‌نام ۲۸ اسفند تحویل سیستمی۲۸تیر فاکتور ۲۰ مهر ارسال مدارک ۳ ابان شهر بندرعباس زنگ زدن امروز بریم تحویل بگیریم جهت اطلاع
آرش : بدبختی کوییکم معلوم نی کی بدن🤨
آرش : منم جی ال بودم ۲۸۲پارسال واریز کردم موعدم آذر بود که تبدیل به کوییک زدم ۱۵۰ هم واریز کردم حالا خدا داند کی بدن
مهدی : سلام از من به شما نصیحت من الان ۲ ماه هست که ماشین زیر پام هست تلکی منتظر جی نباشین فقط جی ال میدن اونم به زور
مهدی پلاس 14اردیبهشت : درود برشما دوستان عزیز.اپراتورهای سایپا هیچ خبری ندارن که چه موقع ماشین فاکتور میشه این که میگن شما اسفندماه فاکتور میشوید دروغه قبلاً یکی از دوستان گفتن اپراتور بهم گفته تو که 14اردیبهشت هستی حدوداً 70روزدیگه فاکتور میشوید من همون لحظه حساب کردم چون خودم هم 14اردیبهشت بودم تقریباً شد اواخر مهرماه اما هیچ خبری نشد لطفاً دلخوش به گفته اپراتور سایپا نباشید
خردادماه : بله ۴ بار اومده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سعید اتو فلز 30 دی : بله،من 5 ابان تکمیل کردم،9 تبدیل زدم،12 فاکتور شد و 13 پلاک.
نیسان دوگانه اکستند : نیسان ابی یا اکستند؟
کوییک اس شهریور : الان اونایی فاکتور شدن جلوی شماره گذاری چی نوشته براشون؟من یه هفته فاکتور شدم نوشته در انتظار بازدید افسر
محمدحسین : اگه ب خواد اینجوری پیش بره 31شهریورو آخر آذرماهم نمیدن
محمدحسین : داداش110فایده نداره من ازهمه خواهش میکنم به 136هم زنگ بزنن شکایت ثبت کنن فقط 2دقیقه وقط میگیره
نیسان دوگانه اکستند : دوستان اکستند دوگانه کسی پلاک شده خاهشا راست بگین؟
ساینا تکمیل وجه 30اردیبهشت : 5 آبان فاکتور شدم امروز هم تحویل بالاخره بعد 5 ماه تاخیر راحت شدم خداحافظ همگی امیدوارم شماهم راحت بشید
مظلومی : چرا به ترتیب پذیرش نیس اینم یجور پارتی بازیه دیگه بنده بجز خدا کسی رو ندارم توی نمایندگی از 10 تا ماشین 9 تا اومده بعد از من بعد نیگن ننمیدوتیم چرا اینجوریه
مظلومی : داداش گلم چرا پس و پیش پلاک میزنن، بنده 7 مردادم موندم دوگانه ولی برج 6 و 7 پلاک شدن اگه به ترتیب هست این کجاش ترتیبه، وشما میگی پلاک میشن کجا یه هفته راکت مونده لامصبا
سعید اتو فلز 30 دی : با سلام،207 اتوماتیک سفید. واریز اول 7 مرداد،تکمیل 5 ابان،9 آبان تبدیل به60611، 12 آبان فاتور،13 آبان پلاک،انشاالله واسه همه خیلی زود فاکتور بشه،