بررسی کیا کادنزا 2015

بررسی کیا کادنزا 2015

محصولات کیا که نخستین بار در اواسط دهه 90 میلادی وارد بازارهای آمریکا شدند، در سال های نخست نتوانستند به موفقیت چندانی دست یابند؛ اما خودروساز کره ای در سال های اخیر توانست با برداشتن گام هایی بلند در زمینه مهندسی، کیفیت و طراحی، شهرت و اعتبار زیادی برای خود کسب کند. از جمله این افتخارات، معرفی و تولید کیا کادنزا به عنوان یکی از گزینه های مطرح در کلاس خودروهای سدان بزرگ است. کیا کادنزا 2015 که از پلت فرم هیوندای آزرا بهره می‌برد، یک پله جلوتر از اپتیما قرار دارد و به همین دلیل، بزرگ تر و قدرتمندتر می‌باشد. طی این سال ها کیا روز به روز بر قدرت محصولات خود افزوده است؛ تا آنجا که پیشرانه شش سیلندر خورجینی 3.3 لیتری کادنزا با تولید قدرتی حدود 300 اسب بخار این سدان کره‌ای را به پیش می‌راند. گفتنی است، این قدرت از طریق گیربکس شش سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل می‌شود. اگرچه کادنزا با هدف ارائه رانندگی اسپرت تر نسبت به آزرا تولید شد، اما در حال حاضر بیشتر به عنوان یک خودروی لوکس شناخته می‌شود تا یک سدان اسپرت؛ چراکه کمپانی کیا فهرستی بلند بالا از تجهیزات استاندارد و سفارشی برای کادنزا فراهم آورده است.

بررسی کیا کادنزا 2015

با این وجود، عدم امکان انتخاب پیشرانه های دیگر یکی از بزرگ ترین نقاط ضعف این سدان خوش چهره و جذاب به شمار می‌رود. در حالی که رقبا با ارائه موتورهای چهار سیلندر مجهز به توربوشارژر در کنار پیشرانه های هیبریدی، برای مشتریان خود حق انتخاب قائل می‌شوند. به همین دلیل بهتر است پیش از تصمیم‌گیری نگاهی به فهرست رقبای این کره‌ای زیبا بیندازید. کرایسلر 300 و تویوتا Avalon، هر دو قدت مناسب، رانندگی نرم، و کابین جادار و شیک را در اختیار خریدار قرار می‌دهند. از جمله تفاوت های این دو خودرو می‌توان به امکان سفارش موتور پر قدرت هشت سیلندر خورجینی برای کرایسلر 300 اشاره کرد، در حالی که کمپانی تویوتا سدان خود را با پیشرانه هیبریدی نیز، روانه بازار می‌کند. بیوک LaCrosse، شورولت ایمپالا، و فولکس واگن پاسات از دیگر رقبایی هستند که با پیشرانه های مختلف در اختیار خریداران قرار می‌گیرند. با وجود تمامی این موارد، کیا کادنزا در کلاس خودروهای سدان بزرگ گزینه بسیار خوبی محسوب می‌شود. 

 

طراحی بدنه و امکانات رفاهی

بررسی کیا کادنزا 2015

همان‌طور که گفته شد، کیا کادنزا سدانی بزرگ است که در دو تیپ Premium و Limited در دسترس خریداران قرار می‌گیرد. از جمله تجهیزات استاندارد تیپ Premium می‌توان به رینگ های آلومینیومی 18 اینچی، چراغ های جلو اتوماتیک، چراغ های مه‌شکن، برف پاک کن مجهز به حسگر باران، آینه های جانبی برقی، دسترسی و استارت بدون کلید، سیستم کنترل آب و هوای اتوماتیک دو نقطه‌ای، آینه الکتروکرومیک، تودوزی چرم، فرمان تلسکوپی با قابلیت خم شدن به چپ و راست، تنظیم برقی صندلی راننده مجهز به سیستم تهویه در 10 جهت و سرنشین جلو مجهز به گرمکن در 8 جهت، دوربین دید عقب، دوربین دنده عقب، نمایشگر لمسی 8 اینچی، سیستم فرمان صوتی UVO، مسیریاب ماهواره ای، اتصال تلفن همراه و سیستم صوتی از طریق بلوتوث، سیستم صوتی Infinity مجهز به 12 بلندگو و امکان پخش CD، رادیو ماهواره‌ای، و ورودی های USB و iPod و یک ورودی صوتی کمکی اشاره کرد.

بررسی کیا کادنزا 2015 بررسی کیا کادنزا 2015

از جمله تجهیزات سفارشی تیپ Premium می‌توان به پکیج Luxury اشاره کرد که تجهیزاتی چون چراغ های جلوی زنون، سانروف پانوراما، برف پاک کن مجهز به سیستم یخ زدا، صفحه کیلومترشمار 7 اینچی، تودوزی چرم فوق‌العاده با کیفیت و مرغوب، فرمان مجهز به گرمکن و قابل تنظیم به صورت برقی، صندلی های عقب مجهز به گرمکن، امکان ذخیره وضعیت صندلی راننده در حافظه، بالشتک های جانبی صندلی راننده با قابلیت تنظیم الکتریکی، و آفتابگیر برقی شیشه عقب را به تجهیزات استاندارد خودرو می‌افزاید. پکیج Technology نیز، تجهیزاتی چون رینگ های 19 اینچی، شیشه جلو ضد آب، کروز کنترل قابل تنظیم، ترمز دستی الکترونیکی، سیستم هشدار نقاط کور، هشدار تشخیص فاصله عقب، هشدار عبور از خط را به خودرو می‌افزاید. شایان ذکر است، سانروف پانوراما به صورت مجزا نیز قابل سفارش است.

بررسی کیا کادنزا 2015 بررسی کیا کادنزا 2015
بررسی کیا کادنزا 2015 بررسی کیا کادنزا 2015
بررسی کیا کادنزا 2015 بررسی کیا کادنزا 2015

در تیپ Limited علاوه بر تمامی موارد بالا، تزئینات خارجی بیشتر، دوربین با دید 360 درجه، فرمان انعطاف پذیر (Flex Steer)، تزئینات چوبی بیشتر در داخل کابین،  روکش سقف جیر، آفتابگیر عقب، نورپردازی داخلی با چراغ های LED، ساعت آنالوگ و زیرآرنجی تاشو برای صندلی عقب مجهز به پورت USB دیده می‌شود. این تیپ همچنین سه پکیج رنگی مختلف را بدون دریافت هیچگونه هزینه اضافی در اختیار خریداران قرار می‌دهد؛ پکیج White Interior تودوزی چرم سفید رنگ و دو پکیج Black و Gray نیز، همین تودوزی را با رنگ های متناسب خود ارائه می‌دهند. 

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی کیا کادنزا 2015

همان‌طور که پیش از این گفته شد، کمپانی کیا تنها یک پیشرانه شش سیلندر خورجینی 3.3 لیتری برای کادنزا در نظر گرفته است که با تولید قدرتی حدود 300 اسب بخار و گشتاوری در حدود 345 نیوتن متر این سدان لوکس را به پیش می‌راند. این قدرت و گشتاور از طریق گیربکس شش سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل می‌شود. در ارزیابی های صورت گرفته کادنزا توانست طی 6.7 ثانیه از سرعت 0 به 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد که برای خودرویی در این کلاس، میزانی متوسط به شمار می‌رود. طبق برآورد EPA مصرف سوخت کادنزا 12 لیتر در سیکل ترکیبی، 14 لیتر در شهر و 10 لیتر در بزرگراه تخمین زده شده است. 

 

ایمنی

بررسی کیا کادنزا 2015

ترمز دیسکی ضدقفل، کنترل کشش و پایداری، کیسه هوای جانبی برای سرنشینان جلو و عقب، کیسه هوای پرده‌ای، و سیسم کنترل در سربالایی از جمله تجهیزات ایمنی استاندارد در تمامی تیپ های کیا کادنزا 2015 به شمار می‌روند. دوربین دید عقب و دنده عقب در تیپ Premium به صورت استاندارد عرضه می‌شوند، در حالیکه سیستم های هشدار نقاط کور، تشخیص فاصله عقب و هشدار عبور از خط جزو تجهیزات سفارشی هستند. گفتنی است، تمامی موارد بالا به همراه دوربین 360 درجه به صورت استاندارد در تیپ Limited دیده می‌شوند. در تست ترمز انجام شده، کادنزا توانست با سرعت 100 کیلومتر بر ساعت پس از طی 37 متر متوقف شود که برای خودرویی در این کلاس در حد متوسط می‌باشد. موسسه ایمنی بزرگراه ها نیز، به این سدان کره‌ای رتبه "خوب" را برای برخورد از جلو، بغل، و مقاومت سقف اعطا کرده است. طراحی صندلی ها و پشت سری های کادنزا نیز، از نظر محافظت از گردن رتبه "خوب" را کسب کرده است.

 

طراحی داخلی و تجهیزات خاص

بررسی کیا کادنزا 2015

اگرچه کمپانی سازنده تجهیزات بسیار زیادی برای کادنزا در نظر گرفته، اما طراحی داخل کابین آن بسیار مرتب بوده و اصول ارگونومی در چیدمان ادوات آن به خوبی رعایت شده است. کیفیت مواد به کار رفته بسیار عالی بوده و دکمه های مربوط به سیستم صوتی، تهویه مطبوع، تلفن همراه و مسیریاب ماهواره‌ای در دسترس قرار دارند و کار با آنها بسیار ساده و راحت است.

بررسی کیا کادنزا 2015 بررسی کیا کادنزا 2015
بررسی کیا کادنزا 2015 بررسی کیا کادنزا 2015
بررسی کیا کادنزا 2015 بررسی کیا کادنزا 2015
بررسی کیا کادنزا 2015 بررسی کیا کادنزا 2015

بررسی کیا کادنزا 2015

بزرگ بودن دکمه های مجازی نمایشگر لمسی نیز، کار با این سیستم را بسیار راحت ساخته است؛ تا جایی که می‌توان گفت همچون نمایشگرهای محصولات کرایسلر و دوج، یکی از بهترین گزینه های موجود در خودروهای حال حاضر به شمار می‌رود.

بررسی کیا کادنزا 2015

طراحی صندلی های کادنزا، چه در جلو و چه در عقب، به گونه‌ای است که سرنشین را به خوبی در بر می‌گیرد و راحتی بی‌نظیری برای وی به ارمغان می‌آورد. داخل کابین بسیار جادار بوده و فضای سر و پای مناسبی در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد؛ با این وجود، رانندگان قدبلند ممکن است به منظور برخورداری از چند سانتی متر فضای سر بیشتر، در انتخاب سانروف پانوراما تجدیدنظر کنند. قابلیت تنظیم فرمان و صندلی، کنترل خوبی نسبت به فرمان برای راننده فراهم می‌آورد. 

 

تجربه رانندگی

بررسی کیا کادنزا 2015

اگرچه کیا کادنزا 2015 سدانی بزرگ به شمار می‌رود، اما هنگام رانندگی کاملا تحت کنترل راننده بوده و کوچک تر از آنچه هست، به نظر می‌رسد. هنگام رانندگی در شهر سیستم تعلیق عملکرد خوبی از خود نشان داده و بدون کوچکترین تکان یا ضربه ای از ناهمواری ها عبور می‌کند. سکوت حاکم بر کابین و صندلی های نرم و راحت، رانندگی های طولانی مدت با این سدان کره‌ای را نیز به امری لذتبخش تبدیل می‌کند. عملکرد کادنزا بسیار عالی بوده و با فراهم آوردن قدرت مناسب و انتقال به موقع آن از طریق گیربکس اتوماتیک، رضایت خاطر راننده را جلب می‌کند. 

مشخصات فنی تیپ پایه کیا کادنزا 2015

تعداد سیلندر 6
حجم موتور (لیتر) 3.3
قدرت موتور (اسب بخار) 300
گشتاور (نیوتن متر) 345
گیربکس 6 سرعته اتوماتیک
شتاب 0 تا 100 (ثانیه) 6.7
مسافت توقف از 100 کیلومتر بر ساعت (متر) 37
مصرف سوخت به ازای 100 کیلومتر رانندگی در سیکل ترکیبی (لیتر) 12
قیمت (تومان) 210 تا 245 میلیون

منبع

Edmunds

برچسب : کادنزا , اپتیما , آزرا , اطلس خودرو , آسان موتور , کیا , هیوندای , کرایسلر 300 , تویوتا Avalon , بیوک LaCrosse , شورولت ایمپالا , فولکس واگن پاسات , توربوشارژر






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

15 نظر

ممدرضا اف زد
0

این ماشین فوق العادست چه از نظر سرعت چه کلاس خودرو و لوکس بودن این شاهکاره مدل ۲۰۱۵👌👌👌👌
17:42  1400/09/13
پاسخ دادن
پیمان
0

من 10 سال ماکسیما داشتم که خیلی ازش راضیم ولی از زمانیکه کادنزا هم گرفتم لذت رانندگی برام دو چندان شد.
راحتی فوق العاده , قدرت بسیار بالا کیفیت خوب , اینها گزینه هایی هستند که یک محصول با کیفیت رو از سایر محصولات متمایز میکنند.
هرگز یک اتومبیل سدان را با یک اتومبیل شاسی بلند از نظر راحتی و هندلینگ نمیشه مقایسه نمود.
03:30  1395/08/25
پاسخ دادن
علی
0

به پای ix55 نمیرسه
22:13  1394/09/04
پاسخ دادن
علي
0

استاد ابراهيم مگه شما با همه سدان ها رانندگي كردي كه ميگي تا حالا نديدم به هيچ سرعت گيري گير كنن؟ مثلاً نيسان تيانا سوار شدي؟ شايد تيانا ي شما شاسي باند بوده كه گير نكرده
12:03  1394/08/13
پاسخ دادن
علي
0

استاد ابراهيم مگه شما با همه سدان ها رانندگي كردي كه ميگي تا حالا نديدم به هيچ سرعت گيري گير كنن؟ مثلاً نيسان تيانا سوار شدي؟ شايد تيانا ي شما شاسي باند بوده كه گير نكرده
10:53  1394/08/13
پاسخ دادن
کارشناس خودرو
2

سلام پول دادن به ماشینهای سدان مثل پول ریختن توسطل آشغاله ،ماشینهای سدان توجاده امنیت جانی نداره .بدرد جاده های خاکی نمیخوره،توشهر زیرش گیرمیکنه به سرعت گیرها ،طراحیاشون یک جوریه که اصلا برجاده وخیابون مسلط نیستی
20:08  1394/07/24
پاسخ دادن
ابراهیم
5

دوست عزیز شما با یک دید اشتباه به ماشین های سدان نگاه می کنید مثل
خیلی هایی که همچین اشتباهی می کنند.
ماشین سدان در تولیدات داخلی و چینی مثل آشغال می مونند در صورتیکه
در ماشینهای ژاپنی - کره ای و آلمانی و آمریکایی واقعا طرفدارن بیشماری
دارند.
در بسیاری از موارد همچون میزان نرمی سیستم تعلیق و راحت بودن -
لوکس بودن و سطح امکانات و ... سدان ها بهتر از شاسی بلندها ظاهر شدن. مثلا همین کادنزا که در برابر شاسی بلندی مثل موهاوی بسیار
عالی تره هم از لحاظ نرمی و هم از لحاظ امکانات
اگه از موهاوی سوار کادنزا بشی ، دیگه نمی تونی با موهاوی بسازی . چون واقعا نرمی کادنزا هر کسی رو مجذوب تمام و کمال خودش میکنه
ضمنا باید بگم شما اگه به دنبال صخره نوردی و عبور از مسیرهای غیرشهری
هستید حتی در کلاس شاسی بلند هم محدودیت دارید مثلا سانتافه یا
همین موهاوی در 70 درصد موارد از موانع صعب العبور نمی تونن رد بشن
لذا باید بری سراغ تویوتا پرادو و لندکروز .
من که تو شهر و جاده هیچ ماشین سدانی ندیدم زیرش بگیره پس لطفا
حرف بی ربط نزنید
21:18  1394/07/24

سیا
2

اقا این چرا با اینا که اینجاست فرق میکنه جلو ماشین کلا
17:39  1394/07/24
پاسخ دادن
ابراهیم
7

بعد میگن ماشین کره ای به درد نمی خوره و اله و بله و چی ..
واقعا ماشین های کره ای و مخصوصا کادنزا فراتر از اون چیزی شدند که
مردم اونها رو غیر قابل قیاس با ماشین های لوکس ژاپنی و اروپایی قلمداد
کنند.
ماشین های کره ای دارن کم کم به جایگاه واقعی خودشون میرسن و شک
ندارم تا چند سال آینده جزو ابرقدرت های خودروسازی خواهند شد. دقیقا
مثل تویوتا - لکسوس - اینفینیتی و حتی آلمانی های قدرتمند
16:55  1394/07/24
پاسخ دادن
علی
7

عالی حرف نداره خیلی خوبه
11:46  1394/07/09
پاسخ دادن
محمد
5

اقا یکی جواب بده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
00:41  1394/04/17
پاسخ دادن
محمد
0

سلام
ببخشید یک سوال دارم:قدرت موتور کادنزا که 3500 است.چرا شما نوشتین 3300؟
ازرا گرنجور 3000 است چرا نوشتین 3300؟
00:35  1394/04/15
پاسخ دادن
محمد
0

سلام
ببخشید یک سوال دارم:قدرت موتور کادنزا که 3500 است.چرا شما نوشتین 3300؟
ازرا گرنجور 3000 است چرا نوشتین 3300؟
00:35  1394/04/15
پاسخ دادن
محمدرضا
18

درود...
اولا که ما پولمون بهش نمیرسه .. دوما الانم دیگه نمیزارن وارد بشه.. درسته؟
20:47  1393/09/10
پاسخ دادن
خوزستان
2

توی خوزستان پلاک اروندش زیاده. قیمت نمونه فول پلاک اروند 120میلیون هستش.
14:22  1394/07/24

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس g : سلام دوستان، من ماشینم خواب بود و سه ماه استارت نخورده و الان استارت زدم که روشن نشد، باطری ساز میگه باطریش خراب شده. برج 5 تحویل گرفتم اطلس g. آیا گارانتی باطری شاملش میشه?? ماشین طبقه منفی 2 پارکینگ هست. و امکان انتقال ماشین به نمایندگی رو ندارم.داغی رو ببرم نمایندگی باطری نو میدهند? ممنون میشوم از دوستان اگه تجربه ای دارند بفرمایند و ما رو راهنمایی کنند .
وحید : داداش سایت سایپا هرکار میکنم نمیشه برم داخل ورود که میزنم رمز میزنم میزنه این کد ملی درسایت یافت نشد ی همچیـــن چــــیزی میزنه بازیابی رمز هم ک میزنم اونم همینو میگ چیکار کنم
akbar : درود هم میهن عزیز لطفاً برید شکایت ثبت کنید بنده خدا لینک گذاشته چند دقیقه وقت میگیره یعنی کلا ۱۷تااز خریداران ناراضی بودن از افزایش قیمت ؟؟؟هرجایی که میتونیم صدامون برسونیم که پیگیر بشن دوستان خبر بدن یا لینک و شماره تماس بزارن بیاید برا خودمون ارزش و احترام قائل بشیم یعنی تفاوت موتور و گیربکس فرمان برقی و سانروف ورینگ آلومینیومی و... ۲۰میلیون هس ولی چند تا آپشن ۲۰۰میلیون تومان
اکبر v4 : سلام دوستان من تارا وی۴ پیش فروش بودم تحویل ۳۱ شهریور خوشبختانه امروز فاکتور شده پرداخت وجه دومم ۲۶ مرداد بوده رنگ مشکی
وحید : سلام میخام برم تو کاربری خودم رمز عبور میزنم نمیشه فراموشی رمز هم میزنم نمیشه چیکار باید بکنم کسی اطلاع داره
علی : این حرفا چیه میزنی اخه.. بچه دو ساله چی میفهمه. مثلا بگید النگو زنم تا باور پذیر باشه 100جور کردید و یک ماه گریه کرده مثلا...
احسان : یه شماره ایی نیست ک زنگ بزنیم اینارو هالی کنیم ک آدم شن
احسان : چطوری باید شکایت کنیم کی جوابگوهه آخه این چ بلایی بود سر ما بدبخت اومد آخه من ک میدونم هیچکی جوابگو نیست آخرش همین ب گردنمون میندازن زورمون الکیه
احسان جهانبانی : 2سال صبر کردیم آخرش دنا پلاس معمولی مگه تولیدش متوقف نشد نامردا لااقل سانروف رینگ بزارید آخه چقد دزدین شما ما 15 تومن دیگه بدیم 6سرعته میشه پولش آخه چرا اینقد. دزدین شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امید : 207 اتومات ارتقا تحویل 31 خرداد هنوز هیچ خبری نیست ، خراب بشن این ایرانخودرو سایپا
امیر : سلام سود تاخیر تافاکتور شدن حساب میشه یعنی روزی ک‌فاکتورشد دیگ محاسبه نمیکنن
ایکس22 : 1شهریور
رضا : سلام شما تحویل گرفتید ای اف هست یا ایکسیو. ماتیتور دارن اصلا؟؟
حمیدرضا : سلام آقا مهدی من پذیرش 3 مهر هستم اوایل امید داشتم زودتر تحویل بدن ولی با این روند میگم خدا کنه سر موقع تحویل بدن و تاخیر نداشته باشن راضی هستم
سورن 90روزه : سلام دوستان سود تاخیر بعد فاکتور از تاریخ پلاک شدن تا تاریخ تحویل حساب میشه یا از تاریخ حمل خودرو تا تحویل به نمایندگی محاسبه میشه؟
207 : متاسفم برایی شما ایشالااا ماشین تورو تنها ندن. تا دق کنیی
207 : جناب اصلا بلدنیستین حرف بزنید واقعا متاسفم براتون ماهم مث خردادیا 5 ماه. انتظار میکشیم همه رو 5 ماه. تحویل دادن. حالا نوبت ماه شد . شد یکساله واقعا متاسفم. واسه ادمایی مث شما ک دم از نا امیدیی فقط بلدین بزنید
نادر غالبی : سلام خواهشمند است فاکتور شده ها اعلام کنن ببینم روند فاکتور چطور پیش میره
دنا ابشنال24 : تو همین چند روز واستون پیام میاد