بررسی کیا کادنزا 2015

بررسی کیا کادنزا 2015

محصولات کیا که نخستین بار در اواسط دهه 90 میلادی وارد بازارهای آمریکا شدند، در سال های نخست نتوانستند به موفقیت چندانی دست یابند؛ اما خودروساز کره ای در سال های اخیر توانست با برداشتن گام هایی بلند در زمینه مهندسی، کیفیت و طراحی، شهرت و اعتبار زیادی برای خود کسب کند. از جمله این افتخارات، معرفی و تولید کیا کادنزا به عنوان یکی از گزینه های مطرح در کلاس خودروهای سدان بزرگ است. کیا کادنزا 2015 که از پلت فرم هیوندای آزرا بهره می‌برد، یک پله جلوتر از اپتیما قرار دارد و به همین دلیل، بزرگ تر و قدرتمندتر می‌باشد. طی این سال ها کیا روز به روز بر قدرت محصولات خود افزوده است؛ تا آنجا که پیشرانه شش سیلندر خورجینی 3.3 لیتری کادنزا با تولید قدرتی حدود 300 اسب بخار این سدان کره‌ای را به پیش می‌راند. گفتنی است، این قدرت از طریق گیربکس شش سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل می‌شود. اگرچه کادنزا با هدف ارائه رانندگی اسپرت تر نسبت به آزرا تولید شد، اما در حال حاضر بیشتر به عنوان یک خودروی لوکس شناخته می‌شود تا یک سدان اسپرت؛ چراکه کمپانی کیا فهرستی بلند بالا از تجهیزات استاندارد و سفارشی برای کادنزا فراهم آورده است.

بررسی کیا کادنزا 2015

با این وجود، عدم امکان انتخاب پیشرانه های دیگر یکی از بزرگ ترین نقاط ضعف این سدان خوش چهره و جذاب به شمار می‌رود. در حالی که رقبا با ارائه موتورهای چهار سیلندر مجهز به توربوشارژر در کنار پیشرانه های هیبریدی، برای مشتریان خود حق انتخاب قائل می‌شوند. به همین دلیل بهتر است پیش از تصمیم‌گیری نگاهی به فهرست رقبای این کره‌ای زیبا بیندازید. کرایسلر 300 و تویوتا Avalon، هر دو قدت مناسب، رانندگی نرم، و کابین جادار و شیک را در اختیار خریدار قرار می‌دهند. از جمله تفاوت های این دو خودرو می‌توان به امکان سفارش موتور پر قدرت هشت سیلندر خورجینی برای کرایسلر 300 اشاره کرد، در حالی که کمپانی تویوتا سدان خود را با پیشرانه هیبریدی نیز، روانه بازار می‌کند. بیوک LaCrosse، شورولت ایمپالا، و فولکس واگن پاسات از دیگر رقبایی هستند که با پیشرانه های مختلف در اختیار خریداران قرار می‌گیرند. با وجود تمامی این موارد، کیا کادنزا در کلاس خودروهای سدان بزرگ گزینه بسیار خوبی محسوب می‌شود. 

 

طراحی بدنه و امکانات رفاهی

بررسی کیا کادنزا 2015

همان‌طور که گفته شد، کیا کادنزا سدانی بزرگ است که در دو تیپ Premium و Limited در دسترس خریداران قرار می‌گیرد. از جمله تجهیزات استاندارد تیپ Premium می‌توان به رینگ های آلومینیومی 18 اینچی، چراغ های جلو اتوماتیک، چراغ های مه‌شکن، برف پاک کن مجهز به حسگر باران، آینه های جانبی برقی، دسترسی و استارت بدون کلید، سیستم کنترل آب و هوای اتوماتیک دو نقطه‌ای، آینه الکتروکرومیک، تودوزی چرم، فرمان تلسکوپی با قابلیت خم شدن به چپ و راست، تنظیم برقی صندلی راننده مجهز به سیستم تهویه در 10 جهت و سرنشین جلو مجهز به گرمکن در 8 جهت، دوربین دید عقب، دوربین دنده عقب، نمایشگر لمسی 8 اینچی، سیستم فرمان صوتی UVO، مسیریاب ماهواره ای، اتصال تلفن همراه و سیستم صوتی از طریق بلوتوث، سیستم صوتی Infinity مجهز به 12 بلندگو و امکان پخش CD، رادیو ماهواره‌ای، و ورودی های USB و iPod و یک ورودی صوتی کمکی اشاره کرد.

بررسی کیا کادنزا 2015 بررسی کیا کادنزا 2015

از جمله تجهیزات سفارشی تیپ Premium می‌توان به پکیج Luxury اشاره کرد که تجهیزاتی چون چراغ های جلوی زنون، سانروف پانوراما، برف پاک کن مجهز به سیستم یخ زدا، صفحه کیلومترشمار 7 اینچی، تودوزی چرم فوق‌العاده با کیفیت و مرغوب، فرمان مجهز به گرمکن و قابل تنظیم به صورت برقی، صندلی های عقب مجهز به گرمکن، امکان ذخیره وضعیت صندلی راننده در حافظه، بالشتک های جانبی صندلی راننده با قابلیت تنظیم الکتریکی، و آفتابگیر برقی شیشه عقب را به تجهیزات استاندارد خودرو می‌افزاید. پکیج Technology نیز، تجهیزاتی چون رینگ های 19 اینچی، شیشه جلو ضد آب، کروز کنترل قابل تنظیم، ترمز دستی الکترونیکی، سیستم هشدار نقاط کور، هشدار تشخیص فاصله عقب، هشدار عبور از خط را به خودرو می‌افزاید. شایان ذکر است، سانروف پانوراما به صورت مجزا نیز قابل سفارش است.

بررسی کیا کادنزا 2015 بررسی کیا کادنزا 2015
بررسی کیا کادنزا 2015 بررسی کیا کادنزا 2015
بررسی کیا کادنزا 2015 بررسی کیا کادنزا 2015

در تیپ Limited علاوه بر تمامی موارد بالا، تزئینات خارجی بیشتر، دوربین با دید 360 درجه، فرمان انعطاف پذیر (Flex Steer)، تزئینات چوبی بیشتر در داخل کابین،  روکش سقف جیر، آفتابگیر عقب، نورپردازی داخلی با چراغ های LED، ساعت آنالوگ و زیرآرنجی تاشو برای صندلی عقب مجهز به پورت USB دیده می‌شود. این تیپ همچنین سه پکیج رنگی مختلف را بدون دریافت هیچگونه هزینه اضافی در اختیار خریداران قرار می‌دهد؛ پکیج White Interior تودوزی چرم سفید رنگ و دو پکیج Black و Gray نیز، همین تودوزی را با رنگ های متناسب خود ارائه می‌دهند. 

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی کیا کادنزا 2015

همان‌طور که پیش از این گفته شد، کمپانی کیا تنها یک پیشرانه شش سیلندر خورجینی 3.3 لیتری برای کادنزا در نظر گرفته است که با تولید قدرتی حدود 300 اسب بخار و گشتاوری در حدود 345 نیوتن متر این سدان لوکس را به پیش می‌راند. این قدرت و گشتاور از طریق گیربکس شش سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل می‌شود. در ارزیابی های صورت گرفته کادنزا توانست طی 6.7 ثانیه از سرعت 0 به 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد که برای خودرویی در این کلاس، میزانی متوسط به شمار می‌رود. طبق برآورد EPA مصرف سوخت کادنزا 12 لیتر در سیکل ترکیبی، 14 لیتر در شهر و 10 لیتر در بزرگراه تخمین زده شده است. 

 

ایمنی

بررسی کیا کادنزا 2015

ترمز دیسکی ضدقفل، کنترل کشش و پایداری، کیسه هوای جانبی برای سرنشینان جلو و عقب، کیسه هوای پرده‌ای، و سیسم کنترل در سربالایی از جمله تجهیزات ایمنی استاندارد در تمامی تیپ های کیا کادنزا 2015 به شمار می‌روند. دوربین دید عقب و دنده عقب در تیپ Premium به صورت استاندارد عرضه می‌شوند، در حالیکه سیستم های هشدار نقاط کور، تشخیص فاصله عقب و هشدار عبور از خط جزو تجهیزات سفارشی هستند. گفتنی است، تمامی موارد بالا به همراه دوربین 360 درجه به صورت استاندارد در تیپ Limited دیده می‌شوند. در تست ترمز انجام شده، کادنزا توانست با سرعت 100 کیلومتر بر ساعت پس از طی 37 متر متوقف شود که برای خودرویی در این کلاس در حد متوسط می‌باشد. موسسه ایمنی بزرگراه ها نیز، به این سدان کره‌ای رتبه "خوب" را برای برخورد از جلو، بغل، و مقاومت سقف اعطا کرده است. طراحی صندلی ها و پشت سری های کادنزا نیز، از نظر محافظت از گردن رتبه "خوب" را کسب کرده است.

 

طراحی داخلی و تجهیزات خاص

بررسی کیا کادنزا 2015

اگرچه کمپانی سازنده تجهیزات بسیار زیادی برای کادنزا در نظر گرفته، اما طراحی داخل کابین آن بسیار مرتب بوده و اصول ارگونومی در چیدمان ادوات آن به خوبی رعایت شده است. کیفیت مواد به کار رفته بسیار عالی بوده و دکمه های مربوط به سیستم صوتی، تهویه مطبوع، تلفن همراه و مسیریاب ماهواره‌ای در دسترس قرار دارند و کار با آنها بسیار ساده و راحت است.

بررسی کیا کادنزا 2015 بررسی کیا کادنزا 2015
بررسی کیا کادنزا 2015 بررسی کیا کادنزا 2015
بررسی کیا کادنزا 2015 بررسی کیا کادنزا 2015
بررسی کیا کادنزا 2015 بررسی کیا کادنزا 2015

بررسی کیا کادنزا 2015

بزرگ بودن دکمه های مجازی نمایشگر لمسی نیز، کار با این سیستم را بسیار راحت ساخته است؛ تا جایی که می‌توان گفت همچون نمایشگرهای محصولات کرایسلر و دوج، یکی از بهترین گزینه های موجود در خودروهای حال حاضر به شمار می‌رود.

بررسی کیا کادنزا 2015

طراحی صندلی های کادنزا، چه در جلو و چه در عقب، به گونه‌ای است که سرنشین را به خوبی در بر می‌گیرد و راحتی بی‌نظیری برای وی به ارمغان می‌آورد. داخل کابین بسیار جادار بوده و فضای سر و پای مناسبی در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد؛ با این وجود، رانندگان قدبلند ممکن است به منظور برخورداری از چند سانتی متر فضای سر بیشتر، در انتخاب سانروف پانوراما تجدیدنظر کنند. قابلیت تنظیم فرمان و صندلی، کنترل خوبی نسبت به فرمان برای راننده فراهم می‌آورد. 

 

تجربه رانندگی

بررسی کیا کادنزا 2015

اگرچه کیا کادنزا 2015 سدانی بزرگ به شمار می‌رود، اما هنگام رانندگی کاملا تحت کنترل راننده بوده و کوچک تر از آنچه هست، به نظر می‌رسد. هنگام رانندگی در شهر سیستم تعلیق عملکرد خوبی از خود نشان داده و بدون کوچکترین تکان یا ضربه ای از ناهمواری ها عبور می‌کند. سکوت حاکم بر کابین و صندلی های نرم و راحت، رانندگی های طولانی مدت با این سدان کره‌ای را نیز به امری لذتبخش تبدیل می‌کند. عملکرد کادنزا بسیار عالی بوده و با فراهم آوردن قدرت مناسب و انتقال به موقع آن از طریق گیربکس اتوماتیک، رضایت خاطر راننده را جلب می‌کند. 

مشخصات فنی تیپ پایه کیا کادنزا 2015

تعداد سیلندر 6
حجم موتور (لیتر) 3.3
قدرت موتور (اسب بخار) 300
گشتاور (نیوتن متر) 345
گیربکس 6 سرعته اتوماتیک
شتاب 0 تا 100 (ثانیه) 6.7
مسافت توقف از 100 کیلومتر بر ساعت (متر) 37
مصرف سوخت به ازای 100 کیلومتر رانندگی در سیکل ترکیبی (لیتر) 12
قیمت (تومان) 210 تا 245 میلیون

منبع

Edmunds

برچسب : کادنزا , اپتیما , آزرا , اطلس خودرو , آسان موتور , کیا , هیوندای , کرایسلر 300 , تویوتا Avalon , بیوک LaCrosse , شورولت ایمپالا , فولکس واگن پاسات , توربوشارژر






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

11 نظر

ممدرضا اف زد
0

این ماشین فوق العادست چه از نظر سرعت چه کلاس خودرو و لوکس بودن این شاهکاره مدل ۲۰۱۵👌👌👌👌
17:42  1400/09/13
گزارش
پاسخ دادن
علي
0

استاد ابراهيم مگه شما با همه سدان ها رانندگي كردي كه ميگي تا حالا نديدم به هيچ سرعت گيري گير كنن؟ مثلاً نيسان تيانا سوار شدي؟ شايد تيانا ي شما شاسي باند بوده كه گير نكرده
12:03  1394/08/13
گزارش
پاسخ دادن
علي
0

استاد ابراهيم مگه شما با همه سدان ها رانندگي كردي كه ميگي تا حالا نديدم به هيچ سرعت گيري گير كنن؟ مثلاً نيسان تيانا سوار شدي؟ شايد تيانا ي شما شاسي باند بوده كه گير نكرده
10:53  1394/08/13
گزارش
پاسخ دادن
کارشناس خودرو
2

سلام پول دادن به ماشینهای سدان مثل پول ریختن توسطل آشغاله ،ماشینهای سدان توجاده امنیت جانی نداره .بدرد جاده های خاکی نمیخوره،توشهر زیرش گیرمیکنه به سرعت گیرها ،طراحیاشون یک جوریه که اصلا برجاده وخیابون مسلط نیستی
20:08  1394/07/24
گزارش
پاسخ دادن
ابراهیم
5

دوست عزیز شما با یک دید اشتباه به ماشین های سدان نگاه می کنید مثل
خیلی هایی که همچین اشتباهی می کنند.
ماشین سدان در تولیدات داخلی و چینی مثل آشغال می مونند در صورتیکه
در ماشینهای ژاپنی - کره ای و آلمانی و آمریکایی واقعا طرفدارن بیشماری
دارند.
در بسیاری از موارد همچون میزان نرمی سیستم تعلیق و راحت بودن -
لوکس بودن و سطح امکانات و ... سدان ها بهتر از شاسی بلندها ظاهر شدن. مثلا همین کادنزا که در برابر شاسی بلندی مثل موهاوی بسیار
عالی تره هم از لحاظ نرمی و هم از لحاظ امکانات
اگه از موهاوی سوار کادنزا بشی ، دیگه نمی تونی با موهاوی بسازی . چون واقعا نرمی کادنزا هر کسی رو مجذوب تمام و کمال خودش میکنه
ضمنا باید بگم شما اگه به دنبال صخره نوردی و عبور از مسیرهای غیرشهری
هستید حتی در کلاس شاسی بلند هم محدودیت دارید مثلا سانتافه یا
همین موهاوی در 70 درصد موارد از موانع صعب العبور نمی تونن رد بشن
لذا باید بری سراغ تویوتا پرادو و لندکروز .
من که تو شهر و جاده هیچ ماشین سدانی ندیدم زیرش بگیره پس لطفا
حرف بی ربط نزنید
21:18  1394/07/24

گزارش
سیا
2

اقا این چرا با اینا که اینجاست فرق میکنه جلو ماشین کلا
17:39  1394/07/24
گزارش
پاسخ دادن
ابراهیم
7

بعد میگن ماشین کره ای به درد نمی خوره و اله و بله و چی ..
واقعا ماشین های کره ای و مخصوصا کادنزا فراتر از اون چیزی شدند که
مردم اونها رو غیر قابل قیاس با ماشین های لوکس ژاپنی و اروپایی قلمداد
کنند.
ماشین های کره ای دارن کم کم به جایگاه واقعی خودشون میرسن و شک
ندارم تا چند سال آینده جزو ابرقدرت های خودروسازی خواهند شد. دقیقا
مثل تویوتا - لکسوس - اینفینیتی و حتی آلمانی های قدرتمند
16:55  1394/07/24
گزارش
پاسخ دادن
علی
7

عالی حرف نداره خیلی خوبه
11:46  1394/07/09
گزارش
پاسخ دادن
محمد
5

اقا یکی جواب بده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
00:41  1394/04/17
گزارش
پاسخ دادن
محمدرضا
18

درود...
اولا که ما پولمون بهش نمیرسه .. دوما الانم دیگه نمیزارن وارد بشه.. درسته؟
20:47  1393/09/10
گزارش
پاسخ دادن
خوزستان
2

توی خوزستان پلاک اروندش زیاده. قیمت نمونه فول پلاک اروند 120میلیون هستش.
14:22  1394/07/24

گزارش
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محمدgl : سلام‌دیروز‌زنگ‌زدم‌‌کارشناس‌‌سایپا‌گفت‌ شاهین‌gl‌‌‌‌تا‌۱۵‌‌اردیبهشت‌فاکتور‌شده و‌بقیه‌اردیبهشت‌‌‌هم‌تا‌آخر‌مرداد‌ماه فاکتور‌و‌تحویل‌میشه تبدیل‌های‌خرداد‌هم‌‌شهریور‌براشون فاکتور‌میشه‌‌‌
شاهین6 اردیبهشت : بابت افزایش بیمه ومالیات بوده
شاهین : 2650تا‌فقط‌‌شاهین‌دستی‌تولید‌کرده‌‌از‌ابتدا‌سال‌تا‌آخر‌ خرداد‌که‌‌همشونم‌glبوده
شاهین اتومات ۱۴۰۳ : چرا اینقدر منفی هستی برادر. بین شما و اونایی که هنوز تکمیل وجه نکردن بنظر هیچ فرقی نمیکنه .همگی تحویل اسفند هست . برای شما شرکت نیاز به پول داشته چند ماه پیش دعوت نامه فرستاده .....برای اونایی هم که دعوت نامه نیومده چه بیا یک ماه بعد از تکمیل وجه ماشین بیاد
سیدرضا : سلام دوستان طبق اخرین خبری که دارم اصلا اینها ازبعدعیدشاهین تولیدنکردن همه ی ماراسرکارگذاشتن اون نامرد مدیرروابط عمومی سایپا برای فرار ازتوضیحات گفته این هفته شاهین جی فاکتورمیشه ،همه مان رااین سایپای نامردسرکارگذاشته وتمام
منم : پ چرا من ۱۱ فاکتور نشدم
شاهین اسفند : من الان زنگ زدم گفتن تا ۱۱ فاکتور شده
شاهین پلاس ۷ اردیبهشت : ما که اردیبهشت بودیم دقیقا ۴۲۳میلیون و ۷۸۴ هزار تومن واریز کردیم
ز : سلام برین یه مابالتفاوت ۳۸۵۰۰اونم پرداخت کنید اوکی میشه دیگ....منم ۲ مرداد تارا وی یک رنگ تیتانیوم پرداخت کردم طرح مادران ۳۰ روزه
عرفان ۱ اردیبهشت : برا چی برا ما ک دعوتنامه اردیبهشت اومده تحویلمون اسفند بوده تاخیر از سمت اونا بوده ما باید ۴۲۳۷۰۰ میدادیم اسفندیا ۳۸۰ رو چه حساب اینجوری کردن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
پیش فروش تحویل تیر : تحویلی من اخر تیر بوده هنوز خبری نیست تحویلی شما کی بوده که از سایپا رازی هستین؟
3تیر : منم 3تیرم فاکتور نشدم
حسن رانا : سلام داداش منم 31 مردادماه نگران نباش جور میشه دعا کن تبدیل بخوره..
رضا پیش فروش : لعنت بر مردم آزار آقا یا خانم مجهول الحالی که با اسم من کامنت میزاری حیا کن. دوستان بخدا این کامنت ها رو من نمیزارم یه آدم پست فطرت مریض داره میزاره. در جریان بتشید با اسم بنده دارن اینجا کامنت میدن. من نیستم من الان ثبت نام میکنم که از این به بعد کامنت هام بصورت آبی مثل آقا توحید از ارومیه نمایش داده بشه
فوق العاده : داداش شیشه مکشی از بهمن ماه فوق العاده 11بهمن کل پول دادیم به عنوان اینکه 90روز بعد ماشین بگیریم هنوز خبری نیست مریضیم مگه بیام دروغ بگیم که چی بشه چی گیرمون میاد خدا لعنت کنه سایپا رو مارو بدبخت کرد شما هم خودتونو بیچاره نکنید به دوره بریاتون هم بگید برن بازار ازاد بخرن
دنا 6دنده سفید رینگ آلومینیومی 31 تیر : منم روی صدور اسناد هست
3ص تیر : شما باید نمایندگی می رفتی و امضا میکردی.برای پیش فروش که اینجوری بود
ابوالفضل : سلام داداش ماشین رو تحویل گرفتی؟
مقدم : مبارکه تکمیل وجه کی بودی
دوقلوها دنا آپشنال 31 شهریور : سلام به نظرتون امکانش هست شهریور رو زودتر تحویل بدن؟