بررسی موتورسیکلت یاماها YZF-R1 مدل 2015

بررسی موتورسیکلت یاماها YZF-R1 مدل 2015

کمپانی یاماها با اعلام این موضوع که مدل جدید YZF-R1 یک موتورسیکلت اسپرت معمولی نیست، کنجکاوی افراد بسیاری را نسبت به خود برانگیخت؛ شما نیز با دیدن این زیبای دوچرخ مطمئن خواهید شد که در ساخت این موتورسیکلت کمیاب و منحصربه‌فرد از آخرین تکنولوژی‌های Moto GP بهره گرفته شده است. کمپانی سازنده نیز، یاماها YZF-R1 را بهترین موتورسیکلت ساخته شده بر اساس قوانین Moto GP تا کنون معرفی کرده است؛ ویژگی‌های این دوچرخ ژاپنی نیز، به خوبی بیانگر صلاحیت آن برای احراز این عنوان می‌باشند. گفتنی است، R1 به نوعی از YZR-M1 که در فصل 2015 مسابقات Moto GP توسط والنتینو روسی (Valentino Rossi) و جرج لورنزو (Jorge Lorenzo) رانده می‌شود، الهام گرفته است. مقایسه R1 با M1 افسانه‌ای بیانگر این است که با موتورسیکلتی خاص روبرو هستیم و حتی اگر R1 نتواند به جایگاه M1 دست پیدا کند، باز هم عملکرد فوق‌العاده آن در شرایط مختلف دلیلی است بر خاص بودن این ژاپنی جدیدالورود. 

 

طراحی بدنه

بررسی موتورسیکلت یاماها YZF-R1 مدل 2015

اگر به دنبال موتورسیکلتی هستید که با خیال راحت در جاده‌های آف رود بتازید و طراحی آن به خوبی با یک فاتح همخوانی داشته باشد، یاماها YZF-R1 دقیقا همان چیزی است که می‌خواهید. اگرچه ممکن است برخی افراد در همان لحظه نخست مجذوب نام این موتورسیکلت شوند، اما باید توجه داشته باشید که کمپانی سازنده تمام تلاش خود را به کار بسته است تا محصولی در شان و منزلت خط تولید R1 به بازار عرضه کند. بزرگ‌ترین تفاوت مدل جدید این موتورسیکلت با نسل قبلی خود این است که R1 جدید کمی باریک‌تر و کوچک‌تر به نظر می‌رسد که همین امر بر زیبایی و جذابیت آن می‌افزاید.

بررسی موتورسیکلت یاماها YZF-R1 مدل 2015 بررسی موتورسیکلت یاماها YZF-R1 مدل 2015
بررسی موتورسیکلت یاماها YZF-R1 مدل 2015 بررسی موتورسیکلت یاماها YZF-R1 مدل 2015
بررسی موتورسیکلت یاماها YZF-R1 مدل 2015 بررسی موتورسیکلت یاماها YZF-R1 مدل 2015

تمامی اجزا و قطعات در نهایت دقت و با هدف ارائه بهترین عملکرد طراحی شده‌اند و شاید به همین دلیل است که بادشکن جلو صاف‌تر و هموارتر به نظر می‌رسد و از برجستگی آن کاسته شده است؛ در طراحی پنل نیز، بیش از ظاهر، به عملکرد اهمیت داده شده و تنها نکته قابل توجه در خصوص این موتورسیکلت زیبا، چراغ‌های جلوی LED آن است که از زیر پنل بیرون زده و چنانچه با دقت نگاه کنید، متوجه آنها خواهید شد. گفتنی است، چراغ‌های راهنمای LED نیز، داخل آینه‌ها تعبیه شده‌اند. نمایشگر LCD مورد استفاده در این موتورسیکلت، اطلاعاتی چون فشار ترمز جلو و میزان نیروی G را به خوبی در اختیار راکب قرار می‌دهد.

بررسی موتورسیکلت یاماها YZF-R1 مدل 2015
بررسی موتورسیکلت یاماها YZF-R1 مدل 2015

در R1 جدید دو حالت سواری وجود دارد: خیابانی و مسابقه‌ای که در صورت انتخاب هر یک از آنها اطلاعات خاصی در معرض دید شما قرار می‌گیرند؛ برای مثال، در حالت مسابقه‌ می‌توانید اطلاعاتی چون تنظیمات YRC، دورسنج ، تایمر دورها با مشخص کردن بهترین و آخرین دور، نشانگر دنده و سرعت سنج را بر روی نمایشگر مشاهده کنید. شایان ذکر است، R1 از یک نمایشگر TFT نیز بهره می‌برد که هم از نظر زیبایی و هم کارایی بسیار مناسب است. موتورسیکلت YZF-R1 از قاب تمام آلومینیومی جدید Delta Box و یک قسمت منیزیومی ساخته شده است که این امر علاوه بر کاهش وزن به 201 کیلوگرم، تاثیر بسزایی در ایجاد یک شاسی فشرده، محکم و انعطاف‌پذیر با عملکرد عالی در پیچ‌ها دارد.

بررسی موتورسیکلت یاماها YZF-R1 مدل 2015
بررسی موتورسیکلت یاماها YZF-R1 مدل 2015

فاصله محوری مدل جدید R1 نسبت به نسل قبلی حدود 1 سانتی‌متر کمتر شده است که این موضوع در بهبود عملکرد موتورسیکلت هنگام دور زدن به ویژه با سرعت زیاد بسیار موثر است. شایان ذکر است، نسبت بازوی متحرک به فاصله محوری همانند مدل قبلی و معادل 40.5 می‌باشد. استفاده از دوشاخه جدید و کمک فنرهای قابل تنظیم KYB، هندلینگ عالی این موتورسیکلت زیبا را به ارمغان می‌آورند. با نگاهی به چرخ‌ها، رینگ‌های 10 پره منیزیومی خودنمایی می‌کنند؛ کاهش وزن این رینگ‌های زیبا، تغییر مسیرهای سریع را برای R1 در پی دارد. استفاده از سیستم ترمز ضدقفل مسابقه‌ای بیشترین نیروی ترمز را برای این دوچرخ ژاپنی به همراه می‌آورد. 

 

سیستم انتقال قدرت

بررسی موتورسیکلت یاماها YZF-R1 مدل 2015

یاماها YZF-R1 به خانواده موتورسیکلت‌های سوپر اسپرتی تعلق دارد که سابقه طولانی و درخشانی در Moto GP دارند و به همین دلیل هرگز از نظر قدرت در مضیقه قرار ندارد. مدل 2015 این موتورسیکلت نیز، به لطف پیشرانه چهار سیلندر خطی 998 سی‌سی آب خنک خود و برخورداری از 200 اسب‌بخار قدرت و گشتاوری در حدود 113 نیوتن‌متر ادامه‌دهنده راه اجداد و نیاکان خود می‌باشد. گیربکس شش سرعته جدید نیز، به خوبی از عهده وظیفه‌اش برمی‌آید و با عملکرد مناسب خود، راکب را از تعویض دنده‌های مداوم بی‌نیاز می‌سازد. چنین ترکیب بی‌نظیری یاماها YZF-R1 را با حداکثر سرعتی در حدود 298 کیلومتر بر ساعت به پیش می‌راند و از این لحاظ می‌توان گفت این موتورسیکلت زیبا و پرقدرت میراث‌دار بسیار خوبی برای نیاکان خود می‌باشد. 

 

تجهیزات

بررسی موتورسیکلت یاماها YZF-R1 مدل 2015

یاماها YZF-R1 برای حفظ شایستگی و شهرت خود، از بسیاری از تجهیزات Moto GP بهره برده است که از جمله آنها می‌توان به سیستم IMU (واحد ارزیابی اینرسی) اشاره کرد که با استفاده از ژیروسکوپ و شتاب‌سنج به ارزیابی زاویه شیب، پیچ، انحراف و شتاب موتورسیکلت می‌پردازد. هماهنگی این سیستم با واحد ECU عملکرد فوق‌العاده YZF-R1 را به ارمغان می‌آورد. شایان ذکر است، این موتورسیکلت زیبا، سریع و قدرتمند را می‌توانید از فوریه 2015 با پرداخت مبلغ 16,490 دلار خریداری کنید. 


منبع

TopSpeed

برچسب : YZF R1 , یاماها , موتورسیکلت , Moto GP , موتور سواری , YZR M1 , آف رود , ECU , والنتینو روسی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

4 نظر

Ali
0

حاجیh2rخیلی گنگترو بهتره نسبت به r1
18:49  1401/01/27
پاسخ دادن
علي حسني
0

نهايت ارزوي من در کره زمين داشتن يک موتور r1هست
19:28  1399/08/27
پاسخ دادن
Mostafa
0

به نظر من این موتورها بیشتر برند و رنگشون شاید یکم صداشون فرق کنه با همدیگه شتاب تقریبا مساوی هندلیک وزن قدرت حداکثر سرعت یکی هست. میگن سوزوکی مدل های بهتری داره. بی کینگ. جی اس ایکس ار.
03:42  1399/03/18
پاسخ دادن
امیر فاضل میرزایی
0

عالیه من خودم این موتور و دارم تو پیست کیش وتو اتوبان عالی جواب میده
پیش نهاد میکنم بخرید
23:10  1398/08/14
پاسخ دادن
صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس g : سلام دوستان، من ماشینم خواب بود و سه ماه استارت نخورده و الان استارت زدم که روشن نشد، باطری ساز میگه باطریش خراب شده. برج 5 تحویل گرفتم اطلس g. آیا گارانتی باطری شاملش میشه?? ماشین طبقه منفی 2 پارکینگ هست. و امکان انتقال ماشین به نمایندگی رو ندارم.داغی رو ببرم نمایندگی باطری نو میدهند? ممنون میشوم از دوستان اگه تجربه ای دارند بفرمایند و ما رو راهنمایی کنند .
وحید : داداش سایت سایپا هرکار میکنم نمیشه برم داخل ورود که میزنم رمز میزنم میزنه این کد ملی درسایت یافت نشد ی همچیـــن چــــیزی میزنه بازیابی رمز هم ک میزنم اونم همینو میگ چیکار کنم
akbar : درود هم میهن عزیز لطفاً برید شکایت ثبت کنید بنده خدا لینک گذاشته چند دقیقه وقت میگیره یعنی کلا ۱۷تااز خریداران ناراضی بودن از افزایش قیمت ؟؟؟هرجایی که میتونیم صدامون برسونیم که پیگیر بشن دوستان خبر بدن یا لینک و شماره تماس بزارن بیاید برا خودمون ارزش و احترام قائل بشیم یعنی تفاوت موتور و گیربکس فرمان برقی و سانروف ورینگ آلومینیومی و... ۲۰میلیون هس ولی چند تا آپشن ۲۰۰میلیون تومان
اکبر v4 : سلام دوستان من تارا وی۴ پیش فروش بودم تحویل ۳۱ شهریور خوشبختانه امروز فاکتور شده پرداخت وجه دومم ۲۶ مرداد بوده رنگ مشکی
وحید : سلام میخام برم تو کاربری خودم رمز عبور میزنم نمیشه فراموشی رمز هم میزنم نمیشه چیکار باید بکنم کسی اطلاع داره
علی : این حرفا چیه میزنی اخه.. بچه دو ساله چی میفهمه. مثلا بگید النگو زنم تا باور پذیر باشه 100جور کردید و یک ماه گریه کرده مثلا...
احسان : یه شماره ایی نیست ک زنگ بزنیم اینارو هالی کنیم ک آدم شن
احسان : چطوری باید شکایت کنیم کی جوابگوهه آخه این چ بلایی بود سر ما بدبخت اومد آخه من ک میدونم هیچکی جوابگو نیست آخرش همین ب گردنمون میندازن زورمون الکیه
احسان جهانبانی : 2سال صبر کردیم آخرش دنا پلاس معمولی مگه تولیدش متوقف نشد نامردا لااقل سانروف رینگ بزارید آخه چقد دزدین شما ما 15 تومن دیگه بدیم 6سرعته میشه پولش آخه چرا اینقد. دزدین شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امید : 207 اتومات ارتقا تحویل 31 خرداد هنوز هیچ خبری نیست ، خراب بشن این ایرانخودرو سایپا
امیر : سلام سود تاخیر تافاکتور شدن حساب میشه یعنی روزی ک‌فاکتورشد دیگ محاسبه نمیکنن
ایکس22 : 1شهریور
رضا : سلام شما تحویل گرفتید ای اف هست یا ایکسیو. ماتیتور دارن اصلا؟؟
حمیدرضا : سلام آقا مهدی من پذیرش 3 مهر هستم اوایل امید داشتم زودتر تحویل بدن ولی با این روند میگم خدا کنه سر موقع تحویل بدن و تاخیر نداشته باشن راضی هستم
سورن 90روزه : سلام دوستان سود تاخیر بعد فاکتور از تاریخ پلاک شدن تا تاریخ تحویل حساب میشه یا از تاریخ حمل خودرو تا تحویل به نمایندگی محاسبه میشه؟
207 : متاسفم برایی شما ایشالااا ماشین تورو تنها ندن. تا دق کنیی
207 : جناب اصلا بلدنیستین حرف بزنید واقعا متاسفم براتون ماهم مث خردادیا 5 ماه. انتظار میکشیم همه رو 5 ماه. تحویل دادن. حالا نوبت ماه شد . شد یکساله واقعا متاسفم. واسه ادمایی مث شما ک دم از نا امیدیی فقط بلدین بزنید
نادر غالبی : سلام خواهشمند است فاکتور شده ها اعلام کنن ببینم روند فاکتور چطور پیش میره
دنا ابشنال24 : تو همین چند روز واستون پیام میاد