بررسی بی‌ام‌و آلپینا B7 مدل 2015

بررسی بی‌ام‌و آلپینا B7 مدل 2015

با گسترش روزافزون مدل‌های لوکس در خط تولید کمپانی‌های مختلف خودروسازی، این روزها خرید یک خودروی تجملاتی و پیشرفته تنها منحصر به یک کمپانی خاص نیست. مدل 2015 بی‌ام‌و آلپینا B7 نیز، که در حقیقت تیپ سفارشی بی‌ام‌و سری 7 سدان می‌باشد و توسط کمپانی آلپینا تیون شده است، از این قاعده مستثنا نبوده و یکی از شاهکارهای مهندسین و متخصصان آلمانی به شمار می‌رود. اگرچه کمیاب بودن این باواریایی به تنهایی مهم‌ترین ویژگی آن به شمار می‌رود، اما تغییرات عاقلانه‌ و ملموسی که از سوی تیونر آلمانی چه در داخل و چه خارج این خودرو اعمال شده است، B7 را فراتر از سری 7 قرار می‌دهد. تغییرات صورت گرفته در پیشرانه هشت سیلندر خورجینی مجهز به توربوشارژر، قدرت این سدان را به 540 اسب‌بخار می‌رساند که تقریبا 100 اسب‌بخار از پیشرانه مشابهی که در 750i به صورت استاندارد عرضه می‌شود، بیشتر است.

بررسی بی‌ام‌و آلپینا B7 مدل 2015

همچنین، تیونینگ هوشمندانه سیستم تعلیق این خودرو ترکیب بی‌نظیری از کنترل و راحتی را فراهم می‌آورد. کمپانی آلپینا با استفاده از تزئینات چوبی منحصربه فرد، روکش چرمی باشکوه برای غربیلک فرمان، رکاب‌های زیبا و صفحه کیلومتری با طراحی مخصوص، کابین بی‌نظیری برای B7 فراهم آورده است. تجهیزات سفارشی بی‌شماری که از سوی آلپینا و BMW Individual Program عرضه شده‌اند، خاص بودن این باواریایی را فریاد می‌زنند؛ برای مثال، شما می‌توانید قطر غربیلک فرمان را خودتان انتخاب کنید. پر واضح است که سفارش چنین تجهیزاتی هزینه زیادی در بر دارد. همانند بی‌ام‌و سری 7، آلپینا B7 مدل 2015 نیز با دو فاصله محوری استاندارد و Long عرضه می‌شود که در حالت دوم، فضای بسیاری در اختیار سرنشینان عقب قرار می‌گیرد. شایان ذکر است، این سدان زیبا و پرقدرت در دو حالت دیفرانسیل عقب به صورت استاندارد و چهار چرخ محرک به صورت سفارشی به خریداران عرضه می‌شود. تنها نقطه ضعف B7، فقدان فضای کافی در داخل کابین و صندوق برای نگهداری و حمل وسایل است که البته برای خودرویی با این ابعاد کمی عجیب به نظر می‌رسد.

بررسی بی‌ام‌و آلپینا B7 مدل 2015

با وجود تمام این تفاسیر، بی‌ام‌و آلپینا B7 مدل 2015 تنها سدان لوکس فول سایز موجود در بازار نیست؛ کمپانی آئودی با تیونینگ A8 تیپ اسپرت S8 را، البته با تجهیزات و قیمت کمتر، روانه بازار کرده است؛ کمپانی مرسدس بنز نیز، S65 AMG را که در حقیقت مدل ارتقایافته S-Class افسانه‌ای خود می‌باشد، در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است. برای آن دسته افرادی که به دنبال قدرت و عملکرد بیشتر در کلاس سوپر سدان‌ها هستند، پورشه پانامرا توربو نه تنها به طرز تحسین‌برانگیزی سریع است، بلکه کمپانی‌های معدودی می‌توانند گستره تجهیزات سفارشی بی‌شماری را که پورشه برای سری Exclusive پانامرا در نظر گرفته است، به خریداران عرضه کنند. علی‌رغم قدرت زیاد و تجهیزات فراوانی که در صورت خرید هر یک از این خودروها در اختیار شما قرار می‌گیرد، هیچ‌یک از آنها نمی‌توانند ترکیب بی‌نظیری را که در بی‌ام‌و آلپینا B7 مدل 2015 گرد آمده است، به شما عرضه کنند. 

 

طراحی بدنه و امکانات رفاهی

بررسی بی‌ام‌و آلپینا B7 مدل 2015

همان‌طور که پیش از این اشاره شد، بی‌ام‌و آلپینا B7 مدل 2015 در حقیقت تیپ سفارشی بی‌ام‌و سری 7 سدان می‌باشد که با دو فاصله محوری استاندارد و Long و در دو حالت دیفرانسیل عقب و چهارچرخ محرک به خریداران عرضه می‌شود. تجهیزات استاندارد این سدان زیبا و منحصربه فرد عبارتند از: رینگ‌های 21 اینچی با تایرهای تابستانی، چراغ‌های جلوی LED با کنترل اتوماتیک نور بالا، چراغ‌های مه‌شکن LED، برف پاک‌کن اتوماتیک، صندوق پران برقی، سنسورهای پارک عقب و جلو، آینه‌های جانبی مجهز به گرمکن، دسترسی و استارت بدون کلید، سانروف، غربیلک فرمان مجهز به گرمکن، آفتاب‌گیر برقی عقب، آفتاب‌گیر دستی شیشه‌های جانبی، آینه‌های الکتروکرومیک، کنترل آب و هوای اتوماتیک چهار نقطه‌ای، تودوزی چرم با کیفیت، صندلی‌های جلو مجهز به گرمکن و تهویه با قابلیت تنظیم در 14 حالت مختلف، حافظه تنظیمات صندلی راننده، صندلی‌های عقب مجهز به گرمکن و تزئینات چوبی بسیار زیبا.

بررسی بی‌ام‌و آلپینا B7 مدل 2015

در بخش تکنولوژی تمامی مدل‌های آلپینا B7 به صورت استاندارد مجهز به نمایشگر مجازی، دوربین دید عقب، رابط کاربری BMW iDrive، کنترل صوتی، مسیریاب ماهواره‌ای، اتصال سیستم صوتی و تلفن همراه از طریق بلوتوث، هماهنگ‌سازی اپلیکیشن‌های تلفن همراه، ارتباط اورژانس BMW Assist، سیستم صوتی Harman Kardon با 10 بلندگو و صدای فراگیر مجهز به CD/DVD Changer شش تایی، رادیو ماهواره‌ای، و ورودی USB/iPod می‌باشند.

بررسی بی‌ام‌و آلپینا B7 مدل 2015 بررسی بی‌ام‌و آلپینا B7 مدل 2015

تجهیزات و پکیج‌های کمی برای آلپینا B7 به صورت مجزا عرضه می‌شوند که از جمله آنها می‌توان به پکیج Driver Assistance Plus اشاره کرد که مواردی چون دوربین برای دید بغل و بالا، هشدار نقاط کور و عبور از خط، هشدار برخورد از جلو و کاهش تصادفات به همراه سیستم تشخیص عابر پیاده را به خودروی شما می‌افزایند. با انتخاب فاصله محوری Long و سفارش پکیج Luxury Rear Seating، می‌توانید از دو صندلی ماساژور مجهز به تهویه با قابلیت تنظیم به صورت برقی بهره‌مند شوید، گفتنی است، در این حالت ظرفیت خودرو به چهار سرنشین کاهش می‌یابد. با سفارش پکیج سرگرمی صندلی عقب، و نمایشگر رنگی بر روی پشتی صندلی‌های جلو نصب می‌شوند که می‌توان آنها را به صورت مجزا و با استفاده از سیستم کنترل iDrive مخصوص صندلی عقب، کنترل کرد.

بررسی بی‌ام‌و آلپینا B7 مدل 2015

تجهیزاتی که به صورت مجزا برای بی‌ام‌و آلپینا B7 مدل 2015 عرضه می‌شوند، عبارتند از: تودوزی چرم مرینوس در رنگ‌های متنوع، کروز کنترل قابل تنظیم (به همراه سیستم کاهش برخورد از جلو و تشخیص عابر پیاده)، سیستم صوتی Bang & Olufsen مجهز به 16 بلندگو و صدای فراگیر، و سیستم دید در شب مجهز به مادون قرمز جهت تشخیص عابرین پیاده. 

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی بی‌ام‌و آلپینا B7 مدل 2015

یک پیشرانه هشت سیلندر خورجینی 4.4 لیتری مجهز به توربوشارژر دوگانه با تامین قدرتی معادل 540 اسب‌بخار و گشتاوری در حدود 730 نیوتن‌متر، بی‌ام‌و آلپینا B7 مدل 2015 را به پیش می‌راند. گیربکس هشت سرعته اتوماتیک تنها گیربکس ارائه شده برای این سدان زیبا است که با وجود پدل شیفترهای روی فرمان، امکان تعویض دنده به صورت دستی نیز فراهم شده است. گفتنی است، B7 در حالت استاندارد به صورت دیفرانسیل عقب عرضه می‌شود و در صورت تمایل می‌توان آن را به صورت چهارچرخ محرک (xDrive) نیز سفارش داد. سازمان EPA مصرف سوخت این سدان زیبا را 14 لیتر به ازای 100 کیلومتر رانندگی در سیکل ترکیبی (17 لیتر در شهر و 11 لیتر در بزرگراه) برای مدل‌های دیفرانسیل عقب تخمین زده است؛ گفتنی است، در مدل‌های چهارچرخ محرک نیز مصرف سوخت همین مقدار بوده و فقط در بزرگراه کمی بیشتر است. 

 

ایمنی

بررسی بی‌ام‌و آلپینا B7 مدل 2015

ترمزهای ضدقفل، کنترل کشش و پایداری، سنسورهای پارک جلو و عقب، کیسه هوای جانبی و زانویی برای سرنشینان جلو و پرده‌ای به همراه محافظ سر فعال برای سرنشینان جلو از جمله تمهیدات ایمنی در نظر گرفته شده برای تمامی تیپ‌های بی‌ام‌و آلپینا B7 مدل 2015 هستند. از دیگر تجهیزات استاندارد این خودرو می‌توان به سیستم ارتباط اورژانسی BMW Assist اشاره کرد که خدماتی چون اعلام خودکار تصادف به مراکز اورژانس و امکان صحبت با آنها، باز کردن درب‌ها از راه دور و بازیابی خودروی مسروقه را به شما عرضه می‌کند. دوربین پارک، کروز کنترل قابل تنظیم، هشدار نقاط کور و عبور از خط، سیستم دید در شب، هشدار برخورد از جلو و کاهش تصادفات با امکان تشخیص خودروها و عابرین پیاده نیز، به صورت سفارشی در اختیار خریداران قرار داده می‌شوند. 

 

طراحی داخلی و تجهیزات خاص

بررسی بی‌ام‌و آلپینا B7 مدل 2015

افراد بسیاری بر این باورند که شباهت‌های بسیاری میان خودروهای لوکس و جت‌های خصوصی وجود دارد و حال، با نگاهی به کابین B7 به خوبی متوجه این قضیه خواهید شد. مواد باکیفیت و مرغوب سرتاسر کابین را پوشانده و حسی از تجمل و اشرافیگری را علاوه بر راحتی و آرامش به سرنشینان منتقل می‌کنند. صندلی‌های قابل تنظیم جلو، سرنشین را طوری دربرمی‌گیرند که کم‌ترین میزان خستگی را در وی ایجاد می‌کنند.

بررسی بی‌ام‌و آلپینا B7 مدل 2015 بررسی بی‌ام‌و آلپینا B7 مدل 2015
بررسی بی‌ام‌و آلپینا B7 مدل 2015 بررسی بی‌ام‌و آلپینا B7 مدل 2015

پشت‌سری‌های فعال نیز که با توجه به موقعیت خودرو تغییر می‌کنند، از دیگر ویژگی‌های لوکس B7 به شمار می‌روند. استفاده از چرم Napa بر روی صندلی‌ها و داشبورد در کنار تزئینات چوبی خاص آلپینا، حس یک اثر هنری دست‌ساز را به بیننده منتقل می‌کند؛ طراحی و کارایی بی‌نظیر تکنولوژی‌های به کار رفته در B7، از جمله نمایشگر مجازی و رابط کاربری iDrive، با برطرف کردن تمامی نیازهای خودرویی در این کلاس، بر لوکس بودن بی‌ام‌و آلپینا B7 مدل 2015 تاکید می‌ورزند.

بررسی بی‌ام‌و آلپینا B7 مدل 2015

سرنشینان عقب نیز، با برخورداری از فضای پا و سر مناسب (در مدل Long، فضای پا حدود 15 سانتی‌متر بیشتر است)، در کمال راحتی و آسایش قرار دارند و چنانچه نمی‌خواهید سه سرنشین بر روی صندلی عقب قرار بگیرند، می‌توانید با سفارش پکیج Luxury Rear Seating، علاوه بر بهره‌مندی از دو صندلی ماساژور مجزا مجهز به گرمکن و تهویه، حس سواری با یک جت خصوصی را بیشتر در سرنشینان ایجاد کنید. همان‌طور که پیشتر گفته شد، تنها نقطه ضعف خودرویی در این ابعاد کمبود محفظه‌هایی برای نگهداری وسایل در داخل کابین و همچنین، کوچک بودن صندوق عقب است؛ در داخل کابین، جز کنسول کوچک مرکزی جایی برای قرار دادن وسایلی چون تلفن همراه وجود ندارد و صندوق عقب آن با برخورداری از 397 لیتر حجم، جای چندانی در اختیار وسایل شما قرار نمی‌دهد. 

 

تجربه رانندگی

بررسی بی‌ام‌و آلپینا B7 مدل 2015

تعیین مهم‌ترین ویژگی تاثیرگذار بر میزان رضایت راننده از بی‌ام‌و آلپینا B7 مدل 2015 بسیار سخت و دشوار می‌باشد: قدرت یا هندلینگ! اگرچه قدرت 540 اسب‌بخاری  سبب می‌شود B7 در مدت زمان 4.6 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد، اما آنچه استفاده روزانه از این خودرو را به لذتی وصف ناشدنی بدل می‌کند، تغییراتی است که توسط آلپینا در سیستم تعلیق آن ایجاد شده است و از این بابت تیونر آلمانی به خود می‌بالد. در بسیاری از خودروهای سدان لوکس، رینگ‌های 21 اینچی، تایرهای فاق کوتاه، و سیستم تعلیق تیون شده به معنای یک رانندگی خشک و پر از کوبش و ضربه است؛ جالب است بدانید که این امر در خصوص B7 صادق نیست و هنگام رانندگی با این باواریایی زیبا، هیچ ناهمواری و دست‌اندازی راحتی و آسایش شما را مختل نمی‌کند. رانندگی نرم و عملکرد خوب در پیچ‌ها از مشخصه‌های بارز این سدان لوکس به شمار می‌رود. از دیگر ویژگی‌های منحصربه فرد این خودرو می‌توان به امکان تنظیم سیستم تعلیق، گاز و گیربکس طبق میل و اراده راننده اشاره کرد؛ هر یک از این عوامل با تغییراتی که در دینامیک خودرو ایجاد می‌کنند، شما را به شگفتی وامی‌دارند. 


منبع

Edmunds

برچسب : B7 , آلپینا , سری 7 , 750i , بی ام و , A8 , S8 , آئودی , S65 AMG , S Class , مرسدس بنز , پورشه پانامرا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

کاربر: reza-4WD
0

صفحه کیلومترش هیجان بخش نیست. خیلی بی احساسه
22:28  1393/11/13
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
Saeed : من ثبت نام ۲۱ تیر، تحویل ۳۱ شهریور بودیم. ۲۱ مهر فاکتور، ۱۴ آبان تحویل گرفتیم از نمایندگی یا سازمانی که ثبت نام کردین پیگیر باشین.
Saeed : شماره پلاک تا تحویل خودرو در سایت کرمان موتور نمایش داده نمیشه پلاک نصب بشه روی خودرو پیامک براتون میاد
توحید ارومیه : سلام اصغر جان الان کمی تاخیر داره نه در حد 2ماه.من شهریور داشتم 8شهریور تکمیل وجه کردم 9شهریور فاکتور شد 11شهریور پلاک شد 15شهریور نمایندگی ارومیه تحویل گرفتم.پایین تر دوستان مهر نوشتن 3مهر تکمیل وجه 18مهر فاکتور.یکی دیگه 20مهر تکمیل وجه 25مهر فاکتور یکی هم 11مهر تکمیل وجه 25مهر فاکتور.اینا رو پایین تر دوستان مهر ماه نوشتن که بستگی به رنگ انتخابی شون داره.من خودم 2ابان برای رنگ سفید تکمیل وجه کردم هنوز خبری نیست
پیام : تکمیل وجه ۱۳ مهر به بعد کسی فاکتور نشد؟؟؟
ایرانی : اگه همه یکدست و متحد باشیم و یکی دو تا تجمع انجام بشه مجبور میشن شاهین بدن زینب خانم
درانتظار اطلس : باطری گارانتی داره
حسین : آقا سوییچ شاهین م کار نمی‌کنه کسی اطلاع داره چطوری وارد ماشین بشم. شماره پلاکم رو بگم؟
علی : بچه ها کسی اطلاع داره چطوری میشه ویندوز نصب کرد؟ سیستمم بالا نمیاد هر کاری می کنم. رمزم یادم رفته هر چی می زنم.
حسین t8قرمز : من ۳۰ خرداد ثبت نام کردم تحویل ماشینم زنگ زدم به شرکت گفت ۱۳شهریوره برای منم پیامک اومدچک اولم ۳ ماه تعویق افتاده و دقیقا ۱۹ ام که شما شاسی شدید برای من شاسی شده ولی چیزی که پرسجو کردم گفتن ۲۰ تا ۳۰ روز بعد تحویل میشه
a5 اردیبهشت مشکی : سلام دوستان. از ثبت نامی های a5 در ۲۲ اردیبهشت کسی هست که توی مرحله صدور پلاک دو ماه مونده باشه؟ لطفا اگر کسی هم از این ثبت نامی ها تحویل گرفته اعلام کنه. من تا مرحله صدور پلاک رفتم ولی دو ماهه متوقف شده و پلاک نمیشه. کسی راه حلی داره؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
توحید ارومیه : شرکت برا خودش برنامه تولید و فروش داره خدا کنه دوعتنامه دی رو هم توی 20روز اینده بفرسته .اگه بفرسته داره به روال قبل برمیگرده که می بیندی روز میرسه ساینا هم مثل الان کوییک معمولی ذرت ذرت فاکتور میشه.چون شرکت اگه تولیدش به مشکل بخوره اسکول نیست که برای خودش تعهد بیشتر درست کنه سود تاخیر بده.یادمون باشه برای همه خوب بخواهیم اولش برمیگرده به خودمون
علیرضا : الان ز زدم گفتن دیگه به ما لیست مجوز خروجارو نمیدن بگم تا کی ترخیصی هستن کد ملیتو میگیریم نسبت به خودرو خودت فقط اعلام نظر میکنیم که ترخیص شده یا نه
توحید ارومیه : سلام اقا صادق پارسال بعضی از طرح ها سود مشارکت 11درصدی داشت بعضی ها بدون سود مشارکت بود.اگه برا شما با سود مشارکت باشه قیمت اون موقع 330بود الان شده 346که 16میلیون گرون شده 8میلیون برای مصوبه شورای رقابت.از 346 کم میشه میمونه 338ت که اونم 161خودتون واریزی داشتین میمونه 177میلیون که از اونم حدودا 17میلیون 200هزار سود مشارکت کم کنی شما چیزی نزدیک 160باید واریز کنی..توی دعوتنامه چه مبلغی اومده برات؟؟؟اگه 177اومده باشه طرح ثبت نامیت بدون. سود مشارکت بوده .که قرار دادت رو نگاه کنی توش نوش
احسان : بله عزیز،منم رفتم پایه دو گرفتم،حتی خدای نکرده تصادف بشه هم بیمه خسارت نمیده،،این نیسان جدیدا تناژش بالا زدن حتی مالیاتشون هم خیلی زیاده،گواهینامه هم حدودا یه6تومنی هزینه داره،دوماهی هم وقت میگیره
محمد : 😆😆😆
ابوالفضل : سلام تحویل یک ماهه با کفی پاششی کسی فاکتور نشده؟؟؟
علی : زنگ زدم نمایندگی یکیشون آشنا بود راهنمایی کرد گفت بعد از تحویل خودرو بهت میگم شکایتتو پر کنی و چطوری اقدام کنی و بهم گفت حالا حالاها بیخیال ماشینت َشو و بهت تحویل نمیدن گفت احتمالا واسه برج 10 بهتون ماشینتونو تحویل میدن من دیگه بیخیالش شدم بچه ها فقط از حقتون و از خسارتتون نگذرید
حمید : سلام ثبت نام 12 بهمن402 تایید لیزینگ اذیتم کردند شد 13 خرداد تحویل سیستمی 29 مهر هفته پیش پیامک از طرف بانک اومد بعدش وام واریز شد بیمه شده الانم مرحله صدور پلاکه ولی پلاک نشده
سایناتک : فعلاتا9آذرکه مهلت پرداخت آذری هاست..هفته چهارم آذرهم که بیادخوبه
رها. دنا 6 دنده دستی پیش فروش 30 بان : سلام دوستان ، ایا کسی از ابانیا هم فاکتوووور شده ؟؟؟ چقدر تاخیره ؟؟؟؟ ممنون از همگی⚘