در حقیقت در مقایسه با دیگر مدلهای برند AMG، هیچ مشکلی در رابطه با پیشرانه 5.5 لیتری 8 سیلندر خورجینی مجهز به دو توربوشارژر مرسدس بنز E63 AMG وجود ندارد. این موتور ارزش زمان صرف شده برای قدرت بخشیدن به آن و ایجاد صدای منحصر به فرد را داشته است؛ اما متاسفانه خیلی زود از خط تولید کنار گذاشته خواهد شد، در حالی که در سال 2011 برای اولین بار به بازار معرفی شد. خوشبختانه جایگزین آن از هم اکنون رونمایی شده که پیشرانه 4 لیتری 8 سیلندر خورجینی مجهز به دو توربوشارژر در زیر کاپوت Mercedes-AMG GT میباشد.
مسلما موتور جدید کوچکتر از نمونه 5.5 لیتری قدیمی است، اما توانایی تولید قدرت بیشتر در کنار مصرف سوخت کمتر را دارا میباشد. در حقیقت یک معامله دو سر سود برای مرسدس است، اما قبل از از رده خارج شدن، پیشرانه 5.5 لیتری بر روی GLE63 S Coupe که در نمایشگاه اتومبیل دیترویت رونمایی شد، نصب خواهد شد. مدل مذکور رقیب اصلی بی ام و X6M دارای موتور 4.4 لیتری 8 سیلندر خورجینی مجهز به دو توربوشارژر خواهد بود. ظاهرا در آیندهای نزدیک پیشرانه جدید به موضوعی اصلی در کمپانی مرسدس تبدیل خواهد شد.