معرفی کامیون میتسوبیشی Fuso Heavy

معرفی کامیون میتسوبیشی Fuso Heavy

کامیون‌ سنگین میتسوبیشی به تازگی مورد بازنگری قرار گرفته‌ است و به منظور این که توانایی رقابت بیشتری داشته باشند، دستخوش تغییرات زیادی شده‌ است. یک موتور و گیربکس جدید و بسیاری تجهیزات دیگر روی آن نصب شده اند، گفتنی است بسیاری از این تجهیزات از کامیون‌های دایملر الهام گرفته شده‌اند. کامیون میتسوبیشی Fuso Heavy به لطف این امکانات جدید، بهتر از قبل نیازهای صنعت حمل و نقل امروزی را برآورده می‌کند. این کامیون در دو مدل FP و FV تولید و به بازار عرضه می‌شود. برای هر یک از این مدل‌ها، سه موتور دیزل مجهز به سیستم Gross Combination Mass یا به اختصار GCM قابل انتخاب است که قادرند بین 40.000 تا 58.000 کیلوگرم بار حمل کنند.

 

طراحی بدنه

معرفی کامیون میتسوبیشی Fuso Heavy

در سال‌های اخیر، شاهد ارائه کامیون‌هایی جذاب و زیبا بوده‌ایم و نسل جدید کامیون میتسوبیشی Fuso Heavy نمونه خوبی از این طراحی‌های زیباست. نسل جدید این کامیون از کابینی آیرودینامیک و سطوحی صاف و صیقلی برخوردار است. چراغ‌های راهنمای باریک، بالای سپر قرار گرفته‌اند، چراغ‌های جلو نیز پایین‌تر آمده‌ و از طراحی زیباتر و پویاتری برخوردار شده‌اند. سپر از طرحی سیال برخوردار است و با طراحی آیرودینامیک سایر قسمت‌های کابین سنخیت دارد، یک پنجره اضافی نیز بالای درب سمت شاگرد تعبیه شده است تا دید راننده از فضای اطراف بالا برود. علاوه بر تغییراتی که کمپانی میتسوبیشی بر روی بدنه خارجی اعمال کرده است، شاسی کامیون نیز سبک‌تر و محکم‌تر شده است که کارایی کامیون را بالا می‌برد. این کامیون در پیکربندی‌های مختلفی به بازار ارائه می‌شود. مدل‌های 2×4 و 4×6 برای انجام ماموریت‌های کوتاه و محلی مناسب هستند، مدل‌های 4×6 برای این مناسب هستند که کمپرسی روی آن‌ها نصب شود، مدل‌های 4×8 نیز از فاصله محوری زیادی برخوردارند و برای توزیع و حمل بارهای سنگین مناسبند.

 

طراحی داخلی

معرفی کامیون میتسوبیشی Fuso Heavy

کابین داخلی نیز مانند بدنه خارجی تغییر کرده است. در داخل کابین، همه چیز جدید است و طراحی خسته‌کننده قدیمی، جای خودش را به یک طراحی مدرن و امروزی داده است. کیفیت مواد اولیه در مقایسه با نسل قبلی، بهتر و با دوام‌تر به نظر می‌رسد. کیفیت ساخت نیز بالاتر است و همه چیز سرجای خودش قرار گرفته است. آمپرها بسیار خوانا هستند و نمایشگری که روی پنل ابزار قرار گرفته است، اطلاعات مختلفی در اختیار راننده قرار می‌دهد. شاخص مصرف سوخت نیز روی آن به چشم می‌خورد که میانگین سوخت مصرفی را به نمایش می‌گذارد تا راننده بتواند کم مصرف‌ترین حالت رانندگی را انتخاب کند. ترمز دستی در نزدیکی صندلی راننده قرار گرفته است تا کار کردن با دکمه‌های کنترلی آسان‌تر باشد.

معرفی کامیون میتسوبیشی Fuso Heavy

صندلی راننده تنظیمات زیادی دارد و راننده می‌تواند بهترین و راحت‌ترین وضعیت را انتخاب کند. برای این که راحتی راننده بالا برود، غربیلک فرمان تنظیمات زیادی دارد تا دسترسی و به کارگیری آن آسان‌تر باشد. همانطور که انتظار می‌رود، دید راننده از اطراف عالی است چون شیشه جلو بسیار بزرگ است و ستون‌ها نیز بسیار باریک هستند. پنجره بالای درب شاگرد نیز دید راننده را بالا می‌برد. چندین جا لیوانی و محفظه بار به درد بخور نیز داخل کابین به چشم می‌خورند تا راننده هنگام انجام مأموریت از رفاه و راحتی بیشتری برخوردار باشد. تختخواب تاشو و پرده به صورت سفارشی قابل خریداری هستند.

 

موتور و گیربکس

معرفی کامیون میتسوبیشی Fuso Heavy

کامیون میتسوبیشی Fuso Heavy مجهز به یک موتور OM457 است که از کامیون‌های مرسدس بنز قرض گرفته شده است. این کامیون به لطف برخورداری از موتور جدید ساخت کمپانی مرسدس بنز، به قوی‌ترین کامیون ژاپنی موجود در بازار تبدیل شده است. این موتور در کنار مبدل کاتالیستی SCR قرار می‌گیرد تا مصرف سوخت کمی داشته باشد و گازهای آلاینده کمی نیز تولید کند. موتور OM457 در سه مدل تولید می‌شود که قدرت‌های مختلفی تولید می‌کنند. ضعیف‌ترین مدل قادر است 360 اسب‌بخار نیرو و 1850 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. قوی‌ترین مدل نیز توانایی تولید 400 اسب‌بخار نیرو و 2000 نیوتن‌متر گشتاور را دارد. بار دیگر باید گفت این موتورها جزو قوی‌ترین موتورهای موجود در بازار کامیون‌های ژاپنی محسوب می‌شوند. کامیون میتسوبیشی Fuso Heavy هم با گیربکس دستی و هم با گیربکس اتوماتیک به بازار عرضه می‌شود. این گیربکس‌ها بر اساس گیربکس Powershift AMT که روی کامیون‌های مرسدس بنز نصب می‌شوند، ساخته شده است.

 

کیفیت سواری و هندلینگ

معرفی کامیون میتسوبیشی Fuso Heavy

کمپانی میتسوبیشی برای سری کامیون‌های FP و FV، سازه‌ای سبک‌تر و مستحکم‌تر تولید کرده است، شاسی نیز به لطف بازنگری‌هایی که در مورد آن صورت گرفته است، بسیار سبک‌تر و با دوام‌تر است. این کامیون برای این که از عهده کارهای مختلف بر بیاید به کمک فنرهای فولادی و سیستم تعلیق بادی مجهز شده است. به منظور بالا بردن کیفیت سواری، کمک فنرهای فولادی در کنار ضربه‌گیر و متعادل کننده‌هایی قرار گرفته‌اند، به کارگیری این تجهیزات باعث شده است هندلینگ کامیون نیز بالا برود. سواری این کامیون به اندازه‌ای نرم است که جاده‌های نا همواره هیچ مزاحمتی برای سرنشینان ایجاد نمی‌کنند. فرمان‌پذیری نیز بسیار خوب و دقیق است و هم در سرعت‌های پایین و هم در سرعت‌های بالا بسیار عالی عمل می‌کند. تجهیزات ایمنی این کامیون زیبا و قوی عبارتند از: کیسه هوای راننده، ترمز موتور، ترمز ضدقفل، کنترل پایداری و سیستم کنترل در سربالایی و سراشیبی.

 

نتیجه‌گیری

معرفی کامیون میتسوبیشی Fuso Heavy

تا همین اواخر کامیون‌های میتسوبیشی، کامیون‌هایی ضعیف قلمداد می‌شدند، ولی کامیون‌های جدید به موتورهایی بسیار قوی و کارآمد مجهز شده‌اند که آماده انجام دادن کارهای بسیار سنگین هستند. کابین جدید بسیار زیبا است و به رغم شکل و شمایل ظریف و ژاپنی‌اش بسیار راحت است و دکمه‌های کنترلی نیز بسیار دم دست هستند. علاوه بر این موارد، کیفیت مواد اولیه و کیفیت ساخت نیز جزو بهترین مواردی هستند که در کامیون‌‌های ساخت ژاپن مشاهده می‌شود.


منبع

TopSpeed

برچسب : میتسوبیشی , کامیون میتسوبیشی Fuso Heavy , موتور OM457 , کامیون‌های ژاپنی , گیربکس Powershift AMT






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 61 نظر
7Mosi 20 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شهابx5 آبان : آقا شایان هیچکدوم نیست،از تاریخ تحویل سیستمی یعنی تاریخی که قرار بوده بهت ماشینو بدن تا روزی که فاکتور شده میشه تاخیر
X5 آبان سفید اصفهان : برای ما یک ماه که سند اومده ولی خبری از ماشین نیست
Shayan : سلام لطفا اگر کسی میدونه بهم بگه سود تاخیر از تاریخ ثبت مدارک تا شاسی شدن ؟؟؟؟؟ یا نه من تاریخ ثبت مدارک ۱۴۰۳/۵/۶ بود صدور فاکتورم ۱۴۰۳/۰۸/۱۴ این محاسبه میشه یا نه ممنون میشم بهم بگید چون برای شکایت دفترقضایی نیازه که تعداد روزشو بگم ولی تاریخ قرارداد که پولمو دادم ۱۴۰۳/۰۴/۱۱ بوده منو راهنمایی کنید
وحید : سلام تارا تیتانیوم موعد تحویل 30 بهمن زده باز عوضش کردن 28 اسفند کسی خبر نداره کی فاکتور میشه
آذر X5 : 🙏🙏🙏 بسلامتی انشاله
محمد j4 : من ۲۲آذرم تا پلاک حدود ۳هفته ای پیش رفت دیگ وایستاد
محمد j4 : حقیقتا ۳ماهه‌پلاک شده عین خیالشون نیس معلوم نیس ماشین کجاست !!
محمد j4 : 22اذر قسطی j4 الان سه هفتس منتظرم برسه شرکت برای تحچیل همه کاراش شده فقط تحویل مونده چکشم که 5روز پیش پاس شد
الهام آذر x5 : سلام واسه منم تو همین مرحله بیمه ست
ساسان : برادر الکی میگن..بنده ۱۱آذر ۵۹۴میلیون واسه شاهین پرداخت کردم..ولی هیچ خبری نیست...خداوند روسیاشون بکنه که اینجوری بازندگی مردم‌بازی میکنن..ما۶ماهه که وسیله نداریم با ۳تابچه وکلی مشکل...
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سورن تحویل 31 خرداد : امروز 29617000 تومان دیگه واریز کردم . هنوز فاکتور نشده
نیلوفر : دوستان عزیز من محل کارم به پارس خودرو نزدیک دیروز اتفاقی از جلوی درب یکی از پارکینگ هاش رد شدم خدا میدون بالای 1000 تا انواع کوییک پارک بود فکر کنم مسئولین سایپا معرض گرفتن....
سورن پلاس : سلام.همه کسانی که در چند روز گذشته خودروشون فاکتور شد،هزینه سنسور کمربند یعنی 2میلیون وخرده ای رو واریز کردن؟ افرادی که واریز داشتن ونداشتن لطفا اعلام کنن خودرو تولید کارخونه کدوم شهره؟بابل یا کرمانشاه؟ 31خردادی های فاکتور دیروز،کدوم سایت هستید؟واریزی برای سنسور نداشتید؟ چون برای ما که 31 خرداد هستیم،واریز وجه سنسور فعال شده.
محمد سلیمه : سلام مریم خانم من 6خردادمدهمچنان منتظر دهه سوم اردیبهشت دارن فاکتور میکنن ظاهرا
مهرداد : شرکت از خداشه انصراف بدین قطعات وارد شده با قیمت قبل، میغروشه با 30٪ افزایش قیمت . هنوز افزایش قیمت اعمال نشده این فقط دیونه
غیبت کبری اطلس : راست میگه تنهایی نمیشه یه دست صدا نداره
خسارت دیده از سایپا : یوقت یه بلا ملایی سرت میارن اقا محمد. این ادما ک با پول مردم رشد میکنن و با اشک مردم نون میخورن باکی از ریختن خونشون ندارن
رضا : در جواب حاجد،17بهمن تکمیل وجه کردم،روز23اردیبهشت فاکتور شدم اما فعلا پلاک نشدم داخل سایتم نوشته عدم نقص پرونده
X22 ali : سلام دوستان آیا کسی هست که از نمایندگی امنیت پرست تبریزخرید داشته باشه جمع شیم بریم واسه اعتراض جواب بده ممنون میشم هماهنگی کنید
Ali : سلام خدمت همه عزیزان تا جایی که من شنیدم و خبر دارم گویا اطلس جی براشون صرفه اقتصادی نداره به خاطر همین دیگه تولید نمیشه و بجاش اطلس جی ال و اتومات میخوان قالب کنن چون اطلس جی خیلی خوش قیمت و خوش امکانات هستش و برای مصرف کننده عالیه ولی برای شرکت خیییر اینو با قاطعیت میگم وقت کشی میکنن تا همه خسته شده وتبدیل بزنن ایران خودرو هم زمانی همین کار رو انجام داد تا دنا اتومات رو بورس کرد