معرفی کامیون میتسوبیشی Fuso Heavy

معرفی کامیون میتسوبیشی Fuso Heavy

کامیون‌ سنگین میتسوبیشی به تازگی مورد بازنگری قرار گرفته‌ است و به منظور این که توانایی رقابت بیشتری داشته باشند، دستخوش تغییرات زیادی شده‌ است. یک موتور و گیربکس جدید و بسیاری تجهیزات دیگر روی آن نصب شده اند، گفتنی است بسیاری از این تجهیزات از کامیون‌های دایملر الهام گرفته شده‌اند. کامیون میتسوبیشی Fuso Heavy به لطف این امکانات جدید، بهتر از قبل نیازهای صنعت حمل و نقل امروزی را برآورده می‌کند. این کامیون در دو مدل FP و FV تولید و به بازار عرضه می‌شود. برای هر یک از این مدل‌ها، سه موتور دیزل مجهز به سیستم Gross Combination Mass یا به اختصار GCM قابل انتخاب است که قادرند بین 40.000 تا 58.000 کیلوگرم بار حمل کنند.

 

طراحی بدنه

معرفی کامیون میتسوبیشی Fuso Heavy

در سال‌های اخیر، شاهد ارائه کامیون‌هایی جذاب و زیبا بوده‌ایم و نسل جدید کامیون میتسوبیشی Fuso Heavy نمونه خوبی از این طراحی‌های زیباست. نسل جدید این کامیون از کابینی آیرودینامیک و سطوحی صاف و صیقلی برخوردار است. چراغ‌های راهنمای باریک، بالای سپر قرار گرفته‌اند، چراغ‌های جلو نیز پایین‌تر آمده‌ و از طراحی زیباتر و پویاتری برخوردار شده‌اند. سپر از طرحی سیال برخوردار است و با طراحی آیرودینامیک سایر قسمت‌های کابین سنخیت دارد، یک پنجره اضافی نیز بالای درب سمت شاگرد تعبیه شده است تا دید راننده از فضای اطراف بالا برود. علاوه بر تغییراتی که کمپانی میتسوبیشی بر روی بدنه خارجی اعمال کرده است، شاسی کامیون نیز سبک‌تر و محکم‌تر شده است که کارایی کامیون را بالا می‌برد. این کامیون در پیکربندی‌های مختلفی به بازار ارائه می‌شود. مدل‌های 2×4 و 4×6 برای انجام ماموریت‌های کوتاه و محلی مناسب هستند، مدل‌های 4×6 برای این مناسب هستند که کمپرسی روی آن‌ها نصب شود، مدل‌های 4×8 نیز از فاصله محوری زیادی برخوردارند و برای توزیع و حمل بارهای سنگین مناسبند.

 

طراحی داخلی

معرفی کامیون میتسوبیشی Fuso Heavy

کابین داخلی نیز مانند بدنه خارجی تغییر کرده است. در داخل کابین، همه چیز جدید است و طراحی خسته‌کننده قدیمی، جای خودش را به یک طراحی مدرن و امروزی داده است. کیفیت مواد اولیه در مقایسه با نسل قبلی، بهتر و با دوام‌تر به نظر می‌رسد. کیفیت ساخت نیز بالاتر است و همه چیز سرجای خودش قرار گرفته است. آمپرها بسیار خوانا هستند و نمایشگری که روی پنل ابزار قرار گرفته است، اطلاعات مختلفی در اختیار راننده قرار می‌دهد. شاخص مصرف سوخت نیز روی آن به چشم می‌خورد که میانگین سوخت مصرفی را به نمایش می‌گذارد تا راننده بتواند کم مصرف‌ترین حالت رانندگی را انتخاب کند. ترمز دستی در نزدیکی صندلی راننده قرار گرفته است تا کار کردن با دکمه‌های کنترلی آسان‌تر باشد.

معرفی کامیون میتسوبیشی Fuso Heavy

صندلی راننده تنظیمات زیادی دارد و راننده می‌تواند بهترین و راحت‌ترین وضعیت را انتخاب کند. برای این که راحتی راننده بالا برود، غربیلک فرمان تنظیمات زیادی دارد تا دسترسی و به کارگیری آن آسان‌تر باشد. همانطور که انتظار می‌رود، دید راننده از اطراف عالی است چون شیشه جلو بسیار بزرگ است و ستون‌ها نیز بسیار باریک هستند. پنجره بالای درب شاگرد نیز دید راننده را بالا می‌برد. چندین جا لیوانی و محفظه بار به درد بخور نیز داخل کابین به چشم می‌خورند تا راننده هنگام انجام مأموریت از رفاه و راحتی بیشتری برخوردار باشد. تختخواب تاشو و پرده به صورت سفارشی قابل خریداری هستند.

 

موتور و گیربکس

معرفی کامیون میتسوبیشی Fuso Heavy

کامیون میتسوبیشی Fuso Heavy مجهز به یک موتور OM457 است که از کامیون‌های مرسدس بنز قرض گرفته شده است. این کامیون به لطف برخورداری از موتور جدید ساخت کمپانی مرسدس بنز، به قوی‌ترین کامیون ژاپنی موجود در بازار تبدیل شده است. این موتور در کنار مبدل کاتالیستی SCR قرار می‌گیرد تا مصرف سوخت کمی داشته باشد و گازهای آلاینده کمی نیز تولید کند. موتور OM457 در سه مدل تولید می‌شود که قدرت‌های مختلفی تولید می‌کنند. ضعیف‌ترین مدل قادر است 360 اسب‌بخار نیرو و 1850 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. قوی‌ترین مدل نیز توانایی تولید 400 اسب‌بخار نیرو و 2000 نیوتن‌متر گشتاور را دارد. بار دیگر باید گفت این موتورها جزو قوی‌ترین موتورهای موجود در بازار کامیون‌های ژاپنی محسوب می‌شوند. کامیون میتسوبیشی Fuso Heavy هم با گیربکس دستی و هم با گیربکس اتوماتیک به بازار عرضه می‌شود. این گیربکس‌ها بر اساس گیربکس Powershift AMT که روی کامیون‌های مرسدس بنز نصب می‌شوند، ساخته شده است.

 

کیفیت سواری و هندلینگ

معرفی کامیون میتسوبیشی Fuso Heavy

کمپانی میتسوبیشی برای سری کامیون‌های FP و FV، سازه‌ای سبک‌تر و مستحکم‌تر تولید کرده است، شاسی نیز به لطف بازنگری‌هایی که در مورد آن صورت گرفته است، بسیار سبک‌تر و با دوام‌تر است. این کامیون برای این که از عهده کارهای مختلف بر بیاید به کمک فنرهای فولادی و سیستم تعلیق بادی مجهز شده است. به منظور بالا بردن کیفیت سواری، کمک فنرهای فولادی در کنار ضربه‌گیر و متعادل کننده‌هایی قرار گرفته‌اند، به کارگیری این تجهیزات باعث شده است هندلینگ کامیون نیز بالا برود. سواری این کامیون به اندازه‌ای نرم است که جاده‌های نا همواره هیچ مزاحمتی برای سرنشینان ایجاد نمی‌کنند. فرمان‌پذیری نیز بسیار خوب و دقیق است و هم در سرعت‌های پایین و هم در سرعت‌های بالا بسیار عالی عمل می‌کند. تجهیزات ایمنی این کامیون زیبا و قوی عبارتند از: کیسه هوای راننده، ترمز موتور، ترمز ضدقفل، کنترل پایداری و سیستم کنترل در سربالایی و سراشیبی.

 

نتیجه‌گیری

معرفی کامیون میتسوبیشی Fuso Heavy

تا همین اواخر کامیون‌های میتسوبیشی، کامیون‌هایی ضعیف قلمداد می‌شدند، ولی کامیون‌های جدید به موتورهایی بسیار قوی و کارآمد مجهز شده‌اند که آماده انجام دادن کارهای بسیار سنگین هستند. کابین جدید بسیار زیبا است و به رغم شکل و شمایل ظریف و ژاپنی‌اش بسیار راحت است و دکمه‌های کنترلی نیز بسیار دم دست هستند. علاوه بر این موارد، کیفیت مواد اولیه و کیفیت ساخت نیز جزو بهترین مواردی هستند که در کامیون‌‌های ساخت ژاپن مشاهده می‌شود.


منبع

TopSpeed

برچسب : میتسوبیشی , کامیون میتسوبیشی Fuso Heavy , موتور OM457 , کامیون‌های ژاپنی , گیربکس Powershift AMT






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
نازنین۱ 11 نظر
سوم بهمن 7 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تارا دستی : تارا دستی ۳ آبان فوق العاده نقره ای تیتانیوم فاکتور شد
J̌7 : سلام بر عزیزان دو مرحله اردبشهت کسی شاسی شده
x5 سفید : جهت اطلاع دوستان ثبت نام ۲۵ فروردین دو مرحله ایی تکمیل وجه ۱۱ شهریور شاسی ۲۸ مهر و امروز فکر میکنم بیمه شده رفته برای صدور پلاک
x5 سفید : من‌هم‌دقیقا شرایط شمارو دارم و ماشین ظاهرا بیمه شده رفته برای صدور پلاک
جواد : چجور وارد اینجا شدی ک این مشخصاتو اورد؟
شاهین : چه جالب نازنین سفید رنگ خیلی عالی بود حال نازی رو گرفتی جان برار
f x5 : سلام دوست عزیز وقتتون بخیر کامنت شما رو خوندم در خصوص خسارت خوب چرا از زمان شاسی تازه خسارت رو حساب کردند اگر مطابق قرارداد هم بخواهیم در نظر بگیریم تو قرارداد نوشته از زمان تکمیل وجه ظرف ۳۰ روز کاری باید خودرو رو تحویل بدن خب بعد از ۳۰ روز کاری وقتی خودرو تحویل ندادند بعد از پایان ۳۰ روز باید خسارت حساب بشه الان برای بنده ۲۰ روز از آن ۳۰ روز کاری هم گذشته هنوز شماره شاسی نشده یعنی ۲۰ روز اینجا باید خسارت به من بدن اگه قرار باشه الان شاسی کنند و من زمان شاسی تحویل بگیرم خب اینا زیر یک ماه ممکنه تحویل بدن و خسارت قابل توجهی دست من رو نمی‌گیره اگر شما اطلاعات بیشتری دارین ممنون میشم ارائه بدید که دوستانم استفاده کنن
شاهین پلاس۱ : داداش برو بپرس ببین چند نفر جلوتن چرا فاکتور نشدی
شاهین : اگه کسی فاکتور شده این دو روزه لطفا بگه ببینیم ادامه داره یا نه
شاهین پلاس۱ : من رفتم امور مشتریان شرکت سایپا شماره ملی دادم گفتم چند نفر جلومن گفتن انقدر
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
کوییک آر اس : دوست عزیز اصلا اینطور نیست که بخواید حساب کنید همه خودروها تاخیر داره و دقیقم نیست تاخیرش یکی دو ماه تاخیر داره یکی 85 روز یکی 140 روز بستگی به روند تولید داره من خودم الان 82 روزه که تو تاخیرم یعنی 112 روز از تکمیل وجهم گذشته
نیسان : سلام داداش فاکتور پذیرشت کی بوده
مجید : امروز رفتم دور زدن باهاش هر یک کیلومتر از ماشین یه صدای جدید در میاد، زوزه گیربکس بلند شد دنده دو که میرم صداهای عجیب میده بلبرینگ گیربکس صدا میده ، موتور که سرده باید دور موتور بالای یک باشه اما یک خط پایین تره .قبلا هم گفتم باید رو سلیقه خودمون اوراق کنیم از نو بسازیم.
اکستند دوگانه : اکستند دوگانه 30/6 فاکتور شده و پذیرش پلاک نمی کنند کجا شکایت کنیم از شرکت زامیاد ماشین 30 روز قرداد تحویل بود نمیده دوباره تو سایت طرح فروش میذاره بعد میگه 30 روز باور نکنید مال من 45 روز شده از پلاک و ماشین خبری نیست تاسف خجالت داره شرکت زامیاد
یاسر : من الان زنگ زدم بهم گفتن 24 ابان طرح تبدیل میاد
امید : سلام دوستان بالاخره ما هم تحویل گرفتیم ،انشالله که همه تحویل بگیرند و روزی حلالشون رو با یاری خدا در بیارن
محمد : به جان خودتتان اینادروغ میگن میری اونجا میبینی هی خودت هستی هیچ کی نمیاد
نیسان دوگانه : منم سوم پلاک شدم اما نه چراغی روشن شده نه پیامکی اومده فقط خدا می دونه بازم چقدر می خوان برا تحویل لف بدن فقط برام جای سوالع که آیا اصلا اون سود تاخیر رو میدن یا نه ؟؟
نیسان : داداش کدوم شهر هستی
علی : سلام پیامک حضوری آمد چراغ تحویل هم امروز روشن شده