معرفی کامیون میتسوبیشی Fuso Heavy

معرفی کامیون میتسوبیشی Fuso Heavy

کامیون‌ سنگین میتسوبیشی به تازگی مورد بازنگری قرار گرفته‌ است و به منظور این که توانایی رقابت بیشتری داشته باشند، دستخوش تغییرات زیادی شده‌ است. یک موتور و گیربکس جدید و بسیاری تجهیزات دیگر روی آن نصب شده اند، گفتنی است بسیاری از این تجهیزات از کامیون‌های دایملر الهام گرفته شده‌اند. کامیون میتسوبیشی Fuso Heavy به لطف این امکانات جدید، بهتر از قبل نیازهای صنعت حمل و نقل امروزی را برآورده می‌کند. این کامیون در دو مدل FP و FV تولید و به بازار عرضه می‌شود. برای هر یک از این مدل‌ها، سه موتور دیزل مجهز به سیستم Gross Combination Mass یا به اختصار GCM قابل انتخاب است که قادرند بین 40.000 تا 58.000 کیلوگرم بار حمل کنند.

 

طراحی بدنه

معرفی کامیون میتسوبیشی Fuso Heavy

در سال‌های اخیر، شاهد ارائه کامیون‌هایی جذاب و زیبا بوده‌ایم و نسل جدید کامیون میتسوبیشی Fuso Heavy نمونه خوبی از این طراحی‌های زیباست. نسل جدید این کامیون از کابینی آیرودینامیک و سطوحی صاف و صیقلی برخوردار است. چراغ‌های راهنمای باریک، بالای سپر قرار گرفته‌اند، چراغ‌های جلو نیز پایین‌تر آمده‌ و از طراحی زیباتر و پویاتری برخوردار شده‌اند. سپر از طرحی سیال برخوردار است و با طراحی آیرودینامیک سایر قسمت‌های کابین سنخیت دارد، یک پنجره اضافی نیز بالای درب سمت شاگرد تعبیه شده است تا دید راننده از فضای اطراف بالا برود. علاوه بر تغییراتی که کمپانی میتسوبیشی بر روی بدنه خارجی اعمال کرده است، شاسی کامیون نیز سبک‌تر و محکم‌تر شده است که کارایی کامیون را بالا می‌برد. این کامیون در پیکربندی‌های مختلفی به بازار ارائه می‌شود. مدل‌های 2×4 و 4×6 برای انجام ماموریت‌های کوتاه و محلی مناسب هستند، مدل‌های 4×6 برای این مناسب هستند که کمپرسی روی آن‌ها نصب شود، مدل‌های 4×8 نیز از فاصله محوری زیادی برخوردارند و برای توزیع و حمل بارهای سنگین مناسبند.

 

طراحی داخلی

معرفی کامیون میتسوبیشی Fuso Heavy

کابین داخلی نیز مانند بدنه خارجی تغییر کرده است. در داخل کابین، همه چیز جدید است و طراحی خسته‌کننده قدیمی، جای خودش را به یک طراحی مدرن و امروزی داده است. کیفیت مواد اولیه در مقایسه با نسل قبلی، بهتر و با دوام‌تر به نظر می‌رسد. کیفیت ساخت نیز بالاتر است و همه چیز سرجای خودش قرار گرفته است. آمپرها بسیار خوانا هستند و نمایشگری که روی پنل ابزار قرار گرفته است، اطلاعات مختلفی در اختیار راننده قرار می‌دهد. شاخص مصرف سوخت نیز روی آن به چشم می‌خورد که میانگین سوخت مصرفی را به نمایش می‌گذارد تا راننده بتواند کم مصرف‌ترین حالت رانندگی را انتخاب کند. ترمز دستی در نزدیکی صندلی راننده قرار گرفته است تا کار کردن با دکمه‌های کنترلی آسان‌تر باشد.

معرفی کامیون میتسوبیشی Fuso Heavy

صندلی راننده تنظیمات زیادی دارد و راننده می‌تواند بهترین و راحت‌ترین وضعیت را انتخاب کند. برای این که راحتی راننده بالا برود، غربیلک فرمان تنظیمات زیادی دارد تا دسترسی و به کارگیری آن آسان‌تر باشد. همانطور که انتظار می‌رود، دید راننده از اطراف عالی است چون شیشه جلو بسیار بزرگ است و ستون‌ها نیز بسیار باریک هستند. پنجره بالای درب شاگرد نیز دید راننده را بالا می‌برد. چندین جا لیوانی و محفظه بار به درد بخور نیز داخل کابین به چشم می‌خورند تا راننده هنگام انجام مأموریت از رفاه و راحتی بیشتری برخوردار باشد. تختخواب تاشو و پرده به صورت سفارشی قابل خریداری هستند.

 

موتور و گیربکس

معرفی کامیون میتسوبیشی Fuso Heavy

کامیون میتسوبیشی Fuso Heavy مجهز به یک موتور OM457 است که از کامیون‌های مرسدس بنز قرض گرفته شده است. این کامیون به لطف برخورداری از موتور جدید ساخت کمپانی مرسدس بنز، به قوی‌ترین کامیون ژاپنی موجود در بازار تبدیل شده است. این موتور در کنار مبدل کاتالیستی SCR قرار می‌گیرد تا مصرف سوخت کمی داشته باشد و گازهای آلاینده کمی نیز تولید کند. موتور OM457 در سه مدل تولید می‌شود که قدرت‌های مختلفی تولید می‌کنند. ضعیف‌ترین مدل قادر است 360 اسب‌بخار نیرو و 1850 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. قوی‌ترین مدل نیز توانایی تولید 400 اسب‌بخار نیرو و 2000 نیوتن‌متر گشتاور را دارد. بار دیگر باید گفت این موتورها جزو قوی‌ترین موتورهای موجود در بازار کامیون‌های ژاپنی محسوب می‌شوند. کامیون میتسوبیشی Fuso Heavy هم با گیربکس دستی و هم با گیربکس اتوماتیک به بازار عرضه می‌شود. این گیربکس‌ها بر اساس گیربکس Powershift AMT که روی کامیون‌های مرسدس بنز نصب می‌شوند، ساخته شده است.

 

کیفیت سواری و هندلینگ

معرفی کامیون میتسوبیشی Fuso Heavy

کمپانی میتسوبیشی برای سری کامیون‌های FP و FV، سازه‌ای سبک‌تر و مستحکم‌تر تولید کرده است، شاسی نیز به لطف بازنگری‌هایی که در مورد آن صورت گرفته است، بسیار سبک‌تر و با دوام‌تر است. این کامیون برای این که از عهده کارهای مختلف بر بیاید به کمک فنرهای فولادی و سیستم تعلیق بادی مجهز شده است. به منظور بالا بردن کیفیت سواری، کمک فنرهای فولادی در کنار ضربه‌گیر و متعادل کننده‌هایی قرار گرفته‌اند، به کارگیری این تجهیزات باعث شده است هندلینگ کامیون نیز بالا برود. سواری این کامیون به اندازه‌ای نرم است که جاده‌های نا همواره هیچ مزاحمتی برای سرنشینان ایجاد نمی‌کنند. فرمان‌پذیری نیز بسیار خوب و دقیق است و هم در سرعت‌های پایین و هم در سرعت‌های بالا بسیار عالی عمل می‌کند. تجهیزات ایمنی این کامیون زیبا و قوی عبارتند از: کیسه هوای راننده، ترمز موتور، ترمز ضدقفل، کنترل پایداری و سیستم کنترل در سربالایی و سراشیبی.

 

نتیجه‌گیری

معرفی کامیون میتسوبیشی Fuso Heavy

تا همین اواخر کامیون‌های میتسوبیشی، کامیون‌هایی ضعیف قلمداد می‌شدند، ولی کامیون‌های جدید به موتورهایی بسیار قوی و کارآمد مجهز شده‌اند که آماده انجام دادن کارهای بسیار سنگین هستند. کابین جدید بسیار زیبا است و به رغم شکل و شمایل ظریف و ژاپنی‌اش بسیار راحت است و دکمه‌های کنترلی نیز بسیار دم دست هستند. علاوه بر این موارد، کیفیت مواد اولیه و کیفیت ساخت نیز جزو بهترین مواردی هستند که در کامیون‌‌های ساخت ژاپن مشاهده می‌شود.


منبع

TopSpeed

برچسب : میتسوبیشی , کامیون میتسوبیشی Fuso Heavy , موتور OM457 , کامیون‌های ژاپنی , گیربکس Powershift AMT






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
بهمن 21 : حاجی ما از بهمن 1403 منتطرم هنوز فاکتور نشدیم بعد نوبت اسفند یا میشه کجای کاری
رضاتارا دستی : سلام و عرض ادب من موعد تحویلم 26دی بود که 25آذرماه فاکتور شد ولی تا حالا پلاک نشد سخا و اسکان املاک و پروفایلم یکی هس آیا عادیه؟دوما روز جمعه پلتک میکنن خودرو رو؟
رضا : راس میگه دیگه شما اردیبهشتی ها کی تموم میشد ؟ نحسی شما تمومی نداره
14اردیبهشت : به نظرم بعد از فاکتور شدن خودرو، پلاک شدن و زمان تحویل بستگی به پیگیری های نمایندگی که برای تحویل انتخاب کردید داره، خودروها رو نمایندگی باید تحویل بگیره به مشتری تحویل بده، برای تسریع در تحویل حتماً از نمایندگی که ثبت نام کردید پیگیر باشید
شاهین ۳اردیبهشت : شاهین جی تکمیل وجه ۳ اردیبهشت همچنان منتظر بازم وعده‌ دروغ
شاهین پلاس : سلام ببخشید شما چه ماهی هستی
محمد-:::::::: : چرا وقتی اونو میخوری حالت بهم نمیخوره؟؟؟؟
رها : بابا شما چند نفرید اردیبهشتی ها چرا تموم نمیشید دیگ حالمون بهم زدید
شاهین جی : سلام دوستان این سایپا چرا شاهین جی فاکتور نمیکنه مگه ماهایی که نزدیک یک ساله تکمیل وجه کردیم پولمون بی صاحب بود که این کارو دارن میکنن الان نزدیک ۴ ماهه جی فاکتور نکرده به غیر از چند تعداد انگشت شمار پس ما ها رو کی می‌خوان فاکتور کنن ما هم این پولو با هزار بدبختی جور کردیم اکثر ما ها طلا فروختیم که اگه همین لحظه هم بخواد بده ماشینو بازم با احتساب طلایی که فروختیم تو ضرریم دیگه بس نیست این همه ضرر
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
عبادی : آقا برا منم رنگش را زده سفید شیری ، من سفید انتخاب کردم جریان چی هست
میلاد : یه سوالی داشتم...اگر شماها جای کسانی بودین که برای طرح های فروش سایپا باید تصمیم میگرفتین، اول قطعه جور میکردین بعد طرح های فروش میزاشتین یا برعکس اول طرح فروش بعد جور کردن قطعه؟؟؟ مخصوصا قطعه دوگانه به قول خودش میگه نداریم!!!
سورن موتور پارس فوق العاده تحویل 27 دی : سورن تک امروز فاکتور داشتیم؟؟؟
31شهریور پاششی : سلام الان فاکتور شدم شماره پذیرش12356900 تحویل یک ماهه
اطلس دی 403 : هفتم
Gxl مرداد : مبارک تون باشه، انشالله به سلامتی و حال خوب استفاده کنید و برای ما هم زودتر فاکتور بشه.
خطاب به تک پیش : نه والا اینطورم که میگی نیست که رگباری فاکتور کنن. این حاصل توهم شماست. الان سهند یا شاهین هایی که دو سال پیش ثبت نام کردن هنوز تحویل ندادن و فاکتور نشده یا gx های پارسال هنوز فاکتور نشدن. فقط مدام دارن ثبت نام میزارن پول جمع میکنن. بنظر میاد شرکت رو به ورشکستگی ست و هدف از جمع آوری پول صرفا صاف کردن تعهدات و دیونش هست.
مهدی : سلام .والا نمیدونم اینم از شانس بد منه.بعد یه سال این جور ماشینی تحویل دادن. امیدوارم برا بقیه اتفاق نیفته. دوستان حتما دقت کنید ماشین رو ببرین رو چاله سرویس زیرش رو با دقت نگاه کنین. امیدوارم منم به ماشینم برسم.
مصی : من17شهریورتکمیل وجه کردم قراربود مهر تحویل بدن ندادن گفتن آبان زنگ زدم گفتن آذربازم خبری نشدم زنگ زدم گفتن آخردی کاش حرفشون راست باشه دیماه تحویل بدن
رضا s : فاکتور کوییک که بچه ها گفتن بزار