بررسی آلفارومئو میتو QV مدل 2015

بررسی آلفارومئو میتو QV مدل 2015

آلفارومئو میتو QV که یکی از مدعیان اصلی کلاس هات‌هچ ها به شمار می‌رود، از سال 2009 و عرضه آن در استرالیا به دلیل قیمت بالایش مورد بی‌مهری خریداران قرار گرفت؛ حال کمپانی آلفارومئو به دنبال احیای این خودرو و جلب نظر خریداران می‌باشد. با در نظر گرفتن رقبای برجسته‌ای چون فورد فیستا ST، مینی‌کوپر S، فولکس‌واگن پولو GTI، پژو 208 GTi و رنو کلیو اسپرت که از بسیاری جهات بی‌نظیر و بی‌همتا می‌باشند، این سوال پیش می‌آید که این ایتالیایی کوچک چگونه می‌تواند خود را متفاوت و خاص معرفی کند؟

بررسی آلفارومئو میتو QV مدل 2015

تجهیزات بیشتر و طراحی داخلی و خارجی جدید، مواردی هستند که در مدل 2015 این خودرو مشاهده می‌شود و همین تغییرات می‌تواند نظر افراد بسیاری را به سوی خود جلب کند؛ گفتنی است، کمپانی سازنده تغییری در پیشرانه میتو QV ایجاد نکرده است و مدل جدید این خودرو نیز، از همان پیشرانه چهار سیلندر 1.4 لیتری مجهز به توربوشارژر Multi Air بهره می‌برد که قدرتی در حدود 170 اسب‌بخار و گشتاوری در حدود 250 نیوتن‌متر در اختیار آن می‌گذارد که البته در مقایسه با قدرت و گشتاور رقبا ناچیز به نظر می‌رسد.

بررسی آلفارومئو میتو QV مدل 2015

بدین ترتیب، میتوی 1,145 کیلوگرمی در عرض 7.5 ثانیه از سرعت 0 به 100 کیلومتر بر ساعت دست می‌یابد که باز هم در مقایسه با شتاب 6.9 ثانیه‌ای پولو و فیستا، 6.7 ثانیه‌ای تیپ پنج درب رنو، و 6.8 ثانیه‌ای پژو و کوپر S کند می‌باشد.

بررسی آلفارومئو میتو QV مدل 2015

همانند فیستا، 208 و مینی (با امکان سفارش گیربکس اتوماتیک)، آلفارومئو میتو نیز از یک گیربکس شش سرعته دستی برای انتقال نیرو به چرخ‌های جلو استفاده می‌کند؛ پولو و رنو نیز، در حال حاضر فقط با گیربکس اتوماتیک دو کلاچه به بازار عرضه می‌شوند. خودروساز ایتالیایی تیپ پایه این هات‌هچ را با قیمت 30,500 دلار استرالیا به بازار عرضه می‌کند که حدودا 500 دلار از مدل 2014 آن گران‌تر است؛ در صورت سفارش تودوزی چرم و سانروف، این مبلغ به 33,500 دلار افزایش پیدا می‌کند. با در نظر گرفتن قیمت و شتاب آلفارومئو میتو QV شاید برخی افراد از خریدن این خودرو پشیمان شوند. پس به نظر شما چه چیز میتو را محبوب می‌سازد؟

بررسی آلفارومئو میتو QV مدل 2015

با نگاهی به طراحی خودرو متوجه علت این امر می‌شوید: جلوپنجره سه‌گوش منقار مانند میتو، اگرچه ممکن است به مذاق افراد بسیاری خوش نیاید، اما در کنار طراحی اصیل ایتالیایی، زیبایی خاصی به این هاچ‌بک می‌بخشد. درب‌های بدون زوار شیشه نیز، اگرچه کمیاب، اما بسیار جذاب هستند. در مجموع، کیفیت طراحی داخلی در مقایسه با رقبای تازه‌کار و بی‌تجربه، یک سر و گردن بالاتر است و رضایت سرنشینان را جلب می‌کند.

بررسی آلفارومئو میتو QV مدل 2015 بررسی آلفارومئو میتو QV مدل 2015

با این وجود، هندلینگ و دینامیک میتو در جاده‌های پر پیچ و خم چندان رضایت بخش نیست و حتی در حالت Dynamic نیز، عملکرد خوبی از خود به نمایش نمی‌گذارد، اما در حالت A یا چهار فصل، خودرو از کشش بهتری برخوردار است. تاخیر واکنش توربو سبب می‌شود توانایی میتو در جاده‌های صاف نیز، کاهش بیابد. این هات‌هچ ایتالیایی فرمان‌پذیری ضعیفی دارد و به نظر می‌رسد چرخ‌ها هنگام شتاب‌گیری، در زیر خودرو می‌لرزند.

بررسی آلفارومئو میتو QV مدل 2015

با این وجود، سواری میتو QV در سرعت‌های بالا نرم و روان بوده و در پیچ‌ها از تعادل نسبتا خوبی برخوردار است. در مجموع می‌توان گفت، عملکرد خوب میتو در بزرگراه و هنگام حرکت با سرعت زیاد و آرامش و سکوت حاکم بر کابین، بزرگ‌ترین نقاط قوت هات‌هچ ایتالیایی محسوب می‌شوند. گیربکس شش سرعته نیز، با انتقال به موقع و مناسب قدرت، راننده را همراهی می‌کند. شایان ذکر است، به اعتقاد کمپانی سازنده مصرف سوخت میتو QV در سیکل ترکیبی حدود 6 لیتر به ازای 100 کیلومتر رانندگی می‌باشد.

بررسی آلفارومئو میتو QV مدل 2015
بررسی آلفارومئو میتو QV مدل 2015 بررسی آلفارومئو میتو QV مدل 2015
بررسی آلفارومئو میتو QV مدل 2015 بررسی آلفارومئو میتو QV مدل 2015
بررسی آلفارومئو میتو QV مدل 2015 بررسی آلفارومئو میتو QV مدل 2015
بررسی آلفارومئو میتو QV مدل 2015 بررسی آلفارومئو میتو QV مدل 2015
بررسی آلفارومئو میتو QV مدل 2015 بررسی آلفارومئو میتو QV مدل 2015

تجهیزات استاندارد مناسب و طراحی داخلی زیبا، میتو را به خودرویی لوکس تبدیل کرده است؛ حواشی نقره‌ای رنگ آمپر سوخت و آب، روکش پلاستیکی طرح فیبرکربن داشبورد، و آرم‌ متالیک آلفا نمای زیبایی به کابین میتو QV بخشیده‌اند. غربیلک فرمان تخت، روکش چرم ترمز دستی، لوگوی سفید رنگ شبدر چهار برگ QV، پدال‌های آلومینیومی، تودوزی پارچه‌ای برای صندلی‌ها به همراه دور دوزی‌های سفید و سبز، نمایشگر لمسی 5 اینچی سیستم Uconnect به همراه امکان اتصال سیستم صوتی از طریق بلوتوث و پورت کمکی و USB از تجهیزات تیپ پایه QV می‌باشند. اگرچه کمپانی آلفا هیچ‌گاه ارتباط خوبی با سیستم‌های اطلاعات-سرگرمی برقرار نکرده است، اما این بار سیستم Uconnect عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشته و همگان را شگفت‌زده کرده است؛ اتصال سریع بلوتوث، واکنش خوب نمایشگر لمسی و مسیریابی دقیق و راحت از ویژگی‌های این سیستم می‌باشند.

بررسی آلفارومئو میتو QV مدل 2015 بررسی آلفارومئو میتو QV مدل 2015
بررسی آلفارومئو میتو QV مدل 2015

همان‌طور که پیش از این اشاره شد، سانروف به صورت سفارشی عرضه می‌شود و روکش پارچه‌ای نازک آن نمی‌تواند از ورود اشعه‌های خورشید به داخل کابین جلوگیری کند؛ روکش چرمی صندلی‌های اسپرت با دور دوزی‌های سفید رنگ، حس تجمل و لوکس‌ بودن را به بیننده القا می‌کند. صندلی‌ عقب نیز، با فراهم آوردن فضای کافی برای دو کودک رضایت بسیاری از خریداران را جلب می‌کند. یک جالیوانی، محفظه دردار کوچک زیرآرنجی تاشو، و یک محفظه کوچک پشت دسته دنده، تنها قسمت‌هایی هستند که برای نگهداری وسایل در نظر گرفته شده و فضای مناسب برای قرار دادن کیف پول یا تلفن همراه وجود ندارد. ارگونومی میتو نیز، اگرچه در حد و اندازه دیگر محصولات آلفارومئو نیست، اما در مجموع قابل قبول می‌باشد.

بررسی آلفارومئو میتو QV مدل 2015

با تمام این تفاسیر، آلفارومئو میتو QV خودرویی است که با ارائه استایل ایتالیایی و طراحی ظاهری متفاوت و همچنین، کابین لوکس سعی در جلب نظر خریداران دارد و اگر این موارد برای شما اهمیت چندانی ندارند و بیشتر به عملکرد و قدرت موتور و مصرف سوخت خودرو اهمیت می‌دهید، رقبای این ایتالیایی کوچک به خصوص فورد فیستا را فراموش نکنید. 


منبع

CarAdvice

برچسب : میتو , آلفارومئو , فیستا , فورد , مینی‌کوپر S , فولکس‌واگن پولو , پژو 208 GTi , رنو کلیو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

4 نظر

امنم
0

الفا رمئو در مقابل ولوو و بنز و بی ام و ی هم قیمتش خیلی کم گذاشته طراحی خارجی جذاب و اصیلی داره اما طراحی داخلیش جمع و جور کوچیکه که بنظرم تجملاتی بودن ماشین هاهای ایتالیایی که بزرگترین شاخصه ی برتری اونهاست رو زیر سوال میبره قدرت کمه موتور هم باعث شد مثل بقیه نشانه هاش افا رومئو و افا موتور رو زیر یوال بببره واقعا برای الفا رومئو برای طاحی سبک سازی شدش مطئسفم
10:08  1394/06/03
پاسخ دادن
مهدی مهجوریان....
0

تنهاعيبي که دارد صندوق عقب کوچک است .....
04:55  1394/04/08
پاسخ دادن
سهند
14

ماشینای الفارومیو طرح جلو پنجره خاصی دارن که اصالت خاصی بهشون میده اصالت ایتالیایی.
19:57  1393/10/21
پاسخ دادن
بیکار
2

بسیار طراحی زشتی داره.اگه اصالتش اینه،اصالت زشتی داره!
22:37  1393/10/21

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس g : سلام دوستان، من ماشینم خواب بود و سه ماه استارت نخورده و الان استارت زدم که روشن نشد، باطری ساز میگه باطریش خراب شده. برج 5 تحویل گرفتم اطلس g. آیا گارانتی باطری شاملش میشه?? ماشین طبقه منفی 2 پارکینگ هست. و امکان انتقال ماشین به نمایندگی رو ندارم.داغی رو ببرم نمایندگی باطری نو میدهند? ممنون میشوم از دوستان اگه تجربه ای دارند بفرمایند و ما رو راهنمایی کنند .
وحید : داداش سایت سایپا هرکار میکنم نمیشه برم داخل ورود که میزنم رمز میزنم میزنه این کد ملی درسایت یافت نشد ی همچیـــن چــــیزی میزنه بازیابی رمز هم ک میزنم اونم همینو میگ چیکار کنم
akbar : درود هم میهن عزیز لطفاً برید شکایت ثبت کنید بنده خدا لینک گذاشته چند دقیقه وقت میگیره یعنی کلا ۱۷تااز خریداران ناراضی بودن از افزایش قیمت ؟؟؟هرجایی که میتونیم صدامون برسونیم که پیگیر بشن دوستان خبر بدن یا لینک و شماره تماس بزارن بیاید برا خودمون ارزش و احترام قائل بشیم یعنی تفاوت موتور و گیربکس فرمان برقی و سانروف ورینگ آلومینیومی و... ۲۰میلیون هس ولی چند تا آپشن ۲۰۰میلیون تومان
اکبر v4 : سلام دوستان من تارا وی۴ پیش فروش بودم تحویل ۳۱ شهریور خوشبختانه امروز فاکتور شده پرداخت وجه دومم ۲۶ مرداد بوده رنگ مشکی
وحید : سلام میخام برم تو کاربری خودم رمز عبور میزنم نمیشه فراموشی رمز هم میزنم نمیشه چیکار باید بکنم کسی اطلاع داره
علی : این حرفا چیه میزنی اخه.. بچه دو ساله چی میفهمه. مثلا بگید النگو زنم تا باور پذیر باشه 100جور کردید و یک ماه گریه کرده مثلا...
احسان : یه شماره ایی نیست ک زنگ بزنیم اینارو هالی کنیم ک آدم شن
احسان : چطوری باید شکایت کنیم کی جوابگوهه آخه این چ بلایی بود سر ما بدبخت اومد آخه من ک میدونم هیچکی جوابگو نیست آخرش همین ب گردنمون میندازن زورمون الکیه
احسان جهانبانی : 2سال صبر کردیم آخرش دنا پلاس معمولی مگه تولیدش متوقف نشد نامردا لااقل سانروف رینگ بزارید آخه چقد دزدین شما ما 15 تومن دیگه بدیم 6سرعته میشه پولش آخه چرا اینقد. دزدین شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امید : 207 اتومات ارتقا تحویل 31 خرداد هنوز هیچ خبری نیست ، خراب بشن این ایرانخودرو سایپا
امیر : سلام سود تاخیر تافاکتور شدن حساب میشه یعنی روزی ک‌فاکتورشد دیگ محاسبه نمیکنن
ایکس22 : 1شهریور
رضا : سلام شما تحویل گرفتید ای اف هست یا ایکسیو. ماتیتور دارن اصلا؟؟
حمیدرضا : سلام آقا مهدی من پذیرش 3 مهر هستم اوایل امید داشتم زودتر تحویل بدن ولی با این روند میگم خدا کنه سر موقع تحویل بدن و تاخیر نداشته باشن راضی هستم
سورن 90روزه : سلام دوستان سود تاخیر بعد فاکتور از تاریخ پلاک شدن تا تاریخ تحویل حساب میشه یا از تاریخ حمل خودرو تا تحویل به نمایندگی محاسبه میشه؟
207 : متاسفم برایی شما ایشالااا ماشین تورو تنها ندن. تا دق کنیی
207 : جناب اصلا بلدنیستین حرف بزنید واقعا متاسفم براتون ماهم مث خردادیا 5 ماه. انتظار میکشیم همه رو 5 ماه. تحویل دادن. حالا نوبت ماه شد . شد یکساله واقعا متاسفم. واسه ادمایی مث شما ک دم از نا امیدیی فقط بلدین بزنید
نادر غالبی : سلام خواهشمند است فاکتور شده ها اعلام کنن ببینم روند فاکتور چطور پیش میره
دنا ابشنال24 : تو همین چند روز واستون پیام میاد