بررسی کادیلاک ATS مدل 2015

بررسی کادیلاک ATS مدل 2015

کادیلاک ATS به دومین مدل پر فروش برند کادیلاک تبدیل شده است، و این امر دلایلی دارد. کادیلاک ATS خوش قیافه است، از فناوری پیشرفته ای بهره می‌برد و در مقایسه با رقبایش از کمپانی های آئودی و بی ام و، از از هندلینگ تیز و فرزتری برخوردار است. قیافه ظاهری کادیلاک AST سدان تغییر زیادی کرده است، جلو پنجره عوض شده است، ورودی های هوا عریض تر شده و پایین آمده اند. لوگوی کادیلاک نیز به طور کامل مورد بازنگری قرار گرفته و ظاهری مدرن و امروزی تر به خود گرفته است. موتور چهار سیلندر مجهز به توربوشارژر نیز به این می‌بالد که اکنون گشتاور بیشتری تولید می‌کند. به این ترتیب، کادیلاک AST در حوزه سدان های لوکس، همچنان محبوب باقی می‌ماند. البته این سدان جمع و جور از کمپانی کادیلاک، نقاط ضعفی نیز دارد که باعث می‌شود پرچمدار کلاس خودش نباشد. یکی از این نقاط ضعف، صفحه نمایشگر CUE است که علی رغم این که دکمه های مجازی بزرگی برخوردار است ولی دیر به فرامین عکس العمل نشان می‌دهد و هنگام رانندگی استفاده از آن قدری دشوار است. صندلی ها و صندوق عقب کوچک است و باعث می‌شود این سدان در مقایسه با سایر رقبایش کمتر کاربردی باشد. شاید یکی از بزرگترین نقاط ضعف کادیلاک ATS این باشد که نمی‌تواند با رقبایش سرسختش برابری کند. بی ام و سری 3 با موتور قوی، کابین جا دار و سواری پویایش، همچنان یکی از خودروهای محبوب این حوزه باقی مانده است. دیگر گزینه هایی که در این کلاس حرف هایی برای گفتن دارند عبارتند از: آئودی A4، اینفینیتی Q50، لکسوس IS 350 و مرسدس بنز C-Class مدل 2015. اگر اندازه کوچک کادیلاک ATS را در نظر بگیریم و آن را در زمره سدان های جمع و جور به شمار بیاوریم، رقبایی چون آئودی A3 نیز وارد میدان می‌شوند.

 

طراحی بدنه و امکانات رفاهی

بررسی کادیلاک ATS مدل 2015

کادیلاک ATS مدل 2015، یک سدان لوکس و اسپرت پنج نفره است که در چهار تیپ به بازار عرضه می‌شود: تیپ پایه، تیپ Luxury، تیپ Performance و تیپ Premiumتجهیزات استاندارد تیپ پایه عبارتند از: رینگ های 17 اینچی، گرمکن آینه های جانبی، چراغ های اتوماتیک، دسترسی و استارت بدون کلید، کروز کنترل، کنترل آب و هوای اتوماتیک دو نقطه ای، صندلی های برقی جلو با قابلیت حرکت در شش جهت، روکش وینیل، فرمان تلسکوپی با قابلیت خم شدن به بالا و پایین، سیستم OnStar، سیستم Wi-Fi 4G، سیستم صوتی Bose به همراه 7 بلندگو، اتصال سیستم صوتی و تلفن همراه از طریق بلوتوث، رادیوی ماهواره ای، درگاه iPod/USB و یک درگاه صوتی اضافی. تجهیزاتی که به صورت سفارشی برای تیپ پایه به فروش می‌رسند شامل این موارد می‌شوند: سیستم تفریحات و سرگرمی CUE، سیستم صوتی Bose به همراه 10 بلندگو و صدای فراگیر، دوربین دید عقب، سه درگاه USB و رادیوی HD. تجهیزات تیپ Luxury عبارتند از: حسگرهای پارک عقب، سیستم روشن کردن موتور از راه دور (فقط در مدل های مجهز به گیربکس اتوماتیک)، صندلی های برقی جلو با قابلیت حرکت در هشت جهت، حافظه تنظیمات راننده، روکش چرمی، صندلی های تاشوی عقب با نسبت 40/60، آینه الکتروکرومیک، اتصال سیستم صوتی و تلفن همراه از طریق بلوتوث، سه درگاه USB، رادیوی HD و امکان شارژ تلفن همراه به صورت بی سیم. سیستم صوتی ارتقا یافته و مسیریاب ماهواره ای نیز به صورت سفارشی قابل خریداری هستند.

بررسی کادیلاک ATS مدل 2015

تجهیزات تیپ Performance عبارتند از: چراغ های زنون، چراغ های LED مخصوص رانندگی در روز، صندلی های اسپرت جلو (به همراه تنظیمات دستی پشتی برای صندلی شاگرد و تنظیمات برقی برای صندلی راننده)، پدال های آلومینیومی، پدل شیفتر و امکان دسترسی به صندوق عقب از روی صندلی های عقب. چنانچه پکیج Driver Awareness  را خریداری کنید این تجهیزات نیز در اختیارتان قرار می‌گیرد: نور بالای اتوماتیک، برف پاک کن های اتوماتیک، کیسه هوای صندلی های عقب، سیستم هشدار عبور از خط، سیستم پیشگیری از تصادف و سیستم هشدار ترافیک عقب. تجهیزاتی که تیپ Premium در اختیار خریداران قرار می‌دهد شامل این موارد است: رینگ های 18 اینچی، مسیریاب ماهواره ای، نمایشگر مجازی رنگی، فرمان تلسکوپی با قابلیت خم شدن به بالا و پایین و صندلی های تاشوی عقب با نسبت 40/60. مدل هایی از کادیلاک AST که به دیفرانسیل عقب مجهز هستند، از این تجهیزات نیز برخوردارند: تایرهای تابستانی run-flat (که در صورت پنجر شدن قادر به ادامه حرکت هستند)، سیستم تعلیق اسپرت، کمک فنرهای تطبیقی و دیفرانسیل ضد لغزش. بسیاری از تجهیزات استانداردی که در تیپ های بالاتر ارائه می‌شوند، در تیپ های پایین تر به صورت سفارشی قابل خریداری هستند، چندین و چند پکیج نیز در اختیار مشتریان قرار می‌گیرند. چنانچه پکیج Driver Assist را خریداری کنید (فقط در تیپ های Performance و Premium) تجهیزات پکیج Driver Awareness در اختیارتان قرار می‌گیرند، این تجهیزات نیز به آن ها اضافه می‌شوند: کروز کنترل تطبیقی، سیستم هشدار نقاط کور، سیستم پیشگیری از تصادف به همراه ترمز کمکی ( که در صورت برخورد از عقب یا جلو فعال می‌شود) و نمایشگر مجازی رنگی. پکیج Cold Weather (که به جز برای تیپ پایه، برای همه تیپ ها به فروش می‎رسد) دارای این تجهیزات است: گرمکن صندلی های جلو و گرمکن غربیلک فرمان. پکیج Track Performance که فقط برای تیپ دیفرانسیل عقب Premium ارائه می‌شود دارای فن خنک کننده روغن موتور و لنت ترمزهایی ارتقا یافته است. تجهیزاتی که به صورت تکی قابل خریداری هستند عبارتند از: رینگ هایی در اندازه های متفاوت، سانروف و قفسه مخصوص وسایل داخل صندوق عقب.

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی کادیلاک ATS مدل 2015

کادیلاک ATS مدل 2015 با سه نوع موتور به بازار عرضه می‌شود. مدل های 2.5 به یک موتور چهار سیلندر 2.5 لیتری مجهز هستند که قادر است 220 اسب بخار نیرو و حدود 258 نیوتن متر گشتاور تولید کند. هر سه نوع موتور به صورت استاندارد در کنار دیفرانسیل عقب و گیربکس اتوماتیک شش سرعته قرار می‌گیرند. مصرف سوخت موتور 2.5 لیتری در سیکل ترکیبی 10.95 لیتر (13.03 لیتر در شهر و 8.29 در بزرگراه) برآورد شده است. مدل های 2.0 Turbo به یک موتور چهار سیلندر 2 لیتری و دارای توربوشارژر مجهز هستند که قادر است 272 اسب بخار نیرو و حدود 400 نیوتن متر گشتاور تولید کند. گیربکس شش سرعته دستی و چهار چرخ محرک نیز به صورت سفارشی برای این مدل قابل خریداری هستند. کادیلاک ATS مدل 2015 با موتور دو لیتری و گیربکس اتوماتیک می‌تواند ظرف 6.3 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند که برای این کلاس از خودروها زمانی متوسط محسوب می‌شود. مصرف سوخت موتور 2.0 Turbo (با دیفرانسیل عقب) در سیکل ترکیبی 11.40 لیتر (13.03 لیتر در شهر و 9.12 لیتر در بزرگراه) برآورد شده است، این میزان مصرف با چهار چرخ محرک به 11.90 در سیکل ترکیبی (13.69 لیتر در شهر و 9.78 لیتر در بزرگراه) می‌رسد. مدل های 3.6 به همراه یک موتور شش سیلندر 3.6 لیتری به بازار عرضه می‌شوند که قادر است 321 اسب بخار نیرو و حدود 371 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این موتور به صورت سفارشی در کنار سیستم چهار چرخ محرک قرار می‌گیرد. کادیلاک AST 3.6 می‌تواند ظرف 5.7 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ثانیه دست پیدا کند که برای خودروهای این کلاسف زمانی متوسط محسوب می‌شود. مصرف سیکل ترکیبی موتور شش سیلندر (با دیفرانسیل عقب)  12.44 لیتر (15.21 لیتر در شهر و 9.78 لیتر در بزرگراه) و با چهار چرخ محرک 13.03 (15.21 در شهر و 10.53 در بزرگراه) بر آورد شده است.

ایمنی

بررسی کادیلاک ATS مدل 2015

تجهیزات ایمنی کادیلاک ATS عبارتند از: ترمز ضدقفل، کنترل پایداری، پشت سری های برقی، کیسه هوای صندلی های جلو، کیسه هوای زانو و کیسه هوای پرده ای سراسری. از دیگر تجهیزات ایمنی که به صورت استاندارد ارائه می‌شوند می‌توان به سیستم OnStar اشاره کرد که شامل این موارد است: هشدار تصادف اتوماتیک، درخواست امداد جاده ای، باز کردن قفل درب ها از راه دور، ردیابی خودرو مسروقه و مسیریابی نقطه به نقطه. البته پکیج های Safety، Security و Driver Awareness نیز دارای تجهیزات ایمنی هستند. از میان این تجهیزات می‌توان به سیستم پیشگیری از تصادف، سیستم هشدار عبور از خط اشاره کرد. صندلی های Safety Alert نیز به گونه ای طراحی شده اند که برای اخطار دادن به راننده می‌لرزند. پکیج Driver Assist (که فقط با تیپ های Performance و Premium) دارای این تجهیزات است: کروز کنترل تطبیقی، هشدار نقاط کور و سیستم پیشگیری از تصادف که در سرعت های کم و در صورتی که تشخیص بدهد بروز تصادف حتمی است ترمزها را درگیر می‌کند. دوربین دید عقب نیز به جز تیپ پایه به صورت استاندارد برای همه تیپ ها عرضه می‌شود. در تست ترمز، کادیلاک AST 3.6 با سرعت 100 کیلومتر بر ساعت، پس از ترمزگیری مسافتی حدود 33 متر را طی کرد، سپس متوقف شد، این در حالی است که مدل 2.0T با تایرهای تابستانی به 34.14 متر مسافت نیاز دارد تا بتواند به حالت توقف در بیاید.

 

 طراحی داخلی و امکانات خاص

بررسی کادیلاک ATS مدل 2015

در کابین داخلی کادیلاک ATS مدل 2015 از مواد اولیه بسیار با کیفیتی استفاده شده است. تزیینات چوبی و فلزی زیادی نیز به چشم می‌خورند. نمایشگر CUE دارای آیکون های بزرگی است با لمس انگشت فعال می‌شوند، این مورد برای کاربران تلفن های همراه هوشمند بسیار آشناست.

بررسی کادیلاک ATS مدل 2015 بررسی کادیلاک ATS مدل 2015
 

البته همانطور که پیشتر ذکر شد این صفحه گاهی اوقات خیلی کند عکس العمل نشان می‌دهد و می‌توان گفت سیستم iDrive بی ام و و سیستم COMAND مرسدس بنز بهتر کار می‌کنند. رانندگان با هر جثه ای روی صندلی راحت خواهند بود، صندلی های جلو نیز در سفرهای طولانی خیلی خوب از کمر حمایت می‌کنند. صندلی های عقب از صندلی عقب سایر سدان های لوکس و اسپرت کوچکتر است و سرنشینان بلند قد از فضای سر و فضای پا مناسبی برخوردار نخواهند بود. گنجایش صندوق عقب نیز کم است و به رغم این که درب آن با زاویه زیادی باز می‌شود، فقط 0.28 متر مکعب گنجایش دارد، البته در تیپ های  Luxury و Premium که دارای صندلی های تاشو هستند، این فضا افزایش پیدا می‌کند.

 

تجربه رانندگی

بررسی کادیلاک ATS مدل 2015

کادیلاک ATS مدل 2015 به لطف سواری خوب، هندلینگ عالی و فرمان پذیری تیز و فرز و ترمزهای قوی، یک خودرو همه فن حریف است. این روزها لغت "اسپرت" برای توصیف خودروهای زیادی به کار می‌رود ولی به جرات می‌توان گفت کادیلاک ATS واقعاً یک سدان لوکس و اسپرت است. اگر این خودور به تایرهای تابستانی و سیستم تعلیق اسپرت مجهز باشد گزینه بسیار مناسبی است که در تعطیلات آخر هفته با آن راهی جاده های پر پیچ و خم بشوید. گفتنی است هنگام عبور از جاده های ناهموار ممکن است سیستم تعلیق قدری خشک به نظر برسد. موتور 2.5 لیتری بسیار نرم کار می‌کند ولی در مقایسه با سایر موتورهای این کلاس، از شتاب کمی برخوردار است. خوشبختانه، موتورهای 2.0 لیتری مجهز به توربوشارژر و موتور شش سیلندر 3.6 لیتری به اندازه کافی قوی هستند که وجهه کادیلاک را حفظ کنند. البته از بین این دو موتور، موتور 6 سیلندر گزینه بهتری است چون موتور 2.0 لیتری در سرعت های بالا قدری پر سر و صدا می‌شود. ممکن است عدم وجود گیربکس دستی در کنار موتور شش سیلندر، هواداران کادیلاک را نا امید بکند ولی بهتر است بدانید گیربکس شش سرعته اتوماتیک نیز همان کار را انجام می‌دهد. اگر حالت Sport را فعال کنید، گیربکس اتوماتیک به خوبی خواهد دانست متناسب با دور موتور، چه وقت با همان دنده به حرکت ادامه بدهد و چه وقت معکوس بکشد.


منبع

Edmunds

برچسب : کادیلاک , کادیلاک ATS , بی ام و سری 3 , آئودی A4 , اینفینیتی Q50 , لکسوس IS 350 , مرسدس بنز C Class , آئودی A3






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

2 نظر

نادر
4

گفتی اسکالید .. وای پسر من خراب اسکالیدم . تانک شاسی بلنده که
هیچ ماشینی از پسش بر نمیاد
01:31  1393/10/09
پاسخ دادن
Saeed.F.O.F
7

سواری سدان های لوکس مرسدس بنز و bmw نرم تر و راحت تر هستند.
اما در بحث ماندگاری و دوام و سرسخت بودن کادیلاک یه چیز دیگست.
البته شایان ذکر است که بهترین شاسی بلند جهان مربوط به کمپانی
کادیلاک است. (کادیلاک اسکالید 2015)
22:41  1393/10/08
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس g : سلام دوستان، من ماشینم خواب بود و سه ماه استارت نخورده و الان استارت زدم که روشن نشد، باطری ساز میگه باطریش خراب شده. برج 5 تحویل گرفتم اطلس g. آیا گارانتی باطری شاملش میشه?? ماشین طبقه منفی 2 پارکینگ هست. و امکان انتقال ماشین به نمایندگی رو ندارم.داغی رو ببرم نمایندگی باطری نو میدهند? ممنون میشوم از دوستان اگه تجربه ای دارند بفرمایند و ما رو راهنمایی کنند .
وحید : داداش سایت سایپا هرکار میکنم نمیشه برم داخل ورود که میزنم رمز میزنم میزنه این کد ملی درسایت یافت نشد ی همچیـــن چــــیزی میزنه بازیابی رمز هم ک میزنم اونم همینو میگ چیکار کنم
akbar : درود هم میهن عزیز لطفاً برید شکایت ثبت کنید بنده خدا لینک گذاشته چند دقیقه وقت میگیره یعنی کلا ۱۷تااز خریداران ناراضی بودن از افزایش قیمت ؟؟؟هرجایی که میتونیم صدامون برسونیم که پیگیر بشن دوستان خبر بدن یا لینک و شماره تماس بزارن بیاید برا خودمون ارزش و احترام قائل بشیم یعنی تفاوت موتور و گیربکس فرمان برقی و سانروف ورینگ آلومینیومی و... ۲۰میلیون هس ولی چند تا آپشن ۲۰۰میلیون تومان
اکبر v4 : سلام دوستان من تارا وی۴ پیش فروش بودم تحویل ۳۱ شهریور خوشبختانه امروز فاکتور شده پرداخت وجه دومم ۲۶ مرداد بوده رنگ مشکی
وحید : سلام میخام برم تو کاربری خودم رمز عبور میزنم نمیشه فراموشی رمز هم میزنم نمیشه چیکار باید بکنم کسی اطلاع داره
علی : این حرفا چیه میزنی اخه.. بچه دو ساله چی میفهمه. مثلا بگید النگو زنم تا باور پذیر باشه 100جور کردید و یک ماه گریه کرده مثلا...
احسان : یه شماره ایی نیست ک زنگ بزنیم اینارو هالی کنیم ک آدم شن
احسان : چطوری باید شکایت کنیم کی جوابگوهه آخه این چ بلایی بود سر ما بدبخت اومد آخه من ک میدونم هیچکی جوابگو نیست آخرش همین ب گردنمون میندازن زورمون الکیه
احسان جهانبانی : 2سال صبر کردیم آخرش دنا پلاس معمولی مگه تولیدش متوقف نشد نامردا لااقل سانروف رینگ بزارید آخه چقد دزدین شما ما 15 تومن دیگه بدیم 6سرعته میشه پولش آخه چرا اینقد. دزدین شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امید : 207 اتومات ارتقا تحویل 31 خرداد هنوز هیچ خبری نیست ، خراب بشن این ایرانخودرو سایپا
امیر : سلام سود تاخیر تافاکتور شدن حساب میشه یعنی روزی ک‌فاکتورشد دیگ محاسبه نمیکنن
ایکس22 : 1شهریور
رضا : سلام شما تحویل گرفتید ای اف هست یا ایکسیو. ماتیتور دارن اصلا؟؟
حمیدرضا : سلام آقا مهدی من پذیرش 3 مهر هستم اوایل امید داشتم زودتر تحویل بدن ولی با این روند میگم خدا کنه سر موقع تحویل بدن و تاخیر نداشته باشن راضی هستم
سورن 90روزه : سلام دوستان سود تاخیر بعد فاکتور از تاریخ پلاک شدن تا تاریخ تحویل حساب میشه یا از تاریخ حمل خودرو تا تحویل به نمایندگی محاسبه میشه؟
207 : متاسفم برایی شما ایشالااا ماشین تورو تنها ندن. تا دق کنیی
207 : جناب اصلا بلدنیستین حرف بزنید واقعا متاسفم براتون ماهم مث خردادیا 5 ماه. انتظار میکشیم همه رو 5 ماه. تحویل دادن. حالا نوبت ماه شد . شد یکساله واقعا متاسفم. واسه ادمایی مث شما ک دم از نا امیدیی فقط بلدین بزنید
نادر غالبی : سلام خواهشمند است فاکتور شده ها اعلام کنن ببینم روند فاکتور چطور پیش میره
دنا ابشنال24 : تو همین چند روز واستون پیام میاد