بررسی هوندا CR-V مدل 2015

بررسی هوندا CR-V مدل 2015

همانطور که انتظار می‌رفت، هوندا CR-V برای سال 2015 تر و تازه شده است. مصرف سوخت کمتری دارد، به تجهیزات جدیدی مجهز شده است و کمی نیز تغییر قیافه داده است. کیفیت سواری آن نیز نرمتر و بهتر از قبل است. علاوه بر موارد، می‌توان گفت مهمترین تغییری که این خودرو کرده است مجهز شدن آن به یک موتور بازنگری شده 2.4 لیتری است که در کنار گیربکس متغیر پیوسته (CVT) قرار گرفته است، حاصل کار نیز این شده است که موتور گشتاور بیشتر و مصرف سوخت کمتری دارد. تخمین زده می‌شود مصرف سوخت هوندا CR-V مدل 2015 در سیکل ترکیبی و با دیفرانسیل جلو، 9.44 لیتر باشد که از مصرف سوخت مدل 2014 این خودرو اندکی کمتر است. روی بدنه خارجی نیز، کمپانی هوندا چراغ های LED مخصوص رانندگی در روز را اضافه کرده و چهره قسمت جلو و عقب را تغییر داده است. در کابین داخلی نیز شاهد آن هستیم که اندازه صفحه نمایشگر افزایش پیدا کرده و کیفیت مواد اولیه بالاتر رفته است. یک تکیه گاه دست بسیار راحت نیز به چشم می‌خورد. تیپ بسیار مجهز Touring نیز به لوازم لوکس و تجهیزات ایمنی پیشرفته مجهز است. با همه این تفاسیر، بیشتر جذابیت این خودرو به خاطر تجهیزاتی است که از قبل داشته است. این کراس اوور به طور خاص برای این ساخته شده است که سواری عالی داشته باشد و مانند یک خودور سواری پویا باشد، مدل جدید نیز از صندلی های عقب و صندوق عقب جاداری برخوردار است و به این جذابیت ها می‌افزاید. هزینه تعمیر و نگهداری کم و بازار دست دوم بسیار خوب نیز جذابیت این خودرو را کامل می‌کنند. البته، کمپانی هوندا تنها خودروسازی نیست که در حوزه تولید کراس اوورهای جمع و جور از محبوبیت برخوردار است. تویوتا RAV4 مدل 2015 نیز نیاز خریداران این دسته از خودروها را به خوبی برآورده می‌کند. اگر هم به دنبال خودرویی هستید که کمی با شخصیت تر باشد، فورد Escape و مزدا CX-5 مدل 2015 نیز گزینه های خوبی هستند. موتور فورد Escape ارتقاء پیدا کرده و نیروی بیشتری تولید می‌کند، و اگر نیروی بیشتری می‌خواهید، هیوندای سانتافه Sport، جیپ چروکی و سوبارو Forester مدل 2015 را نیز نباید از قلم بیندازید. با همه این حرف ها، هوندا CR-V بهتر از دیگر رقبایش رضایت مشتریان را به دست می‌آورد.

 

طراحی بدنه و امکانات رفاهی

بررسی هوندا CR-V مدل 2015

هوندا CR-V یک کراس اوور پنج نفره است که در چهار تیپ: LX، EX، EX-L و Touring به بازار عرضه می‌شود. تجهیزات استاندارد تیپ LX عبارتند از: لوازم تمام برقی، دوربین دید عقب، کروز کنترل، تهویه مطبوع، صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع، فرمان تلسکوپی با قابلیت خم شدن به بالا و پایین، صندلی های عقب با نسبت تا شوندگی 40/60، اتصال سیستم صوتی و تلفن همراه از طریق بلوتوث، سیستم صوتی مجهز به 4 بلندگو و سی دی خوان، درگاه  iPod/USB و رادیوی اینترنتی Pandora. تجهیزات تیپ EX عبارتند از: رینگ های آلومینیومی 17 اینچی، چراغ های اتوماتیک، چراغ های LED مخصوص رانندگی در روز، سانروف، چراغ های مه شکن، شیشه های دودی عقب، روکش مخصوص اسباب و اثاثیه در صندوق عقب، دسترسی بدون کلید، صندلی برقی راننده با قابلیت حرکت در هشت جهت، گرمکن صندلی های جلو، سیستم هشدار نقاط کور به همراه دوربینی که نقاط کور سمت شاگرد را پوشش می‌دهد (سیستم LaneWatch)، نمایشگر لمسی 7 اینچی، دوربین دید عقب، سیستم صوتی مجهز به شش بلندگو و یک درگاه USB اضافی.

بررسی هوندا CR-V مدل 2015 بررسی هوندا CR-V مدل 2015

تجهیزات تیپ EX-L شامل این موارد است: روف ریل، گرمکن آینه های جانبی، آینه الکتروکرومیک، کنترل آب و هوای اتوماتیک دو نقطه ای، روکش چرمی، رادیوی ماهواره ای و سیستم صوتی مجهز به هفت بلندگو. تجهیزات تیپ Touring عبارتند از: رینگ های 18 اینچی، پروژکتورهای جلو، درب صندوق عقب برقی، کروز کنترل تطبیقی، سیستم پیشگیری از تصادف، سیستم هشدار عبور از خط، حافظه تنظیمات راننده، مسیریاب ماهواره ای و رادیوی HD. مسیریاب ماهواره ای (به همراه رادیوی HD) جزو آپشن های سفارشی تیپ EX-L به شمار می‌روند، گفتنی است این موارد به صورت فابریک روی هیچ کدام از تیپ ها نصب نمی‌شوند.

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی هوندا CR-V مدل 2015

هوندا CR-V مدل 2015 به همراه یک موتور چهار سیلندر 2.4 لیتری به بازار عرضه می‌شود که قادر است 185 اسب بخار نیرو و حدود 245 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این کراس اوور فقط با گیربکس CVT تولید می‌شود و خریداران می‌توانند در مورد همه تیپ ها، دیفرانسیل جلو و یا سیستم چهار چرخ محرک را انتخاب کنند. مصرف سوخت هوندا CR-V با دیفرانسیل جلو، در سیکل ترکیبی 9.44 لیتر (10.14 لیتر در شهر و 8.29 لیتر در بزرگراه) برآورد شده است که برای خودروهای این کلاس عالی است. چنانچه این خودرو به چهار چرخ محرک مجهز باشد مصرف سوخت آن در سیکل ترکیبی به 9.78 لیتر (10.53 لیتر در شهر و 8.29 لیتر در بزرگراه) بالغ می‌شود.

 

ایمنی

بررسی هوندا CR-V مدل 2015

تجهیزات ایمنی هوندا CR-V عبارتند از: ترمز ضدقفل، کنترل پایداری، کیسه هوای جانبی برای صندلی های جلو، کیسه هوای پرده ای و دوربین دید عقب. سیستم هشدار نقاط کور LaneWatch (که دارای یک دوربین جداگانه است که منطقه سمت شاگرد را روی صفحه نمایشگر 7 اینچی نمایش می‌دهد) در همه تیپ ها به جز تیپ LX جزو تجهیزات استاندارد به شمار می‌رود. تیپ Touring به سیستم های هشدار عبور از خط، پیشگیری از تصادف مجهز است. سیستم پیشگری از تصادف این کراس اوور می‌تواند بین خودورهای عبوری و عابرین پیاده تفاوت قائل شود (و متناسب با آن به راننده اخطار بدهد). همچنین این سیستم در صورتی که تشخیص بدهد وقوع تصادف حتمی است، ترمزها را به صورت اتوماتیک درگیر می‌کند تا از شدت تصادف بکاهد.

 

طراحی داخلی و امکانات رفاهی

بررسی هوندا CR-V مدل 2015

کابین داخلی هوندا CR-V از تجهیزات زیادی بهره می‌برد، از تکیه گاه دست کشویی روی کنسول گرفته تا محفظه های بزرگ برای جا دادن اسباب و لوازم. در مجموع، می‌توان گفت این کابین، یکی از کاربردی ترین کابین ها در میان خودروهای این حوزه است. صندلی ها نیز محکم و خوش ترکیب هستند، فضای سر و پا نیز برای صندلی های عقب بسیار زیاد است. پشت کنسول وسط نیز دریچه سیستم کنترل آب و هوا قرار گرفته است که واقعاً فکر بکری است. کمپانی هوندا روکشی نرم به همراه دوختی عالی بر روی داشبورد کشیده است تا حس اعلا بودن را به سرنشینان منتقل کنند ولی نمی‌توان گفت زیاد در این کار موفق بوده است. در گوشه کنار کابین نسل کنونی هوندا  CR-V مواد پلاستیکی نسبتاً نامرغوبی به کار رفته است ولی کابین رقبا مرغوب تر به نظر می‌رسد.

بررسی هوندا CR-V مدل 2015 بررسی هوندا CR-V مدل 2015
بررسی هوندا CR-V مدل 2015 بررسی هوندا CR-V مدل 2015

خوشبختانه، چیدمان دکمه های کنترلی منطقی است و به خاطر سپردن جای آن ها کار آسانی است. صفحه نمایشگر هفت اینچی نیز (از تیپ EX به بالا) دارای آیکون هایی بزرگ و کاربرپسند است. گذشته از صفحه نمایشگر، تجهیزات دیگری نیز در کابین داخلی به چشم می‌خورند که عبارتند از: دوربین دید عقب، بلوتوث (برای اتصال سیستم صوتی و تلفن همراه)، پخش صوتی پیامک ها و اپلیکیشن Panadora. این موارد، جزو تجهیزات استاندارد تیپ LX به شمار می‌روند ولی برای برخورداری از همین تجهیزات در سایر خودروهای رقیب، باید پول بیشتری بپردازید. هوندا CR-V مدل 2015 در پشت صندلی های عقب حدود 0.91 متر مکعب فضا برای بار دارد که این فضا نسبت به فضای بار مدل سال قبل کمی بزرگتر شده است. دو اهرم دستی در دو طرف فضای بار قرار گرفته اند که در صورتی که به فضای بار بیشتر احتیاج داشتید، می‌توانید آن ها بکشید تا صندلی های عقب تا بشوند.

بررسی هوندا CR-V مدل 2015

تیپ Touring به صورت استاندارد مجهز به درب برقی صندوق عقب است، ولی در صورت تمایل، می‌توان آن را به صورت سفارشی برای سایر تیپ ها نیز خریداری کرد.

 

تجربه رانندگی

بررسی هوندا CR-V مدل 2015

هوندا CR-V مدل 2015 از سیستم تعلیق بازنگری شده بهره می‌برد. از تیپ EX به بالا نیز تایرها نیم اینچ پهن تر هستند. کمپانی هوندا مدعی است به علت عایق بندی مناسب و ارتقا یافته، در سرعت های بالا سر و صدای کمتری وارد کابین می‌شود. در مجموع می‌توان گفت، هوندا CR-V مدل 2015 یک سواری نرم و رضایت بخش را در کنار هندلینگی خوب در اختیار سرنشینانش قرار می‌دهد. مورد دیگری که اهمیت دارد، گیربکس CVT جدید است که به محض این که پدال گاز را بفشارید، نیروی  سرسام آور موتور را به چرخ ها منتقل می‌کند. این روش از انتقال نیرو برای گیربکس CVT کاری عادی محسوب می‌شود ولی برای راننده هایی که به این رفتار عادت ندارند، ممکن مدتی طول بکشد تا به آن عادت کنند. اگر صدای زوزه آن شما را آزار می‌دهد، در نظر داشته باشید که گیربکس های متغیر پیوسته سایر رقبا نیز چنین صدایی دارند. در مقایسه با سایر گیربکس ها، گیربکس CVT در هوندا CR-V چنان بی سر و صداست که گاهی اوقات فراموش می‌کنید که این کراس اوور از چنین گیربکسی بهره می‌برد. موتور جدید نیز قادر است حدود 24 نیوتن متر بیشتر گشتاور تولید کند ولی تشخیص آن برای راننده قدری دشوار است. حداکثر نیرویی که موتور می‌تواند تولید کند مانند سابق است، سیستم انتقال نیرو نیز به خوبی کار می‌کند، به ویژه زمانی که آن ها را با رقبای مجهز به توربوشارژر مقایسه کنیم.

بررسی هوندا CR-V مدل 2015


منبع

Edmunds

برچسب : هوندا , هوندا CV R , گیربکس متغیر پیوسته , فورد Escape , سوبارو Forester , تویوتا RAV4






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

5 نظر

HPS
1

نظرمنوگرفته،ولی توی این سایت برای خریدش امکاناتی رو ندیدم.
میشه راهنمایی بفرمایید؟
باتشکر
15:50  1394/09/26
پاسخ دادن
مهرداد
9

طراحی عقبش خوبب نیست
بعد از عید هم داره میاد ایران
خیلی مشتاقم که بیاد ببینم اینقدر که ازش تعریف کردن (بهترین شاسی بلند ۲۰۱۵)حقیقت داره یا نه؟من در حال حاضر اسپورتیج دارم قصد عوض کردن ماشنم ودارم به سانتافه واین فکر میکنم فقط امیدوارم با قیمت کاذب وارد نشه
ضمن تشکر از سایت تقاضا میکنم بیشتر در موردش اطلاعات بدین
00:20  1393/12/18
پاسخ دادن
sina
1

عقبش زشته !
14:52  1393/10/12
پاسخ دادن
بیکار
7

طراحیش عالیه!
22:03  1393/10/06
پاسخ دادن
rav4
3

چرا وارد ایران نمیشه؟
23:25  1393/10/11

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس g : سلام دوستان، من ماشینم خواب بود و سه ماه استارت نخورده و الان استارت زدم که روشن نشد، باطری ساز میگه باطریش خراب شده. برج 5 تحویل گرفتم اطلس g. آیا گارانتی باطری شاملش میشه?? ماشین طبقه منفی 2 پارکینگ هست. و امکان انتقال ماشین به نمایندگی رو ندارم.داغی رو ببرم نمایندگی باطری نو میدهند? ممنون میشوم از دوستان اگه تجربه ای دارند بفرمایند و ما رو راهنمایی کنند .
وحید : داداش سایت سایپا هرکار میکنم نمیشه برم داخل ورود که میزنم رمز میزنم میزنه این کد ملی درسایت یافت نشد ی همچیـــن چــــیزی میزنه بازیابی رمز هم ک میزنم اونم همینو میگ چیکار کنم
akbar : درود هم میهن عزیز لطفاً برید شکایت ثبت کنید بنده خدا لینک گذاشته چند دقیقه وقت میگیره یعنی کلا ۱۷تااز خریداران ناراضی بودن از افزایش قیمت ؟؟؟هرجایی که میتونیم صدامون برسونیم که پیگیر بشن دوستان خبر بدن یا لینک و شماره تماس بزارن بیاید برا خودمون ارزش و احترام قائل بشیم یعنی تفاوت موتور و گیربکس فرمان برقی و سانروف ورینگ آلومینیومی و... ۲۰میلیون هس ولی چند تا آپشن ۲۰۰میلیون تومان
اکبر v4 : سلام دوستان من تارا وی۴ پیش فروش بودم تحویل ۳۱ شهریور خوشبختانه امروز فاکتور شده پرداخت وجه دومم ۲۶ مرداد بوده رنگ مشکی
وحید : سلام میخام برم تو کاربری خودم رمز عبور میزنم نمیشه فراموشی رمز هم میزنم نمیشه چیکار باید بکنم کسی اطلاع داره
علی : این حرفا چیه میزنی اخه.. بچه دو ساله چی میفهمه. مثلا بگید النگو زنم تا باور پذیر باشه 100جور کردید و یک ماه گریه کرده مثلا...
احسان : یه شماره ایی نیست ک زنگ بزنیم اینارو هالی کنیم ک آدم شن
احسان : چطوری باید شکایت کنیم کی جوابگوهه آخه این چ بلایی بود سر ما بدبخت اومد آخه من ک میدونم هیچکی جوابگو نیست آخرش همین ب گردنمون میندازن زورمون الکیه
احسان جهانبانی : 2سال صبر کردیم آخرش دنا پلاس معمولی مگه تولیدش متوقف نشد نامردا لااقل سانروف رینگ بزارید آخه چقد دزدین شما ما 15 تومن دیگه بدیم 6سرعته میشه پولش آخه چرا اینقد. دزدین شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امید : 207 اتومات ارتقا تحویل 31 خرداد هنوز هیچ خبری نیست ، خراب بشن این ایرانخودرو سایپا
امیر : سلام سود تاخیر تافاکتور شدن حساب میشه یعنی روزی ک‌فاکتورشد دیگ محاسبه نمیکنن
ایکس22 : 1شهریور
رضا : سلام شما تحویل گرفتید ای اف هست یا ایکسیو. ماتیتور دارن اصلا؟؟
حمیدرضا : سلام آقا مهدی من پذیرش 3 مهر هستم اوایل امید داشتم زودتر تحویل بدن ولی با این روند میگم خدا کنه سر موقع تحویل بدن و تاخیر نداشته باشن راضی هستم
سورن 90روزه : سلام دوستان سود تاخیر بعد فاکتور از تاریخ پلاک شدن تا تاریخ تحویل حساب میشه یا از تاریخ حمل خودرو تا تحویل به نمایندگی محاسبه میشه؟
207 : متاسفم برایی شما ایشالااا ماشین تورو تنها ندن. تا دق کنیی
207 : جناب اصلا بلدنیستین حرف بزنید واقعا متاسفم براتون ماهم مث خردادیا 5 ماه. انتظار میکشیم همه رو 5 ماه. تحویل دادن. حالا نوبت ماه شد . شد یکساله واقعا متاسفم. واسه ادمایی مث شما ک دم از نا امیدیی فقط بلدین بزنید
نادر غالبی : سلام خواهشمند است فاکتور شده ها اعلام کنن ببینم روند فاکتور چطور پیش میره
دنا ابشنال24 : تو همین چند روز واستون پیام میاد