بررسی بی ام و سری 2 مدل 2015

بررسی بی ام و سری 2 مدل 2015

خودروهای باشکوه و بی‌نظیر، برای معرفی هیچگاه نیازی به هیاهوی تبلیغاتی ندارند و مدل 2015 بی ام و سری 2 نیز از این قاعده مستثنا نمی‌باشد. پیش از رونمایی از این کروک باواریایی زیبا در سال گذشته، می‌دانستیم که این خودرو جایگزین سری 1 خواهد شد؛ اما جدای از نمای ظاهری دل‌نوازتر، سری 2 بر پایه همان مدل اسپرت طراحی شده است. به محض نشستن پشت فرمان سری 2 متعجب می‌شوید که چطور خودرویی با این مشخصات در کمال آرامش و با کمترین سروصدا به بازار معرفی شده است. ارائه پیشرانه های پر قدرت، طراحی داخلی زیبا و هندلینگ عالی، سری 2 را به بهترین خودرو در خط تولید بی ام و تبدیل می‌کند.

بررسی بی ام و سری 2 مدل 2015
بررسی بی ام و سری 2 مدل 2015 بررسی بی ام و سری 2 مدل 2015
بررسی بی ام و سری 2 مدل 2015 بررسی بی ام و سری 2 مدل 2015
بررسی بی ام و سری 2 مدل 2015 بررسی بی ام و سری 2 مدل 2015
بررسی بی ام و سری 2 مدل 2015

سقف پارچه ای این کروک زیبا تا سرعت 48 کیلومتر بر ساعت تنها در عرض 20 ثانیه باز و بسته می‌شود. با سفارش سیستم Comfort Access (دسترسی و استارت بدون کلید مخصوص بی ام و) می‌توانید به راحتی و با استفاده از ریموت کنترل، سقف خودرو را باز و بسته کنید. عرضه سیستم xDrive تمام چرخ محرک در مدل های کوپه و 228i کروک از دیگر تغییراتی است که در سال جاری به وقوع پیوسته است؛ بدین ترتیب می‌توانید بدون پرداخت هزینه اضافی برای مدل بزرگتر سری 4، از امکانات سیستم AWD بر روی بی ام و دو درب خود بهره ببرید. مدل پایه 228i مجهز به پیشرانه چهار سیلندر با مصرف سوخت 9 لیتر در بزرگراه تنها در عرض 5 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست می‌یابد. مدل شش سیلندر M235i در مقایسه با 435i که از نظر فنی مشخصات مشابهی دارند، 20 اسب بخار قدرت بیشتر تولید می‌کند و فرمان اسپرت، کمک فنرهای قابل تنظیم و ترمزهای بزرگتر که به صورت استاندارد بر روی این خودرو عرضه می‌شوند، این باواریایی دو درب را به خودرویی بی‌نظیر تبدیل می‌کنند؛ گفتنی است، با سفارش پکیج Track Handling می‌توانید از تمامی امکانات ذکر شده بر روی مدل 228i بهره ببرید.

بررسی بی ام و سری 2 مدل 2015

طراحی داخلی زیبا و با کیفیت و همچنین وجود سیستم iDrive به صورت استاندارد، از دیگر ویژگی هایی است که سری 2 بی ام و را به خودرویی مطلوب و ایده‌آل تبدیل می‌کند. چنانچه علاقه ای به خودروهای کوپه ندارید، می‌توانید مرسدس بنز CLA-Class یا مدل 2015 آئودی A3 یا S3 را خریداری کنید. اگرچه متخصصان و کارشناسان، دینامیک مدل های دیفرانسیل عقب بی ام و را ترجیح می‌دهند، اما این رقبای دیفرانسیل جلو نیز هندلینگ خوبی از خود ارائه می‌دهند و طراحی چهار درب آنها، عملکرد این رقبای هموطن را افزایش می‌دهد. از دیگر رقبای این خودرو می‌توان به مدل 2015 فورد موستانگ اشاره کرد که با تغییرات به وجود آمده در آن، به رقیبی جدی برای بی ام و تبدیل شده است. اما اگر به دنبال خودرویی هستید که از همه نظر عملکرد خوبی از خود نشان دهد، باید بگوییم مدل 2015 بی ام و سری 2 می‌تواند پاسخگوی تمام نیازها و خواسته های شما باشد. 

 

طراحی بدنه و امکانات رفاهی

بررسی بی ام و سری 2 مدل 2015

مدل 2015 بی ام و سری 2 خودرویی دو درب با ظرفیت چهار سرنشین است که در دو مدل کوپه و کروک به بازار عرضه می‌شود. به جز میله های Roll Over که در پشت صندلی ها قرار دارند و هنگام واژگونی به صورت خودکار از جای خود بیرون می‌آیند و از وارد آمدن صدمه به سرنشینان جلوگیری می‌کنند و سقف پارچه ای برقی، مدل های کوپه و کروک از تجهیزات مشابهی برخوردار هستند؛ گفتنی است، سقف پارچه ای در حالت استاندارد به رنگ مشکی عرضه می‌شود و کمپانی سازنده امکان سفارش سقف را با دو رنگ زغالی و قهوه ای با بافت های متالیک نیز، فراهم آورده است.

بررسی بی ام و سری 2 مدل 2015 بررسی بی ام و سری 2 مدل 2015

از تجهیزات استاندارد تیپ 228i می‌توان به رینگ های آلومینیومی 17 اینچی، چراغ های جلوی خودکار، چراغ های مه شکن، برف پاک کن های مجهز به حسگر باران، آینه های جانبی برقی مجهز به گرمکن، کروز کنترل، کنترل آب و هوای اتوماتیک دو نقطه ای، تودوزی چرم مصنوعی، غربیلک فرمان تلسکوپی با قابلیت خم شدن به چپ و راست و روکش چرم (به همراه پدل شیفتر در مدل های مجهز به گیربکس اتوماتیک)، صندلی های جلو با قابلیت تنظیم در هشت حالت به صورت دستی، قابلیت خم شدن صندلی عقب به نسبت 40/60 اشاره کرد. اتصال بلوتوث، سیستم iDrive بی ام و با نمایشگر 6.5 اینچی، سیستم صوتی مجهز به 10 بلندگو و قابلیت پخش CD، رادیو HD و پورت USB/iPod از جمله تجهیزات الکترونیکی استاندارد 228i به شمار می‌روند.

بررسی بی ام و سری 2 مدل 2015

در تیپ M235i علاوه بر موتور شش سیلندر تجهیزاتی چون رینگ های 18 اینچی، تایرهای تابستانی، کمک فنرهای قابل تنظیم، سیستم فرمان اسپرت تر، سیستم ترمز پیشرفته، چراغ های جلوی ترکیبی زنون و LED قابل تنظیم، سیستم اگزوز اسپرت، قاب خاکستری رنگ برای آینه های جانبی، کیت بدنه آیرودینامیک، تزئینات تیره رنگ روی بدنه، بادشکن عقب و سانروف به صورت استاندارد به چشم می‌خورد. صندلی های جلوی اسپرت قابل تنظیم در 10 حالت به صورت برقی به همراه حافظه، تزئینات آلومینیومی، غربیلک فرمان M Sport و نورپردازی داخلی از جمله تجهیزات استاندارد داخل کابین این کوپه کروک زیبا به شمار می‌روند. کمپانی سازنده امکان سفارش چراغ های جلوی زنون و استفاده از تجهیزات سه پکیج Sport Line، M Sport و Track Handling را برای خریداران 228i فراهم آورده است.

بررسی بی ام و سری 2 مدل 2015 بررسی بی ام و سری 2 مدل 2015

رینگ های 18 اینچی با امکان انتخاب چند تایر مختلف، سیستم تعلیق اسپرت، صندلی های جلوی اسپرت با قابلیت تنظیم در هشت حالت به صورت دستی، قاب های مشکی رنگ برای آینه های جانبی و دوخت های قرمز رنگ بر روی روکش صندلی ها از جمله تجهیزات پکیج Sport Line هستند که زیبایی خودرو را نیز، صد چندان می‌کنند. پکیج M Sport که در مقایسه با Sport Line از قیمت بیشتری برخوردار است، علاوه بر صندلی های اسپرت، رینگ های 18 اینچی M با امکان انتخاب تایر، کمک فنرهای قابل تنظیم، تزئینات خارجی و غربیلک فرمان M Sport را در دسترس خریداران قرار می‌دهد. پکیج Track Handling نیز، که آن را هم می‌توان به صورت مجزا و هم در کنار Sport Line و M Sport سفارش داد، تجهیزاتی چون سیستم فرمان و ترمز اسپرت M235i، کمک فنرهای قابل تنظیم ، رینگ های 18 اینچی به همراه تایرهای تابستانی را به 228i می‌افزایند. به عبارت دیگر، اگر می‌خواهید 228i از همان سیستم تعلیق M235i بهره ببرد، تنها کافی است پکیج Track Handling را بر روی آن نصب کنید؛ اما اگر به دنبال صندلی های اسپرت و طراحی زیباتر هستید، باید یکی از دو پکیج دیگر را نیز بر روی خودروی خود نصب کنید.

بررسی بی ام و سری 2 مدل 2015

خودروساز باواریایی امکان سفارش برخی پکیج ها را هم برای 228i و هم M235i فراهم آورده است که از جمله آنها می‌توان به پکیج Cold Weather با تجهیزاتی چون شیشه شور چراغ های جلو، صندلی های جلو و فرمان مجهز به گرمکن؛ پکیج Driver Assistance با تجهیزاتی چون سنسور پارک جلو و عقب و دوربین دید عقب؛ پکیج Technology با تجهیزاتی چون نمایشگر 8.8 اینچی شفاف تر، سیستم جدید iDrive به همراه پد لمسی با قابلیت ورود متن بدون استفاده از دست، نمایشگر اطلاعات پیشرفته مخصوص راننده، مسیریاب ماهواره ای، نشانگر لحظه ای ترافیک، اپلیکیشن های مخصوص بی ام و از جمله Pandora و Facebook و خدمات از راه دور بی ام و که امکان استارت و کنترل سیستم تهویه را از طریق تلفن همراه هوشمند فراهم می‌آورد، اشاره کرد. برای استفاده از تجهیزاتی چون سیستم هشدار عبور از خط و برخورد از جلو به همراه ترمز خودکار و تشخیص عابر پیاده، باید پکیج Driver Assistance Plus را نصب کنید؛ گفتنی است، پیش از نصب این پکیج باید دو پکیج Driver Assistance و Technology را سفارش دهید.

بررسی بی ام و سری 2 مدل 2015

پکیج Premium از دیگر پکیج هایی است که بر روی هر دو تیپ قابل سفارش است و تجهیزاتی چون ریموت درب پارکینگ، آینه های الکتروکرومیک، دسترسی و استارت بدون کلید، تودوزی چرم و رادیو ماهواره ای را به خودروی شما می‌افزاید. علاوه بر این موارد، با نصب این پکیج روی 228i تجهیزات دیگری چون سانروف، صندلی های جلوی قابل تنظیم در هشت حالت به صورت برقی و نورپردازی داخلی نیز در اختیار شما قرار می‌گیرند. گفتنی است، برخی از موارد ذکر شده به همراه نور بالای اتوماتیک، سیستم پارک خودکار، سیستم پیشرفته اتصال بلوتوث و USB، و سیستم صوتی Harman Kardon مجهز به 12 بلندگو به صورت مجزا نیز قابل سفارش می‌باشند. دیفرانسیل ضد لغزش نیز، فقط برای M235i قابل سفارش می‌باشد. 

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی بی ام و سری 2 مدل 2015

اگرچه مدل 2015 بی ام و سری 2 در حالت استاندارد به صورت دیفرانسیل عقب عرضه می‌شود، اما کمپانی سازنده امکان سفارش سیستم چهار چرخ محرک (xDrive) را نیز بر روی تمامی تیپ ها به جز M235i کروک فراهم آورده است. گفتنی است، گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به صورت استاندارد برای این باواریایی زیبا عرضه می‌شود که در مدل های دیفرانسیل عقب می‌توانید بدون پرداخت هیچ گونه هزینه اضافی آن را با شش سرعته دستی تعویض کنید. پیشرانه چهار سیلندر 2 لیتری مجهز به توربوشارژر با تولید قدرتی معادل 240 اسب بخار و گشتاوری در حدود 345 نیوتن متر 228i را به پیش می‌راند. در ارزیابی های انجام شده، بی ام و 228i دیفرانسیل عقب مجهز به گیربکس اتوماتیک توانست طی 5.1 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد. در ارزیابی های سازمان EPA مصرف سوخت این خودرو با گیربکس اتوماتیک و دیفرانسیل عقب حدود 10 لیتر در سیکل ترکیبی (12 لیتر در شهر و 8 لیتر در بزرگراه) و با سیستم AWD حدود 10.14 لیتر در سیکل ترکیبی (12 لیتر در شهر و 7.6 لیتر در بزرگراه) برآورد شده است. در صورت استفاده از گیربکس دستی این مقادیر به 10.53 لیتر در سیکل ترکیبی (12.44 لیتر در شهر و 8.05 لیتر در بزرگراه) می‌رسد. پیشرانه شش سیلندر خطی 3 لیتری تعبیه شده روی M235i، قدرتی معادل 320 اسب بخار و گشتاوری در حدود 447 نیوتن متر در اختیار این خودرو قرار می‌دهد. بی ام و M235i دیفرانسیل عقب در عرض 4.5 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست می‌یابد. مصرف سوخت این مدل نیز، در حالت دیفرانسیل عقب و گیربکس اتوماتیک حدود 11 لیتر در سیکل ترکیبی (13 لیتر در شهر و 8.5 لیتر در بزرگراه) ثبت شده است که برای خودروهای مجهز به سیستم AWD این مقادیر به 11.4 لیتر در سیکل ترکیبی (13.7 لیتر در شهر و 9.12 لیتر در بزرگراه) می‌رسد. گفتنی است، در صورت استفاده از گیربکس دستی در حالت دیفرانسیل عقب، مصرف سوخت M235i به 12.44 لیتر در سیکل ترکیبی (14.41 لیتر در شهر و 9.78 لیتر در بزرگراه) می‌رسد. تمامی تیپ های بی ام و سری 2 به صورت استاندارد مجهز به سیستم Stop-Start خودکار هستند و تیپ های مجهز به گیربکس اتوماتیک، از سیستم Launch-Control نیز بهره می‌برند. 

 

ایمنی

بررسی بی ام و سری 2 مدل 2015

ترمزهای دیسکی ضدقفل مجهز به خشک کن برای هر چهار چرخ، کنترل کشش و پایداری، کنترل در سربالایی برای تیپ های مجهز به گیربکس دستی، کیسه هوای جانبی و زانویی برای صندلی های جلو، و کیسه هوای پرده ای برای مدل کوپه از جمله تجهیزات ایمنی استاندارد در مدل 2015 بی ام و سری 2 به شمار می‌روند. از جمله تجهیزات ایمنی سفارشی برای این خودرو می‌توان به سنسورهای پارک جلو و عقب، دوربین دید عقب، سیستم هشدار عبور از خط، و هشدار برخورد از جلو به همراه ترمز خودکار اشاره کرد. در تست ترمز انجام شده، بی ام و 228i M Sport با سرعت 100 کیلومتر بر ساعت توانست پس از طی 34 متر متوقف شود که از مقدار متوسط این کلاس بهتر می‌باشد؛ این مسافت برای M235i حدود 32 متر ثبت شده است. گفتنی است، بی ام و سری 2 موفق به کسب رتبه "خوب" از موسسه ایمنی بزرگراه ها برای برخورد از جلو، بغل و مقاومت سقف شده است. طراحی صندلی ها و محافظ های گردن این خودرو نیز، رتبه "خوب" را از آن خود کرده است. 

 

 

طراحی داخلی و تجهیزات خاص

بررسی بی ام و سری 2 مدل 2015

طراحی داخلی راننده محور سری 2 برای بسیاری از علاقه‌مندان و طرفداران محصولات بی ام و آشنا است. کیفیت خوب مواد به کار رفته در کابین این خودروی لوکس، جای چندانی برای خودنمایی سری 4 باقی نمی‌گذارد. شما می‌توانید به انتخاب خود از یکی از دو نمایشگر 6.5 اینچی استاندارد یا 8.8 اینچی موجود در پکیج Technology برای سیستم اطلاعات-سرگرمی iDrive استفاده کنید. اگرچه این سیستم از عملکرد بسیار خوبی برخوردار است، اما کار کردن با آن در مقایسه با سیستم های MMI آئودی و COMAND مرسدس بنز به کلیک کردن بیشتری نیاز دارد.

بررسی بی ام و سری 2 مدل 2015
بررسی بی ام و سری 2 مدل 2015 بررسی بی ام و سری 2 مدل 2015
بررسی بی ام و سری 2 مدل 2015 بررسی بی ام و سری 2 مدل 2015
بررسی بی ام و سری 2 مدل 2015 بررسی بی ام و سری 2 مدل 2015
بررسی بی ام و سری 2 مدل 2015 بررسی بی ام و سری 2 مدل 2015
بررسی بی ام و سری 2 مدل 2015 بررسی بی ام و سری 2 مدل 2015
بررسی بی ام و سری 2 مدل 2015

یکی از سنت های رایج در کمپانی بی ام و فراهم آوردن امکان انتخاب صندلی های جلوی خودرو از میان چندین مدل صندلی می‌باشد؛ بدین ترتیب، راننده می‌تواند با توجه به شرایط خود بهترین انتخاب را از میان گزینه های موجود داشته باشد؛ در این میان، صندلی های اسپرت یکی از بهترین گزینه ها به شمار می‌روند. از نظر فضای صندلی عقب، سری 2 خودرویی جمع و جور محسوب می‌شود که بزرگسالان در آن احساس راحتی نخواهند کرد. با این وجود، این امر در این کلاس غیر عادی نبوده و از صندلی عقب این باواریایی زیبا می‌توان جهت نگهداری وسایل یا نشستن کودکان استفاده نمود. حجم صندوق مدل کوپه حدود 390 لیتر می‌باشد که با خم کردن صندلی های عقب، امکان حمل وسایل بزرگ فراهم می‌شود. در مدل کروک نیز، کمپانی سازنده با افزایش 7 درصدی حجم صندوق سری 1، این مقدار را به حدود 240 لیتر رسانده است. 

 

تجربه رانندگی

بررسی بی ام و سری 2 مدل 2015

بی ام و سری 2 مدل 2015 خودرویی است که با هدف ارائه قدرت و عملکردی بی‌نظیر طراحی شده است. هنگام رانندگی با این باواریایی لوکس صدای باد و جاده هرگز گوش شما را آزار نمی‌دهد و حتی با تنظیم سیستم تعلیق در حالت اسپرت، باز هم شاهد سواری نرم و روان آن خواهید بود. تعادل عالی خودرو در سر پیچ ها، حرکت آرام، فرمان پذیری مناسب و دقیق رانندگی با سری 2 را به لذتی وصف ناشدنی تبدیل می‌کند. پیشرانه چهار سیلندر 2 لیتری مجهز به توربوشارژر چنان پرقدرت ظاهر می‌شود که نیاز به پیشرانه قوی تر را احساس نخواهید کرد. اما در صورتی که با M235i به رانندگی بپردازید، متوجه خواهید شد که چرا پیشرانه های شش سیلندر خطی بی ام و در تمام اعصار محبوب و پرطرفدار بوده‌اند. گیربکس هشت سرعته اتوماتیک نیز، با عملکرد نرم و سریع خود، یکی دیگر از ویژگی های بی‌نظیر سری 2 محسوب می‌شود؛ امکان انتخاب گیربکس شش سرعته دستی نشان دهنده مشتری مداری خودروساز باواریایی است. 

بررسی بی ام و سری 2 مدل 2015


منبع

Edmunds

برچسب : سری 2 , سری 1 , سری 4 , M235i , 228i , بی ام و , مرسدس بنز CLA Class , آئودی A3 , S3 , فورد موستانگ , کوپه , کروک , چهار چرخ محرک






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس g : سلام دوستان، من ماشینم خواب بود و سه ماه استارت نخورده و الان استارت زدم که روشن نشد، باطری ساز میگه باطریش خراب شده. برج 5 تحویل گرفتم اطلس g. آیا گارانتی باطری شاملش میشه?? ماشین طبقه منفی 2 پارکینگ هست. و امکان انتقال ماشین به نمایندگی رو ندارم.داغی رو ببرم نمایندگی باطری نو میدهند? ممنون میشوم از دوستان اگه تجربه ای دارند بفرمایند و ما رو راهنمایی کنند .
وحید : داداش سایت سایپا هرکار میکنم نمیشه برم داخل ورود که میزنم رمز میزنم میزنه این کد ملی درسایت یافت نشد ی همچیـــن چــــیزی میزنه بازیابی رمز هم ک میزنم اونم همینو میگ چیکار کنم
akbar : درود هم میهن عزیز لطفاً برید شکایت ثبت کنید بنده خدا لینک گذاشته چند دقیقه وقت میگیره یعنی کلا ۱۷تااز خریداران ناراضی بودن از افزایش قیمت ؟؟؟هرجایی که میتونیم صدامون برسونیم که پیگیر بشن دوستان خبر بدن یا لینک و شماره تماس بزارن بیاید برا خودمون ارزش و احترام قائل بشیم یعنی تفاوت موتور و گیربکس فرمان برقی و سانروف ورینگ آلومینیومی و... ۲۰میلیون هس ولی چند تا آپشن ۲۰۰میلیون تومان
اکبر v4 : سلام دوستان من تارا وی۴ پیش فروش بودم تحویل ۳۱ شهریور خوشبختانه امروز فاکتور شده پرداخت وجه دومم ۲۶ مرداد بوده رنگ مشکی
وحید : سلام میخام برم تو کاربری خودم رمز عبور میزنم نمیشه فراموشی رمز هم میزنم نمیشه چیکار باید بکنم کسی اطلاع داره
علی : این حرفا چیه میزنی اخه.. بچه دو ساله چی میفهمه. مثلا بگید النگو زنم تا باور پذیر باشه 100جور کردید و یک ماه گریه کرده مثلا...
احسان : یه شماره ایی نیست ک زنگ بزنیم اینارو هالی کنیم ک آدم شن
احسان : چطوری باید شکایت کنیم کی جوابگوهه آخه این چ بلایی بود سر ما بدبخت اومد آخه من ک میدونم هیچکی جوابگو نیست آخرش همین ب گردنمون میندازن زورمون الکیه
احسان جهانبانی : 2سال صبر کردیم آخرش دنا پلاس معمولی مگه تولیدش متوقف نشد نامردا لااقل سانروف رینگ بزارید آخه چقد دزدین شما ما 15 تومن دیگه بدیم 6سرعته میشه پولش آخه چرا اینقد. دزدین شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امید : 207 اتومات ارتقا تحویل 31 خرداد هنوز هیچ خبری نیست ، خراب بشن این ایرانخودرو سایپا
امیر : سلام سود تاخیر تافاکتور شدن حساب میشه یعنی روزی ک‌فاکتورشد دیگ محاسبه نمیکنن
ایکس22 : 1شهریور
رضا : سلام شما تحویل گرفتید ای اف هست یا ایکسیو. ماتیتور دارن اصلا؟؟
حمیدرضا : سلام آقا مهدی من پذیرش 3 مهر هستم اوایل امید داشتم زودتر تحویل بدن ولی با این روند میگم خدا کنه سر موقع تحویل بدن و تاخیر نداشته باشن راضی هستم
سورن 90روزه : سلام دوستان سود تاخیر بعد فاکتور از تاریخ پلاک شدن تا تاریخ تحویل حساب میشه یا از تاریخ حمل خودرو تا تحویل به نمایندگی محاسبه میشه؟
207 : متاسفم برایی شما ایشالااا ماشین تورو تنها ندن. تا دق کنیی
207 : جناب اصلا بلدنیستین حرف بزنید واقعا متاسفم براتون ماهم مث خردادیا 5 ماه. انتظار میکشیم همه رو 5 ماه. تحویل دادن. حالا نوبت ماه شد . شد یکساله واقعا متاسفم. واسه ادمایی مث شما ک دم از نا امیدیی فقط بلدین بزنید
نادر غالبی : سلام خواهشمند است فاکتور شده ها اعلام کنن ببینم روند فاکتور چطور پیش میره
دنا ابشنال24 : تو همین چند روز واستون پیام میاد