بررسی اپل کورسا

بررسی اپل کورسا

به دنبال موفقیت کمپانی فولکس واگن در استرالیا، کمپانی اپل نیز تصمیم گرفت نسل چهارم اپل کورسا را که رقیب هولدن بارینا یا همان شورولت سونیک به شمار می‌رود، با نام و نشان اصلی خود در بازارهای این کشور به فروش برساند؛ آرزویی که خودروساز آلمانی از مدت ها پیش به دنبال آن بود. کمپانی سازنده در اولین قدم به دنبال اصلاح قیمت اپل کورسا رفت؛ چراکه این خودرو در کلاس خود با قیمتی بالاتر از بسیاری از رقبا عرضه می‌شود. لازم به ذکر است، تیپ سه درب این هاچ بک زیبا با قیمت پایه 16,490 دلار استرالیا در اختیار خریداران قرار می‌گیرد و در تیپ Colour Edition این قیمت به 18,490 دلار و در تیپ پنج درب با نام Enjoy قیمت به 18,990 دلار می‌رسد که در مقایسه با هولدن بارینا حدود 3,000 دلار و در مقایسه با تیپ های پنج درب فولکس واگن پولو، فورد فیستا، مزدا 2، هیوندای i20، کیا ریو و تویوتا یاریس بین 2,000 تا 3,000 دلار بیشتر است. کمپانی اپل علت این قیمت زیاد را برابری تیپ پایه کورسا با مجهزترین تیپ های رقبا عنوان می‌کند!

بررسی اپل کورسا

برای درک بهتر شرایط لازم است بدانید که رینگ های آلومینیومی 16 اینچی، شش کیسه هوا، کنترل پایداری، ترمز ضدقفل، چراغ های مه شکن، فرمان مجهز به کنترل سیستم صوتی و قابل تنظیم در چهار جهت با روکش چرم، سیستم کنترل آب و هوای اتوماتیک، آینه های جانبی برقی، شیشه های برقی در جلو و دستی در عقب، کروز کنترل، کامپیوتر سفری، و سیستم بلوتوث با قابلیت کنترل صوتی بخشی از تجهیزات استاندارد تیپ پنج درب Enjoy به شمار می‌روند.

بررسی اپل کورسا

با نصب پکیج Technology به ارزش 1,250 دلار می‌توانید از تجهیزاتی چون برف پاک کن های مجهز به حسگر باران، چراغ های جلوی خودکار، آینه الکتروکرومیک، سنسورهای پارک عقب، و چراغ های پروژکتور که برای روشن کردن کناره های جاده در شب بسیار سودمند است و به گفته کمپانی اپل در نوع خود بی‌نظیر می‌باشد، بهره‌مند شوید.

بررسی اپل کورسا

تمامی تیپ های این خودرو در استرالیا مجهز به پیشرانه چهار سیلندر 1.4 لیتری با قدرت حدود 100 اسب بخار و گشتاوری معادل 130 نیوتن متر می‌باشند. در آزمایش انجام شده، اپل کورسا مجهز به گیربکس دستی توانست طی 11.9 ثانیه از سرعت 0 به 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد که همین امر کورسا را در زمره تنبل ترین خودروهای شهری قرار می‌دهد. گفتنی است، این زمان برای گیربکس چهار سرعته اتوماتیک حدود 2 ثانیه بیشتر است.

بررسی اپل کورسا

اگرچه موتور عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهد، اما سروصدای بیش از حد آن در دور بیش از 4,000 که سبب آزار گوش سرنشینان می‌شود، راننده را از افزایش دور موتور منصرف می‌کند. با این وجود، مصرف سوخت 5.9 لیتر به ازای هر صد کیلومتر مسافت طی شده یکی از بزرگترین مزایای کورسا محسوب می‌شود. مدل جدید این هاچ بک شهری با همان دینامیک مدل های قبلی خود و بدون هیچ گونه تغییری، رانندگی لذتبخش و مطلوبی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

بررسی اپل کورسا بررسی اپل کورسا

کورسا در پیچ ها نیز، عملکرد خوبی از خود به نمایش می‌گذارد و از تعادل خوبی برخوردار است؛ چسبندگی تایرها به جاده در حد مطلوب بوده و فرمان نیز، ثابت و پایدار می‌باشد. همچنین، رانندگی با این هاچ بک آلمانی در جاده های شهری، کوهستانی و بزرگراهی راحت و مطلوب می‌باشد.

بررسی اپل کورسا
بررسی اپل کورسا بررسی اپل کورسا

اگرچه کورسا برای رانندگی در مسافت های کوتاه در نظر گرفته شده است، اما طراحی خوب صندلی های جلوی آن، رانندگی با این خودرو را حتی در مسافت های طولانی امکان پذیر می‌سازد. عدم وجود محفظه هایی برای قرار دادن تلفن همراه یا دیگر وسایل در صندلی های جلو و زیرآرنجی مرکزی و شیشه های دستی در صندلی عقب، کمی سرنشینان را دچار مشکل می‌کند. از دیگر نقاط ضعف این خودرو می‌توان به نامناسب بودن قسمت وسط صندلی عقب برای نشستن بزرگسالان اشاره کرد.

بررسی اپل کورسا بررسی اپل کورسا
بررسی اپل کورسا بررسی اپل کورسا

صندوق عقب کورسا به حجم 285 لیتر برای خودرویی در این کلاس بزرگ است و طبقه ای تاشویی که در آن قرار دارد، این امکان را برای شما فراهم می‌آورد که در صورت نیاز آن را تا کرده و صندوق را به صورت یکپارچه درآورید؛ شایان ذکر است، با تا کردن صندلی عقب که به نسبت 40/60 طراحی شده است، حجم مخزن به 700 لیتر افزایش پیدا می‌کند. طراحی داخلی خودرو به خوبی بیانگر قدمت کورسا می‌باشد؛ طراحی کنسول مرکزی بی روح بوده و هیچ همخوانی با کابین های هوشمند و زیبای آسترا و اینسیگنیا ندارد.

بررسی اپل کورسا بررسی اپل کورسا

با وجود تمام مواردی که سبب برتری اپل کورسا بر هیوندای i20 و هولدن بارینا می‌شود، نمی‌توان از طراحی زیبا و عملکرد بهتر فورد فیستا و فولکس واگن پولو 77TSI که با قیمت مشابهی عرضه می‌شوند، به آسانی چشم پوشید! حال انتخاب با شماست!


منبع

CarAdvice

برچسب : کورسا , آسترا , اپل , Opel , Insignia , شورولت سونیک , فولکس واگن Polo , هیوندای i20 , فورد فیستا , مزدا2 , کیا ریو , تویوتا یاریس , هاچ بک






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

2 نظر

الهه چراغی
0

سلام
من سه سال کورسا خریدم مدل 2014 خدا رو شکر یک بار هم اذیتم نکرده بینهایت راحت و رانندگی با آن دلچسب میباشد
13:21  1396/06/14
پاسخ دادن
سیامک
3

دست ما کوتاه و خرما بر نخیل، داغ لعنت بر جبین آن ذلیل
پ.ن.: مقصود از ذلیل، ایران خودرو و سایپا و حامیان انحصار
14:41  1393/10/08
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
M j s : من ۲۰ اسفند تکمیل کردم ۳۱ مرداد فاکتور شده مدارک هم اومده هنوز تحویل نگرفتم
جعفر : تارا دستی سفید ۱۳ شهریورفاکتور شده
S3 خاکستری تهران : هنوز خیلی مونده تا کاراتون انجام بشه بنظر من حالا حالاها اصلا به ماشین فکر نکنید. من که اسفند نوشتم هنوز خبری از ماشینم نیست
علی حاج محمد حسینی : چقدر یه شرکت خودرو سازی بی مسئولیت و دروغگو میتونه باشه من تیر ماه سال گذشته ثبت نام ساینا دوگانه کردم ‌که الان هفتادو دو روزه که مابقی پول را هموواریز کردیم ولی نه جوابی به ميدند و نه ماشین را آخه این چه مدیریتی که این شرکت داره چرا اینقده مردم آزاری میکنید من با همون ماشین داغون قبلی داشتم اسنپ کار می‌کردم گفتم ماشین را بفروشم که با ماشین بهتر،درآمد بهتری برای زن و بچه ام داشته باشم که الان چهارده ماهه که دارم کارگری میکنم ولی این از خدا بی خبرا ماشین منو ندادن خدا از سرتون نگذره.
X5 : موضوع به این سادگی هم نمیدونی
نازنین : سلام من 19اسفند 199میلیون ریختم الان برای بقیه پول باید چقدر پرداخت کنم فاکتور زده بود مهر ماه
سالار : پس خوشبحال کسانی که سایناثبت نام کرده بودن..چون الان میرن پول واریز میکنن
دادا : تو که به قول خودت اتومات نوشتی.. اینجا چیکار میکنی؟ معلومه حرفات دروغه همه
t8 : ارسال پلاک یعنی چی مگه با ماشین نمیاد
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ایکس 22 : سلام وقت بخیر موعود تحویل شما کی بود در ضمن مبارکتون باشه
پارس tu5 : سلام هانیه خانم من الان پژو tu5 مدل 403 دارم من زمستان 402 بودم تبدیل زدم به سورن و پیامک تبدیل مجدد اومد رفت تفاوت پرداخت کردم دیدم پژو tu5 والان سه ماه زیر پامه
s7 : من طرح پیش فروش بودم.31 تیر زمان تحویل بوده تازه 29 شهریور فاکتور شده
رسول ef7p دستی پیش ت31 مرداد : جواب به آقا مصطفی و دوستان عزیز که در مورد نحوه ی محاسبه مبلغ سود تأخیر سوال داشتند سود تأخیر برای پیش فروش ها 1%کل مبلغ واریزی است 561/480/000×1%=5/614/800میلیون ماهانه این مبلغ تقسیم بر 30 روز کنید که میشه روزی تقریبا 187 هزار تومان، برای بدست آوردن مبلغ تأخیر 187 هزار تومان ضربدر تعداد روز تأخیر( از تاریخ تحویل تا روزی که فاکتور شده) مثل خودم که 187 هزار تومان ×29 روز = که شده مبلغ 5/537/000 همین روش برای دوستان فروش فو ری ها البته با سود 3% کل مبلغ واریزی محاسبه می‌شود.
ایکس33 فر‌وغ : با سلام احترام دوستان قدیمی. بنده تحویلم 16 مرداد بوده همه فکنم حفظید دیگه😂😂 میخاستم بپرسم کسی 16 مرداد مجوز خورده؟؟؟؟؟ اگر خورده بگه ؟؟؟ سپاس
ایکس 22 پرو نمایندگی بندر عباس : سلام امروز 200کیلومتر رانندگی کردم ماشین راحتی هست دنده راحت
شیراز 22 زارع : درود ،،خرید نقدی 15 اسفند تحویل سیستمی 6مرداد فعلا خبری از ماشین نیست ،خدا لعنت کنه سران مملکت رو ،،،،اقایون فرمول تاخیر چجوری حساب میکنن این خدا زدها،،،
مجید از تهران : عزیزمی 🎀
x22 : آقای سعید تیگو 8 از روز قرارداد روزهای کاری رو میشمارن توی اروپا هم روزهای کاری در هفته 5 روزه یعنی از دوشنبه تا جمعه و شنبه و یکشنبه روزهای کاری نیستن اینجا هم همینطور پنجشنبه و جمعه روزهای کاری نیستن. این تو قرارداد اومده روزهای کاری و باید میپرسیدی. من نپرسیده میدونستم پنجشنبه جمعه روزهای کاری نیستن. ادعایی ندارم ولی وقتی قرارداد میذارن جلوتون دیگه چه لاستیک اتیش بزنین چه نزنین فایده نداره
محسن : بله درسته منظورم دعوتنامه تکمیل وجه هست