بررسی اپل کورسا

بررسی اپل کورسا

به دنبال موفقیت کمپانی فولکس واگن در استرالیا، کمپانی اپل نیز تصمیم گرفت نسل چهارم اپل کورسا را که رقیب هولدن بارینا یا همان شورولت سونیک به شمار می‌رود، با نام و نشان اصلی خود در بازارهای این کشور به فروش برساند؛ آرزویی که خودروساز آلمانی از مدت ها پیش به دنبال آن بود. کمپانی سازنده در اولین قدم به دنبال اصلاح قیمت اپل کورسا رفت؛ چراکه این خودرو در کلاس خود با قیمتی بالاتر از بسیاری از رقبا عرضه می‌شود. لازم به ذکر است، تیپ سه درب این هاچ بک زیبا با قیمت پایه 16,490 دلار استرالیا در اختیار خریداران قرار می‌گیرد و در تیپ Colour Edition این قیمت به 18,490 دلار و در تیپ پنج درب با نام Enjoy قیمت به 18,990 دلار می‌رسد که در مقایسه با هولدن بارینا حدود 3,000 دلار و در مقایسه با تیپ های پنج درب فولکس واگن پولو، فورد فیستا، مزدا 2، هیوندای i20، کیا ریو و تویوتا یاریس بین 2,000 تا 3,000 دلار بیشتر است. کمپانی اپل علت این قیمت زیاد را برابری تیپ پایه کورسا با مجهزترین تیپ های رقبا عنوان می‌کند!

بررسی اپل کورسا

برای درک بهتر شرایط لازم است بدانید که رینگ های آلومینیومی 16 اینچی، شش کیسه هوا، کنترل پایداری، ترمز ضدقفل، چراغ های مه شکن، فرمان مجهز به کنترل سیستم صوتی و قابل تنظیم در چهار جهت با روکش چرم، سیستم کنترل آب و هوای اتوماتیک، آینه های جانبی برقی، شیشه های برقی در جلو و دستی در عقب، کروز کنترل، کامپیوتر سفری، و سیستم بلوتوث با قابلیت کنترل صوتی بخشی از تجهیزات استاندارد تیپ پنج درب Enjoy به شمار می‌روند.

بررسی اپل کورسا

با نصب پکیج Technology به ارزش 1,250 دلار می‌توانید از تجهیزاتی چون برف پاک کن های مجهز به حسگر باران، چراغ های جلوی خودکار، آینه الکتروکرومیک، سنسورهای پارک عقب، و چراغ های پروژکتور که برای روشن کردن کناره های جاده در شب بسیار سودمند است و به گفته کمپانی اپل در نوع خود بی‌نظیر می‌باشد، بهره‌مند شوید.

بررسی اپل کورسا

تمامی تیپ های این خودرو در استرالیا مجهز به پیشرانه چهار سیلندر 1.4 لیتری با قدرت حدود 100 اسب بخار و گشتاوری معادل 130 نیوتن متر می‌باشند. در آزمایش انجام شده، اپل کورسا مجهز به گیربکس دستی توانست طی 11.9 ثانیه از سرعت 0 به 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد که همین امر کورسا را در زمره تنبل ترین خودروهای شهری قرار می‌دهد. گفتنی است، این زمان برای گیربکس چهار سرعته اتوماتیک حدود 2 ثانیه بیشتر است.

بررسی اپل کورسا

اگرچه موتور عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهد، اما سروصدای بیش از حد آن در دور بیش از 4,000 که سبب آزار گوش سرنشینان می‌شود، راننده را از افزایش دور موتور منصرف می‌کند. با این وجود، مصرف سوخت 5.9 لیتر به ازای هر صد کیلومتر مسافت طی شده یکی از بزرگترین مزایای کورسا محسوب می‌شود. مدل جدید این هاچ بک شهری با همان دینامیک مدل های قبلی خود و بدون هیچ گونه تغییری، رانندگی لذتبخش و مطلوبی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

بررسی اپل کورسا بررسی اپل کورسا

کورسا در پیچ ها نیز، عملکرد خوبی از خود به نمایش می‌گذارد و از تعادل خوبی برخوردار است؛ چسبندگی تایرها به جاده در حد مطلوب بوده و فرمان نیز، ثابت و پایدار می‌باشد. همچنین، رانندگی با این هاچ بک آلمانی در جاده های شهری، کوهستانی و بزرگراهی راحت و مطلوب می‌باشد.

بررسی اپل کورسا
بررسی اپل کورسا بررسی اپل کورسا

اگرچه کورسا برای رانندگی در مسافت های کوتاه در نظر گرفته شده است، اما طراحی خوب صندلی های جلوی آن، رانندگی با این خودرو را حتی در مسافت های طولانی امکان پذیر می‌سازد. عدم وجود محفظه هایی برای قرار دادن تلفن همراه یا دیگر وسایل در صندلی های جلو و زیرآرنجی مرکزی و شیشه های دستی در صندلی عقب، کمی سرنشینان را دچار مشکل می‌کند. از دیگر نقاط ضعف این خودرو می‌توان به نامناسب بودن قسمت وسط صندلی عقب برای نشستن بزرگسالان اشاره کرد.

بررسی اپل کورسا بررسی اپل کورسا
بررسی اپل کورسا بررسی اپل کورسا

صندوق عقب کورسا به حجم 285 لیتر برای خودرویی در این کلاس بزرگ است و طبقه ای تاشویی که در آن قرار دارد، این امکان را برای شما فراهم می‌آورد که در صورت نیاز آن را تا کرده و صندوق را به صورت یکپارچه درآورید؛ شایان ذکر است، با تا کردن صندلی عقب که به نسبت 40/60 طراحی شده است، حجم مخزن به 700 لیتر افزایش پیدا می‌کند. طراحی داخلی خودرو به خوبی بیانگر قدمت کورسا می‌باشد؛ طراحی کنسول مرکزی بی روح بوده و هیچ همخوانی با کابین های هوشمند و زیبای آسترا و اینسیگنیا ندارد.

بررسی اپل کورسا بررسی اپل کورسا

با وجود تمام مواردی که سبب برتری اپل کورسا بر هیوندای i20 و هولدن بارینا می‌شود، نمی‌توان از طراحی زیبا و عملکرد بهتر فورد فیستا و فولکس واگن پولو 77TSI که با قیمت مشابهی عرضه می‌شوند، به آسانی چشم پوشید! حال انتخاب با شماست!


منبع

CarAdvice

برچسب : کورسا , آسترا , اپل , Opel , Insignia , شورولت سونیک , فولکس واگن Polo , هیوندای i20 , فورد فیستا , مزدا2 , کیا ریو , تویوتا یاریس , هاچ بک






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

2 نظر

الهه چراغی
0

سلام
من سه سال کورسا خریدم مدل 2014 خدا رو شکر یک بار هم اذیتم نکرده بینهایت راحت و رانندگی با آن دلچسب میباشد
13:21  1396/06/14
پاسخ دادن
سیامک
3

دست ما کوتاه و خرما بر نخیل، داغ لعنت بر جبین آن ذلیل
پ.ن.: مقصود از ذلیل، ایران خودرو و سایپا و حامیان انحصار
14:41  1393/10/08
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محمد : سلام منم سامانه یکپارچه شاهین دستی زدم ولی الان زده اتومات (ارسال ب خودرو ساز)ولی واقعا بودجه اتومات ندارم همون دستی میتونم پرداخت کنم ،حالا چکار کنم نمیدونم
گیجی گیج : تا الان که دادن تا آخر سال هم میدم
علی : سلام به بزرگواران راهنمایی کنید الان تاریخ چند فاکتور شد تاراv4 رنگ مشکی هستم تاریخ تحویل زده 1403/06/10 الان چند فاکتور شدن
J4 سفید اردیبهشت : ثبت نام J4 سفید ۱۷ اردیبهشت تحویل ۶۰ روزه، ۲۶ شهریور فاکتور شده و الان در مرحله صدور پلاک هست.
علیرضا : سلام کسی می‌دونه تارا V1پلاس رنگ سفید تا چه موعودی فاکتور شده ؟
تارا v4lx : طبیعیه رنگهای نقره ای حدود یک هفته تا ۱۰ روز از بقیه رنگها عقب تره
وحید : چرت و پرت نگو مگه مدیر عامل سایپایی اینجور صحبت میکنی محکم
تارا v4lx : بستگی به رنگش داره ولی روالش اینه که نیمه اول بهمن تحویل میگیرین
تارا v4lx : تیتانیوم بین ۳۰ تا ۷۰ روز تاخیر داره
تارا v4lx : مشکلی نداره معمولا یه هفته ای زمان میبره تا ارسال مدارکی که نمایندگی ارسال کرده تایید بشه بعدش پیام میاد براتون
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
X22پرو : دوست عزیز شما که مبانی تاخیر رو میدونی برو با همون مبانی تاخیر سرگرم شو تا ماشینت بیاد،یا معنی تاخیر رو نمیدونی یا اینکه میخوای ادای باسوادا رو در بیاری،عزیزم اونجا اگه تاخیری هم بشه 1ماه فوقش تاخیر میخوره نه 8ماه که اینجا ملت اسیر شدن،یا پیام نزارید یا اگه پیام میزارید اعصاب مردم رو با دری وری بیشتر خورد نکنین
امیر : تشکر مجید جان
تیگو 8 : متاسفانه من هم چنین شرایطی دارم ثبت نام‌ 2اسفند. تحویل 26شهریور سه چهار روز دیگه نتیجه نگیرم مجبورم برم نمایندگی دزدیران خودرو
صفدر : تبدیل دوگانه به شاهین رو پنجشنبه تایید نهایی کردم هیچ اتفاقی نیافتاد والان که دباره میرم تو تغییر مدل و رنگ این پیغام میاد: شما یک رکورد تغییر رنگ و مدل ارسال نشده به سایپا دارید و امکان تغییر رنگ و مدل مجدد ندارید
X22 : اونایی که میان چرت و پرت میگن یا ماشین ثبت نام نکردن یا مبانی تاخیر رو نمیدونن پسرداییم تو لندن میگه اونجا هم صفر بخری شاید تاخیر بخوره و تو قرارداد میارن
احمد ایکس 55 : با سلام ماشین من x55 pro پنجشنبه 29 شهریور فاکتور شد الان در انتظار صدور بیمه و پلاک هست. موعد تحویلم 14 مرداد بود صبر داشته باشید انشاالله ماشین شماهم فاکتور میشه و میاد
ساینا 85گانه. اهواز : سلام ساینا تک یا دوگانه بودین
حسین : این ایراخودرو هم کاراش خیلی فیلم هستش. پنج شنبه و جمعه طبق فرموده عزیزان دنا اتومات فاکتور کرد. امروز دیگ تعطیلش کرد. خسته شدن از این همه فاکتور طی دو روز... حالا رفت تا کی خدا عالمه دوباره شروع کنننن. دستتون درد نکنه از این همه برنامه ریزی قشنگتون. احسنت.
،،..مهدی : دقیقا منم ماشینم دنا پلاس 6 سرعته هستش که 24 اسفند اولین واریزی بوده که 11/5/1403 هم تکمیل وجه کردم ولی فاکتور نشده موعد تحویل خودرو هم 31/5/1403 بوده به نظرتون کی فاکتور میشه
بهنام مشهد : دنا اتوماتیک آبشنال 29مرداد فاکتور نشد🥺🥺🥺🥺 رنگ مشکی متالیک فرپش فوری 90روز اصلا راه افتاد فاکتور ها دنا اتوماتیک آبشنال