بررسی تویوتا کرولا 2014

بررسی تویوتا کرولا 2014

از زمان معرفی تویوتا کرولا در سال 1968 تا کنون و با وجود اعمال تغییرات بی‌شمار طی این سال ها، این خودرو همواره به عنوان یکی از معتبرترین و قابل اعتمادترین محصولات در کلاس سدان های جمع و جور شناخته می‌شود. در سال 1997 تویوتا کرولا رکورد فروش فولکس واگن بیتل را شکست و عنوان پرفروش ترین خودروی جهان را از آن خود کرد؛ گفتنی است، این روند تا کنون نیز ادامه داشته است. در این مقاله قصد داریم به بررسی تویوتا کرولا LE Eco بپردازیم؛ این خودرو به عنوان کم مصرف ترین تیپ کرولا با موتور چهار سیلندر 1.8 لیتری، فرمان برقی، تایرهای باریک، و گیربکس متغیر پیوسته (CVT) موفق شد در ارزیابی های EPA رکورد مصرف سوخت 9 لیتر در شهر، 7 لیتر در بزرگراه و 8 لیتر در سیکل ترکیبی را برای خود ثبت کند. 

 

طراحی بدنه

بررسی تویوتا کرولا 2014

کمپانی تویوتا مدل 2014 این سدان ژاپنی را با طراحی بدنه کاملا جدید روانه بازار کرده است. طراحی جدید جلوپنجره و چراغ ها به همراه کاهش ارتفاع دماغه از سطح زمین و استفاده از خطوط برجسته تر ظاهر زیبایی به کرولا بخشیده اند. جلوپنجره کوچکتر و ورودی های هوای بزرگتر آیرودینامیک خودرو را بهبود بخشیده‌اند.

بررسی تویوتا کرولا 2014 بررسی تویوتا کرولا 2014

خطوط برجسته زیر شیشه ها که تا صندوق عقب امتداد یافته‌اند، همچنین فلاپ دور خودرو نیز، در مجموع سبب جذابیت هر چه بیشتر این ژاپنی کوچک شده‌اند. در قسمت عقب خودرو نیز، شاهد حذف نوار کرومی روی درب صندوق و برچسب های شبرنگ روی سپر هستیم. طراحی مجدد چراغ های عقب و نصب قطعه سیاه روی سپر عقب، در راستای ایجاد هماهنگی با دیگر قسمت ها انجام شده است.

بررسی تویوتا کرولا 2014

در مجموع می‌توان گفت، تویوتا کرولا 2014 در مقایسه با دیگر مدل های این خودرو از ظاهر زیباتر و جذاب تری برخوردار است.

 

طراحی داخلی

بررسی تویوتا کرولا 2014

طراحی داخلی مدل 2014 تویوتا کرولا نیز، همانند بدنه آن کاملا تغییر کرده است. استفاده از قطعات مشکی براق در اطراف نمایشگر 6.1 اینچی سیستم اطلاعات سرگرمی Entune و دسته دنده زیبایی خاصی به کابین این سدان ژاپنی بخشیده است. در صفحه کیلومترشمار علاوه بر سرعت سنج، دورسنج و آمپر سوخت، نمایشگر کوچک دیگری نیز وجود دارد که اطلاعاتی از قبیل مصرف سوخت خودرو، وضعیت دنده، و دمای هوا را در اختیار راننده قرار می‌دهد.

بررسی تویوتا کرولا 2014 بررسی تویوتا کرولا 2014
بررسی تویوتا کرولا 2014 بررسی تویوتا کرولا 2014

رعایت اصول ارگونومی در کابین کرولا به همراه فرمان تلسکوپی قابل خم شدن به چپ و راست، موقعیت بسیار خوبی را برای نشستن راننده فراهم می‌کنند.

بررسی تویوتا کرولا 2014 بررسی تویوتا کرولا 2014

بررسی تویوتا کرولا 2014

صندلی ها نیز، اگرچه به صورت دستی تنظیم می‌شوند، اما با فراهم آوردن فضای مناسب رضایت سرنشینان را جلب می‌کنند. با وجود زیرآرنجی های تعبیه شده روی درب ها، فقدان زیرآرنجی مرکزی در صندلی عقب چندان محسوس نیست؛ قابلیت خم شدن صندلی عقب به نسبت 40/60، حمل اجسام بزرگ را امکان پذیر می‌سازد. از نمایشگر لمسی 6.1 اینچی سیستم Entune می‌توان علاوه بر کنترل رادیو و اتصال بلوتوث به عنوان نمایشگر دوربین دید عقب نیز، استفاده کرد. 

 

سیستم انتقال قدرت

بررسی تویوتا کرولا 2014

تمامی تیپ های تویوتا کرولا 2014 از پیشرانه چهار سیلندر خطی 1.8 لیتری آلومینیومی مجهز به سیستم تنفس طبیعی بهره می‌برند؛ گفتنی است، استفاده از سیستم Valvematic جدید کمپانی تویوتا در تیپ Eco با بهبود عملکرد سوپاپ های ورودی و افزایش ضریب کمپرس، سبب کاهش مصرف سوخت و افزایش 5 درصدی قدرت موتور شده است. بدین ترتیب، قدرت موتور از 132 به 140 اسب بخار افزایش و در مقابل، گشتاور از 174 به 171 نیوتن متر کاهش پیدا کرده است؛ گفتنی است، با وجود افزایش قدرت موتور این کاهش گشتاور چندان مشکل ساز نیست. گیربکس CVTi-S این قدرت را به چرخ ها منتقل می‌کند؛ شایان ذکر است، به گفته کمپانی سازنده i در اینجا بیانگر هوشمند بودن و S به معنای تغییر دنده است و اگرچه عملکرد این گیربکس مشابه گیربکس های متغیر پیوسته معمولی می‌باشد، اما به لطف نرم افزار نصب شده بر روی آن و امکان برنامه ریزی، حس یک گیربکس اتوماتیک را به راننده منتقل می‌کند. این گیربکس با پایین نگه داشتن دور موتور، سبب کاهش مصرف سوخت می‌شود؛ این امر اگرچه ممکن است به مذاق افرادی که عادت به تعویض دنده های سریع دارند، خوش نیاید اما مصرف سوخت 7 لیتر در بزرگراه چیزی نیست که بتوان به سادگی از آن عبور کرد. 

 

تجربه رانندگی

بررسی تویوتا کرولا 2014

بزرگترین نقطه ضعف کرولا هنگام رانندگی این است که همانند یک خودروی سبک وزن مدام از این سو به آن سو حرکت می‌کند که با در نظر گرفتن وزن 1,315 کیلوگرمی خودرو در مقابل قدرت 140 اسب بخاری آن، این عدم تعادل کمی غیر معقول به نظر می‌رسد. تایرهای باریک این سدان ژاپنی نیز، اگرچه هنگام دور زدن جیغ و فریاد می‌کنند، اما تحمل وزن خودرو را دارند و عملکرد خوبی از خود به نمایش می‌گذارند. در چنین شرایطی، اگر با سرعت مناسب رانندگی کنید، هرگز دچار کم فرمانی نخواهید شد. سیستم فرمان برقی سبب می‌شود ناهمواری های جاده به غربیلک فرمان منتقل نشود و همین امر، رضایت راننده را در پی دارد. در سرعت های بالا، موتور سروصدای زیادی از خود تولید می‌کند که با کاهش سرعت، این سروصدا کاهش می‌یابد. اگرچه برای بهره‌برداری از قدرت اضافی تولید شده، گیربکس دستی گزینه بهتری به شمار می‌رفت، اما با هر بار پر کردن باک متوجه مزایای گیربکس CVT می‌شوید. 

 

قیمت گذاری

بررسی تویوتا کرولا 2014

قیمت گذاری تویوتا کرولا 2014 از 16,800 دلار برای تیپ پایه L شروع می‌شود و در تیپ LE به دلیل وجود امکاناتی چون سیستم Entune مجهز به دوربین دید عقب، دسترسی بدون کلید و کروز کنترل این قیمت به 18,300 دلار می‌رسد. با پرداخت 400 دلار بیشتر می‌توانید تیپ LE Eco را که از امکاناتی چون سیستم Valvematic و بادشکن عقب برخوردار است، خریداری کنید. در صدر این جدول نیز کرولا S قرار دارد که با امکاناتی چون جلوپنجره مشکی رنگ براق، بادشکن عقب، چراغ های مه شکن، لوله اگزوز کروم، فرمان با روکش چرم، و نمایشگر 3.5 اینچی TFT تعبیه شده در صفحه کیلومتر به خریداران عرضه می‌شود. 

 

نظر نهایی

بررسی تویوتا کرولا 2014

تویوتا کرولا LE Eco خودرویی است که بدون استفاده از سیستم های گران قیمت هیبریدی و افزایش وزن، مصرف سوخت فوق العاده ای را برای شما به ارمغان می‌آورد و با فراهم آوردن قدرت کافی رضایت بسیاری از خریداران را جلب می‌کند. طراحی این سدان چهار درب کوچک نیز، چه در خارج و چه در داخل، زیبا و چشم نواز می‌باشد و اگرچه ممکن است فضای کافی برای حمل پنج سرنشین و حجم زیادی وسیله در اختیار شما قرار ندهد، اما مصرف سوخت 7 لیتر در بزرگراه و قیمت مناسب، ارزش خرید این ژاپنی کوچک را بالا می‌برد. در پایان، از فورد فوکوس SFE مدل 2014 و شورولت کروز ECO مدل 2014 به عنوان رقبای کرولا می‌توان نام برد.


منبع

TopSpeed

برچسب : کرولا , تویوتا , ایرتویا , فولکس واگن بیتل , شورولت کروز , فورد فوکوس , گیربکس متغیر پیوسته






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

6 نظر

للللل
0

به نظرم اگه گرمکن داشت خیلی خوب بود
13:04  1393/10/14
گزارش
پاسخ دادن
alireza
2

مصرف 7 لیتر در جاده (بزرگراه) فکر نمیکنم چیز خیلی جالبی باشه.
الان خیلی از موتورهای هم سایز چدید کمتر از ایناست مصرفشون. مثلا الانترا حدود صدی 5.5 تا 6 توی جاده.
16:02  1393/10/13
گزارش
پاسخ دادن
محمدرضا
5

درود بر شما..
این البته با نسخه ای که توی ایران هست متفاوته ... درسته؟
21:48  1393/09/24
گزارش
پاسخ دادن
حسین
3

بله این ورژن سفارش امریکا هستش در ضمن موتور 1800 ولی مدلهایی که تو ایران هست ورژن خاورمیانه ای و موتور 2000 مدلهایی که تو ترکیه تولید میشه شبیه مدلهای خاورمیانه هست ولی موتور 1800 هستش.در ضمن مدلهای که ایران اومده اکثراً ساخت مالزی و اندونزی هست.
23:11  1393/09/24

گزارش
مهري
2

بله صد در صد
00:07  1393/09/25

گزارش
ali
0

بله درسته.. این نسخه مخصوص امریکاست.که به نظر من از لحاظ طراحی انچنان فرقی با اون نسخه داخل ایران نداره...
02:18  1393/09/25

گزارش
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
ز : سلام برین یه مابالتفاوت ۳۸۵۰۰اونم پرداخت کنید اوکی میشه دیگ....منم ۲ مرداد تارا وی یک رنگ تیتانیوم پرداخت کردم طرح مادران ۳۰ روزه
عرفان ۱ اردیبهشت : برا چی برا ما ک دعوتنامه اردیبهشت اومده تحویلمون اسفند بوده تاخیر از سمت اونا بوده ما باید ۴۲۳۷۰۰ میدادیم اسفندیا ۳۸۰ رو چه حساب اینجوری کردن
شاهین اتومات cvt اسفند : سلام زنگ زدم امور مشتریان میگه cvt تا 12 اسفند فاکتور شده کسانی که یکشنبه 12 اسفند دوشنبه 13 اسفند سه شنبه 14 اسفند تکمیل وجه و سخا انجام دادن اعلام حضور کنن. لطفا حقیقت رو بگید خیلی ممنون
حمزه شاهین جی : حسین داداش کدام شهری منم بیام 14اذر هستم استان یزد شما کدام شهر هستی
حمزه شاهین جی : داداش کدام شهری منم بیام
30 دی : برای پرداختی های 710 تومنی، دعوت نامه حدود 1310 اومده.
مهدی مشهد : منم مثل شما است. تغییر نکرده
محمد : سلام برای گرفتن مبلغ دیر کردخودرو کجا باید شکایت کنم میشه راهنمایی کنید 5ماه هست تحویل گرفتم جواب درستی بهم نمیدن ممنون میشم راهنمایی کنید
محمد : باسلام خدمت همه عزیزان زخم خورده از سایپا لعنتی .ما پول ماشین تو آذر ماه کامل پرداخت کردیم .قرار بوده سه ماه تحویل بدن .الان شده 8ماه خبری هم نیست هروقت هم زنگ می‌زنیم 096550میگن صبوری بفرمایید فاکتور میشه. والا حضرت ایوب هم اندازه ما صبر وی نکرد .تا نریم تجمع نکنیم ماشین بهمون نمیدن .هم تجمع هم زنگ بزنیم 162اونها هم بیان گذارش بگیرن .هم ملت آگاه بشن دیگه پول به این شرکت بدقول ندن برا ماشین هم وضعیت خودمون معلوم بشه .خواهشا باهم هماهنگ بشیم وبریم وحتما تجمع کنیم..دوستان تجمع تجمع تجمع .
محمد : من 5ماه ماشین کی ام سی x5تحویل گرفتم هنوز مبلغ دیرکرد ماشین بهمون تحویل ندادند کسی میدونه کجا باید شکایت کنم لطفا مراحلش بهم بگید
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ارشام : 😇😇😇😇😇😇
س : سلام 31تیر فاکتور شده؟؟؟
امیر شیراز : سلام دوستان تکمیل وجه 10اسفند صبح فاکتور شدم متاسفانه عید زده بودم تحویل حضوری نمیدونم چکا کنم
صالح : تبدیل نزدی؟
پانا فولادی تحویل 19 خرداد : سلام ب جلیل من 21 ام اماده تحویل بودم دیروز حمل شد امروزم صدور اسناد تیک خورد
غلامعلی : من 31مردادم رانا پیش فروش طرح جوانی این نظرات و این تاریخای تخویلو میبینم کلا افسرده میشم تبدیل هم به من بدن وضعیت مالی من جوری نیست که بتونم پولشو جور کنم پول همین رانا هم یه زور جور کردم
15 بهمن : یاغی لطفا خاموش شو.نمیخواد واسه اردیبهشت ماهی ها تعیین تکلیف کنی
پانا فولادی تحویل 19 خرداد : سلام به نعیم برای من 15 روز طول کشید دیروز رفت تو حمل
اطلس بهمن : من برای اولین بار ماشین ثبت نام کردم و تابحال پلاک نداشتم و دیروز تکمیل وجه کردم نیازه برم سامانه سخا؟؟؟؟؟؟
امید : دوستان لطفا یه راهنمایی کنید اگه تجربه دارید دعوتنامه مهر برام اومده ولی بعید می دونم پولم تا مهلتش برسه اگه منقضی بشه چه اتفاقی میفته