بررسی بی ام و X6 مدل 2015

بررسی بی ام و X6 مدل 2015

در پی موفقیت نسل اول بی ام و X6، خودروساز باواریایی نسل دوم این شاسی بلند را روانه بازار کرد. اگرچه طراحی قسمت جلوی نسل جدید X6 از جمله کاپوت، گلگیرها و شیشه جلو از مدل فعلی X5 الهام گرفته شده است، اما کمپانی سازنده با کوتاه تر کردن ارتفاع سقف و استفاده از طراحی شیبدار، ظاهر زیبایی به این خودروی چهار درب اسپرت بخشیده است. با این وجود، در طراحی این خودرو خلاقیت جدیدی دیده نمی‌شود و شاید در نسل سوم X6 شاهد نوآوری های کمپانی بی ام و باشیم.

بررسی بی ام و X6 مدل 2015

با وجود فاصله محوری مشابه مدل های قبلی (293 سانتی متر)، مدل 2015 بی ام و X6 از 9 سانتی متر طول، حدود 0.5 سانتی متر عرض، و 1.5 سانتی متر ارتفاع بیشتر برخوردار است. همچنین، استفاده از ورق آلومینیوم در ساخت کاپوت، منیزیم برای پنل ابزار و کیلومترشمار، و پلاستیک گرمادیده برای گلگیرهای جلو، علاوه بر کاهش وزن نسل جدید X6 از 2,370 کیلوگرم به 2,245 کیلوگرم، نقش به سزایی در بهبود هندلینگ و عملکرد خودرو داشته است.

بررسی بی ام و X6 مدل 2015 بررسی بی ام و X6 مدل 2015

کمپانی بی ام و با انجام آزمایشات مختلف و قرار دادن X6 جدید در تونل باد به مدت طولانی، موفق شد ضریب درگ این خودرو را از 0.35 به 0.32 برساند؛ طراحی قسمت جلو و عقب، همچنین وجود مجاری عبور هوا در سپر به عبور راحت باد از سطح بدنه کمک شایانی می‌کند.

بررسی بی ام و X6 مدل 2015

کاهش وزن در کنار طراحی مناسب بدنه، سبب کاهش چشمگیر مصرف سوخت X6 شده است؛ برای مثال، در تست های صورت گرفته در اروپا مصرف سوخت بی ام و X6 xDrive50i با موتور 8 سیلندر خورجینی 4.4 لیتری مجهز به توربوشارژر دوگانه حدود 22 درصد کاهش یافته است. با این وجود، ارزیابی های EPA تغییر چندانی در مصرف سوخت نشان نمی‌دهند (18/12/16 لیتر به ترتیب برای شهر/بزگراه/ترکیبی در مقایسه با 20/13/16 لیتر برای مدل 2014).

بررسی بی ام و X6 مدل 2015

شاید در نگاه اول اینطور به نظر برسد که مدل جدید بی ام و X6 xDrive50i از همان پیشرانه قدیمی 8 سیلندر خورجینی 4.4 لیتری مجهز به توربوشارژر استفاده می‌کند؛ اما اگر به جزئیات دقت کنید متوجه می‌شوید که در مدل جدید قدرت از 400 به 450 اسب بخار و گشتاور از 610 به 650 نیوتن متر افزایش یافته است. این افزایش قدرت و گشتاور به لطف استفاده از سیستم Valvetronic بی ام و (سوپاپ با زمان بندی متغیر) و حذف دریچه گاز قدیمی میسر شده است. استفاده از سیستم تزریق سوخت مستقیم و قرارگیری توربوشارژرها به صورت V شکل در بالای موتور، جریان گردابی منحصر به فردی را سبب می‌شود. گفتنی است، حداکثر قدرت موتور در بازه 5500 تا 6000 دور بر دقیقه و حداکثر گشتاور در بازه 2000 تا 4500 دور بر دقیقه به دست می‌آید. 

بررسی بی ام و X6 مدل 2015

گیربکس هشت سرعته اتوماتیک نیز، اگرچه تنها انتخاب برای X6 است، اما مدل اسپرت سری ZF این گیربکس با برخورداری از سیستم کنترل شروع حرکت، عملکرد بسیار خوبی از خود نشان می‌دهد. به لطف سیستم چهار چرخ محرک، شتاب 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت X6 xDrive50i کاهش یافته و به 4.8 ثانیه رسیده است. تنظیمات سیستم تعلیق مدل جدید این شاسی بلند باواریایی، مشابه مدل قبلی آن می‌باشد: دوجناغی در جلو و چند اتصالی در عقب؛ گفتنی است، در صورت استفاده از پکیج سیستم تعلیق قابل تنظیم، فنرهای بادی در عقب جایگزین فنرلول های استیل ثابت می‌شوند.

بررسی بی ام و X6 مدل 2015

قابلیت خم شدن 26 درجه ای فرمان، و وجود دو سیستم کنترل در سراشیبی و کنترل کشش قابلیت های آف رود بسیار خوبی در اختیار X6 می‌گذارد. وجود تایرهای عاج دار، فاصله کوتاه نوک سپر تا محور چرخ ها در عقب و جلو، ارتفاع 21 سانتی متری شاسی از سطح زمین، و امکان حرکت در آب تا عمق 50 سانتی متری، باواریایی زیبا را به جنگجوی بی بدیل جاده های ناهموار و آف رود تبدیل می‌کند.

بررسی بی ام و X6 مدل 2015 بررسی بی ام و X6 مدل 2015

امکان تماشای وضعیت سیستم xDrive در نمایشگر 3D خودرو به شما اجازه می‌دهد زاویه گردش چرخ ها و در کل دینامیک خودرو را در بهترین حالت ممکن قرار دهید. ترکیب سنسورهای دینامیک بسیار سریع و سیستم ضد لغزش فعال در سیستم تعلیق قابل تنظیم Dynamic که به صورت سفارشی در اختیار شما قرار می‌گیرد، امکان پیروزی بر محدودیت های فیزیکی را برای این غول 2.5 تنی فراهم می‌آورد.

بررسی بی ام و X6 مدل 2015

با قرار دادن سیستم تعلیق در حالت Sport+، شاهد عملکرد عالی X6 در پیچ ها خواهیم بود. کمپانی سازنده به صورت استاندارد از رینگ های 19 اینچی با پهنای 9 اینچ (23 سانتی متر) و لاستیک های 50/255 بر روی مدل 2015 این شاسی بلند استفاده کرده است که تا حدودی باعث کم فرمانی X6 می‌شوند؛ استفاده از رینگ های 20 اینچی با پهنای 10 اینچ (25 سانتی متر) و تایرهای 40/275 در جلو و 11 اینچ (28 سانتی متر) با تایرهای 35/315 در عقب، اگرچه چسبندگی تایرها را افزایش می‌دهد اما باز هم مانع از کم فرمانی نمی‌شود. در اینجا است که مبدل گشتاور دیفرانسیل عقب وارد عمل می‎شود و دو موتور الکتریکی کوچک آن با اعمال نیرو به چرخ های عقب، مسیر حرکت را تصحیح کرده و کم فرمانی را از بین می‌برند. وجود همین سیستم های الکترونیکی سبب می‌شود X6 در سرعت های زیاد نیز، عملکرد خوبی از خود به نمایش بگذارد.

بررسی بی ام و X6 مدل 2015

سیستم تعلیق این خودرو به گونه ای طراحی شده است که بدون در نظر گرفتن شرایط جاده، راحتی و آسایش بی نظیری را در اختیار پنج سرنشین خود قرار می‌دهد؛ وجود فرمان الکتریکی نیز، تغییر مسیر را برای این باواریایی زیبا در هر سرعتی به راحتی امکان پذیر می‌سازد. بزرگ تر شدن ترمزهای جلو در کنار کاهش وزن مدل 2015، قدرت ترمز بیشتری در اختیار X6 جدید قرار می‌دهد.

بررسی بی ام و X6 مدل 2015

با وجود عملکرد عالی موتور و کیفیت رانندگی خوب X6، به اعتقاد افراد بسیاری طراحی ظاهری برون گرایانه و منحصر به فرد این SUV عامل اصلی فروش و موفقیت آن به شمار می‌رود. اگرچه دماغه این خودرو در دیگر مدل ها نیز دیده می‌شود، اما حالت کوپه آن سبب تمایز مدل 2015 این باواریایی از دیگر مدل ها است. ابعاد کوچک شیشه ها سبب می‌شوند خودرو عضلانی تر و قدرتمندتر به نظر برسد.

بررسی بی ام و X6 مدل 2015 بررسی بی ام و X6 مدل 2015

از نظر زیبایی شناختی نیز، کمپانی بی ام و تمام توان خود را به کار برده است؛ چراغ های عقب پهن تر و سپر عقب برجسته تر، زیبایی X6 را صدچندان می‌کنند. کاهش ارتفاع 20 میلی متری سپر عقب و کشیده تر شدن سقف سبب می‌شوند مدل جدید این خودرو در مقایسه با مدل های قبلی سریع تر به نظر برسد.

بررسی بی ام و X6 مدل 2015

با نگاهی به داخل کابین و صفحه کیلومتر و نمایشگر مرکزی بزرگ 10.2 اینچی آن، متوجه می‌شوید که داخل این خودرو همانند X5 طراحی شده است. پدهای چرمی تعبیه شده روی کنسول مرکزی، علاوه بر محافظت از زانو، جلوه خاصی به این شاسی بلند زیبا می‌بخشند. کاهش ارتفاع 18 میلی متری صندلی های جلو در مقایسه با X5، علاوه بر فراهم آوردن موقعیت رانندگی اسپرت تر، فضای سر کافی نیز در اختیار سرنشینان جلو قرار می‌دهد. گفتنی است، این خودرو در حالت استاندارد با ظرفیت پنج سرنشین ارائه می‌شود که شما در صورت تمایل می‌توانید آن را به صورت چهار سرنشین نیز، سفارش دهید. استفاده از آلومینیوم براق و چوب سپیدار در تزئینات داخلی، نمای بسیار زیبایی به کابین این باواریایی بخشیده است.

بررسی بی ام و X6 مدل 2015

اگرچه این خودرو به صورت استاندارد از تودوزی چرم برخوردار است، اما خریداران در صورت تمایل می‌توانند از چرم دورنگ به صورت سفارشی بهره‌مند شوند. گفتنی است، با سفارش پکیج M Sport نیز، بخشی از تزئینات چرمی با پوشش آلکانترا جایگزین می‌شوند. صفحه کیلومتر دیجیتال با عقربه های مجازی و طیف وسیعی از اطلاعات، که بنابر حالت رانندگی منتخب شما نمایش داده می‌شوند، جلوه زیبایی به کابین X6 بخشیده اند. نورپردازی روی درب ها و داشبور نیز که می‌تواند به انتخاب شما به رنگ های آبی، نارنجی یا سفید دربیایید، از دیگر جلوه های بصری این شاسی بلند آلمانی است.

بررسی بی ام و X6 مدل 2015 بررسی بی ام و X6 مدل 2015

شایان ذکر است، طراحی جدید تنها مختص داخل کابین و بدنه نبوده و مدل 2015 این خودرو از 15 درصد فضای بار بشتر بهره می‌برد. همچنین تا شدن صندلی های عقب به نسبت 40:20:40 علاوه بر فراهم آوردن راحتی بیشتر برای سرنشینان، امکان حمل بارهای حجیم تر را برای راننده فراهم می‌آورد. این باواریایی لوکس و زیبا از تجهیزات بیشماری بهره می‌برد که از جمله آنها می‌توان به چراغ های جلوی زنون و رینگ های 19 اینچی اشاره کرد که در تیپ پایه به صورت استادارد در اختیار خریدار قرار می‌گیرند؛ اما برای بهره‌مندی از برخی تجهیزات از جمله مسیریاب ماهواره ای باید هزینه اضافی پرداخت کنید. سیستم صوتی 1200 وات Bang & Olufsen، چراغ های جلوی قابل تنظیم LED، نمایشگر مجازی، دوربین دید در شب، سیستم پارک خودکار، و سیستم سرگرمی صندلی عقب از دیگر تجهیزات مدل جدید X6 به شمار می‌روند.

بررسی بی ام و X6 مدل 2015

همچنین می‌توانید با سفارش پکیج M Sport و استفاده از سپرهایی با طراحی جدید، رینگ های 19 یا 20 اینچی مخصوص، سیستم تعلیق خشک تر، تزئینات داخلی اسپرت، 100 اسب بخار قدرت بیشتر و شاسی محکم تر، عملکرد این شاسی بلند را افزایش دهید. گفتنی است، فروش بی ام و X6 xDrive50i مدل 2015 از ماه دسامبر و xDrive35i با موتور شش سیلندر مجهز به توربوشارژ و 306 اسب بخار قدرت از بهار سال آینده آغاز می‌شود؛ تیپ دیفرانسیل عقب این خودرو نیز، با نام sDrive35، برای افرادی که نیازی به سیستم چهارچرخ محرک ندارند قابل خریداری است. در پایان با ذکر این نکته که مدل جدید بی ام و X6 مورد پسند علاقه مندان این خودرو قرار می‌گیرد و بر روی آن دسته از افرادی که از ظاهر آن خوششان نمی‌آید، تاثیری ندارد، توجه شما را به قیمت پایه و قیمت پکیج های مختلف این باواریایی زیبا جلب می‌کنیم: 

قیمت پایه 72,900 دلار
پکیج Destination and Handling 950 دلار
پکیج تودوزی دو رنگ 1,950 دلار
پکیج Driver Assistance 1,200 دلار
پکیج Full LED Lighting 1,900 دلار
پکیج Dynamic Handling 4,500 دلار
پکیج Executive 4,600 دلار
سیستم صوتی Bang & Olufsen 3,700 دلار
پکیج M Sport 3,500 دلار
پکیج xLine 2,500 دلار
سیستم سرگرمی صندلی عقب 2,200 دلار
پکیج Active steering 1,550 دلار

منبع

LeftLaneNews

برچسب : X6 , بی ام و , X5 , پرشیا خودرو , سوپاپ با زمان بندی متغیر , تزریق سوخت مستقیم , جریان گردابی , آف رود






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

15 نظر

shaarre
0

kheyliam awly
13:46  1395/04/22
پاسخ دادن
وحید
0

خیلی عالیه.ارزومه
15:02  1395/03/14
پاسخ دادن
علي
1

نماي بيرونش مثل تانك ابهت داره تا از نزديك نبيني قابل بيان نيست
اما فرمون و داشبورد و پنلش مي زنه تو ذوق آدم
دوميليارد پولشو مي دي توقع آدم رو از اين چيزي كه هست خيلي بالاتر مي بره
12:09  1394/11/24
پاسخ دادن
mohammad.gh
0

ما که داشتیم!!!عالی بود
ولی به لکسوس 2016 نمیرسه!
>___<
09:51  1394/11/24
پاسخ دادن
بهنام
4

باید از نزدیک دید که چه هیولای واسه خودش
20:01  1394/07/13
پاسخ دادن
فرید
1

با رنو کیچر و مثلا شاسی بلند های چینی و کره ای مقایسش کنید
19:36  1394/07/13
پاسخ دادن
حامد
1

x6 این ماشینا رو له میکنه
22:54  1394/07/13

ماهان
5

مدیر محترم،
خواهش میکنم جواب بدین،
X6 2015 رو میشه پلاک ملی کرد؟
به خاطر حجم موتورش میگن نمیشه،
راهی هست که بشه پلاکش کرد؟ مثل سهمیه جانبازی.
خیلی مهمه، لطف کنید جواب بدین.
مچکرم.
01:11  1394/04/31
پاسخ دادن
meysam
1

میخوامش
20:10  1394/04/25
پاسخ دادن
میترا
8

این ماشین رو از نزدیک ببینید تا به خودتون بگرخید! ;-)))
01:56  1393/09/24
پاسخ دادن
hm_hitcher
7

بقول خارجيا اينجا بايد گفت WOW
خيلي غووووووله، عجب غوليه خدا
طراحيش حرف نداره، كار BMW عاليه
تانك اسپورت ميشه بش گفت
هم ظاهرش خشنه، هم باطنش
10:40  1393/09/23
پاسخ دادن
محمدرضا
7

درود
والا خیلی زیباست ولی من اگر از این ماشینا داشتم
عمرا توی چاله چوله میرفتم باهاش و یا با سرعت تو خاکی ....
فقط از گارارژ درش میاوردم و تمیزش میکردم و دوبار گاراژ
21:41  1393/09/22
پاسخ دادن
جواد
1

از قدرت موتور و عملکردش که بگذریم، خود ماشین خیلی هم زیبا نیست! مخصوصا سقفش!
22:55  1393/09/22

حامد
6

اقا جواد منم اولش از روی عکس قضاوت میکردم و میگفتم زشته ولی وقتی از نزدیک دیدمش نظرم کاملا برگشت
بیشتر اوقات عکس ها نمیتونن اون حس و هیجان واقعی و درک درست رو به انسان منتقل کنند مثل عکسهایی که از طبیعت گرفته میشه
23:33  1393/09/22

علوی
12

جواد آقا سلیقت گرفت ما رو...

آخه زیباتر از این هم ممکنه دیگه...!!
00:18  1393/09/23

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس g : سلام دوستان، من ماشینم خواب بود و سه ماه استارت نخورده و الان استارت زدم که روشن نشد، باطری ساز میگه باطریش خراب شده. برج 5 تحویل گرفتم اطلس g. آیا گارانتی باطری شاملش میشه?? ماشین طبقه منفی 2 پارکینگ هست. و امکان انتقال ماشین به نمایندگی رو ندارم.داغی رو ببرم نمایندگی باطری نو میدهند? ممنون میشوم از دوستان اگه تجربه ای دارند بفرمایند و ما رو راهنمایی کنند .
وحید : داداش سایت سایپا هرکار میکنم نمیشه برم داخل ورود که میزنم رمز میزنم میزنه این کد ملی درسایت یافت نشد ی همچیـــن چــــیزی میزنه بازیابی رمز هم ک میزنم اونم همینو میگ چیکار کنم
akbar : درود هم میهن عزیز لطفاً برید شکایت ثبت کنید بنده خدا لینک گذاشته چند دقیقه وقت میگیره یعنی کلا ۱۷تااز خریداران ناراضی بودن از افزایش قیمت ؟؟؟هرجایی که میتونیم صدامون برسونیم که پیگیر بشن دوستان خبر بدن یا لینک و شماره تماس بزارن بیاید برا خودمون ارزش و احترام قائل بشیم یعنی تفاوت موتور و گیربکس فرمان برقی و سانروف ورینگ آلومینیومی و... ۲۰میلیون هس ولی چند تا آپشن ۲۰۰میلیون تومان
اکبر v4 : سلام دوستان من تارا وی۴ پیش فروش بودم تحویل ۳۱ شهریور خوشبختانه امروز فاکتور شده پرداخت وجه دومم ۲۶ مرداد بوده رنگ مشکی
وحید : سلام میخام برم تو کاربری خودم رمز عبور میزنم نمیشه فراموشی رمز هم میزنم نمیشه چیکار باید بکنم کسی اطلاع داره
علی : این حرفا چیه میزنی اخه.. بچه دو ساله چی میفهمه. مثلا بگید النگو زنم تا باور پذیر باشه 100جور کردید و یک ماه گریه کرده مثلا...
احسان : یه شماره ایی نیست ک زنگ بزنیم اینارو هالی کنیم ک آدم شن
احسان : چطوری باید شکایت کنیم کی جوابگوهه آخه این چ بلایی بود سر ما بدبخت اومد آخه من ک میدونم هیچکی جوابگو نیست آخرش همین ب گردنمون میندازن زورمون الکیه
احسان جهانبانی : 2سال صبر کردیم آخرش دنا پلاس معمولی مگه تولیدش متوقف نشد نامردا لااقل سانروف رینگ بزارید آخه چقد دزدین شما ما 15 تومن دیگه بدیم 6سرعته میشه پولش آخه چرا اینقد. دزدین شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امید : 207 اتومات ارتقا تحویل 31 خرداد هنوز هیچ خبری نیست ، خراب بشن این ایرانخودرو سایپا
امیر : سلام سود تاخیر تافاکتور شدن حساب میشه یعنی روزی ک‌فاکتورشد دیگ محاسبه نمیکنن
ایکس22 : 1شهریور
رضا : سلام شما تحویل گرفتید ای اف هست یا ایکسیو. ماتیتور دارن اصلا؟؟
حمیدرضا : سلام آقا مهدی من پذیرش 3 مهر هستم اوایل امید داشتم زودتر تحویل بدن ولی با این روند میگم خدا کنه سر موقع تحویل بدن و تاخیر نداشته باشن راضی هستم
سورن 90روزه : سلام دوستان سود تاخیر بعد فاکتور از تاریخ پلاک شدن تا تاریخ تحویل حساب میشه یا از تاریخ حمل خودرو تا تحویل به نمایندگی محاسبه میشه؟
207 : متاسفم برایی شما ایشالااا ماشین تورو تنها ندن. تا دق کنیی
207 : جناب اصلا بلدنیستین حرف بزنید واقعا متاسفم براتون ماهم مث خردادیا 5 ماه. انتظار میکشیم همه رو 5 ماه. تحویل دادن. حالا نوبت ماه شد . شد یکساله واقعا متاسفم. واسه ادمایی مث شما ک دم از نا امیدیی فقط بلدین بزنید
نادر غالبی : سلام خواهشمند است فاکتور شده ها اعلام کنن ببینم روند فاکتور چطور پیش میره
دنا ابشنال24 : تو همین چند روز واستون پیام میاد