به تازگی شایعات در مورد جایگزین نیسان 370Z که تنها با نام Z شناخته میشود، افزایش یافته است. هفته گذشته خبری مبنی بر ارائه آخرین مدل Z با موتور 6 سیلندر خورجینی مختص بازار آمریکا منتشر شد. البته نیسان تصمیم دارد تا برای بازارهای دیگر 370Z را با وزنی کم تر، موتوری کوچکتر و همچنین قیمتی ارزان تر تولید کند؛ برای مثال مدل مجهز به موتور 6 سیلندر خورجینی برای بازارهایی همچون اروپا و ژاپن انتخاب مناسبی نیست، چرا که نه با مزاق مشتریان و نه با استانداردهای آلایندگی سازگار است. به نظر شما Z در این دو بازار مذکور چه پیشرانه ای در سینه خود خواهد داشت؟
در گزارشی از وب سایت استرالیایی Motoring این طور آمده که مرسدس بنز یک موتور 2 لیتری 4 سیلندر را برای نیسان فراهم خواهد کرد که در نهایت در کنار یک موتور هیبریدی به یک زوج تبدیل خواهد شد. گفتنی است، نیسان مدل Z را تنها به صورت کروک به بازار ارائه خواهد کرد و شاید در برخی از بازارها مدل کوپه آن نیز تولید شود.
همچنین مرسدس برای بازار آمریکا پیشرانه 3 لیتری 6 سیلندر خورجینی را فراهم خواهد کرد، اما هنوز حرفی از وجود موتور هیبریدی در مدل های مختص بازار آمریکا زده نشده است. آنطور که منابع این خودروساز ژاپنی اعلام کرده اند، ظاهرا مشتریان آمریکایی به دنبال خودروهای کروک با ارزش و با وقار هستند. این تنها مسئله ای است که داده های نیسان نمایش میدهد؛ از این رو امکان تغییر برنامه در هر لحظه وجود دارد.